Bron.quote:RAINIER III, Louis-Henri-Maxence-Bertrand, Sovereign Prince of Monaco
and
Duke of Valentinois,
Count of Carladès,
Baron of Calvinet,
Baron of Buis,
Lord of Saint-Rémy,
Sire of Matignon,
Count of Torigni,
Baron of Saint-Lô,
Baron of La Luthumière,
Baron of Hambye,
Duke of Mazarin,
Duke of Mayenne,
Prince of Château-Porcien,
Count of Ferrette, Belfort, Thann and Rosemont,
Baron of Altkirch,
Lord of Isenheim,
Marquis of Chilly,
Count of Longjumeau,
Marquis of Guiscard,
Bailiff-Knight Grand Cross of Honour and Devotion to the Sovereign Military Order of Malta, with the Cross of the "ad honourem" profession,
In het verleden waren er veel meer prinsdommen, nu zijn alleen Monaco en Liechtenstein over. Vooral in Duitsland waren er een aantal. In Z-Frankrijk had je vroeger ook nog het prinsdom Orange, waar Willem-Alexander zijn titel "Prins van Oranje" van heeft.quote:Op donderdag 7 april 2005 12:52 schreef genman het volgende:
waarom is hij trouwens prins geweest en geen koning?
Gaat de troon niet eerst naar Caroline (mits ze nog in leven is wanneer Albert de troon verlaat) en daarna pas naar haar kinderen?quote:Prince Albert now takes power in Monaco, but because he has no children, it seems certain that the line of succession will pass to Caroline's children.
Geen idee eigenljk.quote:Op donderdag 7 april 2005 16:20 schreef Tallz het volgende:
Weet iemand of die begrafenis ergens te zien is ofzo? Lijkt me wel boeiend. Vind het ook mooi dat hij naast Gracia komt te liggen in de kerk daar. Was er vorig jaar, lijkt me echt boeiend om dat te volgen.
De overleden prins heeft gelukkig reeds in 2002 de wet veranderd. Op die manier is de toekomst van Monaco iig weer voor een tijdje verzekerd.quote:Het is trouwens wel een beetje 'wankelig' dat dat als er geen troonopvolger is dat Monaco dan gewoon bij Frankrijk gaat horen. Zou ik wel erg jammer vinden, ik las dat er nog 5 belastingparadijsjes zijn.. het heeft toch wel iets aparts!
Ja klopt, maar dat zal wel te maken hebben met de begrafenis van de Paus.quote:Op vrijdag 8 april 2005 14:26 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Ik weet alleen dat de begrafenis 15 april is, wat ik trouwens best laat vind. Dat is namelijk over een week.
Hij zal begraven worden achterin de kathedraal van Monaco, naast Grace
Helemaal niet de verkeerde plek, dit gaat over de Grimaldi's in het algemeen.quote:Op vrijdag 8 april 2005 14:40 schreef Oblivion het volgende:
Hoort hier niet thuis, en Natalie mag het dan ergens anders zetten, maar wel verontrustend nieuws...![]()
http://www.vtm.be/nieuws/index_nieuwsbuitenland.shtml?p=123
Volgens mij heeft Ernst 2 zonen...quote:Op vrijdag 8 april 2005 14:55 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Helemaal niet de verkeerde plek, dit gaat over de Grimaldi's in het algemeen.
Ik had dit nog helemaal niet meegekregen, wat erg. Zeker als ook Ernst-August komt te overlijden (heeft hij eigenlijk wel een erfgenaam, voor de titel van prins van Hannover?)
En Rainier kan er in de kathedraal daar heus nog wel bij hoor, maar het houdt inderdaad wel een keer op.
Ik heb mijn eigen foto van het graf van Grace zo niet bij de hand, maar Rainier kan er best nog naast, aan weerskanten zelfs.
Nee klopt, zo oud is de kathedraal ook weer niet. Maar kan me zo niet meer herinneren wie er nog meer liggen.quote:Op vrijdag 8 april 2005 14:59 schreef Tallz het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Ernst 2 zonen...
En hij past er inderdaad wel bij, maar die familie leeft nog wel even. Zo heel veel mensen liggen daar volgens mij ook niet. Iig niet de hele 700 jaar oude familie
Bronquote:Schoonzoon Rainier op intensieve
De man van prinses Caroline van Monaco ligt vrijdagavond nog altijd op de intensieve afdeling van een ziekenhuis in Monaco. Prins Ernst-August van Hannover was maandag in het ziekenhuis opgenomen omdat hij problemen zou hebben met de alvleesklier. Dokters zeggen dat hij er erg aan toe is, maar hij ligt niet in een coma. Prins Ernst-August is 51 en zou volgens een kennis inderdaad problemen hebben met de lever en de alvleesklier. Hij zou teveel eten en drinken.
Bronquote:Semi-Salic Law:
- in which the succession is reserved firstly to all the male dynastic descendants of all the eligible branches by order of primogeniture, then upon total extinction of these male descendants to the eldest of the dynastic female descendants
- applicable to Liechtenstein, Luxembourg; also applicable to Austria, Bavaria, Hanover, Russia, Saxony, Tuscany, Two Sicilies, Württemberg
Bronquote:The Line of Succession to the Throne
1. HRH Prince Ernst August (* July 19th, 1983)
2. HRH Prince Christian (* June 1st, 1985)
3. HRH Prince Otto (* February 13th, 1988)
4. HRH Prince Heinrich (* April 29th, 1961)
5. HRH Prince Albert (* December 14th, 1999)
6. HRH Prince Georg Wilhelm (* March 25th, 1915)
Dat wist ik, Hannover heeft een Salische erfopvolging.quote:Op zaterdag 9 april 2005 13:04 schreef Natalie het volgende:
Kleine Alexandra von Hannover komt voorlopig niet in aanmerking voor de 'troon', gezien de successie mbt Hannover op de volgende manier geregeld is:
quote:Prins Ernst August von Hannover, echtgenoot van prinses Caroline van Monaco, werd vrijdag overgebracht naar intensieve zorgen. Hij is niet in coma. De prins is sinds maandag opgenomen in het ziekenhuis Centre hospitalier Princesse Grace (CHPG), vermoedelijk wegens problemen met de alvleesklier.
Zijn toestand werd vrijdag als "ernstig, maar niet onomkeerbaar" omschreven door een bron uit het entourage van de prins. Er is geen enkele detail vrijgegeven over de aard van de ziekte waaraan hij lijdt. Volgens een kennis van de 51-jarige prins, gekend om zijn rijke tafelgewoonten, zou hij problemen hebben met de lever en de
alvleesklier. De persoonlijke secretaris van prinses Caroline weigert totnogtoe alle commentaar.
In juni 200 is de prins is al een keer opgenomen in het ziekenhuis nadat hij onwel was geworden na een gala-avond in een kasteel in Duitsland ter gelegenheid van de Monegaskische nationale feestdag op de Wereldtentoonstelling in Hannover. Ook toen werden geen details vrijgegeven over zijn gezondheid.
Ernst August huwde prinses Caroline op 23 januari 1999. Het adellijke koppel heeft een dochter, Alexandra. Het prinsdom verloor pas enkele dagen geleden prins Rainier III, vader van prinses Caroline. De begrafenis van prins Rainier III heeft plaats op 15 april. (Belga 13:36)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |