weet iemand waar je in Nederland een DeArmond Ashbory zou kunnen testen/bespelen, vind het een erg interessant ding.
quote:heel veel van Primus (Les Claypool), bijvoorbeeld Jerry was a Race Car Driver, Wynona's Big Brown Beaver, My Name is Mud
Op zondag 17 maart 2002 13:29 schreef Acathla het volgende:
Heeft iemand nog baslijntjes die hij/zij de moeite waard vindt om even te noemen?
soms niet een bepaald lijntje maar gewoon het geheel aan baswerk
New Year's Day - U2
Hi-Potent - Reprazent
Beastie Boys - Sabrosa
Sound Chaser - Yes
Tempus Fugit - Yes
Heart of the Sunrise - Yes
Circus of Heaven - Yes
Black Night - Deep Purple
Queen - Another One Bites The Dust
Sugar Hill Gang - Rapper's Delight
Mark King (Level 42) was al ff genoemd, maar mag nog wel een keer genoemd worden ![]()
Blondie heeft ook altijd wel aardige bas gehad, alleen meerdere bassisten (Nigel Harrison, Gary Valentine, Chris Stein zelf speelt ook bas).
[edit]
Doh! Bijna Sting vergeten!
[/edit]
* LEiPiE zit er aan te denken heel misschien ook bas te gaan spelen, denk dat ik dat 't interessantste instrument vind ![]()
(maar zou ook wel toetsen, gitaar of drum willen doen... sja, "moeilijk he? als je keuze hebt"
)
[Dit bericht is gewijzigd door LEiPiE op 21-03-2002 22:19]
En wat John Deacon betreft, ik vind de bas in Breakthru geweldig, vooral die (te korte) solo.
Nog wat favo baswerk van Queen:
A Kind Of Magic
Body Language (of zou 't daar toch stiekem keyboard zijn, nah denk ut nie
)
Under Pressure hoef ik natuurlijk niet te noemen
Innuendo (niet zo ontzettend opvallend, maar wel lekker)
Ride the wild wind (opstuwend)
Crazy little thing called love
The miracle
Invisible man (draait bijna het hele nummer om de baspartij
)
You don't fool me
(en nog wel meer, alle partijen zitten bij Queen wel goed
)
* LEiPiE heeft weer ff al z'n Queen cd's afgeluisterd, c.q. doorgeskipt op zoek naar de mooiere baslijntjes
(wel fijn om ze in dit soort gevallen ook op een mp3cd te hebben)
quote:The Millionaire Waltz! Die moet er nog ff bij, En Dragon Attack natuurlijk.:)
Op vrijdag 22 maart 2002 01:05 schreef LEiPiE het volgende:
Breakthru is iid goed!
(stoere clip die perfect bij de baslijn past: geschoten op een trein bestaande uit een stoomloc en een speciale "podiumwagon" op een prive spoorlijntje)Nog wat favo baswerk van Queen:
A Kind Of Magic
Body Language (of zou 't daar toch stiekem keyboard zijn, nah denk ut nie)
Under Pressure hoef ik natuurlijk niet te noemen
Innuendo (niet zo ontzettend opvallend, maar wel lekker)
Ride the wild wind (opstuwend)
Crazy little thing called love
The miracle
Invisible man (draait bijna het hele nummer om de baspartij)
You don't fool me
(en nog wel meer, alle partijen zitten bij Queen wel goed)
* LEiPiE heeft weer ff al z'n Queen cd's afgeluisterd, c.q. doorgeskipt op zoek naar de mooiere baslijntjes
(wel fijn om ze in dit soort gevallen ook op een mp3cd te hebben)
In Breakthru zitten 2 baslijntjes, één synth en één gewoon.
quote:je hebt nu toch een hele sicke strakblauwe jazz bass..
Op woensdag 24 december 2003 14:45 schreef smegmakrijger_3d het volgende:
Hmmmz, ik heb minn oog laten vallen op een musicman Sub, passieve bass.... iemand ervaring met dit juweeltje??!?!?! Ik zit echt in een dubio.... kopen, of doorsparen voor een musicman stingray?!?!
quote:Je zou eens op de Hevos site kunnen kijken: www.hevos.nl. Geweldig spul! Ikzelf heb een 2*10" met een 15" onderkast onder een 400W versterker. Speelt je broekspijpen aan flarden. Bas = MM Stingray 5.
Op woensdag 31 oktober 2001 12:30 schreef Chiele25 het volgende:
Ik krijg het idee dat dit topic een beetje dood begint te bloeden, ik hoopte dat hier wat meer ideeen uitgewisseld zouden.Ook zou het een gischikte plek zijn om tips & trics over apparatuur te geven. Ikzelf ben op zoek naar een nieuwe versterker (head) met een 4x10 en een 1x15 kast, misschien heeft iemand nog goeie ideeen??
ik ben dus ook sinds kort een bassist. Met de oprichting van me bandje had alleen een van me vrienden eerder een bass gekocht dus ben ik toen gitaar gaan spelen, ook al was bass me eerste keus. Sinds kort is die band uit elkaar en heb Arr zijn bas overgekocht (die een van de eerste pagina's). Daarna een nieuwe ibanez gekocht (een btb 5 snarige dus niet zo'n sg dingetje) en ik moet zeggen dat ik eigenlijk bassen veel leuker vind dan de gitaar. Geluid is veel cooler. Nu zoek ik alleen nog een band in Rotterdam.... iemand nog een bassist nodig (oh en dat vraag ik in het bassistentopic
)
quote:Bassen is heel cool. Ik ben uit pure noodzaak op een bas gaan spelen (als toetsenist). En ik heb er helaas nog altijd zelf geeneen, maar ik speel op de linkshandige bas van de drummer van m'n band (ja ik ben zo linkshandig als het maar kwam dus dat komt mooi uit). Hoewel techniek niet mijn sterkte kant is (en ik veelal geneigd ben om bijna alles op de E-snaar te spelen), is het wel een instrument wat me echt ligt en wat ik snap.
