abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 maart 2005 @ 13:14:18 #1
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_25730531

Dit topic is bedoeld voor diegenen die een Nokia-telefoon hebben, en hierbij enige hulp nodig hebben. Dit kan van alles zijn. Van mechanisch defect tot een piepklein vraagje over een bepaalde functie en van rare kuren tot accesoire-problemen. Vraag het aan je mede-fokkers!

Waarom dit topic?
Aangezien een boel mensen een Nokia-toestel in zijn of haar bezit heeft, leek het mij een goed idee om een topic speciaal hiervoor te openen. Vooor jullie bestwil, omdat jullie eerst hier kunnen pijlen wat je eventueel kan doe om je problemen op te lossen. Voor de bestwil van de winkeliers, omdat die niet altijd evenveel tijd hebben om jullie problemen op te lossen

Mijn probleem is (deels) opgelost, wat nu?
Das mooi, nu weet je in ieder geval wat je te doen staat. Verwacht geen wonderen, we zijn hier geen officieel servicepunt. Wel lopen hier genoeg mensen rond met enige kennis van zaken, waardoor een antwoord vaak gegeven kan worden. Zodra een antwoord gegeven is, is het handig om te weten waar je precies naartoe kan gaan om het probleem nu echt op te lossen.

Waar kan ik dan precies heen?
Simpel. Naar een van de vele servicepunten die Nederland rijk is. Wil je precies weten waar een servicepunt is, kijk dan maar even op deze pagina. Ook voor Belgen zijn er genoeg servicepunten.

Mijn probleem is niet opgelost, wat nu?
Zoals eerder gezegd, verwacht geen wonderen. Kan je hier geen antwoord krijgen, dan is het verstandig om of naar een servicepunt te gaan, of naar de winkel te gaan waar je je toestel hebt gekocht.

Zo'n 'reparatie' aan mijn toestel, wat kost dat?
Dat hangt helemaal af aan de garantie. Deze is 12 maanden vanaf aankoopdatum, ben je hier nou net overheen vraag bij een servicepunt dan even om een Warranty-check. Dit ivm de 'werkelijke' garantie, namelijk 15 maanden vanaf het moment dat het toestel de fabriek verlaat.

Garantie houdt verder in dat de schade aan je toestel niet door jezelf is veroorzaakt. Beter gezegd, Nokia zelf had dit kunnen voorkomen. Fabricagefouten en softwarefouten zijn de belangrijkste voorbeelden hiervan. kom dus niet aanzetten met een barst in je scherm of een gebroken cover, want ook al is het toestel een dag oud, dat is je eigen schuld.

Alles binnen die Garantie kost je uiteraard niets. Daarbuiten verschillen de prijzen enorm. Een display kost al gauw 100 euro, microfoontjes en speakertjes iets minder. Software updates (dat wil zeggen de nieuwste software op je toestel waarin er een aantal foutjes in de software zijn verbeterd) buiten de garantie zijn in de meeste gevallen 50 tot 65 euro.

Duidelijk Nog handige links?
De Nokia Benelux website. Meer heb je waarschijnlijk ook niet nodig. Hier staat alle info over alle toestellen, kan je drivers downloaden, handleidingen downloaden, contactinformatie opvragen en ga zo maar door. Denk je meer info te hebben wat nuttig kan zijn voor deze OP, laat het me gewoon ff weten!

Tot slot kan je hier de Openingspost vinden.

[ Bericht 0% gewijzigd door TimmyAsd op 25-03-2005 13:54:57 ]
  vrijdag 25 maart 2005 @ 13:31:36 #2
42782 QuietGuy
opscheppende pats-nerd
pi_25730988
Ik heb een nokia 6650, en er zit een programma in wat foutief is geupload zeg maar. Ik kan 'm alleen niet uitvoeren of verwijderen. Hoe krijg ik die er uit?
pi_25731095
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 13:31 schreef QuietGuy het volgende:
Ik heb een nokia 6650, en er zit een programma in wat foutief is geupload zeg maar. Ik kan 'm alleen niet uitvoeren of verwijderen. Hoe krijg ik die er uit?
heb jij zo'n geheugenstickje erin, deze kun je namelijk ook simpel formatteren, en dan gewoon je oude shit er even opnieuw opzetten...
Every culture is different. Respect and try to learn it.
  vrijdag 25 maart 2005 @ 13:39:05 #4
45511 TimmyAsd
pi_25731194
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 13:31 schreef QuietGuy het volgende:
Ik vrees dat alleen een software update zal helpen... zoiets valt vaak niet eens te verwijderen.
pi_25731446
Er zitten echt veel spel/typfouten in de OP.

Verder geen problemen met mn Nokia hier
  vrijdag 25 maart 2005 @ 13:55:38 #6
45511 TimmyAsd
pi_25731603
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 13:49 schreef DaFan het volgende:
Er zitten echt veel spel/typfouten in de OP.

Verder geen problemen met mn Nokia hier
Checked (heb er 3 uit weten te halen )

En houden zo
pi_25738869
Ik heb een Nokia 6600 en een keer een hele zut programma'tjes gedownload echt vanalles spelletjes programma's. Heb bijna alles eraf gekregen op 2 of 3 na. Moet ik dan ook gwoon mijn mmc kaartje formateren? En eerst al mijn spul naar het telefoon geheugen overzetten of backuppen of is er ook een makkelijker manier.
  vrijdag 25 maart 2005 @ 23:59:33 #8
45511 TimmyAsd
pi_25747302
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 19:04 schreef Remzz het volgende:
Ik heb een Nokia 6600 en een keer een hele zut programma'tjes gedownload echt vanalles spelletjes programma's. Heb bijna alles eraf gekregen op 2 of 3 na. Moet ik dan ook gwoon mijn mmc kaartje formateren? En eerst al mijn spul naar het telefoon geheugen overzetten of backuppen of is er ook een makkelijker manier.
Als het op je mmc kaart staat, is het kaartje formatteren de beste optie ja.. Wat je wel wilt bewaren van de mmc ff overzetten naar je tel. geheugen idd...
pi_25878437
mijn nokia 2100 is kapot, de aan/uit knop doet het niet meer, is er een andere manier om hem aan te zetten???
  donderdag 31 maart 2005 @ 13:58:20 #10
45511 TimmyAsd
pi_25880115
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 12:49 schreef timbastiaansen het volgende:
mijn nokia 2100 is kapot, de aan/uit knop doet het niet meer, is er een andere manier om hem aan te zetten???
Deze is hoogst waarschijnlijk afgebroken, en kan je nu dus niet meer aanzetten helaas. Opsturen dus, reken wel op een bedrag van 60/75 euro.. dit valt buiten de garantie namelijk.
pi_25880920
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 13:58 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

Deze is hoogst waarschijnlijk afgebroken, en kan je nu dus niet meer aanzetten helaas. Opsturen dus, reken wel op een bedrag van 60/75 euro.. dit valt buiten de garantie namelijk.
jammer, dan zal ik wel een nieuwe gaan halen, ik was toch al van plan om deze zomer een nieuwe te kopen, en om voor die 3 maanden 60 euro te gaan betalen vindt ik een beetje veel eigenlijk

hij is gelukkig nog aan
  donderdag 31 maart 2005 @ 14:41:52 #12
45511 TimmyAsd
pi_25881248
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 14:28 schreef timbastiaansen het volgende:

[..]

jammer, dan zal ik wel een nieuwe gaan halen, ik was toch al van plan om deze zomer een nieuwe te kopen, en om voor die 3 maanden 60 euro te gaan betalen vindt ik een beetje veel eigenlijk

hij is gelukkig nog aan
Dat zou ik ook zo doen ja
pi_25984796
[Nokia2300]
Als ik bel kapt hij er (soms. niet altijd) mee na 20 seconde ofzo... vaak komen smsjes ook slecht aan...

antenne kapput?
  maandag 4 april 2005 @ 22:41:24 #14
45511 TimmyAsd
pi_25988164
quote:
Op maandag 4 april 2005 20:18 schreef keijz het volgende:
[Nokia2300]
Als ik bel kapt hij er (soms. niet altijd) mee na 20 seconde ofzo... vaak komen smsjes ook slecht aan...

antenne kapput?
Je bereik valt ook weg? Ja, dan kan het aan je antenne liggen. Smsjes komen slecht aan? Je bedoelt soms wel en soms niet? Kan een kink in het netwerk zijn. Als het te vaak gebeurd opsturen
pi_32529128
Even een subtiel schopje

Eerst even info:
Provider T-Mobile
Type: Nokia 6310i (2003)

Mijn probleem:

Ik heb een 6310i en ontvang daarop wel gewone SMS'en uit het buitenland zoals zweden en engeland. Maar nu zit een vriendin van mij in Ghana, en ze kan met haar ghanese sim SMS'en.
Probleem is alleen dat ze niet bij mij aankomen.
Twee andere vriendinnen ook met Nokia's en T-mobile ontvangen haar SMS'en wel. Nou had ik gisteren even getest of ze op de telefoon van m'n vader aankomen....en daar komen ze dus wel aan. En hij heeft notabene een 6210 uit 1999!!!!

Nou sta ik dus voor een raadsel.....waarom komt het niet aan bij mij? Ik denk zelf dat het aan de telefoon ligt, ik heb al contact gehad met T-mobile maar zij konden mij ook niet verder helpen?!

Nou kan ik me herinneren dat er ooit een software/firmware update voor de 6310i's is geweest. Die heeft mijn foon niet gekregen? Maar zou het daar aan liggen?

Any help would be appreciated
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')