abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_3426073
quote:
Op vrijdag 08 maart 2002 13:18 schreef MuNKeY het volgende:
* MuNKeY is sinds kort basgitarist bij een band

is best wel makkelijk als je eerst gitaar hebt gespeeld

Mwah, ligt er maar net aan... Wat voor stijl speel je?
  vrijdag 8 maart 2002 @ 13:50:59 #177
24054 search64
Avec le grande
pi_3426396
Ik ben geen bassist maar drummer, maar ben wel van mening dat basgitaren onderschat worden. Veel bands drukken de basgitaar veel te ver weg, terwijl een god ingespeelde ritmesectie het mooiste is wat er bestaat (ik geef toe ik ben bevooroordeeld). Mooiste basgitaar vind ik een Ernie Ball, en beste bassist is denk ik Billy Gould gewoon omdat die zulke vette dingen deed bij FNM (Caffeïne). Niet echt moeilijk misschien maar ik ben niet iemand die erg op techniek geilt, als het maar goed klinkt. Snelheid is niet zaligmakend. Daarom vind ik Les Claypool ook zo irritant. Primus' muziek is lachwekkend door die stomme bassriffs van hem. Net als Frank Zappa halen ze humor in de muziek en ik vind eigenlijk dat die er niet in thuishoort, tenminste, niet de hele tijd.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
pi_3426442
quote:
Op vrijdag 08 maart 2002 13:50 schreef search64 het volgende:
Daarom vind ik Les Claypool ook zo irritant. Primus' muziek is lachwekkend door die stomme bassriffs van hem. Net als Frank Zappa halen ze humor in de muziek en ik vind eigenlijk dat die er niet in thuishoort, tenminste, niet de hele tijd.
Ik vraag me af of je Primus dan wel goed genoeg kent. Vooral de brown album is een flink staaltje compositie werk. En geilen op techniek hoeft niet, maar het is wel zo dat je met een betere techniek, jezelf beter kunt uitdrukken. Ook al gebruik je het niet altijd, je hebt gewoon meer bewegingsruimte.
  vrijdag 8 maart 2002 @ 15:07:14 #179
24054 search64
Avec le grande
pi_3427276
quote:
Op vrijdag 08 maart 2002 13:54 schreef SanderThomas het volgende:

[..]

Ik vraag me af of je Primus dan wel goed genoeg kent. Vooral de brown album is een flink staaltje compositie werk. En geilen op techniek hoeft niet, maar het is wel zo dat je met een betere techniek, jezelf beter kunt uitdrukken. Ook al gebruik je het niet altijd, je hebt gewoon meer bewegingsruimte.

Mee eens, maar van die mensen die in één nummer alles wat ze kunnen willen laten zien, vind ik irritant.
  vrijdag 8 maart 2002 @ 15:09:09 #180
2889 Zander
He's gone
pi_3427300
Mwah, volgens mij kan Claypool wel veel meer dan 'ie in een nummer laat zien. Ik heb Primus een keer live gezien en toen speelde 'ie ook contrabas en fretloos. En humor hoort zeker weten wel in muziek, van mij hoeft 't niet altijd zo doodserieus te zijn. Faith no more hadden ook wel humor.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_3427311
quote:
Op vrijdag 08 maart 2002 15:07 schreef search64 het volgende:
Mee eens, maar van die mensen die in één nummer alles wat ze kunnen willen laten zien, vind ik irritant.
Jup, maar dan is Les Claypool een slecht voorbeeld.... Muziek moet wel muziek blijven...
  vrijdag 8 maart 2002 @ 15:14:00 #182
24054 search64
Avec le grande
pi_3427373
quote:
Op vrijdag 08 maart 2002 15:09 schreef Zander het volgende:
Mwah, volgens mij kan Claypool wel veel meer dan 'ie in een nummer laat zien. Ik heb Primus een keer live gezien en toen speelde 'ie ook contrabas en fretloos. En humor hoort zeker weten wel in muziek, van mij hoeft 't niet altijd zo doodserieus te zijn. Faith no more hadden ook wel humor.
Tuurlijk had FNM ook humor, luister maar naar das Schutzenfest, maar ze waren ook serieus. Zoals Frank Zappa humor gebruikt in zijn muziek gaat te ver, en hoeveel serieuze nummers heeft Primus nou helemaal? Af en toe een grappig nummer is goed, maar de bedoeling van muziek is niet om moppen te tappen vind ik.
  vrijdag 8 maart 2002 @ 15:26:46 #183
2889 Zander
He's gone
pi_3427535
quote:
Op vrijdag 08 maart 2002 15:14 schreef search64 het volgende:
Zoals Frank Zappa humor gebruikt in zijn muziek gaat te ver....
Volstrekt niet mee eens. Een groot deel bestaat inderdaad uit 'grappige' nummertjes, maar Zappa heeft ook enorm veel serieuze instrumentale muziek gemaakt en composities voor orkesten. Hij is een van de weinige grootheden uit de popmuziek die ook door klassiek geschoolde en jazz-muzikanten enigszins serieus genomen wordt, en dat is echt niet omdat het zo'n enorme grappenmaker was...
quote:
, en hoeveel serieuze nummers heeft Primus nou helemaal?
Valt ook nog wel mee, maar door die stem van Claypool 'klinkt' alles nu eenmaal absurd.
quote:
Af en toe een grappig nummer is goed, maar de bedoeling van muziek is niet om moppen te tappen vind ik.
Ik vind van wel. Niet uitsluitend, natuurlijk, maar muziek kan een scala aan emoties inhouden, en daar hoort humor zeker bij. Ik hou juist weer niet van hyperserieuze 'Oh wat is de wereld toch slecht'-muziek, iha. Maar goed, smaken verschillen...
pi_3427577
quote:
Op vrijdag 08 maart 2002 15:26 schreef Zander het volgende:
Volstrekt niet mee eens. Een groot deel bestaat inderdaad uit 'grappige' nummertjes, maar Zappa heeft ook enorm veel serieuze instrumentale muziek gemaakt en composities voor orkesten. Hij is een van de weinige grootheden uit de popmuziek die ook door klassiek geschoolde en jazz-muzikanten enigszins serieus genomen wordt, en dat is echt niet omdat het zo'n enorme grappenmaker was...
Pcies, van een nummer als Zombie Woof kan een gemiddelde componist alleen maar dromen.
pi_3427581
Ik ben heel blij met m'n bass-gitaar....

