Ik ken het nummer en de tekst is inderdaad een beetjequote:Op zaterdag 21 april 2007 23:41 schreef Grachus het volgende:
Kent iemand eigenlijk het nummer Hitler In My Heart van Anthony and the Johnsons. Vind het namelijk een nogal vreemd nummer.
Hm, ja ik kan het moeilijk onder woorden brengen, maar vind de tekst nogal ongepast.. begrijp ook niet zo goed wat ze er nou precies mee willen zeggen eigenlijk.quote:Op zondag 22 april 2007 16:05 schreef methodmich het volgende:
Iedereen die de CD Anthony and the Johnsons heeft kent dat nummer ja. Maar wat vind je er zo vreemd aan dan?
inderdaad. en zo lastig is die metafoor niet, denk ikquote:Volgens mij wordt Hitler gebruikt als een metafoor voor iets slechts, boosaardigs, etc in zijn hart, terwijl hij eigenlijk op zoek is naar liefde.
Zoiets dacht ik ook toen ik de titel zag, maar toen ik de tekst eens goed ging lezen kreeg ik juist een veel groter 'waar hééft-ie het over'-gevoel.quote:Op maandag 23 april 2007 20:40 schreef nein het volgende:
Volgens mij wordt Hitler gebruikt als een metafoor voor iets slechts, boosaardigs, etc in zijn hart
Precies, Antony's teksten hebben wel vaker iets ondoorgrondelijks, maar door het gebruik van de naam Hitler zou het opeens ongepast zijn.quote:Op maandag 23 april 2007 20:40 schreef nein het volgende:
Volgens mij wordt Hitler gebruikt als een metafoor voor iets slechts, boosaardigs, etc in zijn hart, terwijl hij eigenlijk op zoek is naar liefde.
Ik vind het om eerlijk te zijn wel héél erg politiek correct om dit 'ongepast' te vinden, terwijl er op geen enkele wijze over Hitler op een positieve manier wordt gesproken (gezongen). But that's just my two cents.
Prachige cd.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 12:03 schreef fretclick het volgende:
CASHMORE, MICHAEL - Snow Abides
EP met nummers geschreven door David Tibet (Current 93) en uitgevoerd door Michael Cashmore en Antony. Deze EP duurt slechts 20 minuten, maar het zijn wel 20 hemelse minuten. Muziek van een bijna ongekende pracht en vocalen die niemand onberoerd zullen laten, dit is muziek van een zeldzaam hoog niveau.
Kweenie, ik heb altijd mn periodes. Heeft eigenlijk weinig met mn bui te maken, want de meest depri muziek kan me raken in mn vrolijkste periodes..en andersom. Maar goed, het is misschien ook ergens wel wennen...dat je er dan op een gegeven moment echt naar uit kijkt om er naar te luisteren, en dat je het dan uiteindelijk toch "zomaar een keer" aanzet.quote:Op donderdag 13 december 2007 21:56 schreef peaceman het volgende:
Weet je, ik heb een haat liefde verhouding met zijn muziek. Het is prachtig, echt prachtig... maar ik zet het zelden 'voor de lol' op... het is vrij zwaar op de hand.... maar wel mooi... misschien... ja misschien moet ik het toch eens wat meer gaan luisteren. Maar ja... misschien houd ik me er wel niet aan.... alhoewel het echt prachtig is...
Om maar even te kicken, omdat ik het de laatste tijd zo vaak draai: herkenbaar!quote:Op vrijdag 14 december 2007 00:43 schreef nein het volgende:
[..]
Kweenie, ik heb altijd mn periodes. Heeft eigenlijk weinig met mn bui te maken, want de meest depri muziek kan me raken in mn vrolijkste periodes..en andersom. Maar goed, het is misschien ook ergens wel wennen...dat je er dan op een gegeven moment echt naar uit kijkt om er naar te luisteren, en dat je het dan uiteindelijk toch "zomaar een keer" aanzet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |