abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25821724
Nee hoor.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_25821725
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 01:09 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Dat is niet echt duidelijk, aangezien manlief heel andere motieven heeft om haar te laten sterven.
zoals door verschillende mensen in dit topic neergezet
hij had allang kunnen schijden
hij heeft al meer geld aangeboden gekregen dan hij kan krijgen als Terri sterft
dus om papieren of geld blijft hij niet al jarenlang doorgaan
Monday morning I open a beer and light a cigarr. Put my pen to paper and write I hate you all
pi_25821733
Schijden?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_25821740
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 01:14 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Nee hoor.
Welke niet dan
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_25821751
Dat van dat scheiden.
pi_25821754
Verzekeringstoestanden.
pi_25821788
LOL, das het eerste waar de politie naar kijkt, of er levensverzekeringen zijn afgesloten of gewijzigd.

En ik heb al eerder in een post dat de noodzaak van het physiek sterven van Mw Schiavo voor een scheiding niet aanwezig is aangegeven.
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_25821823
In welke post dan?

Verder heeft de politie er in deze even weinig mee te maken, dus dat argument van je gaat niet op. Heel veel mensen hebben trouwens een levensverzekering, dus echt verdacht is dat nu ook weer niet.
pi_25821831
het is in deze topics aleerder langsgekomen dat hij zo zou kunnen scheiden
en er is hem meer geld geboden dan hij zal krijgen als terri sterft
Monday morning I open a beer and light a cigarr. Put my pen to paper and write I hate you all
pi_25821851
In welke post dan?
pi_25821869
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 01:20 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
In welke post dan?

Verder heeft de politie er in deze even weinig mee te maken, dus dat argument van je gaat niet op. Heel veel mensen hebben trouwens een levensverzekering, dus echt verdacht is dat nu ook weer niet.
Ja, doe zelfs is wat meer moeite ipv telkens weglopen als het je te moeilijk wordt maar wel verklarend dat je wel zal reageren op posts die het reageren waard zijn.

Uhm, is dit niet onderzocht toen het fabeltje de wereld in werd geholpen dat het wel eens geen normale hartaanval zou zijn geweest?
pi_25821912
Jij beweert dat je in een post van je wat argumenten hebt gegeven. Dan kan je je vast wel herinneren waar je die post ongeveer hebt geplaatst in de 3 topics die er inmiddels al over Terri Schiavo zijn.

Je hebt soms tijden dat je wat moet doen en je dus je PC even uit moet zetten of komt dat jou niet bekend voor? Als er inhoudelijk interessante posts bijzitten dan reageer ik daar later nog op. Op crap heb ik al de hele tijd zitten reageren, dus dat hoeft dan niet meer.
pi_25821931
Ach ik ben ook te goed voor deze wereld, vooruit dan maar.

Terri Schiavo deel 3
pi_25821967
Dank u.

If the court finds a spouse to be mentally incompetent, and that condition has lasted for three years, then the other spouse may file for divorce on this ground. A complaint for divorce brought under this ground must be served upon the guardian or nearest blood relative of the incapacitated spouse.
pi_25821975
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 01:22 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
In welke post dan?
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 18:57 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
even opgezocht over de noodzaak van overlijden van Mw Schiavo zodat haar man van haar kan scheiden.

Die is er dus niet!
[..]

bron

Of te wel kan dat ook weer de prullebak in.
deze
pi_25821980
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 01:25 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Jij beweert dat je in een post van je wat argumenten hebt gegeven. Dan kan je je vast wel herinneren waar je die post ongeveer hebt geplaatst in de 3 topics die er inmiddels al over Terri Schiavo zijn.

Je hebt soms tijden dat je wat moet doen en je dus je PC even uit moet zetten of komt dat jou niet bekend voor? Als er inhoudelijk interessante posts bijzitten dan reageer ik daar later nog op. Op crap heb ik al de hele tijd zitten reageren, dus dat hoeft dan niet meer.
Beloof dan ook niet dat je wel zult reageren.

En ja, ik heb vrijwel niet achter mijn PC gezeten de laatste dagen daar ik gewoon heb moeten werken, maar toch lees ik dan de posts af zodat ik niet gigantisch voor lul sta als ik wat post.
pi_25822002
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 01:29 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Beloof dan ook niet dat je wel zult reageren.

En ja, ik heb vrijwel niet achter mijn PC gezeten de laatste dagen daar ik gewoon heb moeten werken, maar toch lees ik dan de posts af zodat ik niet gigantisch voor lul sta als ik wat post.
Ik had beloofd te reageren op zinnige bijdragen. Die waren er maar erg weinig.
pi_25822009
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 01:30 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Ik had beloofd te reageren op zinnige bijdragen. Die waren er maar erg weinig.
Deze niet dan? Als het er zo weinig waren..........
pi_25822023
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 01:30 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Deze niet dan? Als het er zo weinig waren..........
Er waren echt nauwelijks zinnige reacties, dat weet jij ook wel. Ik heb trouwens al gereageerd op jouw zinnige bijdrage aan de discussie.
pi_25822046
Ok, vamos. Ik ga maffen, ik zie morgen wel weer wat eruit is komen rollen.

Weltruste allen
pi_25822058
Dat had je al kunnen zien als je wakker was.

Slaap ze.
pi_25823108
Ok, het is eigenlijk dieptriest.....

http://durrrrr.blogspot.com/

maar ik moest toch wel lachen.
  dinsdag 29 maart 2005 @ 04:02:09 #223
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_25823202
Is dit hier trouwens al aan bod gekomen? Van een paar daagjes geleden:

http://www.miami.com/mld/miamiherald/11233240.htm
quote:
Police 'showdown' averted

Hours after a judge ordered that Terri Schiavo was not to be removed from her hospice, a team of state agents were en route to seize her and have her feeding tube reinserted -- but they stopped short when local police told them they would enforce the judge's order, The Herald has learned.

Agents of the Florida Department of Law Enforcement told police in Pinellas Park, the small town where Schiavo lies at Hospice Woodside, on Thursday that they were on the way to take her to a hospital to resume her feeding.

For a brief period, local police, who have officers at the hospice to keep protesters out, prepared for what sources called ``a showdown.''

In the end, the squad from the FDLE and the Department of Children & Families backed down, apparently concerned about confronting local police outside the hospice.

''We told them that unless they had the judge with them when they came, they were not going to get in,'' said a source with the local police.

''The FDLE called to say they were en route to the scene,'' said an official with the city police who requested anonymity. ``When the sheriff's department and our department told them they could not enforce their order, they backed off.''

The incident,known only to a few and related to The Herald by three different sources involved in Thursday's events, underscores the intense emotion and murky legal terrain that the Schiavo case has created. It also shows that agencies answering directly to Gov. Jeb Bush had planned to use a wrinkle in Florida law that would have allowed them to legally get around the judge's order. The exception in the law allows public agencies to freeze a judge's order whenever an agency appeals it.

CONSTITUTIONAL CRISIS

Participants in the high-stakes test of wills, who spoke with The Herald on the condition of anonymity, said they believed the standoff could ultimately have led to a constitutional crisis and a confrontation between dueling lawmen.

''There were two sets of law enforcement officers facing off, waiting for the other to blink,'' said one official with knowledge of Thursday morning's activities.

.......
Bizar. Gelukkig beschermt een goed democratisch systeem je tegen de grillen van idiote machtshebbers....

Ondertussen verdenkt Papa Schindler het verzorgingshuis ervan Terri met een overdosis morfine om te willen brengen. 't Moet niet gekker worden:

http://edition.cnn.com/2005/LAW/03/28/schiavo/index.html
quote:
Bob Schindler on Monday commented about the facility she is in -- Hospice House Woodside -- saying, "I have a grave concern that they'll expedite the process to kill her with an overdose of morphine."

That triggered a response from the hospice, which has generally refused any comment on the case.

"We are not going to do anything to hasten or postpone natural death. That's just fundamental," said spokesman Mike Bell. "We are trying to provide comfort to the patient as well as the family."
Last but not least: Michael Schiavo heeft onder grote druk van de ouders ingestemd met het opensnijden van vrouw/dochterlief voor haar crematie, om zo iedere twijfel over de omvang en oorzaak van het hersenletsel weg te nemen:

http://www.reuters.com/newsArticle.jhtml;jsessionid=N5XXOMXUBFJLUCRBAEZSFEY?type=topNews&storyID=8016906
quote:
PINELLAS PARK, Fla. (Reuters) - The husband of brain-damaged Florida woman Terri Schiavo has ordered an autopsy after she dies to silence allegations his plan to cremate her body is aimed at hiding something, his lawyer said on Monday.

As supporters of Schiavo's parents took their fight to prolong her life to Washington 10 days after her feeding was stopped, Michael Schiavo's lawyer, George Felos, said her pulse had become "thready" and she had not passed urine for a while -- a possible sign of approaching death.

He said Michael Schiavo, who has been pitted against the parents in a seven-year legal conflict over whether to allow Schiavo to die, requested an official autopsy to show the "massive" extent of the brain damage she suffered in 1990.

"We didn't think it was appropriate to talk about an autopsy prior to Mrs. Schiavo's death," Felos told reporters outside his law office in Dunedin, Florida.

"But because claims have been made by, I guess, opponents of carrying out her wishes that there was some motive behind the cremation of Mrs. Schiavo we felt it was necessary to make that announcement today."
Later zal blijken dat de mensen belast met deze taak ook allemaal in het anti-christelijke pro-death complot zitten dat erop uit was om Terri Schiavo te vermoorden...
"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
pi_25823247
T-shirt hell:

† In Memoriam † dinsdag 29 maart 2005 @ 06:14:35 #225
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_25823431
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 04:02 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Is dit hier trouwens al aan bod gekomen? Van een paar daagjes geleden:

http://www.miami.com/mld/miamiherald/11233240.htm
[..]

Bizar. Gelukkig beschermt een goed democratisch systeem je tegen de grillen van idiote machtshebbers....
Ja met de 'separation of powers' en de 'checks and balances' zit het wel goed daar.

Mjah ze hebben er zelf om gevraagd. Sterker, grote groepen willen dat de Bushes nog verder gaan. In het geheel niet gehinderd door enig inzicht in de fundamenten van hun greatest nation. Freedom is on the march right?

Ik las trouwens dat 78% van de Amerikanen geen 'tubes' wil als ze er net zo aan toe zijn als Terri. Het blijft kennelijk lastig voor ze om te bevatten dat Terri er wellicht hetzelfde over zou denken...
pi_25823484
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 03:27 schreef Murray het volgende:
Ok, het is eigenlijk dieptriest.....

http://durrrrr.blogspot.com/

maar ik moest toch wel lachen.
  † In Memoriam † dinsdag 29 maart 2005 @ 09:10:24 #227
43556 miss_dynastie
pi_25824085
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 04:02 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Last but not least: Michael Schiavo heeft onder grote druk van de ouders ingestemd met het opensnijden van vrouw/dochterlief voor haar crematie, om zo iedere twijfel over de omvang en oorzaak van het hersenletsel weg te nemen:
Jezus
Die man is te goed voor deze wereld, ik had waarschijnlijk allang hun schedel eens lekker gescalpeerd.
Ik WAS ervan overtuigd dat deze ouders verdrietige ouders waren die in een bepaalde trieste waarheid leefden, maar ondertussen ben ik daar niet meer zo zeker van. Het zijn gewoon nare mensen die koste wat het kost gelijk willen halen, over de rug van hun dochter. Waarschijnlijk alsnog bewijzen dat ze nooooit achter het huwelijk hebben gestaan of zo. In elk geval twijfel ik inmiddels ontzettend aan hun motieven, ben wel klaar met ze.
pi_25824122
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 06:14 schreef NorthernStar het volgende:

Ja met de 'separation of powers' en de 'checks and balances' zit het wel goed daar.
Yep, de gouverneur heeft niets te vertellen over de sherriff en zijn personeel.
quote:
Mjah ze hebben er zelf om gevraagd. Sterker, grote groepen willen dat de Bushes nog verder gaan. In het geheel niet gehinderd door enig inzicht in de fundamenten van hun greatest nation. Freedom is on the march right?

Ik las trouwens dat 78% van de Amerikanen geen 'tubes' wil als ze er net zo aan toe zijn als Terri. Het blijft kennelijk lastig voor ze om te bevatten dat Terri er wellicht hetzelfde over zou denken...
Zelfs onder de zgn, 'born again' christians en relgieuze conservatieven (zie ABC news en Times polls) is de meerderheid voor het verwijderen van de voedingssonde en tegen de inmenging van politici in deze zaak.
Ik heb het idee dat de Republikeinen en de President (die opvallend stil is de afgelopen dagen) een politieke blunder hebben begaan die zelfs onder hun achterban geen steun krijgt behalve bij de meest extreme groeperingen.

Dat de media maar vooral de tegenstanders blijft belichten is natuurlijk pure sensatiezucht, de realiteit is dat de meeste Amerikanen de kant van Micheal Schiavo hebben gekozen en deze hele zaak uitermate onsmakelijk vinden (wat niet betekent dat men niet van de berichtgeving smult).

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2005 09:20:15 ]
pi_25824222
Ik heb er nog maar even over nagedacht en wat nagelezen

Ten eerste is het toch opzienbarend dat Terry nu Morphium krijgt. Volgens de artsen om haar Pijn te bestrijden.
Dat is opmerkelijk voor iemand die volgens hun , niets voelt en niets waarneemt.

Ten tweede zou een Terry in Nederland blijven leven. Ook in Nederland , geldt , dat voedsel een basis voorwaarde voor het leven is , en niet mag worden weggenomen. Dit gebeurt vreemd genoeg alleen in de USA ( is een bijna dagelijks proces) omdat in de USA voedsel als medicatie kan worden stopgezet.

Ik blijf het een schokkend proces vinden . Ik heb ook een stukje gelezen over de president van de vereninging voor waak-coma patienten in Oostenrijk en deze zegt geen woorden te hebben voor wat daar in de USA gebeurt. Moord op onschuldige mensen geauthoriserd door de staat die ze eigenlijk moet beschermen.

Ik kan mij daarin wel vinden.
  † In Memoriam † dinsdag 29 maart 2005 @ 09:31:07 #230
43556 miss_dynastie
pi_25824266
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 09:26 schreef CANARIS het volgende:
Ten tweede zou een Terry in Nederland blijven leven. Ook in Nederland , geldt , dat voedsel een basis voorwaarde voor het leven is , en niet mag worden weggenomen. Dit gebeurt vreemd genoeg alleen in de USA ( is een bijna dagelijks proces) omdat in de USA voedsel als medicatie kan worden stopgezet.
Maar dan is het toch gewoon volgens de regels aldaar? Hier gelden gewoon andere regels. Bovendien denk ik dat men hier wel actieve euthanasie zou toepassen als zij in Nederland was geweest?
pi_25824412
Maar dan is het toch gewoon volgens de regels aldaar? Hier gelden gewoon andere regels. Bovendien denk ik dat men hier wel actieve euthanasie zou toepassen als zij in Nederland was geweest?

Nee dat zou hier niet zijn gebeurt.
ER bestaat niet eens een precedentval ,waarin een Waak Coma Patiente ge-euthaniseerd is geworden.

Volledig in strijd met onze euthanesie wetgeving.
  † In Memoriam † dinsdag 29 maart 2005 @ 10:00:58 #232
43556 miss_dynastie
pi_25824637
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 09:44 schreef CANARIS het volgende:
Volledig in strijd met onze euthanesie wetgeving.
Aha, oke, ik heb me daar eigenlijk ook nooit zo in verdiept. Blijft over het feit dat het daar wel kan, en ik als partner waarschijnlijk ook van die mogelijkheid gebruik zou hebben gemaakt.
pi_25826391
quote:

Hoe kom jij daar in godsnaam bij?
quote:
VWS en Justitie:Terminale sedatie is iets anders dan euthanasie !

Terminale sedatie, oftewel een patiënt door middel van medicijnen voortdurend laten slapen, is normaal medisch handelen en is iets anders dan euthanasie.

Ook 'versterven', oftewel stoppen met het kunstmatig toedienen van voedsel en vocht, is iets anders dan euthanasie.
Dit antwoordt minister Donner van Justitie, mede namens staatssecretaris Ross van VWS, op vragen die gesteld zijn door de Kamerleden Vos, Tonkes, Ormel, Van der Vlies en Rouvoet. De Kamerleden stelden hun vragen naar aanleiding van uitlatingen van Procureur-Generaal De Wijkerslooth.

Een arts die kiest voor terminale sedatie of voor versterven neemt een gewone medische beslissing. Door het toedienen van medicamenten vermindert het bewustzijn van de patiënt en zal hij zich niet meer bewust zijn van zijn omgeving en zijn lijden.

In geval van euthanasie gaat het om het toedienen van medicamenten op verzoek van de patiënt, waardoor deze binnen korte tijd komt te overlijden. Een arts die euthanasie pleegt moet zich houden aan tal van zorgvuldigheidseisen en heeft meldingsplicht aan de toetsingscommissie euthanasie.
Hoezo gebeurt dat niet in Nederland? Toch maar wat meer lezen, mischien?
quote:
Ik blijf het een schokkend proces vinden . Ik heb ook een stukje gelezen over de president van de vereninging voor waak-coma patienten in Oostenrijk en deze zegt geen woorden te hebben voor wat daar in de USA gebeurt. Moord op onschuldige mensen geauthoriserd door de staat die ze eigenlijk moet beschermen.

Ik kan mij daarin wel vinden.
En in Nederland zou ik het volste wettelijke recht hebben om mijn vrouw actief te laten euthaniseren als zij in een toestand als die van Terry Schiavo zo belanden en zij de wens te kennen had gegeven zou niet te willen 'leven'. Hier hoeven wij geen versterven te gebruiken maar dat kan en mag wel degelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2005 11:36:04 ]
pi_25827252
Je voert nergens aan, dat dit mag bij dit soort patienten

Dara gaat het echter wel om in mijn betoog
pi_25827458
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 12:16 schreef CANARIS het volgende:
Je voert nergens aan, dat dit mag bij dit soort patienten

Dara gaat het echter wel om in mijn betoog
Ja, dat mag.
quote:
Euthanasie en hulp bij zelfdoding moeten worden onderscheiden van
diverse andere beslissingen rondom het levenseinde die wel onder normaal
medisch handelen vallen, namelijk:
• het behandelverbod; daarvan is sprake als een wilsbekwame patiënt
geen toestemming geeft voor het inzetten of voortzetten van een
medische behandeling. Een arts moet dat respecteren, ook als die
weigering het overlijden van de patiënt tot gevolg heeft of bespoedigt;
• het staken of nalaten van een medisch zinloze behandeling; het gaat
daarbij primair om een medisch oordeel over de zin van een verdere
behandeling. Voor de arts is in zo’n situatie overleg met collega’s van
belang om het oordeel zo veel mogelijk te objectiveren;
Het behandelverbod kan bij leven worden vastgelegd, bovenstaande komt uit deze brochure overigens: http://www.minvws.nl/images/broch-euthanasie-arts_tcm10-16131.pdf
quote:
4. Als ik in coma raak, hoe kan ik dan zorgen dat een arts op de hoogte is van mijn wensen en deze ook respecteert?

Als eerste is het belangrijk uw wensen uitvoerig op schrift te stellen, bijvoorbeeld door gebruik te maken van de euthanasieverklaring van de NVVE. Deze verklaring moet u bespreken met uw huisarts en eventueel behandelend specialist. Dan zijn zij in ieder geval op de hoogte. Tevens raden wij u aan (een kopie van) de euthanasieverklaring altijd bij u te dragen.
U kunt aangeven of u wel of niet behandeld wil worden als u in een coma raakt, en ook hoe lang u behandeld wil worden. In principe moet een arts hieraan gehoor geven, hij kan u in ieder geval niet behandelen tegen uw wil. Dit staat in de Wet op de Geneeskundige Behandelingsovereenkomst ( WGBo) die in 1995 van kracht is geworden. Een arts is echter niet verplicht euthanasie of welke andere behandeling dan ook uit te voeren.

U kunt ook iemand aanwijzen die opkomt voor uw belangen. U volmacht deze persoon hiervoor. U kunt de naam van de gevolmachtigde persoon het beste noteren op uw euthanasieverklaring, bijvoorbeeld met gebruik making van een volmachtverklaring van de NVVE.
Volgens de Nederlandse wet is de gevolmachtigde de eerste en belangrijkste persoon die een arts raadpleegt bij het nemen van beslissingen. Als u aan ander dan uw partner of kinderen aanwijst, dan telt de stem van die persoon dus zwaarder dan die van uw partner of kinderen. Zo kunt u, ook als uw familieleden tegen uw wensen zijn, toch zorgen dat deze zo veel mogelijk gerespecteerd worden.

http://www.nvve.nl/informatie/faq.htm
Zo duidelijk? Ik geloof niet dat er een juridisch onderscheid gemaakt wordt tussen coma en waak-coma, in beide gevallen is er een wilsonbekwame patient waarvoor de gevolmachtigde een beslissing als bij Terry Schiavo mag nemen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2005 12:30:30 ]
  dinsdag 29 maart 2005 @ 12:42:48 #236
108357 Xenomaniac
Radical outlet
pi_25827784
quote:
Op maandag 28 maart 2005 18:57 schreef Virus.NL het volgende:
Strijd om Terri Schiavo gaat door na haar dood
TALLAHASSEE - De juridische strijd om Terri Schiavo lijkt ook na haar dood te zullen doorgaan. Op de tiende dag na het staken van de voeding van de comapatiënte bleek maandag dat Michael Schiavo zijn vrouw wil laten cremeren. De familie van de vrouw wil echter dat ze wordt begraven.
quote:
Echtgenoot Terri Schiavo wil lijkschouwing
PINELLAS PARK - De echtgenoot van comapatiënte Terri Schiavo wil dat er na haar dood een lijkschouwing plaatsheeft. Hij hoopt daarmee te tonen hoezeer zijn echtgenote hersenletsel heeft opgelopen in 1990 en meteen geruchten de kop in te drukken dat hij haar snel wil laten cremeren om iets te verbergen.

"We dachten dat het niet gepast was over lijkschouwing te praten voor mevrouw Schiavo's dood. Maar omdat er dingen worden gezegd door personen die tegen het uitvoeren van haar wil zijn en dat er een motief achter de crematie zit, hebben we het gevoel dat we deze verklaring vandaag hebben moeten doen uitgaan", aldus Michael Schiavo's advocaat George Felos.
Bron.
Zo, ook weer opgelost. Eens kijken waar die sick fuck's nu weer mee komen.
"Socialism only works in two places: Heaven, where they don't need it and Hell, where they already have it." - Ronald Reagan
pi_25827803
hihi . na het wijzen op e tegenstrijdigheden in het beleid van Bush als governor en als president nu ook een leuk scandaaltje over tom delay
quote:

Deathbed Conversion
The lesson of Tom DeLay's mortal hypocrisy.
By William Saletan
Posted Monday, March 28, 2005, at 11:23 AM PT

In 1988, Tom DeLay's 65-year-old father, Charles DeLay, suffered catastrophic brain damage and went into a coma. He had no hope of recovery but evidently reacted when his son entered the room. Although Charles DeLay had no living will, his family concluded that he would be better off dead and wouldn't want to go on living this way. Tom DeLay joined other family members in deciding to withhold dialysis. His father died.

That story, pieced together from interviews and medical and court records by Walter F. Roche Jr. and Sam Howe Verhovek of the Los Angeles Times, defies Tom DeLay's pronouncements 16 years later. In the Terri Schiavo case, DeLay condemns the reasoning he and his relatives followed when the tragedy was theirs. Which is more honorable: what DeLay says as a politician, or what he did as a son? And what does that tell us about the wisdom of families and politicians in matters of life and death?

Physically, Charles DeLay was in far worse shape than Terri Schiavo. He needed dialysis, not just nutrition. He was 65, not 41. His body, unlike hers, was failing. But mentally, his condition was similar. According to his sister-in-law, doctors told the family that Charles DeLay would "basically be a vegetable." A neighbor who had visited him in the hospital said he "did a bit of moaning and groaning, I guess, but you could see there was no way he was coming back." Tom DeLay's mother told the Times that her husband seemed unconscious except that "whenever Randy [his son] walked into the room, his heart, his pulse rate, would go up a little bit."

bron

en tja .. terri's ouders .. ..
dit is puur hypothese .. dus voor wat ik nu zeg heb ik tot nu toe geen enkel bewijs od gevonden .. noem het een "educated guess"
Die mensen hebben er wel financieel belang bij om hun dochter zolang mogelijk in leven te houden. Als een rijke pro-lifer de man al 1 miljoen biedt om van zijn rechten af te zien kan je mijns inziens veilig aannemen dat de familie zelf ook "gesponsord" wordt, je zou zelfs zo ver kunnen gaan om aan te nemen dat deze rijke sponsoor zoveel in de pap te brokkelen heeft dat die het klaarspeelt de president dusdanig onder druk te zetten dat hij daarvoor zijn vakantie onderbreekt
pleased to meet you
pi_25827849
quote:
Ik heb er nog maar even over nagedacht en wat nagelezen

Ten eerste is het toch opzienbarend dat Terry nu Morphium krijgt. Volgens de artsen om haar Pijn te bestrijden.
Dat is opmerkelijk voor iemand die volgens hun , niets voelt en niets waarneemt.
Ze reageert op prikkels, gereguleerd door de hersenstam. Het voelen en waarnemen waar men het over heeft is de interpretatie van deze signalen door de delen van de hersenen die zij mist. Maar reflexen en dergelijk heeft ze nog wel, en hoogstwaarschijnlijk zal het lichaam ook nog reageren op pijnprikkels.

Het toedienen Morfine is om de pijnreceptoren te blokkeren( of in de maling te nemen ) die belast zijn met het aftakelen van lichaamfuncties voor zover ik het begrijp.
pi_25827882
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 12:43 schreef moussie het volgende:

hihi . na het wijzen op e tegenstrijdigheden in het beleid van Bush als governor en als president nu ook een leuk scandaaltje over tom delay
Do as I say, dont do as I do.

Ben benieuwd of CMT hiervan ook vindt dat het moord is.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2005 12:51:14 ]
pi_25828023
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 12:48 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Do as I say, dont do as I do.

Ben benieuwd of CMT hiervan ook vindt dat het moord is.
hmz .. ik vermoed dat het genegeerd gaat worden voor 3 pagina's of zo en daarna weer een halve pagina offtopic over de inhoud (of het gebrek eraan) van de posts
pleased to meet you
pi_25828079
Ik ga even nalezen , want ik ben er (BiIjna) van overtuigd, dat er wel degenlijk een verschil wordt gemaakt tussen iemand die in een Coma valt en iemand met een apalisch syndroom.

