abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!Fotograaf woensdag 30 maart 2005 @ 22:32:22 #1
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_25867892
Zoals sommigen wel weten heb ik samen met een vriendin 3 maanden in Zweden Doorgebracht als stage voor school.
Nu hebben we daarvoor van school 750 euro subsidie gekregen (incl reiskosten) Om daar enigzins rond te komen.
Nu heb ik een studentenrekening dus ik kan nog wel eens in het rood staan maar I.(vriendin) had nog een gewone jongeren rekening die kan dus niet in het rood staan.
Na 2 maanden kwam ze erachter dat ze dus geen geld meer had om rond te komen, Ik was dus zo vriendelijk om haar de laatste maand alles voor te schieten. We schreven het geleende bedrag steeds mooi neer in een schrift. Dat was dus uiteindelijk omgerekend 340 euro, ik zou het dus zodra we weer in nederland waren in termijnen terugkrijgen. 100 euro per maand en dan nog de laatste 40 euro.
Eenmaal terug in nederland had ze de eerste 2 maanden geen geld, dat kon ik nog begrijpen, maar toen ik er weer eens naar vroeg zei ze dat haar moeder haar bankzaken over heeft genomen en zij zelf geen bankpasje meer had enz.
Na lang gezeur van mijn kant uit kreeg ik te horen dat ik maar moest bewijzen dat ik haar dat geld voorgeschoten heb en alle bonnetjes aan haar moeder moest laten zien! Gelukkig heb ik alles bewaard dus na wat kopieerwerk heb ik het aan haar gegeven.
Nu zit ze te zeggen dat er vanalles niet klopt en dat ik maar moet bewijzen dat het wel klopt! Terwijl we samen alles bijgehouden hebben!
Wat moet ik in godsnaam doen om mijn geld terug te krijgen? We zijn ondertussen weer 6 maanden verder!

[ Bericht 0% gewijzigd door fraubitch op 30-03-2005 22:59:22 ]
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
  woensdag 30 maart 2005 @ 22:36:44 #2
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_25868014
Wie wil je dat geld nou niet terug geven, de moeder of de vriendin?
  woensdag 30 maart 2005 @ 22:37:08 #3
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_25868031
leuke vriendin!

alles op papier zetten en door die moeder laten tekenen voor ontvangst; als haar moeder de zaken heeft overgenomen, dan moet zij (vriendin) geen commentaar leveren; als de vriendin in kwestie meerderjarig is, dan is zíj het aanspreekpunt en heb je niks met die moeder te maken; als de vriendin nog geen 21 jaar is, dan kun je de ouders aansprakelijk stellen voor het bedrag, daar zij tot 21 jaar financieel verantwoordelijk zijn. een kopie van het schrift en kopie van de bonnen is voldoende bewijs om te stellen dat de bewijsplicht nu bij die vriendin ligt.

verdere vragen -> evt. msn
als die het weer eens doet
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_25868061
errrrug lastig!!! Hoe goede vriendin is het? Zij is erbij geweest, dus zij zal haar moeder moeten vertellen dat jij dat allemaal hebt voorgeschoten... Aangezien jij vast geen handtekening van je vriendin hebt, kun je bij een rechter niets hard maken...

Wel een erg lullige manier om erachter te komen hoe je vriendin eigenlijk is...
pi_25868162
Vriendje opduikelen dat rechten studeert en een hippe brief laten schrijven. "Indien het volledige bedrag niet binnen twee maanden op mijn rekening is bijgeschreven, zie ik mij genoodzaakt verdere stappen te ondernemen" Weten zij veel

En voortaan dus bij elke lening van meer dan tien euro de persoon die geld van je leent laten ondertekenen dat hij/zij dat bedrag heeft gehad, waarvoor het was en wanneer het teruggbetaald zal worden
pi_25868186
Ik zou d'r foto en tel. nr. op een datingsite zetten
  woensdag 30 maart 2005 @ 22:43:05 #7
114800 Choumacher
I'm Ugly therfore I am
pi_25868218
He ik kan wel 400 Euri gebruiken mag ik dat van je lenen?
  FOK!Fotograaf woensdag 30 maart 2005 @ 22:43:19 #8
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_25868225
Ik heb altijd gedacht dat het een van me beste vriendinnen was, valt dus vies tegen. I. is 18 jaar. en ik heb er inderdaad geen handtekening onder laten zetten... maar wist ik veel..

@ dunno: ik voeg je wel toe
  woensdag 30 maart 2005 @ 22:44:51 #9
38039 Katana
Snoekduiker
pi_25868277
Lekkere vriendin , geld terug vragen en lozen dat kind
-Wij zijn PSV , Wij zijn de beste!
-Landskampioen 2005-2008
  FOK!Fotograaf woensdag 30 maart 2005 @ 22:45:14 #10
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_25868288
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 22:42 schreef Icicle het volgende:
Ik zou d'r foto en tel. nr. op een datingsite zetten
Dat IK dat niet bedacht heb hey!
pi_25868304
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 22:43 schreef fraubitch het volgende:
Ik heb altijd gedacht dat het een van me beste vriendinnen was, valt dus vies tegen. I. is 18 jaar. en ik heb er inderdaad geen handtekening onder laten zetten... maar wist ik veel..
Logisch, je vertrouwt iemand gewoon Maar zoals dr.dunno zegt: je hebt het schrift, je hebt de bonnetjes. Normaal gesproken ben jij diegene die moet bewijzen dat het klopt, maar met dit in handen zal je vriendin moeten bewijzen dat de bonnetjes en het schriftje niet kloppen.
  FOK!Fotograaf woensdag 30 maart 2005 @ 22:46:00 #12
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_25868314
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 22:44 schreef Katana het volgende:
Lekkere vriendin , geld terug vragen en lozen dat kind
wat denk je dat ik de hele tijd aan het doen ben
pi_25868351
Langsgaan met je Pa. Niet om te knokken maar wel om terug te gaan met het geld of evt televisie..
Vroegah was alles beter, zelfs fok O-)
  woensdag 30 maart 2005 @ 22:47:44 #14
59009 paullo
vini vidi vici
pi_25868367
Wehehe
It's not the question how to make your first million, but how many times over.
  FOK!Fotograaf woensdag 30 maart 2005 @ 22:49:22 #15
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_25868421
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 22:45 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Logisch, je vertrouwt iemand gewoon Maar zoals dr.dunno zegt: je hebt het schrift, je hebt de bonnetjes. Normaal gesproken ben jij diegene die moet bewijzen dat het klopt, maar met dit in handen zal je vriendin moeten bewijzen dat de bonnetjes en het schriftje niet kloppen.
Ja klopt, maar hoe krijg ikdat dan voor elkaar?
pi_25868490
je moet haar lichaam taxeren, is ze € 10,- waard voor een wip?
dan mag je er 34X kosteloos overheen

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 30-03-2005 22:51:56 ]
  FOK!Fotograaf woensdag 30 maart 2005 @ 22:52:57 #17
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_25868530
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 22:51 schreef laffer het volgende:
je moet haar lichaam taxeren, is ze € 10,- waard voor een wip?
dan mag je er 34X kosteloos overheen
kijk, als ze nou eens lekker was
pi_25868571
dure hoer!
  woensdag 30 maart 2005 @ 22:57:04 #19
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_25868655
Jij hebt toch al bewijs geleverd? Laat die moeder eerst eens duidelijk maken wat zij vindt dat er niet klopt.

Topic hoort trouwens in WGR.
  woensdag 30 maart 2005 @ 22:57:26 #20
117545 Martijne
xtreme boarder
pi_25868664
Post haar e-mail adres maar hier
  woensdag 30 maart 2005 @ 22:59:29 #21
44959 Spaceman_Spiff
Erg vaag vandaag
pi_25868732
Zo te horen sta je volledig in je recht.
Als ik jou was zou ik de boel uit handen geven aan een incasso bureau, dan heb jij al dat gezeur niet.
pi_25868764
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 22:41 schreef ChrisJX het volgende:
Vriendje opduikelen dat rechten studeert en een hippe brief laten schrijven. "Indien het volledige bedrag niet binnen twee maanden op mijn rekening is bijgeschreven, zie ik mij genoodzaakt verdere stappen te ondernemen" Weten zij veel

En voortaan dus bij elke lening van meer dan tien euro de persoon die geld van je leent laten ondertekenen dat hij/zij dat bedrag heeft gehad, waarvoor het was en wanneer het teruggbetaald zal worden
Een gelikte brief van een advocaat helpt inderdaad.

Als ik jou was zou ik eens contact opnemen met een rechtswinkels. Die hebben vaak wel voorbeeldbrieven die je kan sturen, maar daarin verwijzingen naar allerlei relevante wetsartikelen.

Dit is een voorbeeld van een loonvordering, zo'n tekst kan je dus ook aanvragen voor andere vorderingen. Gewoon even met een rechtswinkel bellen of een kameraad die rechten (heeft) (ge)studeerd aanspreken.
quote:
(Naam Schuldenaar)
(Adres) + (Huisnummer)
(Postcode) + (Woonplaats)

(Jouw Naam)
(Jouw Adres) + (Huisnummer)
(Jouw Postcode) + (Woonplaats)

(Plaats), (datum)

Geachte heer/mevrouw,

Sinds (datum) heb ik een contract voor onbepaalde tijd bij u afgesloten als (functie). Uit mijn administratie is gebleken dat ik over de periode (start datum) tot en met (eind datum) het verschuldigde loon ten bedrage van ¤ (bedrag) nog niet heb ontvangen. Hierbij vorder ik deze dan ook van u.

Naast het verschuldigde loon is ingevolge artikel 7:625 BW een wettelijke verhoging verschuldigd van ¤ (bedrag). Daarbij komt ook de verschuldigde wettelijke rente, op basis van artikel 6:119 BW, van 4% van het te vorderen bedrag. Bij elkaar opgeteld levert dit een totaal bedrag op van ¤ (bedrag).

Ik verzoek u om het volledige bedrag binnen de redelijke termijn van 14 dagen na dagtekening te voldoen. Dan kunnen eventuele gerechtelijke kosten ons bespaard blijven. Hopende u in deze voldoende te hebben geïnformeerd verblijf ik.

Met vriendelijke groet,

(Jouw naam)
pi_25868774
heh.. daarom leen ik dus echt nooit (veel) geld of dure spullen uit ongeacht wie het is.. mensen kunnen heel raar uit de hoek komen als het om geld of waardevolle spullen gaat..
Don't be aroused by my confession, unless you don't give a good goddamn about redemption...
  FOK!Fotograaf woensdag 30 maart 2005 @ 23:02:56 #24
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_25868826
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 22:59 schreef Spaceman_Spiff het volgende:
Zo te horen sta je volledig in je recht.
Als ik jou was zou ik de boel uit handen geven aan een incasso bureau, dan heb jij al dat gezeur niet.
Kan dat zomaar? wat moet ik dan doen?
  FOK!Fotograaf woensdag 30 maart 2005 @ 23:08:01 #25
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_25868965
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 23:00 schreef Jerome81 het volgende:

[..]

Een gelikte brief van een advocaat helpt inderdaad.

Als ik jou was zou ik eens contact opnemen met een rechtswinkels. Die hebben vaak wel voorbeeldbrieven die je kan sturen, maar daarin verwijzingen naar allerlei relevante wetsartikelen.

Dit is een voorbeeld van een loonvordering, zo'n tekst kan je dus ook aanvragen voor andere vorderingen. Gewoon even met een rechtswinkel bellen of een kameraad die rechten (heeft) (ge)studeerd aanspreken.
[..]
Jezus dat het zo ver kon gaan wist ik niet! Tnx!
Wat word bedoelt met " functie" in de brief
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')