Kan er hier trouwens iemand een beetj "slappen" op z'n bas-gitaar (luister Mudvayne, gebruiken heel "slap") ik hab daar toch aardig wat moeite meej....

pi_3427609
Nog maar es:

Slappen doe'k op deze:

Compleet overzicht op:

http://www.sanderthomas.com/html/gear.html

pi_3427665
quote:
Op vrijdag 08 maart 2002 15:32 schreef SanderThomas het volgende:
Nog maar es:

Dammit S.T. ik ben jaloers op deze...ik hebbem ook in me handen gehad (5snarig ) maar dan was de kleur iets donkerder...als ik weer een keer flink wat geld heb koop ik er ook zoeen...
Damn deze izz 6 snarig...die hebbik nergens kunnen vinden!!! Waar hebbie die gevonden
pi_3427686
quote:
Op vrijdag 08 maart 2002 15:37 schreef Nyles het volgende:

[..]

Dammit S.T. ik ben jaloers op deze...ik hebbem ook in me handen gehad (5snarig net als deze) maar dan was de kleur iets donkerder...als ik weer een keer flink wat geld heb koop ik er ook zoeen...

Hij speelt fijn hoor Alleen vrij lage output voor een actieve (ook met gloednieuwe batterijen). Hij's wel zuinig, want na dik anderhalf jaar zijn de batterijen nog niet leeg... (which reminds me, batterijen voor in de oefenruimte kopen, niet dat ik een keer zonder zit
pi_3427707
Hey Sander waar heb je deze gekocht, ik ben er ook naar opzoek (en wat kost die apperatuur?)
pi_3427717
quote:
Op vrijdag 08 maart 2002 15:40 schreef Nyles het volgende:
Hey Sander waar heb je deze [afbeelding]gekocht, ik ben er ook naar opzoek (en wat kost die apperatuur?)
Die heb ik bij Musik Produktiv gekocht, nog geen 1000 DM destijds.. Met een fijn 410xl was het net onder de 3000 DM
pi_3427776
quote:
Op vrijdag 08 maart 2002 15:41 schreef SanderThomas het volgende:

[..]

Die heb ik bij Musik Produktiv gekocht, nog geen 1000 DM destijds.. Met een fijn 410xl was het net onder de 3000 DM

Dammit een hoop geld, maar dat isset wel waard niet
pi_3427788
quote:
Op vrijdag 08 maart 2002 15:46 schreef Nyles het volgende:

[..]

Dammit een hoop geld, maar dat isset wel waard niet

Ja hoor 't klinkt allemaal lekker

Maar dat was vooral omdat de rest van de band zo hard staat..

vrijdag 8 maart 2002 @ 15:54:49 #193
2889 Zander
He's gone
pi_3427855
quote:
Op vrijdag 08 maart 2002 15:48 schreef SanderThomas het volgende:
Wat mij gelijk op een ander onderwerp brengt: wat zijn een beetje goede maar betaalbare oordoppen? Ik merk dat drie a vier keer in de week in de herrie staan toch niet zo goed is voor mijn gehoor....
pi_3427865
quote:
Op vrijdag 08 maart 2002 15:48 schreef SanderThomas het volgende:

[..]

