Jawel, en anders kan je in ploegendiensten werken.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 15:26 schreef OnaNia het volgende:
Ga jij dan lekker daar in die winkels staan om klanten te bedienen, af te rekenen enz.?
Nee ik dacht het ook niet.
Zelf heb ik in een winkel gewerkt en ik ken een aantal mensen die nu in een winkel werken en daar zitten ook winkels bij die tot 9uur open zijn maar tussen 7 en 9 is er gewoon bijna niks te doen, maar het kost wel personeel, stookkosten, licht enz.. niet rendabel en dus ook niet goed voor de economie.quote:Ten tweede is het voor iedereen beter als de winkels i.p.v de gewoonlijke 6 uur open zouden blijven tot een uur of 9 s'avonds. Iedere dag van de week. Waarom is dat beter: Het is een impuls voor de economie.
1: Dat het sterfensdruk is in occasions en woonmeukboulevards zegt veel over de vraag die er is.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 15:30 schreef Klonk het volgende:
1: verbijsterend een mens kan zich niet meer vermaken zonder winkels.
2: zal wel niet gebeuren, was laatst nog een heel stuk over op tv, er komt steeds minder publiek 's avonds dus minder omzet, dus meer kosten, als er iets gebeurt zal het eerder andersom zijn dat de winkels eerder dichtgaan.
In nederland zijn trouwens geen verplichte openingstijden, winkels mogen open zijn van 6 uur (geloof ik) in de morgen tot 22.00 uur in de avond., alleen nachtwinkels mogen met vergunningen buiten die tijden open zijn.
Waarom? Ik vind dat een slechte mentaliteitshouding, alsof je in het weekend minder capable bent.quote:waarom
Ik zou wel graag af en toe werken in het weekend en dan natuurlijk 2 weedagen vrij zijn. Een beetje afwisseling is altijd leuker.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 15:33 schreef splendor het volgende:
En inderdaad, waar vind je mensen die zouden willen werken op die dagen, de meeste mensen willen toch gewoon vrij zijn.
Lekker.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 15:37 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
een supermarkt na 7 uur is het echt rustig
Ja, maar jij hebt nog geen gezin waarschijnlijk, geen kinderen die naar school moeten, geen huisdieren die uitgelaten moeten worden etc. etc.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 15:36 schreef Bass-Miss het volgende:
Ik zou wel graag af en toe werken in het weekend en dan natuurlijk 2 weedagen vrij zijn. Een beetje afwisseling is altijd leuker.
Of 5 minuten voor sluitingstijd vinden ze ook wel leukquote:Op dinsdag 29 maart 2005 15:39 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Lekker.
Ik doe dan ook altijd boodschappen na achten.
Nóg rustiger.
Dat zeker, maar dat bereik je m.i. al genoeg door een grote supermarkt tot tien open te houden. Elke kleine mini-Edah hoeft dat echt niet, dat kost meer dan het opbrengt.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 15:38 schreef Cheiron het volgende:
Er mag best rekening gehouden worden met werkende mensen hoor!
Nee, want dat is hufterig.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 15:42 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Of 5 minuten voor sluitingstijd vinden ze ook wel leuk
Dat bedoel ik, terwijl ik zelf niet eens een kantoorbaan heb, het lijkt me ideaal om behalve in het weekend tot laat te kunnen winkelen ook doordeweeks een keertje te kunnen doen.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 15:38 schreef Cheiron het volgende:
Even een boodschap doen na het werk is wel handig. Maar veel supermarkten hebben hieral op ingespeelt. Verder heb je op donderdag koopavond. Ik vind het wel ok zo
-edit-
Er mag best rekening gehouden worden met werkende mensen hoor!
Vind ik niet. Ik ga vaak een paar minuten voor sluitingstijd nog even snel winkelen. Ik zorg er wel voor dast ik niet meer dan 5 minuten na 20:00 (als de supermarkt hier dicht gaat) bij de kassa ben. Als de cassiere er last van heeft gaat ze maar met haar baas praten over de uitbetaling van die 5 minuten. Ik ga ook niet zielig doen als een vergadering een uur uitloopt waardoor ik later thuis ben zeg.quote:
Yeah right, dat verveelt snel.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 15:36 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Ik zou wel graag af en toe werken in het weekend en dan natuurlijk 2 weedagen vrij zijn. Een beetje afwisseling is altijd leuker.
Dat zeg ik; hufterig.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 15:46 schreef harlingen het volgende:
Ik ga vaak een paar minuten voor sluitingstijd nog even snel winkelen. Ik zorg er wel voor dast ik niet meer dan 5 minuten na 20:00 (als de supermarkt hier dicht gaat) bij de kassa ben. Als de cassiere er last van heeft gaat ze maar met haar baas praten over de uitbetaling van die 5 minuten. Ik ga ook niet zielig doen als een vergadering een uur uitloopt waardoor ik later thuis ben zeg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |