Oke daar wachten we opquote:Op dinsdag 22 maart 2005 17:17 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik zal als ik vanavond terug ben, even mijn recept opzoeken
OT:Ja dat scheelt een hoop stankquote:
Ben je in de war met ammoniak?quote:Op woensdag 23 maart 2005 13:26 schreef Mr-Z het volgende:
OT:Ja dat scheelt een hoop stankooit je neus in de ammonium geduwd? Hoe verkouden je ook bent.. hij springt helemaal open
Is ammonium wel te verkrijgen in de winkel? ik ben het nooit tegen gekomen eigenlijk. Maar bakpoeder kan ook gebruikt worden ja.. hoewel ik er dan wel een paar gram meer van in zal doen want die werking is minder.
quote:baktemperatuur : 170°C baktijd : ca. 15 .. 20 min. 16 stuks
quote:20 tot 30 minuten in de oven op 190 graden.
Kan iemand mij uitleggen waarom de baktijden zo van elkaar verschillen.quote:bak 40 minuten in een voorverwarmde oven van 180° Snijd de afgekoelde brownie in vierkantjes
nog iemand op deze wereld die mij begrijptquote:Op woensdag 23 maart 2005 14:06 schreef Joana het volgende:
[..]
[..]
[..]
Kan iemand mij uitleggen waarom de baktijden zo van elkaar verschillen.
Edit: kan wel begrijpen van Mr-Z die 16 individuele stukjes.
Nee ammonium is een heel sterk bakpoeder. Het wordt in bakkerijen veel gebruikt bij de bereiding van eierkoeken (brabantse, niet die witte dus).. Als je een zakje eierkoeken opent ruik er maar eens goed in.. dan ruik je die ammonium vaak nog.. het is heel rot spul zal ik maar zeggenquote:Ben je in de war met ammoniak?
Mijn gok is goede kwaliteit chocolade en boter, dus niet die margarine shit.quote:Op woensdag 23 maart 2005 08:49 schreef DancingPhoebe het volgende:
MAar zijn dit nu recepten voor gewoone droge brownies of echt voor die lekkere smeuige brownies? En kan iemand misschien uitleggen wat dan maakt dat een brownie echt smeuig wordt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |