abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25749127
Een topic over een in Nederland nauwelijks bekende band, die ik persoonlijk erg goed kan waarderen: Maná.

Stukje info (bron):
quote:
Mexican pop-rockers Maná are considered the kings of Latino rock and have a huge following in the United States. Their sound is comprised of hard rock, more mellow pop sounds, and hints of calypso and reggae.

Their lush sound captured the first annual Latin Grammy Awards in fall 2000, for Maná won the award for Best Pop Performance by a Duo or Group with Vocal for "Se Me Olvido Otra Vez" from their 1999 release MTV Unplugged. 2002's Revolución de Amor featured Carlos Santana and Rubén Blades as guest performers. ~ Sandra Brennan, All Music Guide
Plaatje:

Linkje naar de officiële website (meerdere nummers zijn hier gratis en legaal te beluisteren).

Maná is, zoals je leest, een Mexicaanse pop/rock-band die in Latijns-Amerika al vele hits heeft gescoord.

De internationale doorbraak kwam voornamelijk tot stand aan de hand van het album 'Dónde Jugarán Los Niños?' Helaas wist de band nooit verder door te breken in bijvoorbeeld Nederland.

Nummers die zeker de moeite waard zijn (voor mensen die de band in zijn geheel niet kennen):

-'En El Muelle De San Blas'
-'Vivir Sin Aire'
-'Cuande Los Angeles Lloran'
-'Eres Mi Religion'
-'Angel De Amor'
-'Clavado En Un Bar'
-'Como Quisiera'
-'Rayando El Sol'

Tot zover. Laat het even weten als je wat hebt gehoord van Maná, en wat je ervan vond.

Mijn Spaans is niet perfect, dus mocht ik hier en daar een foutje hebben gemaakt, dan hoor ik het graag. Als er al een topic over Maná is (volgens google.fok.nl niet), voeg deze er dan maar bij.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zaterdag 26 maart 2005 @ 06:44:22 #2
11502 nipeng
The last ride is free
pi_25751127
Ik ga straks eens luisteren. Hoe ben je op deze groep gestoten heiden6?
pi_25756772
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 06:44 schreef nipeng het volgende:
Ik ga straks eens luisteren. Hoe ben je op deze groep gestoten heiden6?
Toen ik op Aruba woonde heb ik ooit eens een cd'tje van iemand gekopieëerd (Unplugged), na het een keertje gehoord te hebben. Lekker om te luisteren in de zomer.

pi_25842287
Zeker lekkere muziek. Tijdens mijn studie in Madrid luisterden we 'Como quisiera' om een bepaalde grammaticale tijd te leren. Vond het top en heb gelijk de cd gekocht. Heb ook de Unplugged versie. Zeker het luisteren waard.

Heb de cd gelijk weer even opgezet
  zaterdag 2 april 2005 @ 11:54:57 #5
11502 nipeng
The last ride is free
pi_25927299
Ze hebben al aardig wat albums uitgebracht, zelfs een MTV unplugged.
Hoorde ik ergens Carlos Santana voorbij komen?

-edit-

Ja dus
quote:
Biography by Sandra Brennan

Mexican pop-rockers Maná are considered the kings of Latino rock and have a huge following in the United States. Their sound is comprised of hard rock, more mellow pop sounds, and hints of calypso and reggae. Their lush sound captured the first annual Latin Grammy Awards in fall 2000, for Maná won the award for Best Pop Performance by a Duo or Group with Vocal for "Se Me Olvido Otra Vez" from their 1999 release MTV Unplugged. 2002's Revolución de Amor featured Carlos Santana and Rubén Blades as guest performers.
AllmusicGuide info.

-edit2- Aha zelfde info als op mp3.com (in de OP niet gezien)

[ Bericht 40% gewijzigd door nipeng op 02-04-2005 12:00:08 ]
pi_25928632
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 11:54 schreef nipeng het volgende:
Ze hebben al aardig wat albums uitgebracht, zelfs een MTV unplugged.
Hoorde ik ergens Carlos Santana voorbij komen?

-edit-

Ja dus
[..]

AllmusicGuide info.

-edit2- Aha zelfde info als op mp3.com (in de OP niet gezien)
Ik kwam het ook twee keer tegen met google.

De Unplugged is echt goed, trouwens, veel hits worden gespeeld en de zanger is live goed te pruimen.
pi_36073587
En nu maar hopen dat ze ook in Nederland doorbreken, dan kunnen we ze ook eens een keertje live aanschouwen.
Don't go quietly into the night.
pi_36074069
Ik vraag me af of ze zin hebben om hier te bikkelen terwijl ze in Latijns-Amerika helden zijn en continu met slipjes worden bekogeld. Maar wie weet?
pi_36110078
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 14:15 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Toen ik op Aruba woonde heb ik ooit eens een cd'tje van iemand gekopieëerd (Unplugged), na het een keertje gehoord te hebben. Lekker om te luisteren in de zomer.

Same here. Ik heb inmiddels drie cd's van hun en de live album En Vivo is super!!!!
Manà is wel een paar keer in Duitsland geweest voor concerten en waren een paar jaar geleden te bewonderen in Rock am Ring. Manà zou het best goed kunnen doen hier.
Supermuziek met goeie muzikanten, met name de drummer! Komende zomer ben ik weer op Aruba en misschien hebben ze een nieuw album uit.
Women fart just as much as men. It's just that most men take more pride in it than most women.
FART FAQ:
http://www.heptune.com/farts.html
pi_46696956
Maná is echt een goede band, heerlijke muziek. Ik blijf de nummers grijs draaien

Het nieuwste album is ook zeker de moeite waard.

Tracklist:

1. Manda Una Señal 5:08
2. Labios Compartidos 5:18
3. Ojala Pudiera Borrarte 4:55
4. Arrancame El Corazon 4:44
5. Tengo Muchas Alas 4:32
6. Dime Luna 4:50
7. Bendita Luz 4:23
8. Tu Me Salvaste 4:19
9. Combatiente 4:37
10. El Viaje 4:16
11. El Rey Tiburon 4:51
12. Samos Arena Y Mar 4:42
13. Relax 4:16

Gewoon Maná aan zetten, je ogen dicht doen en je bent zomaar aan de andere kant van de wereld

[ Bericht 38% gewijzigd door Omaha op 26-02-2007 15:45:28 ]
pi_46702626
Goede kick!
pi_46727588
Manda Una Señal (de nieuwste single) staat al een tijdje op nummer 1 in de Billboard Charts, moet ook zeggen dat die erg goed is!
pi_46753360
Leuke band, maar je bent hun twee leukste nummers vergeten; labios compartidos en oye mi amor. spelwijze is niet helemaal correct overigens

Macaco kun je trouwens ook een beetje met maná vergelijken, en zelf vind ik het oude werk avn noir desir ook wel wat van man'weg hebbenn.
pi_46768663
Oye mi amor is inderdaad erg fijn en Selva Negra is ook een leuk nummer!
pi_46771654
Manà is inderdaad lekkere muziek voor de zomer.
Hier in Italie zijn ze een beetje bekend en hoor ik ze zo af en toe wel eens op de radio voorbij komen.
Ik heb ze leren kennen door een goede vriend van ons die in Spanje woont.
Toen hij hier een keer was had hij een cd van Manà bij zich die we de hele week geluisterd hebben.
Die cd heb ik zelf nu ook en is erg mooi:

Forza Juve!
pi_46771990
Heb die net ook maar even besteld met daarnaast het Unplugged album, werd wel tijd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')