Er zijn er inderdaad bij die daar problemen mee hebben, overigens zijn dit meestal de kleinere winkels.quote:Op woensdag 30 maart 2005 22:05 schreef GewoonPim het volgende:
Shön. Veel winkels vinden het wat minder toch?
in jouw geval waarschijnlijk wel, je weet dat ze overal valsgeld-detectoren hebben he?quote:Op woensdag 30 maart 2005 22:00 schreef GewoonPim het volgende:
Is het een probleem om met 100 euro te betalen bij de Shell?
?quote:Op woensdag 30 maart 2005 22:31 schreef MUZZ het volgende:
Wat een flauwe kul
Geld is geld
Ga je hier pinnen voor 100¤ krijg ik 19 briefjes van 50 en 2 van 20 en 1 van 10
Pleur er GVD eens briefjes van 100 in wat ze ook in het buitenland doen.
WOWquote:Op woensdag 30 maart 2005 22:31 schreef MUZZ het volgende:
Wat een flauwe kul
Geld is geld
Pleur er GVD eens briefjes van 100 in wat ze ook in het buitenland doen.
Waar is die pinautomaat!quote:Op woensdag 30 maart 2005 22:31 schreef MUZZ het volgende:
250 zou ik inderdaad maar niet accepteren, neequote:Op woensdag 30 maart 2005 22:41 schreef Frenkje het volgende:
Mijn bijbaan is op een tankstation en wij nemen gewoon 100 euro aan. Alleen 250 en 500 niet.
Hehehe ok mijn foutquote:Op woensdag 30 maart 2005 22:51 schreef erikkll het volgende:
[..]
250 zou ik inderdaad maar niet accepteren, nee![]()
En dat begrijp ik niet. Het is toch niet voor niets gemaakt? Het is toch een wettig betaalmiddel? Zeik dan niet. Ze moeten het bij mij niet weigeren. Dan ga ik wel weg zonder te betalen. Wat mij betreft roepen ze de politie er maar bij.quote:Op woensdag 30 maart 2005 22:48 schreef miss_dynastie het volgende:
Meestal maakt men van 200 en 500 euro wel een probleem, maar van 100 euro niet. Ik ben het tenminste niet tegen gekomen nog
Na de verhoogde accijnzen op bier & mixjes, de steeds hoger wordende accijnzen op tabak en de vettax die waarschijnlijk ingevoerd wordt kan dit er ook nog wel bijquote:Op woensdag 30 maart 2005 22:41 schreef Frenkje het volgende:
Mijn bijbaan is op een tankstation en wij nemen gewoon 100 euro aan. Alleen 250 en 500 niet.
Helemaal is humor wat ik een tijdje terug in de Telegraaf las. Dat ze willen beginnen met proeven om boetes te heffen op contant betalen. Ik weet niet hoeveel mensen die ik sprak vonden het belachelijk.
Wettig betaalmiddel zegt niets over de plicht om het te moeten accepteren hoor, zie bijvoorbeeld hier. Bovendien staat het vaak heel duidelijk aangegeven voor het binnengaan van de winkel, dus dan moet je er ook maar niet kopen.quote:Op woensdag 30 maart 2005 23:13 schreef Oldbie het volgende:
[..]
En dat begrijp ik niet. Het is toch niet voor niets gemaakt? Het is toch een wettig betaalmiddel? Zeik dan niet. Ze moeten het bij mij niet weigeren. Dan ga ik wel weg zonder te betalen. Wat mij betreft roepen ze de politie er maar bij.
Ik heb bij onze supermarkt ooit met een briefje van 200 willen betalen, kon niet, volgens hen... nou, dus wel, er staat alleen dat briefjes van 500 niet worden geaccepteerd, bovendien rekende ik niet een bedrag van twee euro af of zo... mijn briefje is dus wel geaccepteerd en vrij snel daarna hing er ook dat briefjes van 200 niet werden geaccepteerd, nou, prima danquote:ik heb nog nooit een briefje vaan ¤200 of ¤500 gezien, laat staan in haden gehad. Maar dat terzijde
100 euro word sowieso geen probleem van gemaakt..t komt al niet vaak voor dat daarmee word betaald laat staan met 200 .quote:Op woensdag 30 maart 2005 22:48 schreef miss_dynastie het volgende:
Meestal maakt men van 200 en 500 euro wel een probleem, maar van 100 euro niet. Ik ben het tenminste niet tegen gekomen nog
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |