Helaas engelstalig maar voor een site waar de services en ook wat beveiligingsvraagstukken en algemene info over Windows kun je hier kijken misschien niet iets voor een leek maar zeker nuttig.quote:Op woensdag 23 maart 2005 14:08 schreef ZeroSletje het volgende:
Hahaha, nou je moet gewoon weten wat er hoort te draaien op je bak, welke services en applicaties... Helpt misschien ook dat ik een MCSE'er ben en in de IT werk...
Voor dat je dat doet al bij www.pchelper.nl een logje gepost? Belangeloos en gratis. Aanmelden hoeft niet eens.quote:Op woensdag 23 maart 2005 14:17 schreef sizzler het volgende:
[..]
Tenks.![]()
[..]
Ik zal het eens proberen. En uiteindelijk windows opnieuw installeren.
eerst weer terug aan de studie
Die router is er ook alleen omdat ik met 2 PC's op het net zit.quote:Op woensdag 23 maart 2005 14:14 schreef ZeroSletje het volgende:
Check me taskmanager regelmatig![]()
Maar een router + een firewall :-/ hoeft niet echt..
Begin ook in de Sw development binnenkort, denk ongeveer een paar maand...
Zo check ik ze ook, als ik iets niet herken.quote:Op woensdag 23 maart 2005 14:17 schreef sizzler het volgende:
[..]
Ik zal het eens proberen. En uiteindelijk windows opnieuw installeren.
eerst weer terug aan de studie
Draw32.dll schijnt onderdeel van een virus te zijn, denkt men hier. Ntddetect lijkt me iets dat op ntdetect wil lijken om niet op te vallen.quote:F:\WINDOWS\vsnpstd.exe
O2 - BHO: (no name) - {B438AB01-11C1-3144-9AD2-308192C25FE8} - F:\WINDOWS\System32\wyob.dll
O4 - HKLM\..\Run: [snpstd] F:\WINDOWS\vsnpstd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ntddetect] F:\WINDOWS\System32\ntddetect.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [ntddetect] F:\WINDOWS\System32\ntddetect.exe
O4 - HKLM\..\RunOnce: [WMC_RebootCheck] F:\WINDOWS\inf\unregmp2.exe /FixUps
O4 - HKCU\..\Run: [ntddetect] F:\WINDOWS\System32\ntddetect.exe
O20 - Winlogon Notify: draw32 - F:\WINDOWS\SYSTEM32\draw32.dll
Nogal. Ik doe het met 1 virusscanner. Firewall gebruik ik niet, daar heb ik mijn router voor (en ook om internet te delen).quote:Op woensdag 23 maart 2005 14:26 schreef Drugshond het volgende:
Het is nogal wat overhead, maar dan kun je ook wat.... (en downtime ken ik niet).
Ik ben jotti dan wel niet, maar vind wel dat ie iets heel handigs heeft gemaakt op http://virusscan.jotti.orgquote:Op woensdag 23 maart 2005 14:06 schreef ZeroSletje het volgende:
[..]
[off-topic]
Jotti! Jij hier en ik lees ook nog eens dat je coder bent... Engels toch maar niet gestudeerd? Heel goed![]()
[\off-topic]
Zeker een aanrader en er zijn genoeg gratis firewalls in omloop, en raad ook aan als je windows opnieuw gaat installeren TS wat ik niet hoop er eerst een firewall op te zetten voor je de boel op internet aansluit. En er is een verschil van mening over mogelijk maar een goede virusscanner vindt ik een must.quote:Op woensdag 23 maart 2005 14:39 schreef Sassie het volgende:
[..]
Wat betreft een firewall: het voordeel van een firewall op je eigen pc is dat een firewall op je pc zelf bijv wel in de gaten houdt wat van jouw pc naar buiten wil communiceren en blokkeert wat van buiten naar jouw pc wil. Een firewall buiten je pc blokkeert de boel van buitenaf, maar kan vaak niet voorkomen dat malware op jouw pc verbinding zoekt met het internet.
[flauwemodus]quote:Backgroud gehacked??
quote:O4 - HKLM\..\Run: [sp] rundll32 F:\DOCUME~1\Vincent\LOCALS~1\Temp\se.dll,DllInstall
De regel van de eerste quote die staat als het goed is ook ergens op dit tabblad. Je moet handmatig het vinkje voor deze regel even weghalen, want HijackThis haalt dat zelf niet weg.quote:Ga er even vanuit dat je met een Nederlandse XP werkt.
Ga naar Start en dan naar Uitvoeren.
Vul daar in msconfig en druk op enter of klik op OK.
Ga naar het tabblad "Opstarten".
Ik ken mensen die lukt het in 2 uur.quote:Op donderdag 24 maart 2005 01:00 schreef speknek het volgende:
Mag ik er wel even op wijzen dat ik welgeteld twee weken het huis uit was, voordat het sizzler gelukt is de complete computer te verneuken?
Schakel active desktop eens uit.quote:Op woensdag 23 maart 2005 14:09 schreef sizzler het volgende:
Oh, mijn achtergrond krijg ik ook nog niet veranderd, maar dat is van later zorg.
Dat kan dus al niet.quote:Op donderdag 24 maart 2005 01:23 schreef Burner2000 het volgende:
[..]
Schakel active desktop eens uit.
Klik met de rechter muis op de achtergrond [...]
Mag ik je er op wijzen dat je een half jaar geleden al die andere pc zou formatteren?quote:Op donderdag 24 maart 2005 01:00 schreef speknek het volgende:
Mag ik er wel even op wijzen dat ik welgeteld twee weken het huis uit was, voordat het sizzler gelukt is de complete computer te verneuken?
Wil je dit soort dingen alsjeblieft niet roepen hier... Door mensen zoals jou gaan al die n00bs denken dat ze niks aan beveiliging hoeven te doen.quote:Op woensdag 23 maart 2005 14:14 schreef ZeroSletje het volgende:
Maar een router + een firewall :-/ hoeft niet echt..
Dus jij bent ook degene die de Windows cd mee heeft?quote:Op donderdag 24 maart 2005 01:00 schreef speknek het volgende:
Ga dan naar configuratie scherm. Klik op beeldscherm.quote:Op donderdag 24 maart 2005 09:26 schreef sizzler het volgende:
[..]
Dat kan dus al niet.Het is een webpagina over de background heen. Dus als ik op een plaatje van Internet klik en zeg "set as wallpaper" dan komt die achter de webpagina. Rechter muisknop doet het niet en als ik de achtergrondmenu via start tevoorschijn haal dan kan ik niet kiezen uit een plaatje en geen andere webpagina instellen.
De knop "verwijderen" is uitgeschakeld....quote:Op donderdag 24 maart 2005 17:18 schreef Burner2000 het volgende:
[..]
Ga dan naar configuratie scherm. Klik op beeldscherm.
tabblad bureaublad --> Knop Bureaublad aanpassen --> tabblad website --> verwijder alles onder het kopje webpagina's --> klik op ok, toepassen en weer op ok.
Ga dan naar de eigenschappen van de Internet Explorer. Tabblad geavanceerd --> klik knop Standaard instelling herstellen. Klik op ok en toepassen.quote:Op donderdag 24 maart 2005 17:40 schreef sizzler het volgende:
[..]
De knop "verwijderen" is uitgeschakeld....
"Kan de instellingen niet herstellen"quote:Op donderdag 24 maart 2005 17:49 schreef Burner2000 het volgende:
[..]
Ga dan naar de eigenschappen van de Internet Explorer. Tabblad geavanceerd --> klik knop Standaard instelling herstellen. Klik op ok en toepassen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |