Please...verneuk het deze keer nu niet.quote:According to a preview in the upcoming issue of US PSM magazine, the next Tomb Raider game from Crystal Dynamics is subtitled Legend, as had been assumed earlier from the official Tomb Raider site.
There's not much in the preview article other than a handful of screenshots showing Lara in a snowy tomb environment and at the top of a big cityscape. She now has every single inventory item stored somewhere on the model so that they're visible at all times, including the grenades, guns, random rare artifacts and binoculars.
Toby Gard, Lara Croft's original creator and of Galleon infamy, is back on the franchise after a long hiatus. He hopes to bring the game back to its roots and have much less of the elements and design decisions that made Angel of Darkness so awful.
The game is slated to appear on PlayStation 2, PlayStation Portable and the next-generation Xbox.
Ze moeten gewoon back to basics. Ik wil in een Tomb Raider game gewoon tombs bezoeken.quote:Op vrijdag 1 april 2005 10:12 schreef Alfa_Boy het volgende:
Ik ben er op zich wel erg benieuwd naar. Ik vond deel 1, en vooral deeltje 2 in Italië erg leukdaarna werd het allemaal minder, en deeltje 6 heb ik niet eens aangeschaft
Bronquote:Eidos heeft vandaag officieel het nieuwste deel in de Tomb Raider reeks bekend gemaakt, nadat eerder al via een gamemagazine en een tijdelijke website de titel en enige informatie over het spel aan het licht kamen. De nieuwste Tomb Raider zal Tomb Raider: Legend heten en wordt door Crystal Dynamics (Project Snowblind, Legacy of Kain) ontwikkeld, in plaats van Core Design dat de eerste zes delen in de reeks voor haar rekening nam. Het spel zal op Playstation 2, PC en Xbox verschijnen.
Veel informatie over de daadwerkelijke gameplay brengt de aankondiging niet met zich mee, wel wordt duidelijk dat Eidos het debakel van The Angel of Darkness zo ver mogelijk van zich af wil schudden. Zo is te lezen dat Crystal Dynamics goed heeft geluisterd naar de kritieken van de gamers en elke review erop nagelezen heeft, om met de nieuwe Tomb Raider met iets te komen dat een stuk beter is dan zijn voorloper, maar tegelijk trouw blijft aan de vaste waarden van de reeks.
Verbeteringen vinden we onder andere op het gebied van besturing en karakteranimaties, iets waarin The Angel of Darkness nog angtvallig trouw bleef aan zijn vijf voorlopers. Het is dan ook goed om te horen dat Toby Gard, de schepper van Lara Croft wie acht jaar lang met het licht geflopte Galleon in de weer was, weer terug aan het roer staat als het op character design aankomt. Lara Croft zal dan ook wat meer diepgang en persoonlijkheid vertonen, hetgeen gamers altijd van haar hebben willen zien.
Nieuw is ook dat Lara zal beschikken over diverse vormen van moderne uitrusting, zoals verrekijkers, granaten, communicatiemiddelen en een magenitsche haak waarmee ze op hoger gelegen locaties kan komen. Ook zal het spel je terug naar de tombes brengen, waar de reeks haar naam uiteindelijk toch aan te danken heeft. Een releasedatum is nog niet bekend, maar op de E3 komen we meer over deze titel te weten, al belooft men al vanaf 12 april de website van het spel regelmatig van updates te voorzien.
quote:Bono grijpt naast Lara Croft
Uitgegeven: 8 april 2005 08:52
LONDEN - De Amerikaanse investeringsmaatschappij Elevation Partners, waarin U2-zanger Bono deelneemt, is er niet in geslaagd om de Britse gamesfabrikant Eidos over te nemen. Eidos liet donderdag weten dat het ingaat op een bod van 103 miljoen pond sterling (150 miljoen euro) van SCi Entertainment.
Eidos is vooral bekend van de Tomb Raider-spelletjes, waarin Lara Croft figureert. De onderneming bood zich vorig jaar te koop aan omdat ze niet meer kon opboksen tegen grote fabrikanten als Electronic Arts en Atari. Het Britse softwarebedrijf SCi Entertainment heeft computerspellen als Conflict Desert Storm en Richard Burns Rally op de markt gebracht.
Analisten verwachten meer krachtenbundelingen in de gamesindustrie. Goede games ontwikkelen kost tegenwoordig tientallen miljoenen euro's, iets wat de kleinere ondernemingen nauwelijks meer kunnen opbrengen. Wanneer een spel flopt, volgen vaak financiële problemen. Bij Eidos hing een banklening van 26,5 miljoen pond als een molensteen om de nek. De problemen verergerden begin vorige maand toen het bedrijf de introductie van belangrijke nieuwe spellen moest uitstellen.
Volgens Eidos hebben aandeelhouders met een belang van 41 procent al ingestemd met een overname door SCi. Elevation, dat wil investeren in entertainmentbedrijven, bood op 21 maart 71 miljoen pond sterling in contanten en kreeg toen het bestuur van Eidos achter zich. SCi ging echter gelijk de strijd aan door in aandelen 76 miljoen euro te bieden. Dit bod is de afgelopen weken meer waard geworden doordat de beurskoers van de softwareonderneming flink is opgelopen.
Elevation druipt overigens niet geheel berooid af. De investeringsmaatschappij krijgt bij een overname van Eidos door SCi een vergoeding van 710.000 pond sterling. Dit was onderdeel van een afspraak die Eidos en Elevation in december overeenkwamen.
Vond de vorige lara ook iets beter ja...quote:Op dinsdag 12 april 2005 21:55 schreef NorthernStar het volgende:
Hmmm ik vond de AOD Lara toch mooier.
Maar de gameplay was niet al te best. Dat kan alleen maar beter worden.
Dat zegt elke gamedeveloper...quote:Op donderdag 14 april 2005 13:50 schreef ArmaniMania het volgende:
Volgens Crystal Dynamics zal deze Tomb Raider weer de oude sfeer van het originele Tomb Raider evenaren, althans dat is was ze trachtten. Ze hebben geluisterd naar de fans, so the speak. Maar jah deed Core Design dat ook niet? Toch waren ze behoorlijk doof, als je het mij vraagt.
ik ga toch voor TR 1 en 2quote:Op donderdag 14 april 2005 18:34 schreef Heintje het volgende:
Als ze haar pistooltjes met oneindig veel kogels maar weer terug krijgt. En verder niet te veel verschillendie wapens. Dat was wat ik het ergste vond aan AOD.
Wat mij betreft was TR4 de beste.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |