abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 maart 2005 @ 18:14:03 #1
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_25689046
Stel ik heb een bedrag X betaald om tijdens geheele schooljaar 2004-2005 gebruik te mogen maken van alle sportcentrum faciliteiten. Alle sporten zijn mogelijk. Ik maak eigenlijk voornamelijk gebruik van de fitnessruimte.

Nu heeft sportcentrum een nieuwe, grotere, betere fitnessruimte geopend en de oude gaat in april sluiten. Leuk maar voor de nieuwe moet er 50% van dat bedrag X bijbetaald worden en dan alleen voor gebruik in maanden april, mei, juni en juli.

Kunnen ze zoiets maken of kan ik desnoods mijn bedrag X terugvragen en mijn pas inleveren omdat de oude fitnessruimte vroegtijdig gaat sluiten?
Of ik zit te denken om te weigeren de gevraagde toeslag te betalen, immers ik heb al betaald voor een heel jaar en als ze prijzen willen verhogen moeten ze dat pas volgend jaar doen?

Zijn er toevallig rechtenstudenten ofzo die hier iets over kunnen zeggen?
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
pi_25689212
Vraag hun voorwaarden eens op, daar zou het in moeten staan..
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
  woensdag 23 maart 2005 @ 18:25:34 #3
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_25689284
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 18:22 schreef SadKingBilly het volgende:
ja natuurlijk de voorwaarden.. maar even los van de voorwaarden.. wat is 'redelijk' ?
Is zoiets gebruikelijk zeg maar? Want je kan wel van alles en nog wat in de voorwaarden zetten maar als later blijkt dat voorwaarden onredelijk zijn kan je alsnog gelijk krijgen van de rechter.
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
  woensdag 23 maart 2005 @ 18:42:24 #5
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_25689626
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 18:14 schreef spooky1234 het volgende:
Stel ik heb een bedrag X betaald om tijdens geheele schooljaar 2004-2005 gebruik te mogen maken van alle sportcentrum faciliteiten. Alle sporten zijn mogelijk. Ik maak eigenlijk voornamelijk gebruik van de fitnessruimte.

Nu heeft sportcentrum een nieuwe, grotere, betere fitnessruimte geopend en de oude gaat in april sluiten. Leuk maar voor de nieuwe moet er 50% van dat bedrag X bijbetaald worden en dan alleen voor gebruik in maanden april, mei, juni en juli.

Kunnen ze zoiets maken of kan ik desnoods mijn bedrag X terugvragen en mijn pas inleveren omdat de oude fitnessruimte vroegtijdig gaat sluiten?
Of ik zit te denken om te weigeren de gevraagde toeslag te betalen, immers ik heb al betaald voor een heel jaar en als ze prijzen willen verhogen moeten ze dat pas volgend jaar doen?

Zijn er toevallig rechtenstudenten ofzo die hier iets over kunnen zeggen?
je contract geldt voor een jaar; je kunt nakoming vorderen, in casu het recht om te mogen sporten voor een jaar dus ook en bij sluiten van die oude zaal dus ook de mogelijkheid om zonder meerprijs in die nieuwe te mogen sporten.

wat ze er zelf over te melden hebben is niet interessant, evenals evt. voorwaarden; het is onredelijk om te verwachten dat klanten meer gaan betalen, terwijl ze juist een prijs hebben vastgelegd en zelfs vooruit hebben betaald, wat juist die sportschool ten goede komt en niet zozeer de klant, de klant vroeg toch niet om sluiting van die oude zaal omdat er een nieuwe kwam? dan hadden ze dat van tevoren moeten melden en vast moeten leggen in het contract.

bij niet nakomen kun je (maar voor dit soort kleine bedragen te extreem) schadevergoeding eisen en terugbetaling van het teveel betaalde geld; eenzijdig de overeenkomst ontbinden kunnen ze niet, daar er geen situatie van overmacht is.

overigens lijkt het me verstandig dat je het gewoon op de vriendelijke manier doet
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  woensdag 23 maart 2005 @ 18:44:15 #6
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_25689673
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 18:22 schreef SadKingBilly het volgende:
is niet relevant; het meer moeten betalen is onredelijk bezwarend, m.n. wat consumenten betreft staan bedrijven heel erg zwak.
pi_25689694
Wat dunno zegt: als je voor een heel jaar betaalt, moet de sportschool erg sterk staan, willen ze een bijbetaling kunnen gronden.

Ik zou gewoon nakoming van de overeenkomst vorderen.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
  woensdag 23 maart 2005 @ 18:49:22 #8
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_25689789
zoiets dacht ik al maar ik wilde een bevestiging voordat ik met een paar verder gevorderde, brede fitness gasten een bezoek ga plegen aan die motherfokkers om wat mensen in elkaar te gaan rammen.. ahem ik bedoel vriendelijk praten.
  woensdag 23 maart 2005 @ 18:54:26 #9
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_25689966
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 18:49 schreef spooky1234 het volgende:
zoiets dacht ik al maar ik wilde een bevestiging voordat ik met een paar verder gevorderde, brede fitness gasten een bezoek ga plegen aan die motherfokkers om wat mensen in elkaar te gaan rammen.. ahem ik bedoel vriendelijk praten.
waarom? je loopt gewoon naar binnen en je gaat sporten alsof er niks aan de hand is; verwijderen uit de (openbare!!) ruimte mogen ze je sowieso niet
  woensdag 23 maart 2005 @ 18:56:15 #10
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_25690016
dr.dunno: ja dat gaan we denk ik ook doen.. beetje rellen als ze ons eruit willen gooien

yoshi: bedankt voor je tip, ik heb het net gemailt naar meld.tudelft.nl
pi_25690216
Het vooruitbetalen is bedoeld om niet achteraf met extra kosten in aanraking te komen. Je hebt recht op een jaar of je geld terug. risico is bij de sportschool. als ze nu failliet zouden zijn gegaan had het risico bij jou gelegen.
Sterkte
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_25690353
Volgens mij heb je in ieder geval het recht om het geld van de resterende maanden terug te krijgen. Natuurlijk zul je wel je pas in moeten leveren. Ik neem ook niet aan dat ze hier moeilijk over doen. Als ze slim zijn kiezen ze eieren voor hun geld en maken ze je een mooi aanbod. Het is natuurlijk aan jou om hier mee akkoord te gaan of niet. Wat ze nu doen, mag overigens wel, maar je hoeft er niet meer akkoord te gaan.
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
  woensdag 23 maart 2005 @ 19:19:20 #13
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_25690531
Ik ken wat bedrijven die hun prijzen vanaf 1 april gaan verhogen.
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_25691118
In beginsel is het niet toegestaan tussentijds de voorwaarden van een overeenkomst te wijzigen, tenzij er (in de algemene voorwaarden) een bepaling is opgenomen dat de sportschool gerechtigd is tussentijds de tarieven te verhogen. Mocht de sportschool hier gebruik van maken, dan ben jij gerechtigd de overeenkomst per direkt op te zeggen (en het teveel betaalde terug te vorderen). Dit is vooral van toepassing in het geval je een maand abonnement hebt (voor de sportschool, maar geldt ook voor je telefoon- en energierekeningen etc.)

Nu doet zich in deze zaak de situatie voor dat je reeds voor een heel jaar vooruit betaald hebt. Deshalve ben ik van mening dat je gewoon nakoming kunt vorderen. Daarbij komt dat (naar ik vermoed) de verhuizing van de sportschool al bekend had moeten zijn bij de directie ten tijde van het afsluiten van het abonnement, ze hadden je de tariefswijziging dan ook van te voren moeten mededelen.

Een tariefswijziging voor de volgende periode (in jouw geval het volgende jaar) lijkt me niet onredelijk, maar voor de huidige termijn zou ik nakoming vorderen. Jij hebt immers toch niet gevraagd om de modernisering.
Iedere gek zijn gebrek
  donderdag 24 maart 2005 @ 15:27:09 #15
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_25708133
Het ziet er naar uit dat het aangepast is, mensen die alleen op beperkte tijden gebruik willen gaan maken van de nieuwe fitnessruimte hoeven tot einde van het jaar geen toeslag te betalen!
En heb niet eens mensen moeten intimideren of met rechtzaken dreigen maar kennelijk zijn er ook veel klachten geweest van anderen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')