Op donderdag 16 maart 2006 17:33 schreef sweetgirly het volgende:Ik heb nu wel het gevoel alsof ik de code (weer een beetje) heb gevonden
![]()
Les 1. voor gevoelige mensen
1. blijf jezelf serieus nemen, daar waar anderen het niet doen, ook als ze het afwimpelen met dingen als 'je reageert of bent gewoon overgevoelig of fill it in'. Antwoord: 'dan kan dan wel zijn, dit gevoel geef je mij nou eenmaal of het nou waar is of niet/overtrokken is of niet, dit gevoel krijg ik ervan of geef jij mij dan'. (bij jezelf gebleven, geeft te kennen dat je een ander serieus neemt + het zou zo kunnen zijn (weet van jezelf dat het zou kunnen en idd te gevoelig bent ervoor), maar (belangrijk), je laat het, of het nou zo is of niet, dan nog niet toe, want het zijn en blijven wel jouw gevoelens of een ander ze nou serieus neemt of niet). Zelfverantwoording neem je dus en een
stap tgt bij jezelf en jouw richting -> maak je cirkel!
![]()
2. relativeer over jezelf, grapjes, niet te serieus wat betreft levenslange issue. Het is een moment en geef dat ook te kennen. Je wilt nl dat het nu afgelopen is, je vindt dit er nu van, en hoe je (morgen of overmorgen) bent, boeit niet. Nu is het moment dat je er genoeg van hebt en ervoor past. Je hebt het niet eens over toekomst en als een ander er over begint, ook quatsch, nu geef je je grenzen aan, bewaak je ze en geef je dat te kennen.
3. blijf in je cirkel staan, bij jezelf dus, hoe je er ook uitgeflikkerd wordt, stap er telkens weer in.
Want er is geen probleem! Dat is het.
Mijn conclusie:
gevoeligheid is niets mis mee, zolang jezelf er niet mee schaadt.
blijf dus bij jezelf. En wat een ander doet moet ie zelf weten.
![]()
cursusje 'hoe ga ik om met soms wat ongevoelige mensen' was dat van sweetgirly