Kruising Labrador Rottweilerquote:Op zaterdag 26 maart 2005 08:55 schreef Dark_Killah het volgende:
Wat voor hond is het?
Nee dit is de eerste keer dat hij boven is.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 09:00 schreef Verbal het volgende:
Is 'ie vaker boven geweest en zonder problemen naar beneden gegaan?
V.
Gewoon optillen dus.....quote:
Ja alleen mijn hond heeft een gruwlijke hekel aan optillen. Dat vind hij eng.. en als mijn hond iets eng vind gaat hij bijten... ( normaal is het een schat van een beest hoorquote:Op zaterdag 26 maart 2005 09:02 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Gewoon optillen dus.....
Til mijn Duitse Herder ook zo vaak op, sterker nog, ik had een keer hetzelfde
Nee, bij elke stap die hij naar beneden zet is dat geen enkel probleem... integendeel. Je moet hem onderweg echt wel wat vertrouwen geven, hoor.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 09:04 schreef Rietvaerder het volgende:
Niet ''goedzo'' roepen als ie bang is maar pas doen als ie daadwerkelijk de trap af gaat..... want als je goedzo gaat roepen als ie bang is vertel je hem eigenlijk dat bang zijn goed is... en word ie dus nog banger.
Daar heb ik gister al 2 uur voor uitgetrokken... hij is tot de 4de trede gekomen. toen gleed hij uit. en stoof weer naar boven.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 09:04 schreef Verbal het volgende:
Goed, dan is het natuurlijk eng voor hem.
Je moet hem met zachte hand proberen het vertrouwen te geven naar beneden te gaan. JIJ moet dus tussen hem en het diepe gat blijven. Desnoods halsband en riem om en langzaam naar beneden trekken (ZACHTJES). Elk treetje dat hij doet belonen met een vriendelijk en overdreven voelend 'GOED ZO! en eventueel steeds een brokje (of hele kleine stukjes kaas).
Als je de hele trap hebt gehad uitvoerig belonen dat hij het goed heeft gedaan en iets lekkers geven.
Succes.
V.
Ja.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 09:06 schreef Verbal het volgende:
[..]
Nee, bij elke stap die hij naar beneden zet is dat geen enkel probleem... integendeel. Je moet hem onderweg echt wel wat vertrouwen geven, hoor.
V.
Ja dat is wel de bedoeling ik geef hem alleen wat te drinken.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 09:04 schreef Rietvaerder het volgende:
Hmm oke. Hij krijgt vanzelf wel honger
Ah... hij heeft zijn slechte ervaring met de trap al gehad...quote:Op zaterdag 26 maart 2005 09:07 schreef Tramhalte het volgende:
[..]
Daar heb ik gister al 2 uur voor uitgetrokken... hij is tot de 4de trede gekomen. toen gleed hij uit. en stoof weer naar boven.
Dus nu zet hij zelfs geen poot meer op de eerste trede.
Er zal meer energie gestoken moeten worden in het vertrouwen geven, dan. Sterkte!quote:Ik ga het straks nog wel proberen want hij moet toch echt naar beneden
Vast wel, maar da's natuurlijk kolderquote:bestaat er geen narcose pilletje voor honden ?![]()
quote:Op zaterdag 26 maart 2005 09:08 schreef Remi89 het volgende:
Gewoon een flinke duw geven, als ie van de trap af valt is hij snel beneden. Zal hij het ook wel uit zijn hoofd halen om er nog een keer op te klimme
Ja vind het alleen niet zo prettig als hij ze poten breektquote:Op zaterdag 26 maart 2005 09:08 schreef Remi89 het volgende:
Gewoon een flinke duw geven, als ie van de trap af valt is hij snel beneden. Zal hij het ook wel uit zijn hoofd halen om er nog een keer op te klimme
Dat zeggen ze allemaal...quote:Op zaterdag 26 maart 2005 09:04 schreef Tramhalte het volgende:
[..]
Ja alleen mijn hond heeft een gruwlijke hekel aan optillen. Dat vind hij eng.. en als mijn hond iets eng vind gaat hij bijten... ( normaal is het een schat van een beest hoor)
Haal je de poten er even af en schroef je ze er later weer.op.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 09:10 schreef Tramhalte het volgende:
[..]
Ja vind het alleen niet zo prettig als hij ze poten breekt![]()
Ik heb nog geen honden verzekering....
Nou ik ga het zo maar eens proberen. ik hoop dat ik niet me hand kwijt ben.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 09:20 schreef deedeetee het volgende:
Heb ik ook 'ns mee gemaakt meteen kordaat beest naar beneden geduwd. Hoe langer je wacht , hoe banger ie wordt en dan wordt het alleen maar moeilijker.![]()
Gewoon duwen !![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |