abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48585690
Kent iemand eigenlijk het nummer Hitler In My Heart van Anthony and the Johnsons. Vind het namelijk een nogal vreemd nummer.
pi_48586220
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 23:41 schreef Grachus het volgende:
Kent iemand eigenlijk het nummer Hitler In My Heart van Anthony and the Johnsons. Vind het namelijk een nogal vreemd nummer.
Ik ken het nummer en de tekst is inderdaad een beetje
pi_48601610
Iedereen die de CD Anthony and the Johnsons heeft kent dat nummer ja. Maar wat vind je er zo vreemd aan dan?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_48643356
quote:
Op zondag 22 april 2007 16:05 schreef methodmich het volgende:
Iedereen die de CD Anthony and the Johnsons heeft kent dat nummer ja. Maar wat vind je er zo vreemd aan dan?
Hm, ja ik kan het moeilijk onder woorden brengen, maar vind de tekst nogal ongepast.. begrijp ook niet zo goed wat ze er nou precies mee willen zeggen eigenlijk.
pi_48646421
Volgens mij wordt Hitler gebruikt als een metafoor voor iets slechts, boosaardigs, etc in zijn hart, terwijl hij eigenlijk op zoek is naar liefde.

Ik vind het om eerlijk te zijn wel héél erg politiek correct om dit 'ongepast' te vinden, terwijl er op geen enkele wijze over Hitler op een positieve manier wordt gesproken (gezongen). But that's just my two cents.
(:
pi_48646751
quote:
Volgens mij wordt Hitler gebruikt als een metafoor voor iets slechts, boosaardigs, etc in zijn hart, terwijl hij eigenlijk op zoek is naar liefde.
inderdaad. en zo lastig is die metafoor niet, denk ik
pi_48650788
quote:
Op maandag 23 april 2007 20:40 schreef nein het volgende:
Volgens mij wordt Hitler gebruikt als een metafoor voor iets slechts, boosaardigs, etc in zijn hart
Zoiets dacht ik ook toen ik de titel zag, maar toen ik de tekst eens goed ging lezen kreeg ik juist een veel groter 'waar hééft-ie het over'-gevoel.

Hitler in my Heart

As I search for a piece of kindness
And I find Hitler in my heart

And he is whispering
"As sure as love will spring
From the Well of Blood in Vain, oh Jew!
The Well of Blood in Vain!"
La la la la la la

And I fell into a deeper precipice
With mouths of rapists
Jaws dropped down
Jaws dropped down
Jaws dropped

Don't punish me
For wanting your love inside of me
Don't punish me
For wanting your love inside of me

From the corpses flowers grow

Flowers grow
Flowers grow
  dinsdag 24 april 2007 @ 08:36:17 #233
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_48656869
quote:
Op maandag 23 april 2007 20:40 schreef nein het volgende:

Ik vind het om eerlijk te zijn wel héél erg politiek correct om dit 'ongepast' te vinden, terwijl er op geen enkele wijze over Hitler op een positieve manier wordt gesproken (gezongen). But that's just my two cents.
Precies, Antony's teksten hebben wel vaker iets ondoorgrondelijks, maar door het gebruik van de naam Hitler zou het opeens ongepast zijn.
Hoewel, toen ik het nummer de eerste keer hoorde dacht ik ook wel eventjes: "zingt íe nou echt Hitler???"
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_49074588
Op de nieuwe CD van Björk is Antony op 2 tracks te horen. Zijn bijdrage maakt de CD een stuk dragelijker!
  zondag 6 mei 2007 @ 21:11:08 #235
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_49077587
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 12:03 schreef fretclick het volgende:
CASHMORE, MICHAEL - Snow Abides

EP met nummers geschreven door David Tibet (Current 93) en uitgevoerd door Michael Cashmore en Antony. Deze EP duurt slechts 20 minuten, maar het zijn wel 20 hemelse minuten. Muziek van een bijna ongekende pracht en vocalen die niemand onberoerd zullen laten, dit is muziek van een zeldzaam hoog niveau.
Prachige cd.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 09:04:34 #236
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_51191540
Ik heb een paar dagen geleden de "The Lake"-ep gekocht. Ik kende het alleen van een filmpje (volgens mij op Antony's site, maar wat een fantastisch nummer is dat zeg!
pi_51191685
mee eens!
  Moderator zondag 9 september 2007 @ 00:51:01 #238
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_53042406
Na al vele malen over Antony and the Johnsons gehoord te hebben ben ik er eens naar gaan luisteren. Het duet I defy met Joan as Police Woman kende ik al maar de rest niet. En ik vind het geweldig! Ben de cd nu voor de tweede keer aan het luisteren en ik ben al helemaal verkocht, wát een prachtige stem Zo vol emotie, echt heel mooi. Hopelijk snel weer in Nederland te bewonderen? Want daar moet ik bij zijn!
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_55227601
pi_55228102
oow owowowwow
ik heb hier nog altijd een ongebruikt concertkaartje uit 2005 liggen
ik hoop m snel live te kunnen zien! Lijkt me zo gaaf!
(:
  donderdag 13 december 2007 @ 21:56:10 #241
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_55255594
Weet je, ik heb een haat liefde verhouding met zijn muziek. Het is prachtig, echt prachtig... maar ik zet het zelden 'voor de lol' op... het is vrij zwaar op de hand.... maar wel mooi... misschien... ja misschien moet ik het toch eens wat meer gaan luisteren. Maar ja... misschien houd ik me er wel niet aan.... alhoewel het echt prachtig is...
pi_55259513
quote:
Op donderdag 13 december 2007 21:56 schreef peaceman het volgende:
Weet je, ik heb een haat liefde verhouding met zijn muziek. Het is prachtig, echt prachtig... maar ik zet het zelden 'voor de lol' op... het is vrij zwaar op de hand.... maar wel mooi... misschien... ja misschien moet ik het toch eens wat meer gaan luisteren. Maar ja... misschien houd ik me er wel niet aan.... alhoewel het echt prachtig is...
Kweenie, ik heb altijd mn periodes. Heeft eigenlijk weinig met mn bui te maken, want de meest depri muziek kan me raken in mn vrolijkste periodes..en andersom. Maar goed, het is misschien ook ergens wel wennen...dat je er dan op een gegeven moment echt naar uit kijkt om er naar te luisteren, en dat je het dan uiteindelijk toch "zomaar een keer" aanzet.
(:
pi_55271720
Hij komt hier regelmatig voorbij hoor. Misschien pak ik zelfs de Self Titled de laatste tijd wel meer dan I Am A Bird Now, terwijl ik dat eigenlijk toch een betere plaat vind.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 2 juli 2008 @ 20:00:35 #244
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_59849258
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 00:43 schreef nein het volgende:

[..]

Kweenie, ik heb altijd mn periodes. Heeft eigenlijk weinig met mn bui te maken, want de meest depri muziek kan me raken in mn vrolijkste periodes..en andersom. Maar goed, het is misschien ook ergens wel wennen...dat je er dan op een gegeven moment echt naar uit kijkt om er naar te luisteren, en dat je het dan uiteindelijk toch "zomaar een keer" aanzet.
Om maar even te kicken, omdat ik het de laatste tijd zo vaak draai: herkenbaar!

Ik voel me übervrolijk, maar toch raken muziek, teksten en stem een snaar. Gek, hoe dat werkt. Overigens draai ik de cd van Hercules and Love Affair ook vaak de laatste tijd. Zijn stem past ook heel mooi bij het soort retro disco dat zij maken. Toert Antony ook met hen langs festivals?
pi_60285697
Op Werchter was Antony er helaas niet bij. Ik hoop stiekem wel op Lowlands, maar ik verwacht 't niet. Maar hopen mag altijd. Hij heeft misschien wel de liefste stem in de muziekwereld die ik ken. Het raakt me altijd zo diep. De laatste tijd weer veel aan het luisteren. Prachtige muziek, die man is echt een held.

Net de docu Eternal Children zitten kijken, heel erg gaaf. Voor wie die nog niet gezien heeft, staat in 6 stukjes op youtube. Echt aan te raden. Dan snap je 't misschien ook beter (voor die persoon die Hitler in My Heart zo schokkend vond )
pi_60945775
pi_60946305
Dat is goed nieuws.
Aldus.
pi_60946559
Dat nummer met Björk, Dull Flame Of Desire, is trouwens ook geweldig. Twee markante stemmen die het wonderwel samen heel mooi doen.
pi_60948105
Aahh...hopelijk met een show in NL!
(:
pi_60952970
Ik wacht met smart op het nieuwe album.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: