Een topic over een in Nederland nauwelijks bekende band, die ik persoonlijk erg goed kan waarderen: Maná.
Stukje info (
bron):
quote:
Mexican pop-rockers Maná are considered the kings of Latino rock and have a huge following in the United States. Their sound is comprised of hard rock, more mellow pop sounds, and hints of calypso and reggae.
Their lush sound captured the first annual Latin Grammy Awards in fall 2000, for Maná won the award for Best Pop Performance by a Duo or Group with Vocal for "Se Me Olvido Otra Vez" from their 1999 release MTV Unplugged. 2002's Revolución de Amor featured Carlos Santana and Rubén Blades as guest performers. ~ Sandra Brennan, All Music Guide
Plaatje:
Linkje naar de officiële website (meerdere nummers zijn hier gratis en legaal te beluisteren). Maná is, zoals je leest, een Mexicaanse pop/rock-band die in Latijns-Amerika al vele hits heeft gescoord.
De internationale doorbraak kwam voornamelijk tot stand aan de hand van het album 'Dónde Jugarán Los Niños?' Helaas wist de band nooit verder door te breken in bijvoorbeeld Nederland.
Nummers die zeker de moeite waard zijn (voor mensen die de band in zijn geheel niet kennen):
-'En El Muelle De San Blas'
-'Vivir Sin Aire'
-'Cuande Los Angeles Lloran'
-'Eres Mi Religion'
-'Angel De Amor'
-'Clavado En Un Bar'
-'Como Quisiera'
-'Rayando El Sol'
Tot zover. Laat het even weten als je wat hebt gehoord van Maná, en wat je ervan vond.
Mijn Spaans is niet perfect, dus mocht ik hier en daar een foutje hebben gemaakt, dan hoor ik het graag. Als er al een topic over Maná is (volgens google.fok.nl niet), voeg deze er dan maar bij.