abonnement Unibet Coolblue
pi_25842899
Beste fokkers,

Zojuist heb ik contact gehad met de klantenservice van Vodafone, ik belde ze eigenlijk met de mededeling dat ik mijn abbo op wou gaan zeggen om vervolgens een nieuw abbo af te sluiten en hier een mooie nieuwe telefoon bij te krijgen. Nu verteld de aardige telefoniste dat als ik mijn abbo verleng met 2 jaar ik er het toestel: Sony Ericsson V800 gratis bij krijg, enfin ik het internet op gegaan en gezocht wat een v800 nou precies was.



Het schijnt dus een toestel te zijn dat werkt op het nieuwe UMTS netwerk.
Nu zit ik met een aantal vragen die jullie misschien voor mij kunnen beantwoorden.

allereerst voor diegene die een v800 bezit, Wat zijn je ervarinen met dit toestel?

- UMTS voordelen/ nadelen?
- Videotelefonie, werkt dit nu echt zo mooi als ze je voorschotelen, gebruik je het wel eens en is dit standaard bij je abbo inbegrepen of zijn hier weer extra kosten aan verbonden?
- Vodafone live, je schijnt dus life videobeelden te kunnen onvangen. Wat moet ik me hier bij gaan voorstellen?
- Als je gebruik maakt van deze functies, maakt dit inbreuk op je belgedrag. ga je dus meer verbruiken wat betreft belminuten?

dit zijn de vragen die me nu door het hoofd spoken.
als er mensen zijn die een v800 hebben hoor ik graag wat van jullie.
ik heb op de vodafone site gekeken maar kan hier niet echt een concrete antwoorden op mijn vragen krijgen, ook de aardige telefoniste legt het wel uit maar nog snap ik er niet veel van
ik ben niet echt into mobiele telefonie.

groeten, Guido


  dinsdag 29 maart 2005 @ 23:19:50 #2
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_25843998
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 22:40 schreef G.I. het volgende:

- UMTS voordelen/ nadelen?
Sneller dan GPRS, waardoor je meer en grotere databestanden te gelijk kan verzenden.
quote:
- Videotelefonie, werkt dit nu echt zo mooi als ze je voorschotelen, gebruik je het wel eens en is dit standaard bij je abbo inbegrepen of zijn hier weer extra kosten aan verbonden?
Ik gebruikte het wel eens met een vriend van me puur omdat het gratis was t/m 31 maart.
Wat dit straks gaat kosten?? Waarschijnlijk niet de moeite waard:
Je moet in UMTS gebied zitten, iemand die je kent moet dat ook zijn en kunnen, kwaliteit is slechte webcam kwaliteit.
quote:
- Vodafone live, je schijnt dus life videobeelden te kunnen onvangen. Wat moet ik me hier bij gaan voorstellen?
Uhm dat je het journaal zou kunnen zien in de bus ofzo.
quote:
- Als je gebruik maakt van deze functies, maakt dit inbreuk op je belgedrag. ga je dus meer verbruiken wat betreft belminuten?
Nee is een apart bedrag wat het kost.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  woensdag 30 maart 2005 @ 03:32:08 #3
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_25848042
UMTS is next generation netwerk, opvolger van GSM/GPRS en maakt het mogelijk snel data te versturen en ontvangen.

Voordelen: je kan videobellen, tv-kijken op je mobiel, sneller internetten op je mobiel, mms sturen gaat ook veel sneller.

Nadelen: Umts toestellen verbruiken meer stroom maar zijn wel vaak uitgerust met sterkere batterijen, umts dekking is nu slechts 60% van nederland (bij vodafone en kpn, rest moet nog beginnen met umts) maar het wordt wel uitgebreidt. Als je geen umts dekking hebt schakelt je toestel op gsm/gprs zodat je overal kan bellen, smsen en met langzamere snelheid internetten.

Videotelefonie werkt best ok, als je UMTS dekking hebt, heb je goed beeld en redelijke geluidskwaliteit, ga naar een citypoint in de buurt en vraag of ze videotelefonie voor je demo-en dan kan je het zelf zien.

Trouwens; actie voor gratis videobellen t/m 31 maart is nu verlengt tot 30 september! Ook voor bestaande umts klanten. Na 30 september (als de actie niet weer verlengt wordt gaat het tussen 50 en 75 cent per minuut kosten, afgerekend per seconde en 50 cent of 75 cent hangt af van wat voor umts bundel je hebt

Die live video beelden wat je zegt zijn onderandere:
- 2gotv ( http://2gotv.nl ) een soort zender met korte programmas over autos, gadgets, mode etc.
- cnn, dus live stream van cnn zoals het op je tv te zien is
- nos journaal, meest recente nos journaal, wordt geupdate zodra een nieuwe journaal op tv is geweest
- een paar erotiek zenders zoals onderandere playboyTv
- MTV (niet live maar een paar mtv programmas die telkens herhaald worden)
- Een paar music channels waar telkens muziekclips uitgezonden worden
en meer..

Kosten voor videobeelden zijn 25 cent per 10 minuten. Je kiest bijvoorbeeld nos journaal dan zie je lengte (x seconden) prijs: 25 cent. Die betaal je en je gaat kijken. Soms is journaal korter dan 10 minuten maar je betaalt nog steeds 25 cent. Met cnn en doorlopende programmas betaal je wel 25 cent per 10 minuten. Erotiek is soms in de aanbieding maar meestal 2 euro per 10 minuten.

Over tariefering; Voor bellen heb je een belbundel bijvoorbeeld 200 minuten voor 26,50. Voor sms heb je smsbundel bijvoorbeeld 25 sms voor 3 euro. En voor internet heb je umts bundels. Voor 5 euro heb je onbeperkt data op live maar je moet wel elke keer 25 cent betalen als je tv gaat kijken bijvoorbeeld of een euro als je een ringtone koopt of 50 cent als je een mms stuurt. Als je 10 euro bundel voor umts neemt krijg je elke maand ook 5 euro tegoed dat je aan die dingen kan verbruiken en alle tarieven worden iets goedkoper.

Trouwens topicstarter:
wat voor abo moet je precies met 2 jaar verlengen om die v800 gratis te krijgen want het kan zijn dat je goedkoper uit bent die op te zeggen en nieuwe aan te sluiten want nu is er een umts actie die alleen geldig is voor nieuwe klanten:
Gratis V800 met bluetooth headset voor slechts 25 euro per maand (= 300 minuten, 50 sms en umts budget) Tis een speciale 2 jarige aanbieding, na 2 jaar wordt je abo omgezet in 150 minuten met 50 sms voor 31,50 maar 2 jaar lang heb je wel een goeie deal.

edit-
over v800 nog, het is beste umts toestel dat nu verkrijgbaar is, v800 heeft laatst ook een internationale prijs gewonnen voor beste umts toestel. V800 heeft een goeie 1.3 mp cam met degelijke flitser, bluetooth, mini-usb aansluiting, uitbreidbaar geheugen, goeie standby en mooi helder display. Enige nadeel is dat ie groot oogt maar schijn bedriegt want hij is heel plat en licht, alleen uitgeklapt lijkt ie vrij groot.
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
pi_25848073
Mocht de nieuwe aanbieding anders zijn dan de verlengaanbieding, zeg dan gewoon tegen die telefoonToos dat het op het zelfde neerkomt, en dan sturen ze je heus wel zo'n bluetoothding op. Dat is voor hen zelfs nog voordeliger dan een nieuw abonnement voor je af te sluiten, lijkt me.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  woensdag 30 maart 2005 @ 04:03:25 #5
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_25848086
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 03:48 schreef heiden6 het volgende:
Mocht de nieuwe aanbieding anders zijn dan de verlengaanbieding, zeg dan gewoon tegen die telefoonToos dat het op het zelfde neerkomt, en dan sturen ze je heus wel zo'n bluetoothding op. Dat is voor hen zelfs nog voordeliger dan een nieuw abonnement voor je af te sluiten, lijkt me.
1. bluetoothding is niet het spectaculaire van deze aanbieding (overigens bluetooth headset zit ook bij verlengingen standaard met v800 in t pakket) Spectaculaire van de aanbieding is dat je abo slechts 25 euro per maand is en dat je 300 minuten en 50 sms en umts budgetbundel voor krijgt. Normale prijs daarvoor is 45 euro.

