quote:Mwah, ligt er maar net aan... Wat voor stijl speel je?
Op vrijdag 08 maart 2002 13:18 schreef MuNKeY het volgende:
* MuNKeY is sinds kort basgitarist bij een bandis best wel makkelijk als je eerst gitaar hebt gespeeld
quote:Ik vraag me af of je Primus dan wel goed genoeg kent. Vooral de brown album is een flink staaltje compositie werk. En geilen op techniek hoeft niet, maar het is wel zo dat je met een betere techniek, jezelf beter kunt uitdrukken. Ook al gebruik je het niet altijd, je hebt gewoon meer bewegingsruimte.
Op vrijdag 08 maart 2002 13:50 schreef search64 het volgende:
Daarom vind ik Les Claypool ook zo irritant. Primus' muziek is lachwekkend door die stomme bassriffs van hem. Net als Frank Zappa halen ze humor in de muziek en ik vind eigenlijk dat die er niet in thuishoort, tenminste, niet de hele tijd.
quote:Mee eens, maar van die mensen die in één nummer alles wat ze kunnen willen laten zien, vind ik irritant.
Op vrijdag 08 maart 2002 13:54 schreef SanderThomas het volgende:[..]
Ik vraag me af of je Primus dan wel goed genoeg kent. Vooral de brown album is een flink staaltje compositie werk. En geilen op techniek hoeft niet, maar het is wel zo dat je met een betere techniek, jezelf beter kunt uitdrukken. Ook al gebruik je het niet altijd, je hebt gewoon meer bewegingsruimte.
quote:Jup, maar dan is Les Claypool een slecht voorbeeld.... Muziek moet wel muziek blijven...
Op vrijdag 08 maart 2002 15:07 schreef search64 het volgende:
Mee eens, maar van die mensen die in één nummer alles wat ze kunnen willen laten zien, vind ik irritant.
quote:Tuurlijk had FNM ook humor, luister maar naar das Schutzenfest, maar ze waren ook serieus. Zoals Frank Zappa humor gebruikt in zijn muziek gaat te ver, en hoeveel serieuze nummers heeft Primus nou helemaal? Af en toe een grappig nummer is goed, maar de bedoeling van muziek is niet om moppen te tappen vind ik.
Op vrijdag 08 maart 2002 15:09 schreef Zander het volgende:
Mwah, volgens mij kan Claypool wel veel meer dan 'ie in een nummer laat zien. Ik heb Primus een keer live gezien en toen speelde 'ie ook contrabas en fretloos. En humor hoort zeker weten wel in muziek, van mij hoeft 't niet altijd zo doodserieus te zijn. Faith no more hadden ook wel humor.
quote:Volstrekt niet mee eens. Een groot deel bestaat inderdaad uit 'grappige' nummertjes, maar Zappa heeft ook enorm veel serieuze instrumentale muziek gemaakt en composities voor orkesten. Hij is een van de weinige grootheden uit de popmuziek die ook door klassiek geschoolde en jazz-muzikanten enigszins serieus genomen wordt, en dat is echt niet omdat het zo'n enorme grappenmaker was...
Op vrijdag 08 maart 2002 15:14 schreef search64 het volgende:
Zoals Frank Zappa humor gebruikt in zijn muziek gaat te ver....
quote:Valt ook nog wel mee, maar door die stem van Claypool 'klinkt' alles nu eenmaal absurd.
, en hoeveel serieuze nummers heeft Primus nou helemaal?
quote:Ik vind van wel. Niet uitsluitend, natuurlijk, maar muziek kan een scala aan emoties inhouden, en daar hoort humor zeker bij. Ik hou juist weer niet van hyperserieuze 'Oh wat is de wereld toch slecht'-muziek, iha. Maar goed, smaken verschillen...
Af en toe een grappig nummer is goed, maar de bedoeling van muziek is niet om moppen te tappen vind ik.
quote:Pcies, van een nummer als Zombie Woof kan een gemiddelde componist alleen maar dromen.
Op vrijdag 08 maart 2002 15:26 schreef Zander het volgende:
Volstrekt niet mee eens. Een groot deel bestaat inderdaad uit 'grappige' nummertjes, maar Zappa heeft ook enorm veel serieuze instrumentale muziek gemaakt en composities voor orkesten. Hij is een van de weinige grootheden uit de popmuziek die ook door klassiek geschoolde en jazz-muzikanten enigszins serieus genomen wordt, en dat is echt niet omdat het zo'n enorme grappenmaker was...

Kan er hier trouwens iemand een beetj "slappen" op z'n bas-gitaar (luister Mudvayne, gebruiken heel "slap") ik hab daar toch aardig wat moeite meej....
quote:Dammit S.T. ik ben jaloers op deze...ik hebbem ook in me handen gehad (5snarig ) maar dan was de kleur iets donkerder...als ik weer een keer flink wat geld heb koop ik er ook zoeen...
Op vrijdag 08 maart 2002 15:32 schreef SanderThomas het volgende:
Nog maar es:
quote:Hij speelt fijn hoor
Op vrijdag 08 maart 2002 15:37 schreef Nyles het volgende:[..]
Dammit S.T. ik ben jaloers op deze...ik hebbem ook in me handen gehad (5snarig net als deze) maar dan was de kleur iets donkerder...als ik weer een keer flink wat geld heb koop ik er ook zoeen...
quote:Die heb ik bij Musik Produktiv gekocht, nog geen 1000 DM destijds.. Met een fijn 410xl was het net onder de 3000 DM
Op vrijdag 08 maart 2002 15:40 schreef Nyles het volgende:
Hey Sander waar heb je deze [afbeelding]gekocht, ik ben er ook naar opzoek (en wat kost die apperatuur?)
quote:Dammit een hoop geld, maar dat isset wel waard niet
Op vrijdag 08 maart 2002 15:41 schreef SanderThomas het volgende:[..]
Die heb ik bij Musik Produktiv gekocht, nog geen 1000 DM destijds.. Met een fijn 410xl was het net onder de 3000 DM
quote:Ja hoor
Op vrijdag 08 maart 2002 15:46 schreef Nyles het volgende:[..]
Dammit een hoop geld, maar dat isset wel waard niet
Maar dat was vooral omdat de rest van de band zo hard staat..
quote:Wat mij gelijk op een ander onderwerp brengt: wat zijn een beetje goede maar betaalbare oordoppen? Ik merk dat drie a vier keer in de week in de herrie staan toch niet zo goed is voor mijn gehoor....
Op vrijdag 08 maart 2002 15:48 schreef SanderThomas het volgende:
quote:Speel je in een band?
Op vrijdag 08 maart 2002 15:48 schreef SanderThomas het volgende:[..]
Ja hoor
't klinkt allemaal lekker
[Dit bericht is gewijzigd door Nyles op 08-03-2002 15:56]
quote:k Heb http://www.alpine.nl/ deze
Op vrijdag 08 maart 2002 15:54 schreef Zander het volgende:[..]
Wat mij gelijk op een ander onderwerp brengt: wat zijn een beetje goede maar betaalbare oordoppen? Ik merk dat drie a vier keer in de week in de herrie staan toch niet zo goed is voor mijn gehoor....
Doppen zouden verplicht moeten zijn.
quote:k Speel zelf in http://www.DarkConspiracy.net/ Traditionele metalband, a la Nevermore, Iced Earth dat soort dingetjes
Op vrijdag 08 maart 2002 15:55 schreef Nyles het volgende:
Speel je in een band?Cool ...heb zelf nu uuuh pakweg 3 jaar (zonder les) ervaring met bass-spelen en ik durf tezeggen dat ik redelijk tot goed kan spelen...
ben al een tijdje ozoek naar een band die een bassist zoekt, maar de meeste repeteren enkeld in het weekend...en dan kannik nie...
Wat voor muziek maak je ?
quote:Zeker waar, ik ben een paar jaar geleden ook met jazztheorie en -spelen begonnen, en hoewel ik inmiddels wel aardige chops heb op dat gebied (al zeg ik 't zelf), ken ik maar weinig andere muzikanten die er ook mee bezig zijn. Ik zit toch meer in de locale rock/metal-scene.
Op vrijdag 08 maart 2002 15:57 schreef SanderThomas het volgende:
k Probeer meer jazz te spelen tegenwoordig, maar zonder al te veel ervaring in die muziek blijft dat moeilijk.
Anyway, als je wat meer over theorie wilt leren (en dat kan imo nooit kwaad), is dit misschien een aardige link (als je 'm tenminste nog niet kende): http://www.outsideshore.com/primer/primer/
Ook bedankt voor de tip over die doppen, ik zal er zeker eens naar kijken want het begint nodig te worden.
quote:Thnx! zo'n site was hard nodig
Op vrijdag 08 maart 2002 16:02 schreef Zander het volgende:Anyway, als je wat meer over theorie wilt leren (en dat kan imo nooit kwaad), is dit misschien een aardige link (als je 'm tenminste nog niet kende): http://www.outsideshore.com/primer/primer/
(Heb trouwens ook nog 2 electrische en een akoestische gitaar, maar daar piel ik gewoon wat mee, even voor 't zicht
)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |