Als je voor je 18e arbeidsongeschikt bent krijg je WAJONG.quote:Op maandag 28 maart 2005 15:57 schreef Dovenwereld het volgende:
Als je voor 18e leeftijd hebt aangevraagd dan krijg je wajong. Het hangt af van je arbeidsongeschiktheid.
Plus je krijgt een kapitaal geld. ... alsof je prijs heb gewonnenquote:Op maandag 28 maart 2005 15:59 schreef Conflict het volgende:
[..]
Als je voor je 18e arbeidsongeschikt bent krijg je WAJONG.
Ik heb bijvoorbeeld tot mijn 26e gewerkt en ben toen met terugwerkende kracht arbeidsongeschikt verklaard.
De bedoeling van dit topic is niet om de mensen uit te leggen wat ik mankeer maar om te weten te komen op welke manieren mensen vanuit zo'n situatie weer aan het werk gaan.quote:Op maandag 28 maart 2005 16:01 schreef Alicey het volgende:
Wat is precies de reden van je arbeidsongeschiktheid? Wat kun je wel en niet? Dat zijn toch wel belangrijke vragen als je wilt weten waar te beginnen met reintegreren ...
Minstens twee verschillende handicap en diverse problemen .. je moet verhaal wat je leven heb meegemaakt. het moet wel overtuigd zijn.quote:Op maandag 28 maart 2005 16:01 schreef Alicey het volgende:
Wat is precies de reden van je arbeidsongeschiktheid? Wat kun je wel en niet? Dat zijn toch wel belangrijke vragen als je wilt weten waar te beginnen met reintegreren ...
Dat lijkt mij dus erg afhankelijk van het soort handicap dat je hebt. Het is bijvoorbeeld al een groot verschil of het een lichamelijke handicap betreft, en je dus sommige werkzaamheden niet kunt doen of meer rust nodig hebt, of dat het een psychische handicap betreft, zoals bijvoorbeeld een probleem met autoriteit, waardoor je dus een functie zou kunnen zoeken waarin je een hoge mate van zelfstandigheid hebt..quote:Op maandag 28 maart 2005 16:03 schreef Conflict het volgende:
[..]
De bedoeling van dit topic is niet om de mensen uit te leggen wat ik mankeer maar om te weten te komen op welke manieren mensen vanuit zo'n situatie weer aan het werk gaan.
quote:Op maandag 28 maart 2005 16:07 schreef Conflict het volgende:
Maar goed, voor alle nieuwsgierigen:
Ik heb een zware vorm van ADHD. Hierdoor heb ik mijn school niet af kunnen maken en ben ik al vroeg (op mijn 15e) gaan werken.
Omdat ik geen opleiding heb krijg ik de meest debiele en saaie banen, hier verveel ik me na een half uur en zulke banen houd ik dus niet lang vol.
Ik heb jarenlang de ene na de andere baan gehad (53 banen in 10 jaar om precies te zijn). Ik bleef het steeds weer proberen.
Na de 53e baan waarin ik weer mislukte heb ik mijn verhaal bij het UWV uitgelegd en werd ik direct afgekeurd.
Studies zijn niet altijd even makkelijk voor ADHD'ers. Het grootste probleem van ADHD is dat je erg moeilijk concentratie kunt vasthouden, en dat een ADHD'er erg snel is afgeleid.quote:Op maandag 28 maart 2005 16:09 schreef Dovenwereld het volgende:
[..]
![]()
dus je kan dus terug naar school en je hebt ambulante begeleiding echt nodig .
Een uitkering die je krijgt als je van topics alleen de titel leest.quote:Op maandag 28 maart 2005 16:31 schreef Billy_Mack het volgende:
wat is wajong?
Het vereist wel begeleiding. Het zijn wel mogelijkheden zoals extra voorzieningen bijv. extra tijd..quote:Op maandag 28 maart 2005 16:14 schreef Alicey het volgende:
[..]
Studies zijn niet altijd even makkelijk voor ADHD'ers. Het grootste probleem van ADHD is dat je erg moeilijk concentratie kunt vasthouden, en dat een ADHD'er erg snel is afgeleid.
Ter suggestie: iets in de IT of iets bij een baggerbedrijf.quote:Op maandag 28 maart 2005 16:29 schreef MouseOver het volgende:
Heb je zelf al een idee in welke richting je iets zou willen gaan doen? Zo niet, dan is dat misschien belangrijker om naar te kijken voor je naar de concrete invulling gaat kijken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |