Honda_Crx_V-tec | woensdag 30 maart 2005 @ 23:21 |
Ik kan een mazda 323 1.3 16v uit 1991 kopen met 138000 km, wat zijn de belangrijkste punten om naar te kijken bij zon auto. | |
Driverrrr | woensdag 30 maart 2005 @ 23:22 |
lol @ nickname ![]() | |
Honda_Crx_V-tec | woensdag 30 maart 2005 @ 23:28 |
lach maar boeit me niks, vind crx hele mooie auto maar te duur voor verzekering enzo voor mij maar even ontopic | |
laffer | woensdag 30 maart 2005 @ 23:30 |
laat hem anwb keuren joh ![]() ik heb ook eens een mazda 323F gehad, lekker wagen was dat ![]() | |
HansJans | woensdag 30 maart 2005 @ 23:30 |
Mazda 323 1.3 16v Je gaat toch niet in een mazda rijden? | |
garfield_online | woensdag 30 maart 2005 @ 23:31 |
vraag maaar aan BHFH die verkocht er een jaar geleden eentje, voor 3000euro ofzo ![]() ontopic: geen idee eigenlijk ![]() dacht wel dat ze degelijk waren en niet te snel uitelkaar vielen | |
HansJans | woensdag 30 maart 2005 @ 23:31 |
edit. [ Bericht 98% gewijzigd door Tjabbo op 31-03-2005 14:02:34 ] | |
tong_poh | woensdag 30 maart 2005 @ 23:31 |
quote:De normale punten zoals roest, olie op het blok of olieplekken, waar de auto geparkeerd heeft, letten op eventuele schade die gerepareerd is. Uitlaat checken of die nog wel ff meegaat. Mazda is wel goed. Mijn moeder heeft er jaren eentje gehad en een vriend van mij ook. Vrij weinig problemen ermee gehad. Het enige euvel wat ze allebei hadden was vaker problemen met de homokineten. Dat hoor je als de wielen tikken (kloppen) als de auto door de bocht gaat. Ik moet wel zeggen, dat de 1.3 versie wel een beetje underpowered is voor mijn smaak. Maar misschien is dat voor jou voldoende. | |
Steve-O | woensdag 30 maart 2005 @ 23:32 |
ik vind die dingen net karts ![]() ligt aan de persoon zelf of je dat prettig vind of niet ![]() | |
laffer | woensdag 30 maart 2005 @ 23:34 |
quote:kom jij maar weer eens terug als je klaar bent met je driewielertje, stumper ![]() of kom je me dan achterna in je vierwiels rolstoel ![]() | |
Gobo | woensdag 30 maart 2005 @ 23:36 |
Homokineet idd, de mijne doet nu ook knetterdeknetter. Zorg dat de hoezen aan de assen heel zijn. Als je met veel gas door een bocht rijdt en je hoort getik iod dan zijn ze al fucked up [ Bericht 0% gewijzigd door Gobo op 30-03-2005 23:37:33 (type-o) ] | |
laffer | woensdag 30 maart 2005 @ 23:37 |
quote:ik weet niet of het dezelfde is als de TS bedoelt maar ik had deze: ![]() | |
HansJans | woensdag 30 maart 2005 @ 23:39 |
edit 2 [ Bericht 46% gewijzigd door Tjabbo op 31-03-2005 14:03:23 ] | |
Steve-O | woensdag 30 maart 2005 @ 23:40 |
quote:ah ik dacht dat het over dat volgende model ging ![]() | |
laffer | woensdag 30 maart 2005 @ 23:42 |
quote:post eens onder je orginele account, dan zoek ik je wel op in een ander topic.... of open er zelf 1 onder je orinele account, loser | |
_Drake_ | donderdag 31 maart 2005 @ 00:04 |
quote:Maargoed even serieus, 323 zijn prima wagentjes, 2 dingen waar je op moet letten: -roest. -schokdempers achter. voor de rest zijn het zeer degelijke auto's. | |
Ahura | donderdag 31 maart 2005 @ 00:35 |
De TS bedoelt niet de 323F want die had geen 1.3 in het gamma.. | |
Googolplexian | donderdag 31 maart 2005 @ 02:06 |
![]() Honda CRX 1.6 VTI-E ***ELEKTRISCH DAK***, ¤ 7.500,00 Benzine 1993-02 136.000 km 2 Deurs, Handgeschakeld 5-versnellingen, APK02-2006. ABS, bumpers in carrosseriekleur, centrale vergrendeling, elektrisch dak, elektrische buitenspiegels, elektrische ramen voor + achter, getint glas, in hoogte verstelbaar stuur, lichtmetalen velgen, Lid nationale autopas, orig. NL-auto, spoiler achterkant, sportuitlaat, Sportstuur, radio/CD, stuurbekrachtiging, VOOR MEER CRXEN BEZOEK ONZE WEBSITE!, Bezoek ook eens www.crxonderdelen.nl. Deze auto rijdt u al voor ¤ 112,50 per maand (vraag naar de voorwaarden) ![]() geintje maar toch overwegen waard. | |
den_laef | donderdag 31 maart 2005 @ 08:49 |
Ik heb er zelf een gehad, achterbank is aardig luxe ![]() Heb nu de 1.6 8V (ook hatchback). Punten waar je op moet letten: Koelsysteem: 2x een radiator bij mij ontploft (2e ook van de sloop) nu een nieuwe erin en gaat wel weer goed) Let bij de radiateur op de plastic bovenkap rechts van de dop, zitten hier witte "barstjes", dan heb je goede kans dat bij de eerste de beste oververhitting de druk op je koelsysteem te groot wordt en de radiateur ontploft. Bij mij bleek de fan niet aan te slaan, deze heb ik dus permanent doorverbonden.. ![]() Koppakking: De tweede keer dat de radiateur ontplofte, nam deze de koppakking mee. Koelvloeistof expansievat goed bekijken op oliesporen ("meetlintje" dat in het tankje zit is dan bruin aangeslagen) Als je de motor start met de radiateurdop open en je ziet je bij gas geven borreltjes omhoog komen, dan is de koppakking door. Reservewielbak: Zat bij mij vol met water en zooi, opgelost door een afvoerkanaaltje "door te prikken", maar lang water in je auto is nooit goed. Achterruitensproeierpomp: Bij mij doodgegaan doordat het reservoir vol met water stond (aan de verkeerde kant van de tank). Is 5 euro bij de sloop, maar als 'ie vol loopt dan loop je de kans dat ondanks dat de afvoerkanalen vrij zijn deze snel weer vol water staat (ik heb nog steeds geen idee hoe dat kan) Deurbakken: De hendels van de deuren breken retesnel af, voorzichtig mee zijn en niet te hard de deur dicht rukken. Stoelbekleding: De paarse stoelbekleding is heel snel kapot, de luxere witgrijze bekleding heeft een eeuwig leven. Verder vond ik de 1.3 inderdaad wel wat underpowered op de snelweg, maar het is een leuke stadsauto. Geen afrader in ieder geval, mits met een goed koelsysteem. Het is een autootje waar je met rustig gebruik weinig onderhoud aan zal hebben. | |
TenMinsteHoudbaarTot | donderdag 31 maart 2005 @ 08:53 |
Wel deze erbij kopen ![]() ![]() ![]() | |
den_laef | donderdag 31 maart 2005 @ 09:27 |
quote:A. Dat was een prelude B. Dit gaat om een hatchback, niet de "F" Hatchback: ![]() (dat zijn geen bassie en adriaan ogen.) | |
den_laef | donderdag 31 maart 2005 @ 09:28 |
--- | |
TenMinsteHoudbaarTot | donderdag 31 maart 2005 @ 09:29 |
OK ok ![]() | |
Pokkehontas | donderdag 31 maart 2005 @ 09:35 |
Ik heb een Mazda 323 gehad, heel kort. Ik vond het een hoop schroot. Het reed wel lekker, maar was 's winters niet warm te krijgen en de ramen waren veel te snel beslagen. Gewoon nog even doorsparen en dan een mooie CRX kopen ![]() | |
den_laef | donderdag 31 maart 2005 @ 10:33 |
quote:dus: koelsysteem lekkage. zie bovenstaande post, allebei is relatief eenvoudig te verhelpen. (beslagen ramen heb ik nooit!) | |
odebeijer | donderdag 31 maart 2005 @ 12:10 |
@den laef: Welk afwateringsgaatje was dat? Heb me namelijk rot lopen zoeken, maar kan daar zo snel geen afwatering vinden. Of heb je een gaatje in de bodem gemaakt? Verder geen cooling troubles gelukkig.... ding rijdt als een trein.... En de 1.3 is snel zat voor mij.... ook lekker zuinig. | |
Shivo | donderdag 31 maart 2005 @ 12:12 |
Zo'n wagen heb ik ook gehad. Prima, rijdt lekker, weinig problemen. | |
Dafar | donderdag 31 maart 2005 @ 12:28 |
Mijn ervaring met Mazda zijn goed, mijn exshoonouders hadden er 2 en dat waren beide goede wagens (323F en 626). Sowieso Aziatische auto's zijn kwalitatief erg goed, thuis hebben we een aantal jaar suzuki gereden en nu staan er 2 toyota's voor de deur en we hebben met geen enkele auto ooit stilgestaan. | |
den_laef | donderdag 31 maart 2005 @ 14:12 |
quote:het gat voor de ruitensproeiervloeistoftank is het makkelijkst te bereiken vanaf de bodem van de auto, er zit daar een tuitje, waar je even een schroevendraaier of sateprikker door moet duwen. Reservewielbak heeft een aantal plastic/rubberen doppen op de bodem. Degene die het laagst ligt mep je een gat doorheen met je schroevendraaier. Er komt bij mijn weten geen water door naar binnen dus dit kun je probleemloos doen. | |
Honda_Crx_V-tec | zondag 3 april 2005 @ 17:38 |
Op woensdag 30 maart 2005 23:31 schreef HansJans het volgende: [..] Ja die auto past wel bij zo'n hersendood joch als jij. ......... vreemd als ik hersendood was geweest had ik dit topic ook niet kunnen maken. | |
Honda_Crx_V-tec | zondag 3 april 2005 @ 17:40 |
He bedankt voor de tips allemaal,maar heb de auto toch maar niet gekocht,zit een flopdeuk in en wat schade aan de spatborden,waardoor het is gaan roesten. Ik kijk nu even verder |