Ik heb er zelf een gehad, achterbank is aardig luxe
Heb nu de 1.6 8V (ook hatchback). Punten waar je op moet letten:
Koelsysteem:
2x een radiator bij mij ontploft (2e ook van de sloop) nu een nieuwe erin en gaat wel weer goed) Let bij de radiateur op de plastic bovenkap rechts van de dop, zitten hier witte "barstjes", dan heb je goede kans dat bij de eerste de beste oververhitting de druk op je koelsysteem te groot wordt en de radiateur ontploft.
Bij mij bleek de fan niet aan te slaan, deze heb ik dus permanent doorverbonden..
Koppakking:
De tweede keer dat de radiateur ontplofte, nam deze de koppakking mee. Koelvloeistof expansievat goed bekijken op oliesporen ("meetlintje" dat in het tankje zit is dan bruin aangeslagen)
Als je de motor start met de radiateurdop open en je ziet je bij gas geven borreltjes omhoog komen, dan is de koppakking door.
Reservewielbak:
Zat bij mij vol met water en zooi, opgelost door een afvoerkanaaltje "door te prikken", maar lang water in je auto is nooit goed.
Achterruitensproeierpomp:
Bij mij doodgegaan doordat het reservoir vol met water stond (aan de verkeerde kant van de tank). Is 5 euro bij de sloop, maar als 'ie vol loopt dan loop je de kans dat ondanks dat de afvoerkanalen vrij zijn deze snel weer vol water staat (ik heb nog steeds geen idee hoe dat kan)
Deurbakken:
De hendels van de deuren breken retesnel af, voorzichtig mee zijn en niet te hard de deur dicht rukken.
Stoelbekleding:
De paarse stoelbekleding is heel snel kapot, de luxere witgrijze bekleding heeft een eeuwig leven.
Verder vond ik de 1.3 inderdaad wel wat underpowered op de snelweg, maar het is een leuke stadsauto. Geen afrader in ieder geval, mits met een goed koelsysteem. Het is een autootje waar je met rustig gebruik weinig onderhoud aan zal hebben.