Dit topic is bedoeld voor diegenen die een Nokia-telefoon hebben, en hierbij enige hulp nodig hebben. Dit kan van alles zijn. Van mechanisch defect tot een piepklein vraagje over een bepaalde functie en van rare kuren tot accesoire-problemen. Vraag het aan je mede-fokkers!
Waarom dit topic?Aangezien een boel mensen een Nokia-toestel in zijn of haar bezit heeft, leek het mij een goed idee om een topic speciaal hiervoor te openen. Vooor jullie bestwil, omdat jullie eerst hier kunnen pijlen wat je eventueel kan doe om je problemen op te lossen. Voor de bestwil van de winkeliers, omdat die niet altijd evenveel tijd hebben om jullie problemen op te lossen
![]()
Mijn probleem is (deels) opgelost, wat nu?Das mooi, nu weet je in ieder geval wat je te doen staat. Verwacht geen wonderen, we zijn hier geen officieel servicepunt. Wel lopen hier genoeg mensen rond met enige kennis van zaken, waardoor een antwoord vaak gegeven kan worden. Zodra een antwoord gegeven is, is het handig om te weten waar je precies naartoe kan gaan om het probleem nu echt op te lossen.
Waar kan ik dan precies heen?Simpel. Naar een van de vele servicepunten die Nederland rijk is. Wil je precies weten waar een servicepunt is, kijk dan maar even
op deze pagina. Ook voor
Belgen zijn er genoeg servicepunten.
Mijn probleem is niet opgelost, wat nu?Zoals eerder gezegd, verwacht geen wonderen. Kan je hier geen antwoord krijgen, dan is het verstandig om of naar een servicepunt te gaan, of naar de winkel te gaan waar je je toestel hebt gekocht.
Zo'n 'reparatie' aan mijn toestel, wat kost dat?Dat hangt helemaal af aan de garantie. Deze is 12 maanden vanaf aankoopdatum, ben je hier nou net overheen vraag bij een servicepunt dan even om een
Warranty-check. Dit ivm de 'werkelijke' garantie, namelijk 15 maanden vanaf het moment dat het toestel de fabriek verlaat.
Garantie houdt verder in dat de schade aan je toestel
niet door jezelf is veroorzaakt. Beter gezegd, Nokia zelf had dit kunnen voorkomen. Fabricagefouten en softwarefouten zijn de belangrijkste voorbeelden hiervan. kom dus niet aanzetten met een barst in je scherm of een gebroken cover, want ook al is het toestel een dag oud, dat is je eigen schuld.
Alles binnen die Garantie kost je uiteraard niets. Daarbuiten verschillen de prijzen enorm. Een display kost al gauw 100 euro, microfoontjes en speakertjes iets minder. Software updates (dat wil zeggen de nieuwste software op je toestel waarin er een aantal foutjes in de software zijn verbeterd) buiten de garantie zijn in de meeste gevallen 50 tot 65 euro.
Duidelijk
Nog handige links?De Nokia Benelux website. Meer heb je waarschijnlijk ook niet nodig. Hier staat alle info over alle toestellen, kan je drivers downloaden, handleidingen downloaden, contactinformatie opvragen en ga zo maar door. Denk je meer info te hebben wat nuttig kan zijn voor deze OP, laat het me gewoon ff weten!
Tot slot kan je hier de
Openingspost vinden.
[ Bericht 0% gewijzigd door TimmyAsd op 25-03-2005 13:54:57 ]