Gstyles | dinsdag 29 maart 2005 @ 21:44 |
Ik wil over een tijdje zeer waarschijnlijk deze mooie bolide gaan kopen. Ik vroeg mij alleen af of er fokkers zijn die ervaring hebben met de Stilo Abarth 2.4 ? Zoja, hoe rijdt ie? Zijn er mankementen opgevallen? Vallen er dingen tegen of juist niet? Zijn het echt 170 pk's of komen ze wel eens met minder de fabriek uitrollen? Veel vragen, hopelijk kunnnen ze worden beantwoord. Serieuze reacties svp greetz Gijscoooo | |
Gstyles | dinsdag 29 maart 2005 @ 21:52 |
om jullie geheugen een beetje op te frissen hier wat pics:![]() ![]() ![]() | |
TheRipper | dinsdag 29 maart 2005 @ 21:53 |
Ik rijd wel een Stilo (JTD 115) maar geen Abarth. Veel informatie over de Abarth 2.4 kan je vinden op www.stiloclub.nl . Daar zitten wel wat liefhebbers. | |
BaBy-G | dinsdag 29 maart 2005 @ 21:57 |
mooie bakkie... alleen vind ik de achterkant van de 4 deurs mooier... ![]() | |
Gstyles | dinsdag 29 maart 2005 @ 21:58 |
daar verschillen de meningen denk ik wel over.... anyway thanks ripper | |
Grumbellll | dinsdag 29 maart 2005 @ 21:59 |
Ik zag Zaterdag bij RTL autowereld de Fiat Stilo Schumacher ![]() | |
_GdR_ | dinsdag 29 maart 2005 @ 22:10 |
hier http://www.autoweek.nl/autotestrapport.php?id=822 lamzak. | |
Desiderius | dinsdag 29 maart 2005 @ 22:11 |
had persoonlijk geloof ik liever een snelle 147. Stilo is wat oubollig, maar dat is smaak natuurlijk. Heb er nog nooit in gereden dus kan er niets over zeggen ![]() | |
_GdR_ | dinsdag 29 maart 2005 @ 22:15 |
quote:liever en 'snelle' alfa? ![]() snel kapot zeker? zou nog liever in een opel rijden dan in een alfa. ![]() | |
LaTiNo | dinsdag 29 maart 2005 @ 22:15 |
De eerste generatie had nogal wat kinderziektes, maar ik neem aan dat deze allemaal in de garantie zijn verholpen dus daar zou jij geen last meer van mogen hebben ![]() Zelf vond ik de selespeed bediening een beetje langzaam maar dat kan ook liggen aan het feit dat ik het niet gewend was (heb 3 proefritjes gemaakt). Je kunt trouwens bij Madeno.nl een chippie halen en ook nieuwe software voor de transmissie. | |
LaTiNo | dinsdag 29 maart 2005 @ 22:17 |
quote:Ja, doet dat aub! ![]() | |
_GdR_ | dinsdag 29 maart 2005 @ 22:18 |
agh god nog zo een die niet weet wat echte auto's zijn. ![]() | |
Remon | dinsdag 29 maart 2005 @ 22:24 |
quote: ![]() ![]() Abart mooie wagen en zeker goede prestaties! Maar ik heb helaas nog niet echt veel positiefs over ze gehoord. De elektronica is niet helemaal zuiver na wat ik begreep. Alfa niets mis mee 147 gta erg leuk spul ![]() civic type R mijn absolute keuze ![]() zolang het maar geen Duitser is ![]() | |
Ultimora | dinsdag 29 maart 2005 @ 22:29 |
heb er in gereden, was aan de ene kant erg leuk, aan de andere kant geen zak aan. die die ik had gereden was wel een hele mooie combinatie van Paars met creme leer, en antreciete velgen, en ook met de selespeed bak. pro's waren dat hij absoluut niet oncomfortabel is, je kan er behoorlijke einden mee rijden zonder gestuiter ofzo. verder voldoende vermogen om behoorlijk door te rijden. 200 als kruissnelheid doet hij zonder moeite. verder is het een GT en geen hardcore sportauto (GTI) dus verwacht geen wegligging van een golf GTi, maar het rijdt wel strak. verder is de bak niet erg snel. nouja hij's wel snel, maar je hebt niets te doen tijdens het schakelen, dus voelt hij niet snel. verder is de stuurbekrachtiging electrisch, dus voelt dat wat anders aan. (lees minder gevoel tijdens het sturen) al met al vond ik em prettig, maar niet helemaal te gek ofzo | |
_GdR_ | dinsdag 29 maart 2005 @ 22:36 |
quote:honda de gekste. duidelijk. over een tijdje integra typeR blok in mn auto. mja 147 gta zuigt aan alle kanten. gast die ik ken had er 1 gekocht. als ik erover begint wordt ie helemaal pis link. mja das met alle alfa's ![]() stilo is cool. en een abarth zeker. ![]() | |
Tomatenboer | dinsdag 29 maart 2005 @ 23:33 |
Toch gek dat hier een aantal mensen op Alfa kotsen maar dan Fiat wel weer okee vinden ![]() Is toch echt allemaal van de zelfde Italiaanse familie, soort neef-nicht relatie. Waarbij de Fiat voor de nichten is natuurlijk ![]() Kom op zeg, waarom is Opel zo veel beter dan Alfa Romeo dan? 1. de styling is bij Alfa wél voor elkaar 2 Biedt 10x meer rijplezier 3 Zoveel onbetrouwbaarder is een Alfa echt niet 4. Opel is grijze muis in het straatleven, valt niet op, nogal nietszeggende modellijn (op de nieuwe Astra na dan). Kortom: Opel sucks, en wordt zwaar overschat. | |
Tjabbo | dinsdag 29 maart 2005 @ 23:37 |
houden we het even gezellig en puur over de fiat alstublieft? ![]() | |
Tomatenboer | dinsdag 29 maart 2005 @ 23:44 |
![]() Fiat Rules! Nee even serieus: De Stilo is een mooie auto, van zichzelf al, maar de Abarth is alleen nog maar mooier, sportief aangekleed. Alleen jammer dat hij zijn sportieve uiterlijk niet helemaal waarmaakt in de zin van een schandalig spectaculaire acceleratietijd en topsnelheid. Wat ik erover gelezen heb is het ook niet zo'n bochtenridder als de 147 GTA, maar meer een Gran Turismo zeg maar. Maar het zal ongetwijfeld lekker rijden, en vlot genoeg zijn hoor. Zelf heb ik weleens proefgereden in de gewone Stilo 1.6 en die vond ik goed rijden, maar niet erg bijzonder ofzo, alhoewel het wel beter reed dan de Astra destijds ![]() | |
Steve-O | dinsdag 29 maart 2005 @ 23:50 |
Fiat ![]() | |
Tjabbo | dinsdag 29 maart 2005 @ 23:52 |
ook steve-o word bedankt voor de nuttige bijdrage. ![]() ![]() | |
Poepoog | dinsdag 29 maart 2005 @ 23:54 |
heb je al gekeken bij de myreviews op autoweek? ik weet niet of ie er bij staat en of het nuttig zou zijn, maar tja ![]() | |
Steve-O | dinsdag 29 maart 2005 @ 23:55 |
quote:Een post helemaal voor mij ![]() Of mag ik dat soort reacties alleen in de SC plaatsen tjappie ![]() Sorry ik heb helemaal nix met die krengen zien der niet uit en rijden niet lekker ![]() | |
ook_gek | woensdag 30 maart 2005 @ 00:00 |
quote:tjabbo ![]() Ik vind het een geweldige auto ![]() | |
PNG | woensdag 30 maart 2005 @ 02:33 |
quote:kVind juist die prestaties maar heel zwaar tegenvallen. Zeker voor een auto met 2.4 en daar dan 170 Pk uit. Kadett/Astra GSi 16V, VTECje maken er finaal gehakt van. Auto's van 10 jaar jonger en minder Pk. Want ding is gewoon niet snel. Raar is dat. Zelfs een gewone Golf GTI of GSI 8 klappert rijden hem er uit op de 100. En half Diesel TDI Nederland rijdt ding ook gewoon weg. Is dat ding zo zwaar ofzo ? of issie zo geknepen met hedendaagse emissie eisen ofzo ? Top ook, 215 km/u. Nou schiet op voor een 2.4. Oud GSi Opeltje of VTECcertje loopt al boven de 220. Die laatste is zelfs wel een 1.6. Autoweek test: De folder belooft een acceleratie van 0-100 km/h in 8,5 s. Wij klokten hem op de nog altijd nette, maar toch niet schokkende tijd van 9,5 s. Vreemd eigenlijk, zo´n sportieve auto die domweg niet met een ´gewone´ handgeschakelde bak te krijgen is. – • Schakelt (te) traag • Acceleratie 0-100 valt wat tegen kHeb het altijd maf gevonden eigenlijk. | |
PNG | woensdag 30 maart 2005 @ 02:40 |
quote:tGing alleen niet om een Opel. tGing om een Fiat. Een Abarth zelfs. Een Fiat 2.4 Abarth nog wel. Met 170 Pk nog wel. Met prestaties van een 110 Pk TDI. Zegt dat iets over zo'n auto ? Oordeel zelf maar. Mag je erna weer gaan schelden op andere merken. | |
PNG | woensdag 30 maart 2005 @ 02:40 |
dubbel | |
yup | woensdag 30 maart 2005 @ 02:56 |
De selespeed bak word vaak afgekraakt omdat ie echt traag is... En de acceleratie van de wagen is niet om naar huis te schrijven... Ding gaat in 9+ seconden naar de 100, waar zijn de 170 pk's heen ? Dit is niet door een review van de autoweek, maar door de meeste reviews... En zoals PNG zegt, een ouwe GSi zelfs rijd dat ding weg naar de 100. Ja kan je niet schelen enzo, dit ding heeft verdomme 170 pk's... Waar blijven die ? Een Golf 3 VR6 heeft ook 170 pk (ok 174) en die klaart de 0-100 in +- 8 seconden af... En weegt ongeveer hetzelfde... 215 km/u dat kan ook harder volgens mij... Ik denk dat er een stelletje prutsers bij Fiat zijn. Handbak en automaat hebben beide 0-100 tijd van 8.5 seconden. Dit kan NOOIT, maar dan ook NOOIT kloppen... Met de handbak schakel je ALTIJD sneller dan de automaat (ik heb het over deze selespeed bak dus opbokken met de nieuwste BMW SMG2 en Mercedes automaten), dus volgens mij klopt die 8.5 seconden alleen bij de handbak... Enorme pluspunt van die wagen, de 5 cylinder, het is een 5-inlijn, ONGELOFELIJK mooie sound heeft dat ding, echt waar... | |
Tjabbo | woensdag 30 maart 2005 @ 09:15 |
quote:Allemaal berekende waarden bij optimale omstandigheden, en nog eens van autoweek.nl ook. die zijn zo betrouwbaar als een verrotte houten hangbrug. En je moet erg goed kunnen shiften wil je het winnen van een automaat bij 0-100. oppassen met dat woordje nooit yup... | |
LaTiNo | woensdag 30 maart 2005 @ 09:25 |
De Abarth is tegenwoordig ook ZONDER selespeed verkrijgbaar hoor. Heet dan de Abarth 17M of iets dergelijks. | |
Tomatenboer | woensdag 30 maart 2005 @ 11:18 |
quote:Als je verder had gekeken had je kunnen lezen dat ik ook inhoudelijk heb gereageerd..... | |
yup | woensdag 30 maart 2005 @ 11:42 |
quote: ![]() Tjabbo lees eens goed: tuurlijk SMG2 en de allernieuwste schakel je er heus niet zomaar uit, maar selespeed is SCHANDALIG traag ![]() ![]() ![]() Koop gewoon een handbak raak je tenminste niet gefrustreerd dat dat ding 3 jaar over doet om te schakelen... | |
Ultimora | woensdag 30 maart 2005 @ 12:29 |
beetje zonde dat de auto door sommigen de grond in geboord wordt zonder dat ze er ooit in hebben gereden. die selespeed bak shakelt gewoon prima, maar is niet als een F1 bak. t punt is is dat je niks te doen hebt tijdens het schakelen, en daarom langzaam lijkt te gaan. in werkelijkheid valt het best mee. en ik denk dat ik er zelf niet tegenop zal kunnen schakelen. verder merk je door het het koppel wel degelijk dat je met een grotere motor aan het rijden bent, en als je vanaf 100 ofzo tegen een golf GTI ofzo gaat rijden dat het toch :w golf is. | |
Tjabbo | woensdag 30 maart 2005 @ 12:42 |
quote:Ik had het over m'n eigen automaatbak uit '89 hoor ![]() En verder, wat Ultimora zegt. Heb je die Abarth gereden? of weer alleen verhaaltjes gehoord? | |
LaTiNo | woensdag 30 maart 2005 @ 12:58 |
Vooralsnog zegt iedereen die in een Selespeed heeft gereden (van welk type ook) dat ze nooit meer terug willen dus het is vast niet zo'n butt-systeem zoals alle experts hier beweren. | |
hifonics | woensdag 30 maart 2005 @ 13:10 |
quote:ey zout eens op met je droge opmerkingen alfa rijdt ![]() | |
Dungeonmaster | woensdag 30 maart 2005 @ 13:22 |
Mijn Mini doet 0-100 in iets meer dan 7 seconden en die heeft ook 170 PK. Maar ja, ff on topic. De Stilo waar ik in had gereden was handgeschakeld. Vond ook dat er wat PK´s verloren leken te gaan. Het sturen vond ik echt vervelend. Veel te direkt en inderdaad, zoals eerder gezegd, zonder gevoel. Vind het wel een mooie auto, dat wel. [ Bericht 0% gewijzigd door Dungeonmaster op 30-03-2005 13:39:43 ] | |
Tomatenboer | woensdag 30 maart 2005 @ 13:39 |
quote:..... en die mini is "slechts" een 1.6 (weliswaar met turbo), scheelt even 800 cc met dezelfde hoeveelheid pk's, en dan nog sneller ook ![]() | |
Dungeonmaster | woensdag 30 maart 2005 @ 13:43 |
quote:*grin* | |
Tjabbo | woensdag 30 maart 2005 @ 13:46 |
quote: | |
Desiderius | woensdag 30 maart 2005 @ 16:23 |
quote:De achterkant is het enige wat ik mooi vind ![]() | |
B_BOY | woensdag 30 maart 2005 @ 19:02 |
me oom heeft er 1. hijs er wel tevreden over. | |
VanDread | woensdag 30 maart 2005 @ 19:13 |
Wat een kinderachtige reacties hier ![]() Waar gaat het heen met de wereld... Maaruh voor 2600 euro meer heb je een Civic Type-R en qua ragbaarheid is die toch wel een stuk leuker ^_^ | |
chilipenn | zaterdag 2 april 2005 @ 08:44 |
ik heb er een week of 3 mee gereden en ik moet zeggen dat ik hem niet zou willen. ik automatische stand klapperen je vullingen uit je gebit, en als je schakelt met de flippers dan moet je ff liften wil je een beetje comfortabel blijven rijden. Verder vind ik de stoelen niet prettig zitten, je zit er op en niet erin. Degene van wie ik hem had is er ook niet echt tevreden over, dus ik zou er nog een keer over denken. en dan niet te vergeten de problemen die hij met zijn exemplaar heeft gehad, en dan hebben we het over een nieuwe. ik zeg laat staan | |
Tomatenboer | zaterdag 2 april 2005 @ 11:02 |
Is een Seat Leon Topsport of een Seat Ibiza Cupra niks als alternatief? | |
MainFrame | zaterdag 2 april 2005 @ 11:22 |
Gezien de hoeveelheid aan rekeningen die mijn collega krijgt van de garage voor haar Fiat Stilo lijkt het mij niet echt een betrouwbare auto. Zo blijkt het erg moeilijk (veel werk) te zijn om de koplampen te vervangen, wil het systeem nog wel eens op tilt slaan en geeft de airbag regelmatig problemen. En dat voor een auto van iets meer dan een jaar oud ![]() Maar voor de rest rijdt het prima alhoewel het niet aanvoelt alsof het echt solide op de weg ligt...maar das natuurlijk heeeel persoonlijk ![]() | |
BarBaar | zaterdag 2 april 2005 @ 11:26 |
Ze zien er leuk uit.. Maar electronisch zijn ze een drama (zoal zoveel italiaanse auto's). .Een vriend van me staat ongeveer wekelijk bij de garage.. En eerlijk gezegt vind ik ze ook niet zo geweldig rijden hoor! | |
overhyped | zaterdag 2 april 2005 @ 18:52 |
ik heb zelf een jtd, 115 pk, en moet je zeggen: Koop 'm niet. Leasen prima, maar koop 'm niet. Zoveel SHIT met die auto, echt rare dingen die kapot gaan, storingen, crashende electronica, stuurbekrachtiging die spontaant tandje lager gaat etc. Het rijd heeeeerlijk! (paradoxaal genoeg) maar de problemen.. het is wel een lekkere hard opschieten toer auto. De stoelen zitten goed, en als je 210 op de teller gaat (max van de mijne) merk je het nog nouwelijks.. als je 'm neemt, neem 'm zonder connect, zonder selespeed, en zo kaal mogelijk qua electro. En spaar voor veeel garage werk. samengevat, heelrijke auto, met erg veel shit. | |
Gstyles | vrijdag 8 april 2005 @ 11:03 |
OKE mannen thanks voor de info en vooralsnog sorry voor mijn late reactie... Ben wel op de hoogte gekomen van watie kan en niet kan... de keuze is er voor mij helaas niet makkelijker op geworden! Ik denk dat ik het eea op een rijtje ga zetten alvorens de beslissing te nemen welke auto de opvolger wordt! |