quote:
Op woensdag 30 maart 2005 22:41 schreef ChrisJX het volgende:Vriendje opduikelen dat rechten studeert en een hippe brief laten schrijven. "Indien het volledige bedrag niet binnen twee maanden op mijn rekening is bijgeschreven, zie ik mij genoodzaakt verdere stappen te ondernemen"
![]()
Weten zij veel
![]()
En voortaan dus bij elke lening van meer dan tien euro de persoon die geld van je leent laten ondertekenen dat hij/zij dat bedrag heeft gehad, waarvoor het was en wanneer het teruggbetaald zal worden
![]()
Een gelikte brief van een advocaat helpt inderdaad.
Als ik jou was zou ik eens contact opnemen met een
rechtswinkels. Die hebben vaak wel voorbeeldbrieven die je kan sturen, maar daarin verwijzingen naar allerlei relevante wetsartikelen.
Dit is een voorbeeld van een loonvordering, zo'n tekst kan je dus ook aanvragen voor andere vorderingen. Gewoon even met een rechtswinkel bellen of een kameraad die rechten (heeft) (ge)studeerd aanspreken.
quote:
(Naam Schuldenaar)
(Adres) + (Huisnummer)
(Postcode) + (Woonplaats)
(Jouw Naam)
(Jouw Adres) + (Huisnummer)
(Jouw Postcode) + (Woonplaats)
(Plaats), (datum)
Geachte heer/mevrouw,
Sinds (datum) heb ik een contract voor onbepaalde tijd bij u afgesloten als (functie). Uit mijn administratie is gebleken dat ik over de periode (start datum) tot en met (eind datum) het verschuldigde loon ten bedrage van ¤ (bedrag) nog niet heb ontvangen. Hierbij vorder ik deze dan ook van u.
Naast het verschuldigde loon is ingevolge artikel 7:625 BW een wettelijke verhoging verschuldigd van ¤ (bedrag). Daarbij komt ook de verschuldigde wettelijke rente, op basis van artikel 6:119 BW, van 4% van het te vorderen bedrag. Bij elkaar opgeteld levert dit een totaal bedrag op van ¤ (bedrag).
Ik verzoek u om het volledige bedrag binnen de redelijke termijn van 14 dagen na dagtekening te voldoen. Dan kunnen eventuele gerechtelijke kosten ons bespaard blijven. Hopende u in deze voldoende te hebben geïnformeerd verblijf ik.
Met vriendelijke groet,
(Jouw naam)