Op vrijdag 26 december 2003 11:34 schreef _Etter_ het volgende:
goh dit topic had ik gewoon gemist...ik ben dus ook sinds kort een bassist. Met de oprichting van me bandje had alleen een van me vrienden eerder een bass gekocht dus ben ik toen gitaar gaan spelen, ook al was bass me eerste keus. Sinds kort is die band uit elkaar en heb Arr zijn bas overgekocht (die een van de eerste pagina's). Daarna een nieuwe ibanez gekocht (een btb 5 snarige dus niet zo'n sg dingetje) en ik moet zeggen dat ik eigenlijk bassen veel leuker vind dan de gitaar. Geluid is veel cooler. Nu zoek ik alleen nog een band in Rotterdam.... iemand nog een bassist nodig (oh en dat vraag ik in het bassistentopic
)
Veel mensen zien een basgitaar als voor erbij, maar een basklank in een nummer is eigenlijk al haast onmisbaar. het geeft zoveel diepte aan de muziek en al helemaal als de bassist niet heel simpel de gitarist volgt, maar zelf een weg tussen de andere bandleden zoekt. Het bevalt me wel dat bassen. Nu nog eentje aanschaffen. ![]()
Nogmeer linkshandige bassisten die mogelijkerwijs tips hebben waar ik het beste zou kunnen kijken naar een niet al te dure/moeilijke linkshandige basgitaar?
quote:hahahahaha meet "de plank...."
Op woensdag 24 december 2003 15:39 schreef gewoon-jan het volgende:[..]
je hebt nu toch een hele sicke strakblauwe jazz bass..
quote:heb je hem kapotgeslagen?
Op zondag 28 december 2003 18:49 schreef smegmakrijger_3d het volgende:[..]
hahahahaha meet "de plank...."
quote:ik dus ook, zal wel komen doordat er op een gegeven moment iets van anderhalf jaar tussen 2 reacties zit
Op vrijdag 26 december 2003 11:34 schreef _Etter_ het volgende:
goh dit topic had ik gewoon gemist...<knip>
Ik ben dus ook bassist in een deatmetal-band. Mijn spullen waar ik het meest over speel, zijn: een Ibanez SR700 en een Ibanez SR800F (beide naar B gestemd dmv. een 5-snaar setje), een SWR Bass350 icm SWR Goliath III Jr. en als thuisversterker een Hartke B30.
Verder heb ik nog een Washburn B15, maar die heeft wat restauratie nodig
quote:hoezo koop je geen 5 snarige dan?
Op maandag 29 december 2003 00:33 schreef bas-beest het volgende:[..]
ik dus ook, zal wel komen doordat er op een gegeven moment iets van anderhalf jaar tussen 2 reacties zit
Ik ben dus ook bassist in een deatmetal-band. Mijn spullen waar ik het meest over speel, zijn: een Ibanez SR700 en een Ibanez SR800F (beide naar B gestemd dmv. een 5-snaar setje), een SWR Bass350 icm SWR Goliath III Jr. en als thuisversterker een Hartke B30.
Verder heb ik nog een Washburn B15, maar die heeft wat restauratie nodig
quote:daar heb ik ook op gespeeld, maar dat ligt me niet helemaal.
Op maandag 29 december 2003 01:06 schreef _Etter_ het volgende:[..]
hoezo koop je geen 5 snarige dan?
quote:een beetje moeiite en je stapt daar zo overheen. ik was voorheen gitarist en had een ibanez en ik ben overgestapt naar een redelijk dikke ibanez hals, het was ff wennen maar na 3 weken merk je het niet eens totdat je weer je gitaar beet pakt
Op maandag 29 december 2003 01:10 schreef bas-beest het volgende:[..]
daar heb ik ook op gespeeld, maar dat ligt me niet helemaal.
Ik ben totnutoe de hals van die SR-serie gewend, die speelt gewoon supersnel enz.
quote:op het gevaar af hier een slowchat van te maken
Op maandag 29 december 2003 10:32 schreef _Etter_ het volgende:[..]
een beetje moeiite en je stapt daar zo overheen. ik was voorheen gitarist en had een ibanez en ik ben overgestapt naar een redelijk dikke ibanez hals, het was ff wennen maar na 3 weken merk je het niet eens totdat je weer je gitaar beet pakt
quote:Nee joh, hij speelt gewoon kut en in principe kan je em goed als vlaggemast gebruiken, maar bassen... ho maar!
Op zondag 28 december 2003 23:49 schreef gewoon-jan het volgende:[..]
heb je hem kapotgeslagen?
quote:ik heb ook best grote handen dus daarom is het denk ik voor mij makkelijk. Als je toch een 5 snarige wil proberen raad ik echt de ibanez btb405 aan ( [link]http://www.ibanez.co.jp/world/bass/page_btb/btb405qmtk.html[/link], het plaatje is wat geshopt, in het echt ziet die er veel beter uit!)
Op maandag 29 december 2003 11:50 schreef bas-beest het volgende:[..]
op het gevaar af hier een slowchat van te maken
--> gelukkig is iedereen anders, toch?
Ik bedoel, ik heb het gespeeld op o.a. een EDA905 en een SR705, maar het ligt mij gewoon niet helemaal. En daarbij komt nog, dat ik nog steeds een 5-snarige bas tegen moet komen die zwaarder klinkt dan wat ik nu heb. En nee, dat ligt niet aan de toonregeling op de bas of de versterker, heb ik ook allemaal geprobeerd
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |