abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26045484
waarom is hij trouwens prins geweest en geen koning?
pi_26045743
Weet je wat hij wel allemaal was?

Een hele lange lijst...
quote:
RAINIER III, Louis-Henri-Maxence-Bertrand, Sovereign Prince of Monaco

and

Duke of Valentinois,
Count of Carladès,
Baron of Calvinet,
Baron of Buis,
Lord of Saint-Rémy,
Sire of Matignon,
Count of Torigni,
Baron of Saint-Lô,
Baron of La Luthumière,
Baron of Hambye,
Duke of Mazarin,
Duke of Mayenne,
Prince of Château-Porcien,
Count of Ferrette, Belfort, Thann and Rosemont,
Baron of Altkirch,
Lord of Isenheim,
Marquis of Chilly,
Count of Longjumeau,
Marquis of Guiscard,
Bailiff-Knight Grand Cross of Honour and Devotion to the Sovereign Military Order of Malta, with the Cross of the "ad honourem" profession,
Bron.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  donderdag 7 april 2005 @ 14:29:49 #53
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_26047859
quote:
Op donderdag 7 april 2005 12:52 schreef genman het volgende:
waarom is hij trouwens prins geweest en geen koning?
In het verleden waren er veel meer prinsdommen, nu zijn alleen Monaco en Liechtenstein over. Vooral in Duitsland waren er een aantal. In Z-Frankrijk had je vroeger ook nog het prinsdom Orange, waar Willem-Alexander zijn titel "Prins van Oranje" van heeft.

Koninkrijken waren meestal de grotere gebieden, prinsdommen zijn wat kleiner.
  donderdag 7 april 2005 @ 15:25:52 #54
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_26049305
Wat freako zegt.
Monaco heeft een prins omdat het een prinsdom betreft, geen koninkrijk.
(Un)masking for the greater good.
  donderdag 7 april 2005 @ 15:30:38 #55
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_26049461
quote:
Prince Albert now takes power in Monaco, but because he has no children, it seems certain that the line of succession will pass to Caroline's children.
Gaat de troon niet eerst naar Caroline (mits ze nog in leven is wanneer Albert de troon verlaat) en daarna pas naar haar kinderen?
pi_26050545
Weet iemand of die begrafenis ergens te zien is ofzo? Lijkt me wel boeiend. Vind het ook mooi dat hij naast Gracia komt te liggen in de kerk daar. Was er vorig jaar, lijkt me echt boeiend om dat te volgen.

Het is trouwens wel een beetje 'wankelig' dat dat als er geen troonopvolger is dat Monaco dan gewoon bij Frankrijk gaat horen. Zou ik wel erg jammer vinden, ik las dat er nog 5 belastingparadijsjes zijn.. het heeft toch wel iets aparts!
-
-
  donderdag 7 april 2005 @ 17:10:13 #57
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_26051523
quote:
Op donderdag 7 april 2005 16:20 schreef Tallz het volgende:
Weet iemand of die begrafenis ergens te zien is ofzo? Lijkt me wel boeiend. Vind het ook mooi dat hij naast Gracia komt te liggen in de kerk daar. Was er vorig jaar, lijkt me echt boeiend om dat te volgen.
Geen idee eigenljk.
Wie weet op een Franse zender?
quote:
Het is trouwens wel een beetje 'wankelig' dat dat als er geen troonopvolger is dat Monaco dan gewoon bij Frankrijk gaat horen. Zou ik wel erg jammer vinden, ik las dat er nog 5 belastingparadijsjes zijn.. het heeft toch wel iets aparts!
De overleden prins heeft gelukkig reeds in 2002 de wet veranderd. Op die manier is de toekomst van Monaco iig weer voor een tijdje verzekerd.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 8 april 2005 @ 14:26:51 #58
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_26072365
Ik weet alleen dat de begrafenis 15 april is, wat ik trouwens best laat vind. Dat is namelijk over een week.
Hij zal begraven worden achterin de kathedraal van Monaco, naast Grace
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_26072687
Hoort hier niet thuis, en Natalie mag het dan ergens anders zetten, maar wel verontrustend nieuws...

http://www.vtm.be/nieuws/index_nieuwsbuitenland.shtml?p=123
pi_26072860
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 14:26 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Ik weet alleen dat de begrafenis 15 april is, wat ik trouwens best laat vind. Dat is namelijk over een week.
Hij zal begraven worden achterin de kathedraal van Monaco, naast Grace
Ja klopt, maar dat zal wel te maken hebben met de begrafenis van de Paus.

Word trouwens wel krap volgens mij daar naast Grace
-
-
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 8 april 2005 @ 14:55:29 #61
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_26073046
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 14:40 schreef Oblivion het volgende:
Hoort hier niet thuis, en Natalie mag het dan ergens anders zetten, maar wel verontrustend nieuws...

http://www.vtm.be/nieuws/index_nieuwsbuitenland.shtml?p=123
Helemaal niet de verkeerde plek, dit gaat over de Grimaldi's in het algemeen.
Ik had dit nog helemaal niet meegekregen, wat erg. Zeker als ook Ernst-August komt te overlijden (heeft hij eigenlijk wel een erfgenaam, voor de titel van prins van Hannover?)

En Rainier kan er in de kathedraal daar heus nog wel bij hoor, maar het houdt inderdaad wel een keer op.
Ik heb mijn eigen foto van het graf van Grace zo niet bij de hand, maar Rainier kan er best nog naast, aan weerskanten zelfs.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_26073136
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 14:55 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Helemaal niet de verkeerde plek, dit gaat over de Grimaldi's in het algemeen.
Ik had dit nog helemaal niet meegekregen, wat erg. Zeker als ook Ernst-August komt te overlijden (heeft hij eigenlijk wel een erfgenaam, voor de titel van prins van Hannover?)

En Rainier kan er in de kathedraal daar heus nog wel bij hoor, maar het houdt inderdaad wel een keer op.
Ik heb mijn eigen foto van het graf van Grace zo niet bij de hand, maar Rainier kan er best nog naast, aan weerskanten zelfs.
Volgens mij heeft Ernst 2 zonen...

En hij past er inderdaad wel bij, maar die familie leeft nog wel even. Zo heel veel mensen liggen daar volgens mij ook niet. Iig niet de hele 700 jaar oude familie
-
-
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 8 april 2005 @ 15:08:42 #63
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_26073318
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 14:59 schreef Tallz het volgende:

[..]

Volgens mij heeft Ernst 2 zonen...

En hij past er inderdaad wel bij, maar die familie leeft nog wel even. Zo heel veel mensen liggen daar volgens mij ook niet. Iig niet de hele 700 jaar oude familie
Nee klopt, zo oud is de kathedraal ook weer niet. Maar kan me zo niet meer herinneren wie er nog meer liggen.
Wat betreft Ernst-August, je hebt gelijk:
http://pages.prodigy.net/ptheroff/gotha/hannover.html

2e) ERNST AUGUST Albert Otto Rupprecht Oskar Berthold Friedrich-Ferdinand Christian-Ludwig, Pr of Hannover, etc, b.Hannover 26 Feb 1954; m.1st (civ) Pattensen 28 Aug 1981 (rel) Schloß Marienburg 30 Aug 1981 (div 1997) Chantal Hochuli (b.Zürich 2 Jun 1955); m.2d Monaco 23 Jan 1999 (rel) Marienburg 27 Jan 1999 Caroline Pss of Monaco (b.Monaco 23 Jan 1957)

1f) Ernst August Andreas Philipp Constantin Maximilian Rolf Stephan Ludwig Rudolph, b.Hildesheim 19 Jul 1983
2f) Christian Heinrich Clemens Paul Frank Peter Welf Ernst-Wilhelm Friedrich Franz, b.Hildesheim 1 Jun 1985
3f) Alexandra Charlotte Ulrike Maryam Virginia, b.Vöcklabruck 20 Jul 1999
pi_26084222
jep en die laatste heeft ie samen met Caroline
-
-
  zaterdag 9 april 2005 @ 12:52:05 #65
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_26094394
Oblivion, dat artikel mag hier best, hoor. Absoluut!

Zal 'm even quoten, dan staat ie hier ook:
quote:
Schoonzoon Rainier op intensieve

De man van prinses Caroline van Monaco ligt vrijdagavond nog altijd op de intensieve afdeling van een ziekenhuis in Monaco. Prins Ernst-August van Hannover was maandag in het ziekenhuis opgenomen omdat hij problemen zou hebben met de alvleesklier. Dokters zeggen dat hij er erg aan toe is, maar hij ligt niet in een coma. Prins Ernst-August is 51 en zou volgens een kennis inderdaad problemen hebben met de lever en de alvleesklier. Hij zou teveel eten en drinken.
Bron
  zaterdag 9 april 2005 @ 13:04:43 #66
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_26094684
Kleine Alexandra von Hannover komt voorlopig niet in aanmerking voor de 'troon', gezien de successie mbt Hannover op de volgende manier geregeld is:

Successie Hannover:
quote:
Semi-Salic Law:
- in which the succession is reserved firstly to all the male dynastic descendants of all the eligible branches by order of primogeniture, then upon total extinction of these male descendants to the eldest of the dynastic female descendants
- applicable to Liechtenstein, Luxembourg; also applicable to Austria, Bavaria, Hanover, Russia, Saxony, Tuscany, Two Sicilies, Württemberg
Bron

In dat geval zou het er dus ongeveer zo uit komen te zien:
quote:
The Line of Succession to the Throne

1. HRH Prince Ernst August (* July 19th, 1983)
2. HRH Prince Christian (* June 1st, 1985)
3. HRH Prince Otto (* February 13th, 1988)
4. HRH Prince Heinrich (* April 29th, 1961)
5. HRH Prince Albert (* December 14th, 1999)
6. HRH Prince Georg Wilhelm (* March 25th, 1915)
Bron

Zover ik zie staat ze alleen vrij hoog n de lijn tot de troon van Monaco (6de, met het overlijden van Prins Rainier dus eigenlijk nu 5de)
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 9 april 2005 @ 13:28:03 #67
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_26095236
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 13:04 schreef Natalie het volgende:
Kleine Alexandra von Hannover komt voorlopig niet in aanmerking voor de 'troon', gezien de successie mbt Hannover op de volgende manier geregeld is:
Dat wist ik, Hannover heeft een Salische erfopvolging.
Ik wist echter niet zeker of er nog andere kinderen waren, die er dus blijkbaar wel zijn
  zondag 10 april 2005 @ 11:48:35 #68
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_26118435
Ben overigens blij met dit topic.
't Begint het echt leuk te worden
pi_26119140
quote:
Prins Ernst August von Hannover, echtgenoot van prinses Caroline van Monaco, werd vrijdag overgebracht naar intensieve zorgen. Hij is niet in coma. De prins is sinds maandag opgenomen in het ziekenhuis Centre hospitalier Princesse Grace (CHPG), vermoedelijk wegens problemen met de alvleesklier.

Zijn toestand werd vrijdag als "ernstig, maar niet onomkeerbaar" omschreven door een bron uit het entourage van de prins. Er is geen enkele detail vrijgegeven over de aard van de ziekte waaraan hij lijdt. Volgens een kennis van de 51-jarige prins, gekend om zijn rijke tafelgewoonten, zou hij problemen hebben met de lever en de
alvleesklier. De persoonlijke secretaris van prinses Caroline weigert totnogtoe alle commentaar.
In juni 200 is de prins is al een keer opgenomen in het ziekenhuis nadat hij onwel was geworden na een gala-avond in een kasteel in Duitsland ter gelegenheid van de Monegaskische nationale feestdag op de Wereldtentoonstelling in Hannover. Ook toen werden geen details vrijgegeven over zijn gezondheid.
Ernst August huwde prinses Caroline op 23 januari 1999. Het adellijke koppel heeft een dochter, Alexandra. Het prinsdom verloor pas enkele dagen geleden prins Rainier III, vader van prinses Caroline. De begrafenis van prins Rainier III heeft plaats op 15 april. (Belga 13:36)

Bron.
  zondag 10 april 2005 @ 13:54:55 #70
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_26121207
Ik hoorde 't nieuws op de radio daarnet...
Arme prinses Caroline... haar vader overleden, haar echtgenoot ernstig ziek
pi_26123671
Er stond gister trouwens nog een heel stuk in de Volkskrant over Albert en Rainier. Dat staatje heeft 6000 Monegaskische inwoners 26000 buitenlanders en een bankwezen van 60 miljard... Toch wel appart eigenlijk!
-
-
  zondag 10 april 2005 @ 15:57:27 #72
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_26124218
Stinkendrijk landje. Je kan daar ook als 'normale' burger niet wonen, lijkt me. Die grond is daar echt ont-zet-tend duur. Kan wel kloppen dat de rijksten der aarde daar vertoeven.
pi_26124560
Ja klopt, daarom hebben ze volgens mij ook een wet dat als je er wilt wonen je iets van 6 maanden per jaar daar ook daadwerkelijk moet zijn. Veel van die lui hebben dan ook een enorm landhuis in frankrijk en een klein flatje in Monaco (waar ze nog absurd veel voor betalen)
-
-
  maandag 11 april 2005 @ 11:50:05 #74
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_26143711
Maar even voor de volledigheid: de officiële huwelijksfoto van Ernst-Augst en Caroline:

Btw, ik meen eens gehoord te hebben dat Gracia wilde dat haar dochter zou trouwen met iemand van hoge adel. Het schijnt zelfs dat ze Ernst-August in gedachten had voor haar oudste dochter, maar dat Caroline niets van hem wilde weten en trouwde met Philippe Junot.
Iemand die die hier ook over heeft gehoord?
  maandag 11 april 2005 @ 11:57:45 #75
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_26143886
Topic titel aangepast om het algemene aspect beter tot uitdrukking te laten komen.

Monegaskische Monarchie (Prins Rainier overleden) ==> Monegaskische Monarchie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')