abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25724860
Welke tape kan je het beste gebruiken om je vingers mee af te tapen tijdens het tennissen.
Het is namelijk zo. Ik krijg tijdens iedere wedstrijd op mijn duim een blaar, waardoor het tennissen behoorlijk k.. gaat. Je bent meer met die blaar bezig waardoor je eigenlijk niet meer lekker in de wedstrijd zit.
Nu heb ik het al geprobeert met pleisters maar die zijn er binnen een paar minuten af door het zweten etc
Dus ik zat te denken aan tape. Maar welke zou je het beste daarvoor kunnen gebruiken?
pi_25725054
Hansaplast? Verder misschien eventjes wachten zodat je wat eelt kan ontwikkelen?
[i][b]'Tis maar fok!'[/b][/i]
pi_25725118
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 09:21 schreef Plantenbak het volgende:
Hansaplast? Verder misschien eventjes wachten zodat je wat eelt kan ontwikkelen?
Ja ik heb van die hansaplast maar die laat ook na van loop van tijd los.
En ja wat dat betreft van dat eelt. Ik tennis nu al zo'n 16 jaar....dus je zou zeggen dat je wel gewent moest zijn....maar toch krijg ik het iedere keer voor elkaar dat er blaren komen en je vingers dus binnen de kortste keren open ligt
  vrijdag 25 maart 2005 @ 09:45:32 #4
62805 rickyB
Stiften is voor mietjes
pi_25725376
Van de firma BSN (rode & donkerblauwe streep op wit doosje) is een Tensoplast.
Dat is een soort bruine pleister die elastisch is en die je dus zonder problemen rondom je duim mag draaien. Andere pleisters kunnen gaan knellen als je ze rondom aan doet.

Deze pleister heb ik ook gebruikt. Eerst goed droog en vet-vrij maken en die pleister aanbrengen. Doe wel eerst iets over de kapotte blaar. Je kan ook die tape op de blaar doen, maar dan moet je em laten zitten tot de tape er vanzelf afvalt. Het wondje van de blaar is meestal bijna genezen

Misschien moet je es een andere grip proberen? Als je een blaar krijgt, wil dat dus zeggen dat je racket op die plek veel verschuift als er kracht op komt. Beter zou zijn om met een ander (over-)gripje een betere houvast te hebben.

Trouwens...Kickeh he dat het seizoen weer is begonnen?
pi_25726025
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 09:45 schreef rickyB het volgende:
Van de firma BSN (rode & donkerblauwe streep op wit doosje) is een Tensoplast.
Dat is een soort bruine pleister die elastisch is en die je dus zonder problemen rondom je duim mag draaien. Andere pleisters kunnen gaan knellen als je ze rondom aan doet.

Deze pleister heb ik ook gebruikt. Eerst goed droog en vet-vrij maken en die pleister aanbrengen. Doe wel eerst iets over de kapotte blaar. Je kan ook die tape op de blaar doen, maar dan moet je em laten zitten tot de tape er vanzelf afvalt. Het wondje van de blaar is meestal bijna genezen

Misschien moet je es een andere grip proberen? Als je een blaar krijgt, wil dat dus zeggen dat je racket op die plek veel verschuift als er kracht op komt. Beter zou zijn om met een ander (over-)gripje een betere houvast te hebben.

Trouwens...Kickeh he dat het seizoen weer is begonnen?
Dank je wel voor het advies....Maar ik vervang regelmatig mijn grip dus daar kan het niet aan liggen

En ja ik heb er ook wel weer zin in omte gaan knallen tijden de competitie en de toernooien...op naar de B status dit jaar
  vrijdag 25 maart 2005 @ 10:59:11 #6
62805 rickyB
Stiften is voor mietjes
pi_25726889
Ik bedoel meer van pak es een ander soort grip, iets dikker of wat stroever.
De tape is volgens mij te koop bij de apotheek
pi_25727066
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 10:59 schreef rickyB het volgende:
Ik bedoel meer van pak es een ander soort grip, iets dikker of wat stroever.
De tape is volgens mij te koop bij de apotheek
Ik heb altijd zo'n kussen grip (weet de naam ff niet meer)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')