quote:
Megazware vrouw mag niet met OV reizen
Bron: Het Laatste Nieuws
Gepubliceerd: vrijdag 25 maart 2005 @ 12:22
De 65-jarige Amerikaanse Pat Kern gaat er graag op uit. Alleen één probleem voor haar. Ze is nu nagenoeg immobiel. Vanwege haar extreme overgewicht (ze weegt 290 kilo) mag ze niet meer gebruik maken van openbare vervoersmiddelen in de Verenigde Staten. Daarvoor mag je maximaal 272 kilo wegen. De limiet is de inzet van een nieuwe strijd.
Zo zijn mensenrechtenorganisaties druk in de weer om de grens van het maximaal toegestane gewicht omhoog te krijgen. Voor Kern begonnen de problemen in augustus, toen ze het limietgewicht overschreed.
Het bedrijf Metro weigert haar nog te vervoeren. "De Disabilities Act is duidelijk. De grens ligt op 272 kilogram en dit om praktische en veiligheidsredenen. Zwaardere mensen nemen te veel plaats in en de liften van onze busjes zijn berekend op het limietgewicht", zo licht woordvoerster Diane Williams van vervoersmaatschappij Metro het beleid toe. Kern is nu het tiende slachtoffer van de gewichtspolitiek van Metro in Illinois en Missouri.
Het is weer zover hoor, wat een gejank. Dat mens is toch zelf te dik!? Dat heeft ze aan niemand anders te danken dan aan zichzelf, net zoals alle andere dikkerds op de wereld met een enkele uitzondering waar het echt aan een ziekte/aandoening ligt. Ze kunnen janken wat ze willen, maar je maakt mij niet wijs dat jouw dik zijn ook maar iets met een ziekte te maken heeft als je op dat zelfde moment zes patat speciaal naar binnen werkt.
Waar ik me nog meer aan erger is mensen die opkomen voor dikke mensen en dikke mensen die over hun gewicht klagen. "Ze kunnen er toch niks aan doen" is een veel gebruikte zin. Nee, natuurlijk kunnen ze er niks aan doen! Al die dikke padden hebben allemaal een ziekte waardoor ze in één keer tweehonderd kilo zijn aangekomen. Dat komt niet door de dagelijkse huis-aan-huis-pizza's, dat komt door de 'ziekte'! Om maar niet te beginnen over dikkerds die zelf klagen over hun gewicht, er komt geen einde aan. Elke keer als het onderwerp daar weer op valt dan krijg je geheid te horen dat ze er al alles aan gedaan hebben of dat ze er geen tijd voor hebben (vandaar die troep van Slimfast in de supermarkt die binnen enkele keren resultaat moet geven). Als ik of jij een week lang geen pizza met hamburgers als beleg bestel dan vallen wij toch ook geen vijftig kilo af.
Om even verder te gaan op het nieuwsbericht; Zeg nou zelf, zou jij naast zo'n gedrocht van tweehonderd kilo willen zitten in de bus (als dat uberhaupt al mogelijk is)? Ik kan me heel goed inbeelden dat ze hierdoor bepaalde regels hebben gemaakt. Daarnaast neemt iemand met zo'n gewicht ook nog eens erg veel ruimte in beslag, dat terwijl het OV geldig is voor een enkel persoon. Dikkerds zouden dan gewoon per bezette zitplaats of per vierkante meter een OV moeten nemen.
Dikke mensen
![]()
Klagende dikke mensen en degene die dikke mensen verdedigen