bron:quote:These days, all but about $40,000 of Schiavo's trust fund has been spent, and Felos says he is not getting paid. Felos also has said that once Mrs. Schiavo dies, her estate will be in debt.
Jon Eisenberg, a California lawyer who joined Michael Schiavo's legal team last week, said his side is struggling to match the bankrolls of national organizations that are mining their antiabortion, antieuthanasia, family values constituents to finance the Schindlers' appeals.
"I paid my own way to Washington. I'm $2,500 out of pocket. None of us are getting paid," Eisenberg said. "I sleep two hours a night."
Ik kwam niet meer bij,quote:Op dinsdag 29 maart 2005 03:27 schreef Murray het volgende:
Ok, het is eigenlijk dieptriest.....
http://durrrrr.blogspot.com/
maar ik moest toch wel lachen.![]()
Verklaar jezelf nader? Ik snap de vergelijking niet helemaal.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 13:52 schreef CANARIS het volgende:
Ddat is medisch gezien zo actueel als te zeggen dat Aids een Homoziekte is.
Echt te vergelijken zijn die zaken niet. Netjes is het niet, maar het is zeker een appel-peer vergelijking.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 12:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Do as I say, dont do as I do.
Ben benieuwd of CMT hiervan ook vindt dat het moord is.
Een lintje om zijn nek, dan flink aantrekken.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 13:54 schreef multatuli het volgende:
blaat
Die reacties daarquote:
Klopt, de vader van DeLay vertoonde namelijk nog wel bewuste reacties, Terry Schiavo niet.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 14:26 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Echt te vergelijken zijn die zaken niet. Netjes is het niet, maar het is zeker een appel-peer vergelijking.
Bij Terri Schiavo is er een voedingssonde verwijderd, bij de vader van DeLay niet, daar is een bepaalde behandeling niet uitgevoerd.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 14:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Klopt, de vader van DeLay vertoonde namelijk nog wel bewuste reacties, Terry Schiavo niet.
Maar leg uit dan, waar zitten volgens jou de grote verschillen tussen de appel en de peer in deze?
Bij Mw Schiavo zijn dr grote hersenen gereduceerd tot water...........quote:Op dinsdag 29 maart 2005 14:30 schreef CANARIS het volgende:
Aids- Homo-Ziekte.
Ooit een aanname ,die medisch gezien volledig fout was.
Dat ook bij een waak.Coma Patient.
Die kunnen zeer wel genezen. Zeer wel bestaan er therapien.
Zo, vertel eens, welke genezingskans is er voor iemand die geen hogere hersenfunctie meer heeft? Geef eens even aan welke therapieen hersencellen kunnen laten groeien.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 14:30 schreef CANARIS het volgende:
Werd het niet een homo-ziekte genoemd omdat AIDS relatief veel bij homo's voorkomt?quote:Op dinsdag 29 maart 2005 14:30 schreef CANARIS het volgende:
Aids- Homo-Ziekte.
Ooit een aanname ,die medisch gezien volledig fout was.
Wat nou appels met peren? Medisch en ethisch gezien is het hetzelfde, het onthouden van een medische ingreep.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 14:35 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Bij Terri Schiavo is er een voedingssonde verwijderd, bij de vader van DeLay niet, daar is een bepaalde behandeling niet uitgevoerd.
Terri Schiavo is geen medische ingreep onthouden. Wel degelijk appels met peren dus, zowel medisch als ethisch gezien.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 14:38 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Wat nou appels met peren? Medisch en ethisch gezien is het hetzelfde, het onthouden van een medische ingreep.
Een voedingssonde IS een medische ingreep.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 14:38 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Terri Schiavo is geen medische ingreep onthouden. Wel degelijk appels met peren dus, zowel medisch als ethisch gezien.
Die medische ingreep is dus geweigerd volgens jou?quote:Op dinsdag 29 maart 2005 14:41 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Een voedingssonde IS een medische ingreep.
Gestaakt. Als in "Behandeling is gestaakt"...noem mij eens het verschil met de vader van Tom DeLay (die overigens nog wel reageerde).quote:Op dinsdag 29 maart 2005 14:41 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Die medische ingreep is dus geweigerd volgens jou?
Juich niet te vroegquote:Op dinsdag 29 maart 2005 14:43 schreef Xenomaniac het volgende:
Sapperdeflap, ruim elf dagen al en geen procedures meer voor de boeg.
Dit gaat de goede kant op.
Onthouden? Die voedingssonde zat er al in, maar is daarna verwijderd. Er is niets onthouden. Ja, het leven wordt Terri Schiavo onthouden.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 14:42 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
nee, is op medische gronden terecht onthouden
Juichen? Er barst dus een feestje los als Terri Schiavo haar laatste adem uitblaast? Ik denk niet dat er nog een proces komt en als er al een proces komt dan is het te laat.quote:
Dit is de zoveelste keer dat je niet op feiten ingaat en het 'blaat' noemt. Jij beschuldigt de man van financieel gewin en de behoefte om te scheiden. Beiden zijn volledig weerlegd en weer ga je daar niet inhoudelijk op in. Wat is de zin van zoveel leeghoofdigheid?quote:Op dinsdag 29 maart 2005 14:27 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Een lintje om zijn nek, dan flink aantrekken.
Bij de vader van Tom DeLay werd een behandeling (dialysis) niet uitgevoerd, hier wordt een voedingssonde verwijderd. Of beter gezegd: hier is er een voedingssonde verwijderd.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 14:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Gestaakt. Als in "Behandeling is gestaakt"...noem mij eens het verschil met de vader van Tom DeLay (die overigens nog wel reageerde).
Je liep ook te blaten. Je gaat af op wat roddels. Die autopsie, ik moet het eerst zien, dan geloof ik het pas. Schiavo kan zoveel zeggen, net zoals al die grote bedragen die hem zijn aangeboden.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 14:47 schreef multatuli het volgende:
[..]
Dit is de zoveelste keer dat je niet op feiten ingaat en het 'blaat' noemt. Jij beschuldigt de man van financieel gewin en de behoefte om te scheiden. Beiden zijn volledig weerlegd en weer ga je daar niet inhoudelijk op in. Wat is de zin van zoveel leeghoofdigheid?
Als ik zou juichen zou ik dezequote:Op dinsdag 29 maart 2005 14:45 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Juich niet te vroeg
Oftewel: Het staken van een medische ingreep, ook wel genoemd het stoppen van een medische ingreep.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 14:46 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Onthouden? Die voedingssonde zat er al in, maar is daarna verwijderd. Er is niets onthouden. Ja, het leven wordt Terri Schiavo onthouden.
Er is toch echt een wezenlijk verschil tussen het niet uitvoeren van een dialyse of het verwijderen van een voedingssonde.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 14:50 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Oftewel: Het staken van een medische ingreep, ook wel genoemd het stoppen van een medische ingreep.
Wat men ook wel noemt, het onthouden van een medische ingreep.
Nou een feestje is ook wat overdreven, ik zou er echter niet rouwig om zijn, Eerder blij.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 14:47 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Juichen? Er barst dus een feestje los als Terri Schiavo haar laatste adem uitblaast? Ik denk niet dat er nog een proces komt en als er al een proces komt dan is het te laat.
De handeling is misschien totaal verschillend, alleen de medische en ethische grondslag is precies hetzelfde.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 14:51 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Er is toch echt een wezenlijk verschil tussen het niet uitvoeren van een dialyse of het verwijderen van een voedingssonde.
Nou nee.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 14:53 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
De handeling is misschien totaal verschillend, alleen de medische en ethische grondslag is precies hetzelfde.
Ik kan er niet blij van worden eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 14:52 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Nou een feestje is ook wat overdreven, ik zou er echter niet rouwig om zijn, Eerder blij.
pff .. en dat ook alleen omdat hij een nieraandoening kreeg, voor de rest werdt die man intraveneus gevoed en beademd .. dus de familie had de "mazzel" om zo'n beslissing (pulling the plug) niet te hoeven nemen .. en als ik het goed heb is dat iets wat de man van terri schiavo ook wou doen jaren .. 12 dacht ik .. geleden, verdere behandeling weigeren, de oorzaak of een van de oorzaken dat de relatie met zijn schoonouders zo dramatisch verandert isquote:Op dinsdag 29 maart 2005 14:35 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Bij Terri Schiavo is er een voedingssonde verwijderd, bij de vader van DeLay niet, daar is een bepaalde behandeling niet uitgevoerd.
Roddels? Ik geef je feiten met bronvermelding die jij topic na topic wenst te negeren. Die autopsie is al geregeld: "The Pinellas County medical examiner has agreed to conduct the autopsy of Schiavo at the request of husband Michael"quote:Op dinsdag 29 maart 2005 14:49 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Je liep ook te blaten. Je gaat af op wat roddels. Die autopsie, ik moet het eerst zien, dan geloof ik het pas. Schiavo kan zoveel zeggen, net zoals al die grote bedragen die hem zijn aangeboden.
Daarnaast heeft hij geld geweigerd van een zakenman die de toestand van Terri kon verbeteren met zijn behandeling.
Tering weer een duitse teks, nou dan maar me woordenboek erbij trekkenquote:Op dinsdag 29 maart 2005 14:55 schreef CANARIS het volgende:
Zo, vertel eens, welke genezingskans is er voor iemand die geen hogere hersenfunctie meer heeft? Geef eens even aan welke therapieen hersencellen kunnen laten groeien.
Vertel mij eens waar ze in de wereld nieuwe hersenen kunnen laten groeien want dat lijkt mij toch een stukje medisch nieuws.
einde polemischer Quote
ik zou zeggen , ga maar leker hier lezen. je zult er versteld van staan , hoeveel aanbod er is voor mensen in een waak-coma, Hoeveel therepien er zijn ontwikkeld , en hoeveel mensen anno 2004 worden "genezen "
http://www.wachkoma.at/
Nee?quote:
Niet zo raar dat die relatie onder druk is komen te staan als Michael Schiavo er alles aan doet om het leven van Terri Schiavo te stoppen en de ouders juist willen dat ze blijft voortleven. Ik zou dan als ouders zo'n schoonzoon ook anders aankijken. Omgekeerd ook overigens.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 15:02 schreef moussie het volgende:
[..]
pff .. en dat ook alleen omdat hij een nieraandoening kreeg, voor de rest werdt die man intraveneus gevoed en beademd .. dus de familie had de "mazzel" om zo'n beslissing (pulling the plug) niet te hoeven nemen .. en als ik het goed heb is dat iets wat de man van terri schiavo ook wou doen jaren .. 12 dacht ik .. geleden, verdere behandeling weigeren, de oorzaak of een van de oorzaken dat de relatie met zijn schoonouders zo dramatisch verandert is
Kortom, dezelfde type behandelingen als die Terry Schiavo in de periode 91-93 heeft ondergaan zonder dat die enige verbetering toonde, integendeel.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 14:55 schreef CANARIS het volgende:
ik zou zeggen , ga maar leke rhier lezen. j e zult er versteld van staan , hoeveel aanbod er is voor mensne in een waak-coma, Hoeveel therepien er zijn ontwikkeld , en hoeveel mensne anno 2004 worden "genezen "
Bovenstaande zegt volgens mij dat de patient nog wel hogere hersenfuncties heeft maar dat om een of andere reden de communicatie tussen 'lagere' en 'hogere' hersenfunctie is verstoord en ja, dat zal in de meeste gevallen te behandelen zijn. Ik vroeg jou waar men hersenen kon laten hergroeien, daar geef jij geen antwoord op om de simpele reden dat het onmogelijk is.quote:Das apallische Syndrom ist ein „neurologisches Syndrom, bei dem durch Krankheitsprozesse
verschiedener Art eine funktionelle Trennung von Hirnmantel und Hirnstamm eingetreten
ist.“ (Poeck/Hacke 2001:561f) Mit dem Begriff des apallischen Syndroms „bezeichnet man
einen Zustand, in dem Patienten wach zu sein scheinen, jedoch nicht fähig sind, mit der
Umwelt Kontakt aufzunehmen.“ (Poeck/Hacke 2001:153)
Je kunt lezen tot je een ons weegt, maar hersens die weg zijn blijven weg.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 14:55 schreef CANARIS het volgende:
Zo, vertel eens, welke genezingskans is er voor iemand die geen hogere hersenfunctie meer heeft? Geef eens even aan welke therapieen hersencellen kunnen laten groeien.
Vertel mij eens waar ze in de wereld nieuwe hersenen kunnen laten groeien want dat lijkt mij toch een stukje medisch nieuws.
einde polemischer Quote
ik zou zeggen , ga maar leker hier lezen. je zult er versteld van staan , hoeveel aanbod er is voor mensen in een waak-coma, Hoeveel therepien er zijn ontwikkeld , en hoeveel mensen anno 2004 worden "genezen "
Dat het behandeld is in jouw opleiding wil nog niet zeggen dat je het dan maar over één kam moet scheren. Op de middelbare school komen WO I en WO II ook aan bod, wat niet wil zeggen dat ze volledig vergelijkbaar zijn.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 15:06 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Nee?
En vertel mij eens waarom dit soort ingrepen wel is behandeld in mijn opleiding onder het noemer ethiek?
Het heet eigenlijk Apalisch syndroom als ik het goed heb maar het zou kunnen dat het in Nederland een andere naam heeft.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 15:07 schreef multatuli het volgende:
Je kunt lezen tot je een ons weegt, maar hersens die weg zijn blijven weg.
Heb je overigens ook Nederlandse bronnen voor dat "waak coma", want ik zie in de NL medische literatuur helemaal niets daarover.
Uhmmmmmm, het vak medische ethiek is vrij strikt hoor.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 15:10 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dat het behandeld is in jouw opleiding wil nog niet zeggen dat je het dan maar over één kam moet scheren. Op de middelbare school komen WO I en WO II ook aan bod, wat niet wil zeggen dat ze volledig vergelijkbaar zijn.
Natuurlijk is er verschil, de een is iemand die jij voor moordenaar uitmaakt en de ander is een Republikeinse leugenaar op wiens foto jij onaneertquote:Op dinsdag 29 maart 2005 15:18 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Toch is er 'n verschil tussen het één en het ander, ook al is het beide behandeld in jouw studie(s).
Bull, het is een ethische keuze. Laat je iemand doorsluimeren of haal je iemand van de apperatuur af.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 15:18 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Toch is er 'n verschil tussen het één en het ander, ook al is het beide behandeld in jouw studie(s).
Geef het maar op, CMT gaat echt nooit toegeven dat hij ongelijk heeft als wordt het 1000 maal bewezen.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 15:20 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Bull, het is een ethische keuze. Laat je iemand doorsluimeren of haal je iemand van de apperatuur af.
idd .. op zich logisch, hadden hun toendertijd net zoals bij delay een lijn kunnen trekken was deze hele poppenkast niet nodig geweest.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 15:07 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Niet zo raar dat die relatie onder druk is komen te staan als Michael Schiavo er alles aan doet om het leven van Terri Schiavo te stoppen en de ouders juist willen dat ze blijft voortleven. Ik zou dan als ouders zo'n schoonzoon ook anders aankijken. Omgekeerd ook overigens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |