FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / Hoeveel kost KPN opzeggen?
YottaBrainvrijdag 25 maart 2005 @ 16:40
Zoek-functie van Fok! doet niet, dus hier ff vragen.
Ik wil KPN opzeggen, ADSL ook, want iIk ga kabel modem nemen.
Hoeveel gaat het mij kosten voor het opzeggen van KPN?
XcUZ_Mevrijdag 25 maart 2005 @ 16:41
Vaste telefoonlijn opzeggen kost niets, maar hoe het zit met de combi adsl weet ik niet...
SjacoBacovrijdag 25 maart 2005 @ 16:48
http://www.kpn.com/kpn/show/id=283165/sc=2c5e32 ?????

een belletje is genoeg...
Succes!

[ Bericht 16% gewijzigd door SjacoBaco op 25-03-2005 16:53:54 ]
RubberenRobbievrijdag 25 maart 2005 @ 17:32
Opzeggen kost gratisj, mits je dat na een jaar doet. Een vaste lijn heeft (i.h.a.) een looptijd van minimaal een jaar. Binnen dat jaar gaat het je waarschijnlijk wel geld kosten (de resterende maandtermijnen die KPN anders ook van je had gekregen).

Vergeet ook niet bij ADSL: de meeste providers hanteren de bij-niet-opzeggen-verlengen-we-het-contract-met-een-jaar-methode. Dat houdt in dat je na afloop van het eerste jaar dus niet elke maand kunt opzeggen. Bij KPN Direct ADSL en XS4ALL kun je na het eerste jaar wel opzeggen, maar kijk dit ff na in de algemene voorwaarden van je provider.
Speeeed_Kingvrijdag 25 maart 2005 @ 17:33
Kost niks. Wij hebben het vandaag ook gedaan. Weg met KPN!
miss_dynastievrijdag 25 maart 2005 @ 17:49
Je zal inderdaad eerder pech hebben met je provider dan met KPN... ik heb zelf de data maar in mijn agenda staan, omdat ik anders bang ben het te vergeten Hoop dus dat je mazzel hebt!
YottaBrainvrijdag 25 maart 2005 @ 20:11
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 17:49 schreef miss_dynastie het volgende:
Je zal inderdaad eerder pech hebben met je provider dan met KPN... ik heb zelf de data maar in mijn agenda staan, omdat ik anders bang ben het te vergeten Hoop dus dat je mazzel hebt!
Freeler:
De Overeenkomst wordt aangegaan voor de duur van twaalf maanden, tenzij in de Productinformatie uitdrukkelijk anders is aangegeven, en wordt telkens stilzwijgend met dezelfde periode verlengd.


Per 11-08-2005 opzeggen. Het staat ook op mijn agenda. Thx voor de tip.
YottaBrainmaandag 9 mei 2005 @ 19:44
3 weken geleden heb ik mijn opzeggingsbrief naar Freeler opgestuurd. Tot nu toe heb ik niks van hem gehoord. In deze brief heb ik om een bevestiging gevraagd. Hoe doen jullie dat? Is ADSL-administratie altijd erg lomp?
Five_Horizonsmaandag 9 mei 2005 @ 20:02
quote:
Op maandag 9 mei 2005 19:44 schreef YottaBrain het volgende:
3 weken geleden heb ik mijn opzeggingsbrief naar Freeler opgestuurd. Tot nu toe heb ik niks van hem gehoord. In deze brief heb ik om een bevestiging gevraagd. Hoe doen jullie dat? Is ADSL-administratie altijd erg lomp?
* Aangetekend verstuurd?
* Freeler al gebeld?

YottaBrainmaandag 9 mei 2005 @ 20:11
quote:
Op maandag 9 mei 2005 20:02 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

* Aangetekend verstuurd?
* Freeler al gebeld?

Waarom aangetekend? Kost geld.
Bellen kost ook geld.

Wat Freeler doet, is asociaal. Mocht ik tot 11 augustus niks van hem heb gehoord, ga ik er toch vanuit dat het opgezegd wordt. Ik kan incasso intrekken. . Maar nu ff serieus.. Hoe werkt dat opzegging?
Five_Horizonsmaandag 9 mei 2005 @ 20:16
quote:
Op maandag 9 mei 2005 20:11

schreef YottaBrain het volgende:


[..]

Waarom aangetekend? Kost geld.


Ja, maar is voor jou een bewijs dat je er iets naartoe hebt gestuurd.
quote:
Bellen kost ook geld.
Ja, internet via de kabel ook.....
quote:
Wat Freeler doet, is asociaal. Mocht ik tot 11 augustus niks van hem heb gehoord, ga ik er toch vanuit dat het opgezegd wordt. Ik kan incasso intrekken. . Maar nu ff serieus.. Hoe werkt dat opzegging?
Nou, dan trek je de incasso maar in, komt er een fijn incassobureau, bla bla...

Opzeggen doe je aangetekend

YottaBrainmaandag 9 mei 2005 @ 20:29
Met Freeler Helpdesk via website kan ik ook mailen om bevestiging. Dus binnen 2 werkdagen zal het worden beantwoord. Ik wacht af...
frederikmaandag 9 mei 2005 @ 20:30
quote:
Op maandag 9 mei 2005 20:16 schreef Five_Horizons het volgende:


Ja, maar is voor jou een bewijs dat je er iets naartoe hebt gestuurd.
Opzeggen doe je aangetekend
Bewijzen kun je door middel van aangetekend doen, opzeggen is nog nooit aangetekend verplicht geweest (zelfs algemene voorwaarden die dit verplichten zijn onredelijk bezwarend indien aanmelden niet aangetekend noodzakelijk is).
Als bewijsmiddel is het duidelijk natuurlijk, maar in dit stadium is het geheel nog niet nodig.
Opzeggen gaat per 11-8 (maand opzegtermijn waarschijnlijk is 11-7 brief in huis bij freeler), dan heeft die toch tijd zat om eerst het goedkopere briefje sturen en erachteraan te bellen voor ontvangstbevestiging. Wanneer die op 1-7 nog geen ontvangstbevestiging in huis heeft is het nog vroeg genoeg voor dat dure aantekenen
Five_Horizonsmaandag 9 mei 2005 @ 20:35
quote:
Op maandag 9 mei 2005 20:30 schreef frederik het volgende:

[..]

Bewijzen kun je door middel van aangetekend doen, opzeggen is nog nooit aangetekend verplicht geweest (zelfs algemene voorwaarden die dit verplichten zijn onredelijk bezwarend indien aanmelden niet aangetekend noodzakelijk is).
Als bewijsmiddel is het duidelijk natuurlijk, maar in dit stadium is het geheel nog niet nodig.
Opzeggen gaat per 11-8 (maand opzegtermijn waarschijnlijk is 11-7 brief in huis bij freeler), dan heeft die toch tijd zat om eerst het goedkopere briefje sturen en erachteraan te bellen voor ontvangstbevestiging. Wanneer die op 1-7 nog geen ontvangstbevestiging in huis heeft is het nog vroeg genoeg voor dat dure aantekenen
Ik weet ook wel dat het niet verplicht is/kan zijn, maar het geeft je iets meer zekerheid. En dat het duur is, mwoa, dat vind ik ook wel weer meevallen.
Ik heb in elk geval de ervaring dat je dat altijd aangetekend moet doen, voor jezelf.

Bellen vindt ze al een probleem, want "het kost geld". Dus in haar geval gebeurt er gewoon niets.
YottaBraindinsdag 10 mei 2005 @ 09:32
Ik kreeg mail terug van Freeler:
quote:
Geachte heer xxxxxxxxxxxxxx,

Deze week ontvangt u van ons de bevestigingsbrief van uw opzegging.


Mocht u nog vragen hebben dan vernemen wij dat graag van u.

Met vriendelijke groet,

Freeler


Voor de Freeler Helpdesk servicepagina's gaat u naar:
http://www.freeler.nl/helpdesk

De geautomatiseerde helpdesk (0900-123ZELF/0900-1239353, EUR 0,10 p.m.)
is 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar.

Openingstijden Freeler Helpdesk:
Maandag t/m vrijdag 09.00 uur - 23.00 uur
In het weekend 13.00 uur - 20.00 uur
Op feestdagen is de Helpdesk gesloten.
Hehe, het werd tijd.
miss_dynastiedinsdag 10 mei 2005 @ 09:34
Netjes. Ik zou hem nu ff uitprinten en in je administratie leggen, om problemen later te voorkomen
YottaBraindinsdag 24 mei 2005 @ 21:54
Yes, bevestigingsbrief van Freeler is weken geleden ontvangen.. EN ook die van KPN. Het vreemd is dat KPN mij iets wilt aanbieden: Direct ADSL.... Kutzooi..
Ik ben naar de Primafoon geweest: per 1 sept KPN opheffen. Die stelt geen vragen..
Fe2O3dinsdag 24 mei 2005 @ 22:44
Ja dat is nieuw

Zodra je iets opzegt krijg je ineens tig 'aanbiedingen' van het bedrijf waarvan je de dienst opzegt, om je er maar bij te houden