Hoe dan ook een verschrikkelijk beleid.
pi_25828122
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 12:55 schreef moussie het volgende:

[..]

hmz .. ik vermoed dat het genegeerd gaat worden voor 3 pagina's of zo en daarna weer een halve pagina offtopic over de inhoud (of het gebrek eraan) van de posts
Als CMT al de moeite neemt om het te lezen.
  dinsdag 29 maart 2005 @ 13:10:07 #243
33189 RM-rf
1/998001
pi_25828313
quote:

quote:
Veel artsen laten patiënt versterven
ROTTERDAM - Versterven, een patiënt verdoven en geen voedsel en vocht meer toedienen tot deze sterft, komt relatief vaak voor. Dat stellen onderzoekers van het Erasmus MC en het VU Medisch Centrum dinsdag in het vakblad 'Annals of Internal Medicine'. De auteurs baseren zich onder meer op de laatste studie naar de toetsingsprocedure voor euthanasie waarin voor het eerst ook werd gekeken naar deze zogenoemde terminale sedatie. Daaruit blijkt dat dit in 4 tot 10 procent van alle sterfgevallen in Nederland gebeurt. Daarnaast ondervroegen ze 410 artsen uit diverse specialisten of ze deze methode in de jaren 2000 of 2001 wel eens hadden gebruikt. Ruim de helft (52 procent) van de ondervraagden zei dat dit inderdaad zo was. In 78 procent van de gevallen betrof het mensen van 65 jaar of ouder, in 54 procent ging het om patiënten met kanker.
Het doel van de terminale sedatie was meestal om pijn (51 procent), onrust (38 procent) en angst (11 procent) te verlichten. In 17 procent van alle gevallen was bespoediging van het levenseinde het uitdrukkelijke doel.

De beslissing om mensen in diepe slaap te brengen, werd in 93 procent van de gevallen overlegd met de familie en in 59 procent ook met de patiënt zelf. De beslissing om van voeding of vocht af te zien, werd in 73 procent van de gevallen met de familie en in 34 procent met de patiënt overlegd.

Euthanasie
Terminale sedatie wordt vaak verward met euthanasie. Euthanasie wordt per definitie uitgevoerd op uitdrukkelijk verzoek van de patiënt. Bij terminale sedatie hoeft dit niet zo te zijn. Bij euthanasie overlijdt de patiënt als gevolg van het toedienen van dodelijke middelen. Bij terminale sedatie sterft de patiënt aan de ziekte, door het onthouden van voeding of vocht, of door de toediening van sedativa of morfine. Deze middelen worden lang niet altijd toegediend om het levenseinde van de patiënt te bespoedigen. Dat gebeurt alleen in een minderheid van de gevallen.
bron:nu.nl
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_25828709
Ik heb overigens nagelezen dat het Stinesen arrest ook in nederland heeft bepaald dat toedienen van voedsel een Medische handeling kan zijn. wat uniek is voor Europa.

Ik denk echter te kunnnen herinneren dat het Europeese Hof voor mensenrechten hierover ooit een uitspraak heeft gedaan waar staat te lezen dat voedsel geen medische handeling is , maar een grondrecht wat nooit mag worden verweigerd.

Ik ga weer lezen

[ Bericht 0% gewijzigd door CANARIS op 29-03-2005 13:53:28 ]
pi_25828710

[ Bericht 100% gewijzigd door CANARIS op 29-03-2005 13:42:57 ]
pi_25828827
quote:
ROTTERDAM, 23 MAART. In Nederlandse verpleeghuizen is in de periode van 2000 tot eind 2003 bij negen patiënten in vegetatieve toestand het leven beëindigd door de sondevoeding te staken. In die tijd verbleven ruim 100 van zulke patiënten in de instellingen.

Het versterven van de patiënten gebeurde met instemming van de familie. 24 patiënten overleden aan complicaties nadat afspraken tussen behandelaars en familie waren gemaakt om niet langer genezend te behandelen. Tien andere patiënten stierven aan een complicatie ondanks behandeling.

Aan het eind van de onderzochte periode, in september 2003, leefden er nog 32 in vegetatieve toestand. De overigen waren kort na hun opname zo verbeterd dat ze naar een andere instelling konden verhuizen.

De Nederlandse patiënten leefden gemiddeld zes jaar zonder bewustzijn. Soms duurde hun ziekbed enkele maanden; de langstlevende Nederlandse patiënt verkeert al meer dan 20 jaar in zijn toestand zonder bewustzijn. De patiënten in het onderzoek waren tussen de 9 en 90 jaar.
Bron: NRC krantenarchief (alleen voor abonnees)
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
  dinsdag 29 maart 2005 @ 13:38:32 #247
33189 RM-rf
1/998001
pi_25829009
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 13:26 schreef CANARIS het volgende:

Ik denk echter te kunnnen herinneren dat het Europeese Hof voor mensenrechten hierover ooit een uitspraak heeft gedaan waar staat te lezen dat voedsel geen medische handeling is , maar een grondrecht wat nooit mag worden verweigerd.
Ik denk dat je je tezeer doodstaart op dat 'grondrecht' wat niet verweigerd zou mogen worden ...
Dat is natuurlijk zo in het geval dat de patient een levenswens heeft, als een patient echter zelf heeft aangegeven dit niet te willen, of eventueel de direkte familie hiermee instemt, en de patient wilsonbekwaam is, kan deze worden stopgezet.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_25829077
De Stinissen zaak was inderdaad Nederlands 'Schiavo', maar met grote verschillen. De rechterlijke uitspraken bevestigden de rechtmatigheid van het optreden van de artsen, maar de kwestie is verder vooral een zaak van artsen en familie gebleven.
Zie onderstaand artikel, dat overigens ook nuttige info over vegetatieve toestanden bevat.
quote:
Comapatiënten: het bewustzijn ontbreekt

Door onze redactie wetenschap

ROTTERDAM, 22 MAART. Comapatiënten in vegetatieve toestand hebben hun ogen open en bewegen soms een arm of been. Maar hun bewustzijn is weg.

In Nederland boog de rechter zich 15 jaar geleden over beëindiging van de kunstmatige voeding van een comapatiënt. De zaak was aangespannen door de echtgenoot van patiënte Ineke Stinissen die toen 15 jaar in vegetatieve toestand leefde, na een anesthesiefout.

De rechters oordeelden dat sondevoeding geven een medische handeling is. En artsen kunnen een medische handeling - in overleg met de familie - staken als de handeling zinloos is, als er geen enkel zicht is op verbetering.

Op 8 januari 1990 staakten de artsen van verpleegtehuis Het Wiedenbroek in Haaksbergen daarop de voeding van Ineke Stinissen. Twee dagen later probeerde de Nederlandse Patiëntenvereniging (NPV), een christelijke organisatie, het versterven van Stinissen in kort geding te laten verbieden. De rechtbank vond de NPV echter geen partij in deze zaak. In een snel hoger beroep werd de eis van de NPV opnieuw afgewezen. Zelfs als de NPV partij was, zouden de artsen het recht hebben een medisch zinloze handeling te staken, vond de hoger-beroeprechter op 16 januari. Stinissen stierf op 19 januari.

In de jaren na het overlijden van Stinissen publiceerden de artsenorganisatie KNMG (in 1991) en de Gezondheidsraad (in 1994) leidraden en adviezen over `patiënten in een vegetatieve toestand'. De zaak-Stinissen is in Nederland bepalend gebleven voor het versterven van comapatiënten: het is al jaren een zaak voor artsen en familie; niet van politiek, wetgever en rechter.

Stinissen en nu ook de Amerikaanse Terri Schiavo leefden in een vegetatieve toestand, waarbij de hersenstam (het verlengde van het ruggenmerg in de hersenen, waar ademhaling en hartslag worden geregeld) wel werkt, maar de grote hersenen niet. Zij openen de ogen, knarsen met hun tanden, bewegen soms een arm of been, hebben een slaap-waakritme en ademen zelf. Maar ze reageren nergens op. Als ze kijken en je doet alsof je ze een klap geeft, reageren ze niet. Het bewustzijn ontbreekt.
Bron: NRC krantenarchief (alleen voor abonnees)
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_25829318
Wat ik ook uit de mottenkist heb kunnen halen is een stukje over het feit, dat de stem van ouders in Nederland geen enkele waarde hebben wanneer er een echtgenoot is. Volgens mij ook uniek in Europa .

Ook hier geldt , dat de echtgenoot het elleenige zeggenschap hebben
Ook in Nederland wordt er veelal tegen de wens van de ouders verstorven.

ER is 1 geval bekend waar de ouders wilden dat hun kind mocht sterven maar de echtgenoot zijn vrouw verder liet leven

Ik herhaal mij , maar ik vind dit alles enorm schokkend.
Ik ken het phenomeen waak-coma van dichtbij en sta versteld over de kilheid van de rechstpreking hier in Nederland.

Wees dan zo moedig en zeg , ok , wij staan het toe , dat Coma patienten recht op actiefe Euthanasie hebben. (waarik ook tegen ben , maar het zou tenminste consequent zijn)

Het laten versterven lijkt mij onnodig brutaal
pi_25829369
Stinissen en nu ook de Amerikaanse Terri Schiavo leefden in een vegetatieve toestand, waarbij de hersenstam (het verlengde van het ruggenmerg in de hersenen, waar ademhaling en hartslag worden geregeld) wel werkt, maar de grote hersenen niet. Zij openen de ogen, knarsen met hun tanden, bewegen soms een arm of been, hebben een slaap-waakritme en ademen zelf. Maar ze reageren nergens op. Als ze kijken en je doet alsof je ze een klap geeft, reageren ze niet. Het bewustzijn ontbreekt
Einde quote

Ddat is medisch gezien zo actueel als te zeggen dat Aids een Homoziekte is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')