abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 maart 2005 @ 14:54:02 #1
94421 IceHeat
Spiritually bankrupt
pi_25806126
Wat is zelfmedelijden?
  maandag 28 maart 2005 @ 14:54:49 #2
71360 evil-me
Paper Thin Walls
pi_25806142
dat je medelijden met jezelf hebt. En het nog duidelijk laat merken ook.
Life is easy with your eyes closed
  maandag 28 maart 2005 @ 14:55:48 #3
117986 LaBelle
Cogito ergo sum
pi_25806162
Ontevredenheid over jezelf en je leven, maar niet de ballen hebben om er wat aan te doen
Knowledge is perception.
Knowledge is true judgement.
Knowledge is true judgement together with an account.
pi_25806166
quote:
Op maandag 28 maart 2005 14:54 schreef evil-me het volgende:
dat je medelijden met jezelf hebt. En het nog duidelijk laat merken ook.
Als je het niet laat merken is het geen zelfmedelijden?
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
pi_25806184
Zelfmedelijden is een contradictio interminis: meelijden doe je namelijk altijd met een ander - dus zelfmedelijden is per definitie niets anders dan lijden.
  maandag 28 maart 2005 @ 14:59:09 #6
94421 IceHeat
Spiritually bankrupt
pi_25806243
En als iemand gek wordt van mijn zelfmedelijden?
  Moderator maandag 28 maart 2005 @ 15:00:10 #7
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_25806274
quote:
Op maandag 28 maart 2005 14:56 schreef Virus.NL het volgende:
Zelfmedelijden is een contradictio interminis: meelijden doe je namelijk altijd met een ander - dus zelfmedelijden is per definitie niets anders dan lijden.
wrong ! als je kunt ook tegen jezelf aankijken als een ander persoon en daar dan medelijden mee hebben wat dus vaak ook zo inelkaar zit. Vandaar dat, zoals al eerder genoemd, mensen met zelfmedelijden er niks aan doen. Ze zien het als iets onvermijdelijks dat ze zijn zoals ze zijn en niet iets wat daar hunzelf veranderd kan worden.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 28 maart 2005 @ 15:00:49 #8
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_25806292
quote:
Op maandag 28 maart 2005 14:59 schreef IceHeat het volgende:
En als iemand gek wordt van mijn zelfmedelijden?
Dan vind hij/zij dat je zeurt ! En dan moet je niet zo'n medelijden met jezelf hebben
  maandag 28 maart 2005 @ 15:03:35 #9
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_25806352
Zelfmedelijden is zeuren wanneer je iets aan de situatie kunt doen inderdaad. En als iemand dan 2 benen en 2 armen mist plus blind en doof is. Heeft die persoon recht tot zelfmedelijden?
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  maandag 28 maart 2005 @ 15:03:58 #10
94421 IceHeat
Spiritually bankrupt
pi_25806362
En als jeje gewoon kut voelt en dat laat merken? Heb je dan zelfmedelijden? Zeur ik dan?
  Moderator maandag 28 maart 2005 @ 15:05:12 #11
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_25806388
quote:
Op maandag 28 maart 2005 15:03 schreef IceHeat het volgende:
En als jeje gewoon kut voelt en dat laat merken? Heb je dan zelfmedelijden?
nee tenzij je dit altijd doet en erover praat alsof het zo erg is dat jij dat nou juist hebt en dat je zooooo zielig bent .. en er niks aan probeert te doen
  maandag 28 maart 2005 @ 15:06:02 #12
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_25806407
Lijden is wat anders dan kut voelen.
  maandag 28 maart 2005 @ 15:06:24 #13
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_25806417
Zelfmedelijden is het idee dat het terecht is dat je jezelf zielig vindt.

Natuurlijk heb je er geen klap aan, want het belemmert alle motivatie om je problemen aan te pakken, met als gevolg dat de problemen groter worden en je jezelf nog zieliger gaat vinden.
En mensen in je omgeving houden er ook niet van om met een zuurpruim om te gaan die alleen maar met zijn eigen lijden bezig is. Dus als je niet oppast gaan mensen je ook nog ontlopen...
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
  maandag 28 maart 2005 @ 15:06:29 #14
94421 IceHeat
Spiritually bankrupt
pi_25806420
dus gewoon happy face doen, en iedereen is blij? Behalve ik?
  Moderator maandag 28 maart 2005 @ 15:07:54 #15
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_25806462
quote:
Op maandag 28 maart 2005 15:06 schreef IceHeat het volgende:
dus gewoon happy face doen, en iedereen is blij? Behalve ik?
nope kern van je probleem zoeken dat aanpakken (lekker makkelijk praten zo )
  maandag 28 maart 2005 @ 15:10:29 #16
94421 IceHeat
Spiritually bankrupt
pi_25806525
Maar ik vindt het helemaal niet terecht dat ik zielig ben ! >:(
  Moderator maandag 28 maart 2005 @ 15:11:14 #17
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_25806551
quote:
Op maandag 28 maart 2005 15:10 schreef IceHeat het volgende:
Maar ik vindt het helemaal niet terecht dat ik zielig ben ! >:(
maar je bent er wel van overtuigd dat je het bent
  maandag 28 maart 2005 @ 15:12:08 #18
94421 IceHeat
Spiritually bankrupt
pi_25806572
hm, ben ik zielig? Nee, ik voel me gewoon een beetje doelloos en toekomstloos in het leven, that's all
  Moderator maandag 28 maart 2005 @ 15:15:07 #19
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_25806630
quote:
Op maandag 28 maart 2005 15:12 schreef IceHeat het volgende:
hm, ben ik zielig? Nee, ik voel me gewoon een beetje doelloos en toekomstloos in het leven, that's all
zoek een doel
  maandag 28 maart 2005 @ 15:15:18 #20
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_25806637
Dat lijken feiten maar hoeven geen feiten te zijn wanneer je je leven leert op te pakken door positief te blijven. En alleen door positief blijven lukt dat.

En niet door zelfmedelijden.

dat ging dus over de laatste reply van iceheat
  maandag 28 maart 2005 @ 15:18:37 #21
94421 IceHeat
Spiritually bankrupt
pi_25806721
Dit is een uit de hand gelopen post dat ik gepost heb op een ander forum:
quote:
Aangezien er in het goedemorgen/welterusten topic vaak gepost wordt wat iemand gaat doen of gedaan heeft, denk ik dat er wel animo voor is om daar een centraal topic van te maken over wat je gedaan hebt vandaag.

Nou dan begin ik dus.

0: 00 > Na een goed MSN gesprek met kimpie over verliefdheid, liefde, vriendschap en relaties ben ik om 1:39 naar bedje gegaan.

Waarna ik om 10:00 weer ontvangen werd door een lekker ontbijtje (crusli). Toen ben ik om 12:00 op mijn fiets gestapt en ben ik naar NS Nijmegen gefietst. Bestemming: Arnhem. Maar ik kwam tot de grote ontdekking dat er geen treinen naar Arnhem reden :x . Oh well, er reden bussen.

Dus op het busje gestapt en in no-time was ik in Arnhem. Toen begon weer een nieuw avontuur, ik moest Musis Sancrum opzoeken. Dat is een schouwburg. Dus ik ben gaan lopen, en maar lopen, en maar lopen, af en toe kijken naar mijn kaartje die ik had uitgeprint. Maar ik was helemaal misgelopen en zat dus een half-uur naast bestemming :S . Niet handig, maar gelukkig zijn er overal van die handige publieksplattegronden die aangeven waar je zit, dus in no-time was ik @ Musis Sancrum.

Wat was daar te doen? Nou daar was dus een Hardcore Underground Punkrock festival genaamd "Arnhem Hardcore Meeting". Allemaal bandjes in het genre van Hatebreed tot NoFX om jullie een idee te geven. De Hardcore bands waren lekker, alhoewel het lijkt alsof ze steeds hetzelfde nummer achter elkaar spelen. Melodie moet je niet zoeken, het Hardcore genre is keihard raggen op een gitaar en brullen in de microfoon. Ook wat Punkrock achtige bands en wat melodieuze bands zoals Razor Crusade en Eighteen Visions. Good Clean Fun speelde nog een Punkrock versie van Queen - Bohemian Rhapsody Dat was echt lachen.

De moshpit werd ook weer druk bezocht door van die gekke HC moshers die lopen rond te springen en karatekicks lopen uit te voeren. Breakdancers, en lui die de hele tijd salto's lopen te maken. En ik wil geen zanger zijn in zon band want heel het publiek bestormde het podium en besprongen de zanger waardoor die niet eens meer kon zingen, waarna alle lui weer gingen crowdsurfen en de gitaristen op hun beurt het publiek inspringen. Anywayz, sfeertje was er wel. Ik meende ook dat tussen de Gouvishal Crew een WOL'er rondliep, zal die bij de Outdoor eens in de kraag vangen daarover.

Bier kon je er ook kopen dus ik heb flink zitten tanken. Wat weer een flinke bres in me portomennee heeft geslagen . Op een gegeven moment begon ik sommige bands wel een beetje slecht te vinden, en ben ik tot de conclusie gekomen dat dit niet helemaal mijn genre is. Maar elke keer als ik dat dacht, kwam er weer een uberband op met geweldige performance en zat ik meteen weer "in the zone".

Over "the zone" gesproken, het hoogtepunt en laatste band was Dillinger Escape Plan !! Woei! De meest ruige extreme beukmuziek dat jeje kunt voorstellen! Dus dat was uit me dak gaan! Zitten rondspringen en headbangen als een gek! Je had me moeten zien! Na de set was ik helemaal op, overal spierpijn, wat blauwe plekken vanwege wat botsingen en bezweet als een gek (gatverdamme).

Dus straalbezopen en met spierpijn verliet ik de scene. Op naar de busjes. Busje komt zo, busje komt zo! Hey buschauffeur! We gaan je busje sloooopen!!!.

Naja, in no-time dus weer terug in Nijmegen. Het was 0: 07, Ik had dorst als een gek, dus ben ik een Supersize cola gaan halen bij de Mac. Maar ze hadden geen Supersize dus heb ik maar de grote genomen . Je kunt niet alles hebben in het leven. Toen liep ik een beetje door de stad te "kuieren" en keek ik naar het uitgaans volk. Toen kwam ik op het idee om vrienden te gaan (op)zoeken!!! . Dus ben ik naar de Dansschool gelopen waar Djenzi altijd draait. Ik keek op de ingang en daar stond op "DJ Akil met de Extreme Salsa Mix" of iets in die trant. Dus geen Djenzi . Toen ben ik naar pub gelopen, in de hoop daar Hubris of puchje te treffen. Maar na een korte verkenningsvlucht zag ik Jiquera met Eline (meiske dat ik heb leren kennen op oudjaar) "the building" verlaten. En bij de poule tafel zag ik Plaus en Annouk aan het poulen. Maar geen hubris, vledder of puchje :cry: . Anywayz, dacht ik, nou kan ik wel met hun een biertje gaan drinken, maar ik ken hun alleen maar van gezicht en verder niet. En kwam ook nog bij dat ik al bezopen was en ook nog superbrak was van het concert, dus ik split um! Mzzl!

Dus heb nog even door de stad gekuiert en naar het uitgaansvolk gekeken. Waardoor ik opeens begon na te denken over het leven. Al die mensen, het leven gaat gewoon door, terwijl het bijmij voelt alsof me leven stilstaat. Niet echt een doel, niet echt een leuk vooruitzicht. Ons gezin zit al een half jaar in onzekerheid of we wel of niet naar Amerika gaan. Ik ben voor de eerste keer ongelofelijk verliefd op een meiske en weet niet wat ik daarmee aanmoet, en er is niemand anders waarop ik me aandacht kan vestigen en het lijkt alsof zij de perfecte meid is. Maar ze heb al een vriend. Dus forget it, just like that! *klik*. Nee gevoelens zijn niet weg. Verdorie nog! Om dan nog maar even terug te komen op mijn vader. Hij wordt door de hoge pieten de hele tijd in het duister gehouden of hij nou wel of niet naar Amerika moet. En de functies die hier in Nijmegen zijn die sucken aarsch! Want die zijn onder zijn capaciteiten. Dus wij weten helemaal niet of wij nou weg moeten ja of nee. En de hoge pieten vertellen ons niks!!! Mijn pa zit nu de hele dag een beetje in zijn kantoor te niksen wachtend tot dat hij een baan aangeboden krijgt. Naja, hij mocht in ieder geval wel bij philips blijven, datdanweerwel. Dus ik weet het niet meer, over een paar maanden kan mijn Pa werkloos zijn, of hij heeft een kutwerkje onder zijn capaciteiten. Of we gaan met het hele gezin naar Amerika of alleen mijn ouders en ik blijf hier. Of... of niks. Ik weet het niet meer...

Ik maak lekker mijn ICT opleidinkje af, en dan? Dan is het mijn beurt om opgeslokt te worden in de capitalische grinder! Dan moet ik een baan gaan vinden. Duizenden perfecte sollicitatiebrieven schrijven. Want als je een spellingsfoutje hebt, dan nemen ze liever die goedkope indonees. Als het maar geld bespaart. "Human Resource Management" heet dat. Dus dat wordt ik als ik mijn opleiding gedaan heb? Een grondstof??! :-? Lekker dan, en dan voor een of andere vage joepie geld gaan verdienen. Zodat dat bedrijf winst maakt, ze geven niks om jouw, ze geven om geld. En zullen je zo ontslaan als ze niks aan je hebben. Hey, ze doen het ook bij mijn pa toch? En dit wordt er allemaal vanaf kinds af aan met de paplepel ingegoten. Goed je best doen op school! Anders wordt er later niks van je! Hogere opleiding = Meer geld! Nee, de door corporaties gefundeerde/gecontroleerde regering wil schapen hebben! Om hun eigen zakken te vullen, en om de wereld in hun verderfelijke systeem te houden.

En om het hele leven doel te geven, en niet kapot te gaan aan de dodelijke/allesvernietgende vragen zoals: Wie zijn wij? Waarom zijn wij hier? Wat is er buiten ons zonnenstelsel? sturen wij onze kinderen naar de Kerk, die klaarhelder antwoord geeft op al die levensvragen. En als je daar tegenin gaat dan kun je repercussies verwachten. Maar dat is niet erg, we moorden hele volkstammen uit omdat ze iets anders geloven dan wij.

Nee, er is niks meer voor mij, vertel mij waarvoor ik moet leven? Wat is de bedoeling van dit hele leventje? Achja, ik heb vrienden waarvan ik van hou, ik leef voor hun. Zij kunnen mij geluk geven. Zij zijn het enigste wat er is in mijn leven.

Oh, maar kijk uit, soms ga je teveel houden, en dan hou je meer van iemand dan die van jouw. En dan weet je het echt niet meer... dan begin je iemand te haten omdat je van diegene houdt! Dan begin je te denken omdat je meer houdt van diegene, en niet hetzelfde houden terugkrijgt dat die je haat. Maar dat is niet zo! Die houdt wel van je! maar iets minder dan jij diegene. Ik zal diegene nooit gelukkig kunnen maken. Die andere kerel wel. Ik niet, hij wel, ik niet, hij wel. Hij is beter dan mij. Oh maar we zijn wel vrienden, dus ik kan diegene wel een ietsiepietsie klein beetje gelukkig maken. Maar niet het ultieme geluk! Diegene kan mij wel het ultieme geluk geven! Maar ik diegene niet! Stom he?

Maar echt houden van iemand is toch willen dat diegene gelukkig is? Diegene is nu gelukkig! Dus dan zal ik toch ook gelukkig moeten zijn? Of ben ik verhinderd door een of andere dierlijk instinct?! Kan ik daardoor niet gelukkig zijn? Waarom ben ik niet gelukkig?

Maar vrienden houden van elkaar. Toch? Dus misschien houdt diegene ook wel een heel klein beetje ietsiepietsie van mij. Dus dan heb ik een heel klein ietsiepietsie geluk. Dus ik zal diegene liefhebben voor de rest van mijn leven, die zal al het geluk weggeven aan anderen, en ik krijg een klein stukje. Dan heb ik eindelijk van het geluk in het leven geproeft. Of is er iemand daarbuiten die mij WEL het ultieme geluk wilt geven?

Er is zoveel veranderd de laatste tijd in mijn leven, ik leef nu in grote onzekerheid en ik weet niet waar ik naar toe ga. Zoveel kwa gevoelens voor diegene als voor mijn Toekomst als in naar Amerika gaan.

Owjah, waar was ik? Weer naar huis gefietst waar ik lekker op de bank ben gaan zitten met me zatte kop. Maar toen ging me moeder vragen hoe het gegaan was, en toen gaf zij meteen weer paniekreactie toen ik zei dat er geen treinen reden. Dus daar had ik het ook weer gezien. Dus ben ik naar boven gegaan en ben ik dit ontiegelijke lange vage verhaal gaan typen. En ik vraag mij nu echt af, WTF ben ik mee bezig? Waar gaat dit nog over? Wie de fuck vindt het interessant om dit te gaan lezen? :-?

pfff, ik ga slapen, ik zie morgen wel wat ik getiept heb als ik weer nuchter ben.
Is dit zelfmedelijden?
  Moderator maandag 28 maart 2005 @ 15:23:54 #22
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_25806850
quote:
Op maandag 28 maart 2005 15:18 schreef IceHeat het volgende:
Dit is een uit de hand gelopen post dat ik gepost heb op een ander forum:
[..]

Is dit zelfmedelijden?
nee .. trouwens 1984 wel eens gelezen of brave new world
  maandag 28 maart 2005 @ 15:26:20 #23
94421 IceHeat
Spiritually bankrupt
pi_25806922
ehh nee, die boeken heb ik niet gelezen waar gaan ze over? Hoezo Eigenlijk?
  maandag 28 maart 2005 @ 15:27:11 #24
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_25806948
nee iceheat, das gewoon depressief zijn...
  maandag 28 maart 2005 @ 15:28:28 #25
113496 Vegitto
Der Meister
pi_25806973
Uh... Ja.
games.fok.nl
Voor mensen met een grote piemel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')