abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25657089
quote:
Met PrePay
In het buitenland gaat bellen met KPN PrePay anders dan in Nederland.
Toets altijd *100* gevolgd door het telefoonnummer en daarna een # en de zendtoets.
Bedoelen ze daarmee bellen van Buitenland-NL of Buitenland-Buitenland?
Ik ga nl. deze week naar Zweden en als ik daar ben moet ik daar iemand bellen met m'n telefoon.
Dus volgens de uitleg van KPN wordt het dus: *100*0046XXXXXXXXX# ?
Maar de 0046 kan ook wegblijven omdat ik dan IN zweden ben dus hoef ik het landnummer niet meer te gebruiken..of wel?..omdat ik met m'n NLse toestel in Zweden ben?
quote:
Programmeer eenmalig telefoonnummer + 31 653 13 13 14 bij 'sms-berichtencentrale' in het menu van uw toestel
Verzend nu op de gebruikelijke manier uw sms-bericht
Dus nadat ik dat nummer geprogrammeerd heb moet ik op de normale manier smsen, maar bedoelen ze smsen Buitenland-NL of kan ik de uitleg ook gebruiken voor Buitenland-Buitenland?

Ik heb een nokia gsm met kpn prepaid
Onderbroeken zonder knopen hoef je alleen maar af te stropen!
pi_25657107
Ik heb die uitleg nooit gesnapt en dus ook nooit met mijn prepaid in het buitenland gebeld of gesmst
pi_25657278
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 12:46 schreef ChrisJX het volgende:
Ik heb die uitleg nooit gesnapt en dus ook nooit met mijn prepaid in het buitenland gebeld of gesmst
maar voor mij is het best belangrijk omdat ik een aantal mensen moet bellen als ik daar ben, dus ik wil wél kunnen bellen/smsen mensen moeten me nl. ophalen van treinstation e.d.
pi_25657675
Je moet als je vanuit zweden naar zweden belt wel het landnummer gebruiken, van zweden naar nederland niet.. dat *100* doet net alsof je vanuit nederland belt.. dus je kan wel gewoon (*100*nederlands nummer zonder 0031) doen
  Moderator dinsdag 22 maart 2005 @ 13:20:34 #5
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_25657790
dit lijkt me meer iets voor GAD
TRV --> GAD
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 22 maart 2005 @ 15:32:56 #6
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_25660908
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 12:44 schreef Onderbroek het volgende:

[..]

Bedoelen ze daarmee bellen van Buitenland-NL of Buitenland-Buitenland?
Ik ga nl. deze week naar Zweden en als ik daar ben moet ik daar iemand bellen met m'n telefoon.
Dus volgens de uitleg van KPN wordt het dus: *100*0046XXXXXXXXX# ?
Maar de 0046 kan ook wegblijven omdat ik dan IN zweden ben dus hoef ik het landnummer niet meer te gebruiken..of wel?..omdat ik met m'n NLse toestel in Zweden ben?
[..]
Hiermee bedoelen ze bellen terwijl je met jouw prepaid telefoon in het buitenland zit. Je zult dus verder nog steeds die landencode moeten gebruiken. Duus ook 0046 om een zweeds nummer te bellen ook al zit je in zweden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar lees die spoiler niet als je het nu wel begrijpt maar ook weer niet....
quote:
Dus nadat ik dat nummer geprogrammeerd heb moet ik op de normale manier smsen, maar bedoelen ze smsen Buitenland-NL of kan ik de uitleg ook gebruiken voor Buitenland-Buitenland?

Ik heb een nokia gsm met kpn prepaid
klopt... je kan op de normale manier smsen, ook in het buitenland. het enige waar je op moet letten is dat je de landencode voor het nummer zet.

dus bv voor een nederlands nummer er 0031 of +31 voor zetten.... of naar een belgisch nummer 0032 of +32

Dit kun je ook gewoon doen als je in nederland zit. Ik had er bij mijn kpn prepay destijds de gewoonte gemaakt om gewoon alle nummers +31 (of in elk geval + landcode) op te slaan. Geen problemen dan meer.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_25686927
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 15:32 schreef avotar het volgende:

[..]
moet ik wel of geen *100* voor het nummer zetten als ik IN zweden naar een ZWEEDS telefoonnummer wil bellen?
  donderdag 24 maart 2005 @ 08:17:26 #8
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_25700953
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 16:48 schreef Onderbroek het volgende:

[..]

moet ik wel of geen *100* voor het nummer zetten als ik IN zweden naar een ZWEEDS telefoonnummer wil bellen?
Dat moet je WEL ....

Als je voor langere tijd in Zweden zit, zou ik je ook aanraden om na te vragen of je toestel simlock vrij is en om voor gesprekken binnen zweden een Zweedse prepaycard te nemen. Je hebt dan gewoon zelf een Zweeds telefoonnummer en dat kan je al sje wat meer moet bellen behoorlijk wat geld schelen.

Aan de andere kant is het dan voor mensen in Nederland weer duurder om je te bellen plus dat je dan natuurlijk sowieso een ander telefoonnummer hebt.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  donderdag 24 maart 2005 @ 08:23:16 #9
74163 Tha_Ramsush
Beter wel, dan niet
pi_25700999
Je kan gewoon smsen met de gewone nummers, als je er maar +31 in plaats van de nul zet.
en verder kan je wel gewoon bellen met dat *100* enzo, maar kan je daarna gewoon ook weer datzelfde nummer als bij smsen gebruiken!!
Soms is er zoveel wat we voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen... ©
pi_25719123
als ik onderweg ben naar zweden, en ben in duitsland..hoe kan ik dan smsjes ontvangen?..welk nummer moet de andere persoon intoetsen?..gewoon landnummer van NL?
  donderdag 24 maart 2005 @ 22:47:24 #11
6941 APK
Factual, I think.
pi_25719247
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 22:43 schreef Onderbroek het volgende:
als ik onderweg ben naar zweden, en ben in duitsland..hoe kan ik dan smsjes ontvangen?..welk nummer moet de andere persoon intoetsen?..gewoon landnummer van NL?
Ja.

Laat je GSM gewoon thuis joh, wat een stress.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_25723864
Pfff.. koop een ei... wordt je tenminste niet gestoord...

*ja, het is al laat*
  vrijdag 25 maart 2005 @ 08:11:24 #13
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_25724353
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 22:43 schreef Onderbroek het volgende:
Door hem ingesteld te hebben als je al van plan was. dus met je +31 landcode in je smscentrale.

Je moet je niet druk maken om de andere persoon. Je hebt gewoon een Nederlands nummer dus zullen ze gewoon op de normale manier kunnen bellen zoals ze altijd al doen.
Waarom zou die persoon wat anders moeten doen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')