Dit is uitermate goed voor de concurrentiepostitie van Nederland.quote:Op maandag 4 juli 2005 13:41 schreef SeLang het volgende:
1.1897
Hij vergeet voor het gemak dat de export naar de z.g. dollarlanden vele malen belangerijker is dan de prijs van de olievaten. Een goedkope Euro is dus gunstig.quote:Op maandag 4 juli 2005 18:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Onze huis econoom BHFH zei nog wel dat Nederland zo failliet gaat
een goedkope euro gaat ten koste van onze koopkracht wat weer enorm slecht is. Je kan voor 1 euro immers minder kopen.(in Brazilie zelfs meer dan 30% koopkrachtverschil !! ) Verder zorgt de hoge olieprijs voor een hefboomeffect.quote:Op maandag 4 juli 2005 18:12 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Hij vergeet voor het gemak dat de export naar de z.g. dollarlanden vele malen belangerijker is dan de prijs van de olievaten. Een goedkope Euro is dus gunstig.
Thanks voor je uitleg het is dus eigenlijk wat ik al dacht, maar nu weet ik het ten minste zeker,quote:Op zondag 10 juli 2005 10:45 schreef JanMichiel het volgende:
Voor het EUR/USD valutakoppel betekent het dat 1 euro gelijk staat aan 1.19 dollar. Een daling van 1.35 naar 1.19 betekent dat de euro minder waard is geworden (je krijgt er minder dollars voor).
Als de euro minder waard wordt, dan wordt de dollar meer waard. Een Amerikaan kan dus goedkoper aankopen doen in eurolanden bij een daling van de euro. Wanneer het voor niet eurolanden goedkoper is om geld hier te besteden, zal onze export toenemen.
weer ruim 1.24 gaat de goede kant op, over 3 weken zit in de USAquote:Op maandag 1 augustus 2005 13:38 schreef matthijst het volgende:
Mooi mooi mooi....
Nog twee weekjes, beetje verder nog -> 1.25 ofzo
Praat niet zoveel onzin Belg.quote:Op maandag 5 september 2005 20:49 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
wij hebben baat bij een hoge olieprijs en een hoge euro. Grof gschat zou een goed balanspunt zijn ongeveer $100 per vat olie en ¤1=$1,50
Neej jouw reactie is zinnig zegquote:Op dinsdag 27 september 2005 19:38 schreef JanMichiel het volgende:
[..]
Praat niet zoveel onzin Belg.
Het is te hopen dat die dip eindelijk eens komt want hoe langer het uitstel duurt deste dieper de depressie zal worden.quote:Op maandag 7 november 2005 10:25 schreef iamredleader het volgende:
Gelukkig ga ik de komende tijd niet naar Amerika, want die koers wil niet omhoog (aantal dollars per euro). Lijkt me de komende tijd wel stabiel, hoogstens wat kleine correcties. Volgend jaar wordt het interessanter, als Greenspan weg is en er meer nieuws komt over de huizenmarkt. Zolang die het goed doet blijft het in Amerika lopen, maar als de bubbel instort kunnen we alsnog richting die 1,50.
Overigens, zo'n instorting zou funest zijn voor de Europese export, en dus ook voor onze economie...
Dat is dan weer waar, maar het gaat al een tijdje niet zo lekker met de wereldeconomie, en als we nu nog een keer zo'n crash krijgen zal het helemaal bagger worden. Werkeloosheid, armoede, misschen zelfs oorlogen - ik moet er niet aan denken. Laat het dan maar een langzame afglijder worden, gecontroleerd of zo.quote:Op maandag 7 november 2005 10:39 schreef SeLang het volgende:
[..]
Het is te hopen dat die dip eindelijk eens komt want hoe langer het uitstel duurt deste dieper de depressie zal worden.
Verder zit ik (en met mij vele andere beleggers) op een enorme berg cash die ik eindelijk weer eens wil beleggen, maar momenteel zijn er gewoon geen mogelijkheden omdat de markt veel te duur is.
Overigens heeft Warren Buffett momenteel bijna 50 miljard in cash om dezelfde reden.
Je kunt het leuk vinden of niet, maar dat is nu eenmaal de dynamiek van de economie.quote:Op maandag 7 november 2005 10:40 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Dat is dan weer waar, maar het gaat al een tijdje niet zo lekker met de wereldeconomie, en als we nu nog een keer zo'n crash krijgen zal het helemaal bagger worden. Werkeloosheid, armoede, misschen zelfs oorlogen - ik moet er niet aan denken. Laat het dan maar een langzame afglijder worden, gecontroleerd of zo.
Tipje van de sluier over wat voor aandelen je denkt?quote:Op maandag 7 november 2005 10:54 schreef SeLang het volgende:
[..]
Je kunt het leuk vinden of niet, maar dat is nu eenmaal de dynamiek van de economie.
Nu is het inderdaad bagger maar dat zal zo blijven als de boel niet gewoon een keer goed uitziekt.
Er wordt vaak gerefereerd naar de bubble van 2000, maar dat was vooral een dot.com bubble. De echte bubble is natuurlijk die van het goedkope geld en de huizenmarkt en die bubbels zijn nog steeds in stand. Hoe langer dit blijft voortduren, deste dieper wordt de crisis.
Ik hou m'n geld nog geduldig op de bank (gespreid in 3 verschillende valuta) maar ik ben wel alvast een verlanglijstje aan het maken van aandelen die ik tzt voor een onwaarschijnlijk lage prijs ga kopen (als niemand meer durft...)
De meest spectaculaire winsten kun je maken met aandelen van bedrijven die op de rand staan van failliesement. Maar dat is niet de strategie die ikzelf ga volgen. Ik zal me richten op aandelen van eersteklas bedrijven die goedkoop zijn door beurssentiment of door een tijdelijke situatie die zeker herstelbaar is, oftewel bedrijven die gewoon fundamenteel goed zijn.quote:Op maandag 12 december 2005 16:48 schreef Ontopic het volgende:
[..]
Tipje van de sluier over wat voor aandelen je denkt?
Mijn salaris hangt af van de wisselkoers Britse pound (GBP)/ Taiwan dollar (TWD). Ik ontvang mijn salaris in TWD. Bij een hoge GBP en een lage TWD krijg ik meer TWD op m'n rekening gestort, zolang ik mijn geld niet omwissel naar EUR hoop ik daarom op een lage TWD, maar tegen de tijd dat ik Taiwan verlaat hoop ik dat de TWD toeneemt in waarde want dan maak ik feitelijk een koerswinst op de TWD die ik nu op de bank heb.quote:Op maandag 7 november 2005 10:42 schreef electricity het volgende:
die dollar kan me niet duur genoeg zijn.dat is beter voor mijn inkomsten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |