abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 april 2005 @ 22:11:50 #251
117876 Riverpoet31
Iedere stap is vrede
pi_26308532
Sorry, mensen, maar wanneer je de evolutieleer volgt, zie je dieren / mensen die steeds verder gaan in het onderkennen van nuances, mogelijkheden....instinct is de basis, gevoel gaat een stapje verder, en intuitie nog een stap verder........als mensen blijven we onzelf verder ontwikkelen.......en ik zie geen nut om terug te grijpen naar een pessimistisch darwinistisch denkbeeld..... ik voel zellf dat ik voorbij dat soort dingen 'vlieg', en baseer mijn gevoelswereld op intuitie, samenzijn, diepte, en solidariteit......
  zondag 17 april 2005 @ 22:27:38 #252
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_26308991
@Hallulama: imo zal een mens ten alle tijden die keuze maken die hem of haar het meest oplevert cq het minst kost. Tenzij diegene op dat gebied zo goed bij kas zit dat het eigenlijk niks uitmaakt, dan willen ze nog wel eens de weldoener uithangen. Maar dat is de uitzondering, niet de regel.

@Riverpoet31:
Mensen voelen zich heel verheven boven dieren, terwijl het mens-zijn eigenlijk maar een heel dun laagje vernis is. Alle instincten zijn nog overduidelijk aanwezig bij mensen, en alhoewel ze vaak denken dat ze hier boven staan, is dit lang niet altijd het geval.

Denk aan pesten om de pikorde te bepalen. Denk aan de voorkeur voor een partner met een goed gevormd lichaam en/of charisma. Denk aan agressie in het verkeer...
Dit is meer voor R&P of TRU misschien...
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
  zondag 17 april 2005 @ 22:35:43 #253
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_26309271
WFL past er anders ook best in, als we 't hebben over instinct hebben we 't over biologie.

Bovendien valt er over dat verhaal genoeg te filosoferen.

Misschien moet er een nieuwe sectie worden aangemaakt, getiteld "Holistische Zaken"

Everything's connected.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')