Ja hoor 't klinkt allemaal lekker

Speel je in een band? Cool ...heb zelf nu uuuh pakweg 3 jaar (zonder les) ervaring met bass-spelen en ik durf tezeggen dat ik redelijk tot goed kan spelen... ben al een tijdje ozoek naar een band die een bassist zoekt, maar de meeste repeteren enkeld in het weekend...en dan kannik nie...
Wat voor muziek maak je ?

[Dit bericht is gewijzigd door Nyles op 08-03-2002 15:56]

pi_3427874
quote:
Op vrijdag 08 maart 2002 15:54 schreef Zander het volgende:

[..]

Wat mij gelijk op een ander onderwerp brengt: wat zijn een beetje goede maar betaalbare oordoppen? Ik merk dat drie a vier keer in de week in de herrie staan toch niet zo goed is voor mijn gehoor....

k Heb http://www.alpine.nl/ deze
zijn goed hoor

Doppen zouden verplicht moeten zijn.

pi_3427891
quote:
Op vrijdag 08 maart 2002 15:55 schreef Nyles het volgende:
Speel je in een band? Cool ...heb zelf nu uuuh pakweg 3 jaar (zonder les) ervaring met bass-spelen en ik durf tezeggen dat ik redelijk tot goed kan spelen... ben al een tijdje ozoek naar een band die een bassist zoekt, maar de meeste repeteren enkeld in het weekend...en dan kannik nie...
Wat voor muziek maak je ?
k Speel zelf in http://www.DarkConspiracy.net/ Traditionele metalband, a la Nevermore, Iced Earth dat soort dingetjes
k Probeer meer jazz te spelen tegenwoordig, maar zonder al te veel ervaring in die muziek blijft dat moeilijk.
Ik oefen trouwens meestal op donderdag of vrijdag avond... best relaxed, zo hou je nog wat van het weekend over
  vrijdag 8 maart 2002 @ 16:02:20 #197
2889 Zander
He's gone
pi_3427935
quote:
Op vrijdag 08 maart 2002 15:57 schreef SanderThomas het volgende:
k Probeer meer jazz te spelen tegenwoordig, maar zonder al te veel ervaring in die muziek blijft dat moeilijk.
Zeker waar, ik ben een paar jaar geleden ook met jazztheorie en -spelen begonnen, en hoewel ik inmiddels wel aardige chops heb op dat gebied (al zeg ik 't zelf), ken ik maar weinig andere muzikanten die er ook mee bezig zijn. Ik zit toch meer in de locale rock/metal-scene.

Anyway, als je wat meer over theorie wilt leren (en dat kan imo nooit kwaad), is dit misschien een aardige link (als je 'm tenminste nog niet kende): http://www.outsideshore.com/primer/primer/

Ook bedankt voor de tip over die doppen, ik zal er zeker eens naar kijken want het begint nodig te worden.

pi_3428353
quote:
Op vrijdag 08 maart 2002 16:02 schreef Zander het volgende:

Anyway, als je wat meer over theorie wilt leren (en dat kan imo nooit kwaad), is dit misschien een aardige link (als je 'm tenminste nog niet kende): http://www.outsideshore.com/primer/primer/

Thnx! zo'n site was hard nodig
pi_3428569
Een bass-topic! Kicken! Ik ben ook al een aantal fervent bassist en speel in een Hardcore-band. Ik heb er drie (waarvan 2 het er doen ) Degene die het niet doet heb ik de elementjes uitgesloopt en op de muur gehangen.
De andere twee doen het prima. Ik heb een zelfgemaakte basversterker van circa 100 Watt, met buizen-systeem
Zal proberen een fotootje te maken van m'n beauties.

(Heb trouwens ook nog 2 electrische en een akoestische gitaar, maar daar piel ik gewoon wat mee, even voor 't zicht )

vrijdag 8 maart 2002 @ 18:15:41 #200
12340 Jimbaka
Werkelijk?
pi_3429230
ik heb laatst een Fender Precision op de kop getikt.. HEt is een echte Amerikaanse en ziet er erg goed uit en hij klint fanatastisch.
Alleen is hij een jaartje of 20, iets jonger misschien. De elementen zijn niet helemaal meet wat ze geweest zijn dus die moet ik nog vervangen.
Weet iemand een goede zaak die dit soort dingen doet? Het liefst in het midden van NL..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')