abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 maart 2005 @ 09:16:59 #51
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_25849010
hij heeft zeker nog nooit op een oude strat oid gespeeld
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  woensdag 30 maart 2005 @ 09:41:55 #52
87946 Last_Action_Hero
Ride to live, live to ride: HD
pi_25849385
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 09:16 schreef Jorikjet het volgende:
Inderdaad! (Hoewel enkele nieuwe er ook mogen zijn!!!) De charme zit juist in het "rommelige" geluid.
Geen linkse rakker, maar een rechtse realist!
pi_25849491
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 19:09 schreef Djaser het volgende:
PTV
Juist ja!
Check mijn website en mijn band: The Pink Floyd Sound.
Volgende optredens:
- 2, 3, 4 - Newcastleupon Tyne (UK)
- 14 januari 2012 - Perron55 (Venlo)
pi_25850639
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 19:07 schreef Ibanez het volgende:

[..]

Voor de windows mediaplayer: de chronotron! Tempo aanpasbaar tot - 100 % zonder dat de toonsoort veranderd. Kwaliteit neemt wel iets af, maargoed, je wilt em gaan gebruiken om gitaarstukken de definieren, niet? Probeer het ergens te downloaden. Wanneer dat niet lukt, zal ik eens voor je rondvragen, en je dus een set up rgegelen...
Hah! Thx ik heb 'm .
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 00:32 schreef vaagteken het volgende:

[..]

Ik gebruik altijd 2 plug-ins die te downloaden zijn op winamp.com: om je vraag te beantwoorden: Pacemaker, hiermee kan je tempo, pitch & speed aanpassen, zonder dat de geluidskwaliteit er heel erg op achteruit gaat. Deze gebruik ik in combinatie met loopmaster, waarmee je een stukje kan 'loopen' (herhaald afspelen dus ) Dan zou alles een makkie moeten worden...

Met welke solo van Slash ben je bezig trouwens?
Ok dank je wel, ik zal ze eens uitproberen .

Ik ben bezig met de solo van Double Talking Jive van de Use Your Illusion DVD. Een monstersolo van zo'n 6,5 minuut waar hij Double Talking Jive en Civil War aan elkaar inproviseert. Een briljant stuk muziek !

[ Bericht 42% gewijzigd door Hammet op 30-03-2005 10:49:02 ]
pi_25850651
tvp
Ik bevestig het vooroordeel dat vrouwen geen kaart kunnen lezen.
*spiekt*
pi_25850843
Vet hammett!
Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
pi_25850965
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 10:52 schreef Fixxxer het volgende:
Vet hammett!
pi_25851014
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 21:30 schreef Tujuh het volgende:

[..]

Oke, hier zoals beloofd de foto's
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Daarmee is in ieder geval bewezen dát hij een andere kleur krijgt. Of jij en van deze kleuren mooi vindt, is een subjectief aspect, dus bewijzen dat hij een mooie kleur heeft, is niet van toepassing
Vette gitaar . Maar je moet toch wel de slagplaat eraf schroeven, die slagplaten verpesten de Les Pauls altijd, en zeker die lelijke zwarte die altijd op de studio's zitten.
pi_25851664
big boss man, wat vind je van de ballonnen?

ik heb één keer geprobeerd thuis spul op te gaan nemen, maar die ruis die ik had was gewoon niet leuk...
mn pc is vrij brak en goede programma's heb ik er ook niet voor
mijn gitaarleraar heeft wel goed spul
echt geweldig wat hij nu allemaal heeft aan hard- en software

dus als ik daar nog een keer wat leuks heb opgenomen zal ik het wel ff uploaden
als er interesse is
pi_25852014
Zijn de Voodoo gitaren eigenlijk van de Gibson website verdwenen?
ik kan ze niet meer vinden...

Er waren trouwens een tijd terug een aantal gitaartopics waar alleen mooie gitaren gepost werden
bestaan die nog? is het de bedoeling als je dat wilt doen dat gewoon hier te doen? moet daarvoor een appart topic geopend worden? of is daar verder geen interesse voor?
't lijkt me toch wel tof als iedereen een beetje z'n smaak liet zien
wat denken jullie?

kan dit niet bij mn vorige post editen: zit op school, dus ik ga niet inloggen
pi_25852501
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 11:49 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
Die waren van Epi toch...
Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
pi_25852550
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 09:07 schreef Last_Action_Hero het volgende:

[..]

HOOOOO! HOOOOOO! HOOOOOO! Dit wil ik hier niet meer horen!
Wat is de definitie van "goed"? Hoe oud een Les Paul of SG ook is, ze hebben een veel bredere sound dan een Ibanez. Bij een Ibanez moet je er eerst 10.000 effecten overheen gooien, wil het een beetje klinken . Ik vind dit aspect veel veel belangrijker dan of ze technisch goed in elkaar zitten of niet. Wat ik hiermee bedoel, is dat je gerust mag zeggen of een gitaar technisch anders in elkaar zit, maar niet dat ze daarom beter of slechter zijn .
Zou je denken dat al die technische innovaties zouden leiden tot slechtere of juist betere gitaren ? Is er een denkbare logische reden dat oude gitaren beter zouden zijn dan nieuwere ? En waarom zou een Les Paul nou een betere klank hebben dan een Ibanez ? De 2550 is ook gewoon van mahonie, heeft ook gewoon prima elementen enzo. Ik wed dat jij het verschil niet zou horen tussen een Les Paul en bijv. een FP. Of in ieder geval niet zou kunnen vertellen welke nu welke is...
Mu!
pi_25852742
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 09:16 schreef Jorikjet het volgende:
Natuurlijk heeft hij wel eens op een oude strat gespeeld. Hij heeft zelfs een tijdje een '63 strat gehad.

Leuk instrument, maar uiteindelijk erg eenzijdig in het geluid en niet bijzonder boeiend. En vooral veel te duur. Verkocht en voor de verkoopprijs een PRS CE 24 gekocht, hield ik nog geld over, en een veel betere gitaar.

Oude strats en gibsons zijn heftig overrated, en worden vooral veel geprezen door mensen die ze toch niet kunnen betalen. En dan in het bijzonder nog door mensen die hun geld beter aan gitaarlessen konden besteden en hun tijd aan oefenen.
Mu!
pi_25852838
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 12:14 schreef Fixxxer het volgende:

[..]

Die waren van Epi toch...
nope, heb er nog één bij feedback zien hangen
een SG
  woensdag 30 maart 2005 @ 12:38:40 #65
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_25852929
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 12:26 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Natuurlijk heeft hij wel eens op een oude strat gespeeld. Hij heeft zelfs een tijdje een '63 strat gehad.

Leuk instrument, maar uiteindelijk erg eenzijdig in het geluid en niet bijzonder boeiend. En vooral veel te duur. Verkocht en voor de verkoopprijs een PRS CE 24 gekocht, hield ik nog geld over, en een veel betere gitaar.

Oude strats en gibsons zijn heftig overrated, en worden vooral veel geprezen door mensen die ze toch niet kunnen betalen. En dan in het bijzonder nog door mensen die hun geld beter aan gitaarlessen konden besteden en hun tijd aan oefenen.
Voor veel mensen is het verzamelen op zichzelf ook een hobby denk ik; een unieke zeldzame gitaar alleen maar om die reden willen hebben, terwijl inderdaad een nieuwe, moderne gitaar comfortabeler speelt, minder snel ontstemt, beter klinkt...
Volgens mij kun je het wel vergelijken met oude auto's. Natuurlijk rijdt een nieuwe Audi (oid) veel beter, stuurbekrachtiging, rembekrachtiging, traction control weet ik veel, maar kiezen veel mensen nog steeds ervoor om in een oldtimer te rijden, omdat die zeldzaam is, of omdat ze dat gewoon cool vinden.
Maar ik ben wel met je eens dat de obsessie voor 'relics' qua klank in ieder geval op vrij weinig slaat.
Then again, ik heb zelf ook een LP custom uit '81, loodzwaar in vergelijking met een nieuwe LP, maar wel (imo) een fijner geluid.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_25852977
quote:
Er waren trouwens een tijd terug een aantal gitaartopics waar alleen mooie gitaren gepost werden
bestaan die nog? is het de bedoeling als je dat wilt doen dat gewoon hier te doen? moet daarvoor een appart topic geopend worden? of is daar verder geen interesse voor?
wat denken jullie?

Okee, bij deze mijn excuses voor de in het vorige topic... weet eiegenlijk zelf niet zo goed meer waarom; volgens mij vond ik het een waardeloze vergelijking.. maarja boeijuuuh!

Wat betreft die gitaarfoto's: laat maar gaan! Ik vind dat wel lol. Alleen krijg je na een paar posts van die techniek-geilers over je heen, omdat het volgens hen alleen maar over techniek mag gaanl. (of iig meer gesproken moet worden)
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 12:26 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Trouwens, wat vind jij van de Line 6 VariaX ??
Ik heb nu een dvd thuis liggen, als besteld bij Line 6 (V.S.). Maf om te zien welke geluiden er allemaal uit 1 gitaar kunnen komen zonder effectenprocessor of floor board. (los) Ik heb een demo 'live' gezien, maar na deze dvd is de info, die ik erover opgeslagen heb iets meer..
In The Presence Of Enemies!
  woensdag 30 maart 2005 @ 12:46:15 #67
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_25853050
quote:

wat denken jullie?

http://www.gibson.com/products/gibson/voodoo/ ?

[ Bericht 6% gewijzigd door --H-I-M-- op 30-03-2005 12:51:45 ]
  woensdag 30 maart 2005 @ 12:49:58 #68
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_25853106
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 12:17 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Ik wed dat jij het verschil niet zou horen tussen een Les Paul en bijv. een FP. Of in ieder geval niet zou kunnen vertellen welke nu welke is...
Als ik jou was, zou ik die weddenschap echt niet met L_A_H aan durven te gaan...........ik vermoed dat hij een van de meest intensieve gibson spelers is van dit forum.

(ik speel nieteens goed gitaar en kan het ook, eveneens van amps, dus zo moeilijk is dat nou ook weer niet!)
  woensdag 30 maart 2005 @ 13:02:14 #69
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_25853348
quote:

wat denken jullie?

lijkt me oke.

hier mijn smaak kwa gitaren

♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  woensdag 30 maart 2005 @ 13:11:14 #70
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_25853557
Mooi hoor! (vooral die 3e )
pi_25853688
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 13:11 schreef --H-I-M-- het volgende:
Mooi hoor! (vooral die 3e 4e )
Check mijn website en mijn band: The Pink Floyd Sound.
Volgende optredens:
- 2, 3, 4 - Newcastleupon Tyne (UK)
- 14 januari 2012 - Perron55 (Venlo)
pi_25854270
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 13:16 schreef Rooligan het volgende:

[..]
Gretsch rulez ! Mijn broertje heeft vorige maand een Country Gentleman gekocht, wat een beest van een gitaar zeg, heerlijk, lekkere hals ook, mooi geluid, hele warme feedback, en on stage helemaal...ik dacht altijd dat het ouwelullen dingen waren (mijn vader heeft een white falcon) maar deze is echt vet!
Mu!
pi_25854515
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 12:49 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

Als ik jou was, zou ik die weddenschap echt niet met L_A_H aan durven te gaan...........ik vermoed dat hij een van de meest intensieve gibson spelers is van dit forum.

(ik speel nieteens goed gitaar en kan het ook, eveneens van amps, dus zo moeilijk is dat nou ook weer niet!)
Zeg het maar. http://www.kramer-music.nl/robfiles/what%20guitar.mp3 . Het linkerkanaal is een Les Paul Custom uit 1975, met stock pickups, het rechterkanaal een 1989 Ibanez JEM 77 Floral Pattern, ook met stock (DiMarzio) pickups. Of andersom. Zonder verdere effectapparatuur in een 1978 Fender Pro Reverb (die wel *wat* getweaked is) , en daarvandaan met mijn soundcard opgenomen. Om de vergelijking zuiver te houden heb ik de trem van de FP niet gebruikt

[note] Als ik heel goed luister kan ik het verschil zelf wel horen, maar dan moet je wel goed weten waar je op moet letten.

[ Bericht 4% gewijzigd door SingleCoil op 30-03-2005 13:57:42 ]
Mu!
  woensdag 30 maart 2005 @ 13:52:34 #74
87946 Last_Action_Hero
Ride to live, live to ride: HD
pi_25854553
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 12:17 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Zou je denken dat al die technische innovaties zouden leiden tot slechtere of juist betere gitaren ? Is er een denkbare logische reden dat oude gitaren beter zouden zijn dan nieuwere ? En waarom zou een Les Paul nou een betere klank hebben dan een Ibanez ? De 2550 is ook gewoon van mahonie, heeft ook gewoon prima elementen enzo. Ik wed dat jij het verschil niet zou horen tussen een Les Paul en bijv. een FP. Of in ieder geval niet zou kunnen vertellen welke nu welke is...
Hoo, ik heb dit hier nooit beweerd. Ik zei dat je niet alleen naar de technische kant moet kijken en daar een gitaar op beoordelen. Ook zeg ik niet dat een LP een betere, maar een (in mijn ogen) mooiere klank heeft. Dit is dus subjectief....
Geen linkse rakker, maar een rechtse realist!
  woensdag 30 maart 2005 @ 14:04:09 #75
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_25854849
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 13:50 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Zeg het maar. http://www.kramer-music.nl/robfiles/what%20guitar.mp3 . Het linkerkanaal is een Les Paul Custom uit 1975, met stock pickups, het rechterkanaal een 1989 Ibanez JEM 77 Floral Pattern, ook met stock (DiMarzio) pickups. Of andersom. Zonder verdere effectapparatuur in een 1978 Fender Pro Reverb (die wel *wat* getweaked is) , en daarvandaan met mijn soundcard opgenomen. Om de vergelijking zuiver te houden heb ik de trem van de FP niet gebruikt

[note] Als ik heel goed luister kan ik het verschil zelf wel horen, maar dan moet je wel goed weten waar je op moet letten.
Ik zit dan nu niet door mn studiomonitoren te luisteren, maar zelfs op mn crappy compuspeakers hier, hoor ik toch wel verschil. Vooral het loopje in de 12-17 sec hoor je aan de attack en bassigheid op het einde dat dit een LP is. Het loopje wat erop volgt is dan ook heel contrastrijk als je de frequenties vergelijkt met die van het loopje ervoor. Dit loopje heeft namelijk stukken minder sustain en diepte maar is wel helderder.

Uiteraard is clean natuurlijk het verschil het beste te horen!

[ Bericht 2% gewijzigd door --H-I-M-- op 30-03-2005 14:09:26 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')