Mijn vriend en ik zijn vanmorgen echt SUPER geschrokken. We hoorden vanuit de woonkamer gegil en gekrijs van onze poezen (moederpoes en kitten van 9 weken). Ik ben toen snel naar de woonkamer gelopen om te kijken wat er aan de hand was (ik dacht 1st dat slechts 1 poes in paniek was omdat ze vastzat ofzo), en toen trof ik twee hevig vechtende poezen aan
Het was zelfs zo erg dat ze beiden aan het plassen en poepen waren van angst en dat toen ik ze uit elkaar wilde halen eerst de kater ook nog werd aangevallen door de poes en toen ik haar bij de nekvel greep zelf ook nog bijna een beet kreeg!
Daarna hebben we de poezen apart gezet, en dan de kater bij het kitten. De poes was al heel snel weer tot rust gekomen en begon weer te spinnen als je haar aaide. Het kitten was echter opeens super bang van alles en had ook een tranend oogje en een wondje aan de poot (echt zielig)
![]()
, toen we vanmorgen weggingen wilde ze ook n iet dat we weggingen en zagen we haar nog springen bij de deur zodat ze ons door het raampje kon zien. Echt heel naar.
Ik heb de dierenarts al gebeld en het zou incidenteel kunnen zijn (erg geschrokken van iets, paniek om iets anders), maar het zou ook kunnen dat de moeder rivaliteit krijgt mnet het kitten en wil dat het op eigen benen gaat staan (in de natuur zou ze dan dus haar eigen territorium moeten gaan zoeken). Maar ik vind 9 weken toch wel erg vroeg voor zoiets. Ik dacht dat zoiets pas zou gebeuren als ze een half jaar zou zijn.
En dat terwijl we best rustige en zachtaardige katten hebben (brits kortharen) en er anders nooit ruzie in huis is!
Iemand ervaring mee?