abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 april 2005 @ 23:18:27 #1
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_25920350
Gaarne serieus en ontopic reageren!

Van nu.nl
quote:
Toestand paus verder verslechterd

Uitgegeven: 1 april 2005 19:29
Laatst gewijzigd: 1 april 2005 23:15
VATICAAN - De toestand van paus Johannes Paulus II gaat steeds verder achteruit. Hij ademt oppervlakkig en zijn bloeddruk daalt. De paus is niet hersendood en zijn hart klopt nog. Dat meldde het Vaticaan vrijdag, in reactie op Italiaanse mediaberichten dat de kerkvorst al zou zijn overleden.

Een Italiaans persbureau meldde eerder dat het elektro-encephalogram (EEG) van de paus geen hersenactiviteit meer zou aangeven. Een functionaris van het Vaticaan zei echter dat zo'n apparaat helemaal niet aanwezig is in het appartement waar de paus wordt verpleegd. Klik hier !

Volgens een woordvoerder van het Vaticaan ondervindt de paus aanhoudende problemen met zijn hart en nieren. Hij noemde de algehele toestand van de kerkvorst zichtbaar slecht.

Mensen stromen toe richting het Sint-Pietersplein in Vaticaanstad voor rozenkransgebed

Rozenkrans

Meer dan 60.000 gelovigen hebben vrijdagavond gehoor gegeven aan de oproep van kardinaal Camillo Ruini om op 21.00 uur op het Sint Pietersplein de rozenkrans voor de paus te bidden. Ruini bestuurt namens de paus het bisdom Rome. "Vanavond of vannacht zal Christus de poort opendoen voor de paus", zei Angelo Comastri, de vicaris-generaal van Vaticaanstad, die voorging in het gebed.

Op het plein in Vaticaanstad staan grote videoschermen. Volgens sommige media wil het Vaticaan die gebruiken om het nieuws van de dood van de paus bekend te maken. Ruini is volgens de traditie degene die dat moet doen.

Pelgrims

Na afloop werd bekend dat het plein de gehele nacht geopend zal blijven. Om de aanvoer van pelgrims in de goede banen te leiden hebben de Italiaanse spoorwegen een shuttledienst geopend tussen het hoofdstation van Rome en het station dat in de buurt van Vaticaanstad ligt.

Gelovigen op het Sint Pietersplein houden kaarsen in hun handen als ze bidden voor paus Johannes Paulus II

De duizenden gelovigen en toeristen die zich op het plein hebben verzameld, wachten gelaten af wat komen gaat. Ze staan of zitten met hun blik gericht op de ramen van de pauselijk vertrekken, waar nog enkele lampen branden. Verscheidene mensen hebben een brandend kaarsje in hun hand.

Nonnen

De menigte op het plein zwelt nog altijd aan. Nonnen, andere gelovigen en toeristen spoeden zich per metro en te voet naar de Sint Pieter. Een Italiaanse pastoor loopt met een draagbaar radiootje aan zijn oor aan de rand van het plein. "Hoe de situatie is? Het gaat langzaam verder achteruit."

Intussen zijn talloze cameraploegen en verslaggevers van de internationale media druk in de weer en hebben sommige zwervers te midden van de menigte hun gebruikelijke slaapplaatsen ingenomen.
Het kan echt elk moment afgelopen zijn. Ik denk dat de ochtendkranten wel 'hopen' dat hij voor 4 uur 's ochtends overlijdt, anders blijven ze met hun berichtgeving opgescheept tot maandagochtend .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  vrijdag 1 april 2005 @ 23:20:47 #2
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_25920413
Ik hoop echt dat als ie overlijdt dat hij dat rustig in zijn slaap doet enzo.. toch wel de relaxte dood ever...(als het dan toch gaat gebeuren......)
Tis best triest voor de beste man enzo..
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_25920438
wat vreselijk toch voor die lieve oude meneer
  vrijdag 1 april 2005 @ 23:22:15 #4
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_25920446
Echt rustig sterven zal er niet bij zijn aangezien er een legertje artsen permanent om hem heen staan...
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  Redactie Frontpage vrijdag 1 april 2005 @ 23:22:53 #5
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_25920457
het schiet niethard op he...

en ja dit is een serieuze post, ik gun die man z'n sterven hij is echt versleten en dan lijkt het me voor hemzelf het prettigste als hij in alle rust mag sterven
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_25920468
Blijft toch een indrukwekkend beeld van het Sint-Pietersplein....

Iets zegt mij dat als ik morgen wakker wordt dat de paus is heengegaan
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_25920477
Ik kijk zojuist Barend en Van Dorp, waarbij de priester Antoine Bodar aan het woord is. Een schande hoe deze intellectuele en uiterst sociale man constant voor paal wordt gezet door die drie druiloren Joling, Gordon en Froger. Ik erger me kapot.
  vrijdag 1 april 2005 @ 23:23:29 #8
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_25920479
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 23:21 schreef MrBadGuy het volgende:
wat vreselijk toch voor die lieve oude meneer
Die meneer is 84 jaar oud, ik weet niet of het zo vreselijk is om in zijn toestand te sterven.

Of ie lief is/was kan ik niet beoordelen. Ben het in elk geval op sommige gebieden faliekant met hem oneens.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_25920489
volgens mij is ie al overleden, maar wachten ze met het bekendmaken tot na middernacht zodat ze kunnen zeggen dat ie op 2 april is overleden, ipv 1 april
I know it sounds like I'm in denial, but I'm not.
pi_25920534
Toch blijf ik bij mijn standpunt: Als god bestaat, waarom laat hij de best presterende christen dan zo lijden? Heeft de paus soms ook aan kleine jongentjes gezeten? Of bestaat god niet?
pi_25920544
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 23:23 schreef TheVulture het volgende:
Blijft toch een indrukwekkend beeld van het Sint-Pietersplein....

Iets zegt mij dat als ik morgen wakker wordt dat de paus is heengegaan
Dat idee heb ik ook.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  vrijdag 1 april 2005 @ 23:25:55 #12
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_25920549
Onvermoede humor op teletekst pagina 101:

1
2
Vertrouwelingen aan sterfbed paus.. 122
Premier vertrouwt op goede afloop.. 108

Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 1 april 2005 @ 23:26:18 #13
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_25920559
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 23:25 schreef Geqxon het volgende:
Toch blijf ik bij mijn standpunt: Als god bestaat, waarom laat hij de best presterende christen dan zo lijden? Heeft de paus soms ook aan kleine jongentjes gezeten? Of bestaat god niet?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  vrijdag 1 april 2005 @ 23:26:28 #14
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_25920568
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 23:23 schreef Bullpit het volgende:
volgens mij is ie al overleden, maar wachten ze met het bekendmaken tot na middernacht zodat ze kunnen zeggen dat ie op 2 april is overleden, ipv 1 april
Lijkt me niet... het officiele tijdstip van overlijden is en blijft dan toch op 1 april. Daar kunnen zelfs zij niet omheen volgens mij.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_25920571
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 23:25 schreef Geqxon het volgende:
Wat is dit nu weer voor een onzin? God laat mensen niet lijden. Wij zijn mensen met vrije wil. Als we lijden komt dat of door onszelf, of door de omstandigheden, maar nooit door God.
pi_25920572
Of je het nou eens bent met hem of niet, tis toch de leider van de Katholiek kerk en dus zeg maar de leider van een geloof. Of je dat geloof nou aanhangt of niet, het blijft een indrukwekkende gebeurtenis.

Maar ik denk persoonlijk net als velen met mij, dat als we morgen wakker worden en de tv/computer/radio/whatever aanzetten, we dan te horen krijgen dat het voorbij is.
Maar goed ook, want met alle respect, deze man was al een tijdje dood.
pi_25920581
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 23:25 schreef Duvel het volgende:
Onvermoede humor op teletekst pagina 101:
[ code verwijderd ]

Balkenende is duidelijk geen katholiek
  vrijdag 1 april 2005 @ 23:30:57 #18
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_25920709
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 23:26 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Balkenende is duidelijk geen katholiek
alsof Bakellende zelf die teletekstpagina's invoert.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  vrijdag 1 april 2005 @ 23:53:33 #19
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_25921396
Als 'ie nou over 10 minuten wel ineens dood is dan denk ik dat ze inderdaad even hebben gewacht met het nieuws.

CNN is uitermate saai op 't moment.
pi_25921433
volgens italiaanse zender is ie dood
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_25921472
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 23:55 schreef Meki het volgende:
hoeveelste keer is dat van deze avond?
  vrijdag 1 april 2005 @ 23:56:04 #22
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_25921477
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 23:55 schreef Meki het volgende:
Ja de hele avond al ongeveer. Maar er wordt niets bevestigd door het Vaticaan...
pi_25921494
Eerst moet de familie worden ingelicht?
pi_25921546
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 23:30 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

alsof Bakellende zelf die teletekstpagina's invoert.
Wat een orginele 'typo' toch weer.
pi_25921677
Hij heeft 1 april overleefd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')