Wat ik weet is dat de kinderen uit een gerechtigd kerkelijk huwelijk komen, dus als ze scheiden en weer trouwen zijn kinderen uit dat tweede huwelijk ongeldig, omdat de RK dat niet erkend. Dat was het probleem met Andrea, Charlotte en Pierre, de kinderen van Caroline en Stefano. Caroline was immers eerder getrouwt geweest met Philippe Junot. Rondom de dood van Stefano Casiraghi (met die speedboat in volgens mij 1990 oid) heeft de kerk het huwelijk van Caroline en Junot ongeldig verklaard en het huwelijk van haar en Casiraghi erkend.
Aangezien haar tweede man kwam te overlijden en ze nu dus volgens de kerk een weduwe was, was haar huwelijk met Ernst-August von Hannover ook een gerechtigd huwelijk.
De kinderen van Caroline kwamen hiermee in de lijn van opvolging te staan.
Wat altijd al het geval was, de mannelijke opvolger gaat voor de vrouw.
Wat ik niet zeker weet of al het geval was is dat de vrouw (zoals Caroline en Stephanie, en in het verleden ook Antoinette en Charlotte) aanspraak konden maken op de troon. Er zijn eerdere regerende prinsessen geweest, niet vaak, maar toch. Het kan zijn dat hierin toch een verandering is gekomen met de wet van 2002.
Wat ook kan zijn veranderd is dat dat op het moment dat er een vorst is, alleen zijn nageslacht in aanmerking komt voor de troon, en niet een zijlijn (dus bij Rainier, alleen kids +kl. kids en niet Antoinette + kids/kl. kids) en dus dat zodra Albert de troon besteeg, Caroline, Stephanie en hun kinderen geen aanspraak meer hadden op de troon. Maar ook hier weer weet ik het niet zeker, dergelijke dingen zijn in het verleden wel voorgevallen.
In dat laatste geval was het zeker handig geweest om de wet te veranderen, want als Albert inderdaad dan niet voor nageslacht zorgde en de lijn Grimaldi op die manier ophield met bestaan dan zou Monaco inderdaad weer Frans grondgebied worden, zoals bepaald is in de jaren 20 in een accoord tussen Frankrijk en Monaco.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.