2. veel klanten zijn makkelijk en kiezen voor gewoon verlengen, daarom zijn de aanbiedingen voor verlengingen altijd ietsje minder, die klanten hebben ze toch al dus waarom nog overladen met cadeaus. Nieuwe klanten zijn moeilijker te winnen en die krijgen alles erbij. Soms is verschil tussen nieuw en verlengen een gratis accessoire erbij of 50 euro goedkoper je toestel maar soms zoals nu is verschil echt groot als je ipv 45 euro per maand slechts 25 moet betalen.. en dan 2 jaar lang.
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
pi_25848103
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 04:03 schreef spooky1234 het volgende:

[..]

1. bluetoothding is niet het spectaculaire van deze aanbieding (overigens bluetooth headset zit ook bij verlengingen standaard met v800 in t pakket) Spectaculaire van de aanbieding is dat je abo slechts 25 euro per maand is en dat je 300 minuten en 50 sms en umts budgetbundel voor krijgt. Normale prijs daarvoor is 45 euro.

2. veel klanten zijn makkelijk en kiezen voor gewoon verlengen, daarom zijn de aanbiedingen voor verlengingen altijd ietsje minder, die klanten hebben ze toch al dus waarom nog overladen met cadeaus. Nieuwe klanten zijn moeilijker te winnen en die krijgen alles erbij. Soms is verschil tussen nieuw en verlengen een gratis accessoire erbij of 50 euro goedkoper je toestel maar soms zoals nu is verschil echt groot als je ipv 45 euro per maand slechts 25 moet betalen.. en dan 2 jaar lang.
Dat had ik niet begrepen uit je post; ik dacht dat dat de standaardprijs was en het verschil zat in de bluetooth-headset.

Het is logisch dat ze nieuwe klanten meer geven, omdat die nog aangetrokken moeten worden; ik begrijp heus wel dat dat opzet is. Waar ik op doelde is aan het bedrijf duidelijk maken dat je de strategie snapt, en dat je graag hetzelfde wilt krijgen als iemand die een nieuw abo afsluit, en dat je dat anders alsnog doet... blijft dan om het even of je het direct krijgt, of dadat geweigerd wordt en je daadwerkelijk een nieuw abo moet afsluiten voor dezelfde cadeautjes. Het is alleen goed mogelijk dat je door het te proberen een hoop rompslomp ontwijkt zonder iets te hoeven missen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_25877850
Ik heb tussen dit toestel en de Sony Ericsson S700i staan twijfelen...dit omdat de V800 een goedkoper abbo had, alleen vondt ik het een beetje een klote toestel...veel van dat goedkope plastic en ik vond hem net te groot...daarom ben ik toch maar voor de S700i gegaan en daar heb ik zeker geen spijt van
Xbox Live: Anormius
pi_25882039
Ik heb dus een vodafone 180, nu komt daar een 5 euro fee bovenop van vodafone live ik heb nu gekeken op vodafone.nl maar kan niet zien of als je tv kijkt dit van die 5 euro afgaat of dat je daar ook nog appart voor afrekent
  donderdag 31 maart 2005 @ 17:18:58 #9
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_25884936
Bij 5 euro komt het er extra bij, heb je 10 euro, dan heb je 5 euro extra om aan live tv etc. te doen.

althans dat dacht ik .... me bron bij Vodafone is daar inmiddels weg maar dat was het een tijd terug
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  donderdag 31 maart 2005 @ 19:51:36 #10
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_25888535
Mister T; s700i is veel groter dan v800, v800 oogt alleen groot als het uitgeklapt is maar zet maar eens naast elkaar e voel ook welke van de 2 zwaarder is. Pluspunt van s700i: zeer goeie cameralens en lekker groot display. Nadelen: geen umts en groter plus fragieler door de draaibaar schermpje.

Gi: als je nu v180 (¤ 29,50) hebt dan zal je migreren naar v200 (¤ 26,50) en daar moet dan 5 euro live bij (dan heb je alleen data afgekocht) of een 10 euro live (dan heb je data afgekocht en heb je ook nog 5 euro te besteden aan tv, mms, videobellen, ringtones etc).

Als je verlengt met v200 en je neemt nog 25 smsjes erbij en een live tegoed budget ben je in totaal elke maand 26.50 + 3 + 5 = 34.50 kwijt.

Als je opzegt en een nieuwe neemt (die 25 euro per maand actie) dan heb je voor 25 euro 300 minuten, 50 sms en 5 euro umts. Je kan meer bellen en meer smsen voor 10 euro per maand minder.
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
pi_25964569
Heeft iemand enig idee hoe lang het duurt voordat je je toestel krijgt nadat je je verlenging hebt doorgevoerd.

@spooky1234:
opzegggen en dan weer gaan verlengen is me te veel werk ik ben vrij afhangkelijk van mijn telefoon en heb hier helaas ook geen tijd voor. Toch bedankt voor de tip
  dinsdag 5 april 2005 @ 01:15:45 #12
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_25991679
gi:
zoveel moeite is het niet maar ik begrijp best dat meeste mensen geen zin hebben in gedoe
voor de geinteresseerden:
stap 1: koop prepaidkaart
stap 2: stuur je opzegbrief samen met formulier nummerbehoud op
(3 maanden later)
stap 3: ga je met je prepaidkaart een winkel binnen en zeg: ik wil nieuw abonnement met behoud van nummer vanaf mijn prepaid kaart..
je moet het wel tijdig doen want het is 3 maanden wachten op je opzegging maar verder is er nix moeilijks aan.
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
pi_26199305
Ik ben ook geīnteresseerd in de SE V800, ik twijfel echter nog een beetje tussen deze en de nieuwe nokia 6680. Weet iemand tot hoeveel mb het geheugen van de V800 kan worden uitgebreid met een memory stick?
En weet iemand hoe het zit met de Vodafone Live bundels? Als ik een bundel van 5 euro neem, kost e-mailen 20 ct per bericht. Is het dan zo dat er telkens 20 ct van die 5 euro bundel afgaat, of is die 5 euro een standaardbedrag waar alle data kosten nog bovenop komen. (Dus voor elke e-mail een extra 20 ct?)

[ Bericht 4% gewijzigd door GoTyce op 13-04-2005 17:03:47 ]
  woensdag 13 april 2005 @ 17:42:47 #14
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_26200307
Ik zou voor de v800 gaan. Enige leuke aan 6680 is dat het een smartphone is dus dat je zelf kan tweaken en kutten met allerlei applicaties zoals powerpoint ondersteuning of eventueel navigatie software. Maar als je daar nooit iets mee gaat doen is het zonde. 6680 is trouwens echt een baksteen (=groot). Bovendien komt 6680 pas uit over een paar maanden en v800 is al een poos te koop en is inmiddels behoorlijk afgeprijst. Gratis met een 25 euro abo. Op 6680 zal je paar maanden moeten wachten en de prijs zal in het begin zeker hoog zijn.

Ik heb zelf een 512 mb memory stick geprobeerd in een v800 en dat werkte. Of 1 gig ook werkt weet ik niet zeker, zoek even op tweakers, er is een uitgebreid topic daar over v800.

En over live bundels. Email sturen is tot 30 september 2005 gratis. Daarna gaat het bijvoorbeeld 20 cent kosten of minder als je een grotere bundel hebt. Kleinste bundel, live budget kost 5 euro en heeft geen tegoed dus als je 1 minuut videobelt komt daar 75 cent bij en als je een mail stuurt komt daar 20 cent bij (en je rekening is 5 + 0,75 + 0.20). Als je echter een 10 euro bundel hebt (live basis) dan heb je al 5 euro voorraad waaruit je kosten agehaald worden dus eerste 5 euro aan kosten is gratis. Kortom voor meeste mensen is het beter om live basis te nemen tenzij je mandelijks minder dan 5 euro verbruikt aan mms, live tv, videobellen, games, email etc...
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
pi_26201644
Thanks spooky! Ik ga ff op tweakers kijken.
Ik was vandaag nog bij de Vodafone winkel; daar is de actie met een UMTS toestel 29,95 ipv de 25 op internet. De verkoper raadde me aan snel via internet te bestellen, omdat het binnenkort verhoogd werd naar 29,95.
Als ik via internet bestel, kan ik dan mijn telefoonnummer kiezen net als in de winkel?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')