Leuk verzonnen, als de wedstrijd tegenvalt kan ik nog gaan vertalen.quote:Op vrijdag 1 april 2005 12:25 schreef SCH het volgende:
Voor jou dan, ik vind het wel een coole actie btw
Ik kan het ook wel waarderen.quote:Op vrijdag 1 april 2005 12:25 schreef SCH het volgende:
Voor jou dan, ik vind het wel een coole actie btw
quote:Armeniër Manucharyan traint weer mee bij Ajax
1/4/2005 12:12
Edgar Manucharyan heeft de beloofde nieuwe kans gekregen bij Ajax. De Armeense aanvaller traint mee met de hoofdmacht van de Amsterdamse club.
Manucharyan maakte begin december voor het eerst zijn opwachting bij Ajax. De Amsterdamse club wilde een indruk krijgen van het Armeense talent. De aanvaller mocht ook in het vriendschappelijke duel met Barcelona opdraven. Maar die wedstrijd liep uit op een teleurstelling, want veertien minuten na zijn entree moest Manucharyan met een voetblessure afhaken.
Manucharyan (18), die uitkomt voor de Armeense kampioen Pyunik Erevan, is hersteld van de blessure. En daarmee kon Ajax ook de belofte inlossen en hem een nieuwe kans geven zich te bewijzen.
Nog niet veel van gezienquote:
Was niet fit.quote:Op vrijdag 1 april 2005 12:45 schreef DaYwALKuR het volgende:
[..]
Nog niet veel van gezientijdens het A'dam Tournament p.s. waarom is die niet geselecteerd voor het Elftal van Armenie?
quote:Op vrijdag 1 april 2005 13:06 schreef P0RN0STAR het volgende:
Misschien kan iedereen even stemmen op de nieuwe poll op: http://ArieAFCA.web-log.nl
Als iedereen nou even stemt op http://ArieAFCA.web-log.nl kan ik het resultaat aan Ajax voorleggen...quote:
Leuk, nu ik als ajacied in een Heerenveen vak ga zittenquote:Op vrijdag 1 april 2005 12:03 schreef SCH het volgende:
» Actueel › Nieuws
Spreekkoren tegen Ajax in het Fries
vrijdag 1 april 2005 11:03
Heerenveen-supporters scanderen morgen tijdens het duel met Ajax de leuzen en spreekkoren in het Fries om zo op een ludieke manier actie te voeren tegen het beleid van de KNVB.
Scheidsrechters moeten volgens de nieuwe richtlijnen van de KNVB de wedstrijd stilleggen bij kwetsende spreekkoren. Er is zelfs een lijst waarin de verboden woorden staan opgesomd. De lijst voorziet echter niet in een Friese vertaling van die woorden en dat bracht Heerenveen-supporters op het idee om enkele leuzen en liederen in het Fries te vertalen. Op die manier willen ze zich onderscheiden van de supporters van sommige andere clubs die het voetbalpubliek in diskrediet brengen. Tegelijkertijd is het een actie tegen het KNVB-beleid. De supporters willen aantonen dat het voor de scheidsrechters onmogelijk is om de spreekkoren te beoordelen, bijvoorbeeld omdat ze ze in dit geval niet verstaan.
De initiatiefnemers willen niet prijsgeven om welke leuzen en liederen het gaat en in hoeverre ze kwetsend of ludiek zijn. Dan kan scheidsrechter Dick Jol zich er al op voorbereiden, stellen ze, en dat is niet de bedoeling. Het zal in ieder geval niet gaan om een voorspelbare leuze als "Jol, dy wit de útslach al" of liederen over Sylvie. Het woord 'hoer' wordt in het Fries trouwens op dezelfde manier uitgesproken als in het Nederlands. Het woord 'jood' klinkt in het fries wel heel anders maar de supporters laten pas morgen het achterste van hun tong zien.
De enige scheidsrechter die de Friese taal machtig is, is Herman van Dijk maar die mag van de KNVB geen wedstrijden van Heerenveen fluiten omdat hij in het Friese Haagje is geboren. Bij Ajax spelen momenteel geen Friezen, dus wellicht gaat het langs de spelers heen en is Hans Vonk de enige die voor een vertaling kan zorgen.
http://sc.heerenveen.org
Overloperquote:Op vrijdag 1 april 2005 14:04 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Leuk, nu ik als ajacied in een Heerenveen vak ga zitten
Was dat maar een 1 april grapquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |