Laat iemand maar de duracel er uit halen. Maar ik ben bang dat deze taaie pope dan nog doorleeft! Hij heeft door de jaren heen al wat mee gemaakt dacht ik zo. Maar eerlijk is eerlijk. Het is mooi geweest. 84 is een leeftijd die de meesten niet eens halen. Dus om die man nou nog een tijd te moeten zien lijden via de televisie? Nee dank je! Maar dan kom je op de discussie of het fysieke van de paus wel of niet ondergeschikt is aan zijn religieuse functie in de rooms-katholieke kerk. Het lijkt mij dat iemand anders ook wel als spreekbuis op zijn stoel kan gaan zitten, maar zo schijnt het niet te werken heb ik laats gehoord op stand.nl. Hij moet echt de pijp uit zijn voordat iemand anders de staf van sinterklaas over kan nemen. Ik mede door deze kerkelijke regel dat het snel voorbij mag zijn. Lijkt mij beter voor hem, de kerk en iedereen die in hem gelooft.
Verder hoop ik dat de volgende paus nou eens iets jonger is! Beetje marketing-strategisch slimme leeftijd: jaartje of 40-50. Andere grote en invloedrijke instituten hebben toch ook niet een mummy op de troon???
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"
- Oliver Goldsmith, The Deserted Village