abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25646831
De ouders van mijn vriendin hebben nogal een alcohol probeem. Iedere dag drinken ze wel een paar flessen wijn leeg waardoor ze erg vervelend worden.

Haar vader werkt overdag gewoon, en haar moeder halve dagen. Echter als haar moeder 's middags thuis komt uit dr werk rond ene uur of 3, gaat ze voor de tv zitten en doet ze niks meer.
Als haar vader thuis komt rond 6 uur gaat de eerste fels wijn open en beginnen ze met drinken.

Tot die tijd is er nog niks aan het dagelijks huishouden gedaan. Mijn vriendin moet dan ook alles doen van dr ouders. (Oke, het is normaal dat een kind wat dingetjes doet, maar dit slaat alles). Zo moet ze vaak voor het eten zorgen, boodschappen doen, stofzuigen, de was etc.
Ook als haar ouders iets nodig hebben moet zij dat maar doen, ffn naar de winkel lopen, lege wijn flesse weg gooien enzo.

Maar als ze het niet (gelijk) doet gaan die ouders helemaal door het lint! Dan krijgt ze een partij geraas over dr heen, niet normaal! (Ze heeft t eens stiekem opgenomen met dr mp3 speler, en daar schrok ik heel erg van). Die ouders beginnen dan gelijk, ja wij betalen alles bla bla, doe jij ook eens wat! Soms pakt dr vader haar ook zo hard beet dat ze hele blauwe plekken heeft op dr armen.
En het wordt steeds erger. Misschien zelfs bijna psychisch mishandeling. Omdat mijn vriendin echt niet weer wat ze moet doen, durft ze er ook niks tegen te doen en neemt ze alles maar zoals het komt.

Wie heeft een idee hoe ik haar het beste kan helpen, en misschien dr ouders ook? Zijn er instanties die darmee kunnen helpen oid? Wij zitten hier heel erg mee, want bijna iedere avond zit k wel een uur met dr aan de telefoon omdat ze weer ruzie heeft gehad. Ruzie's die ook nergens over gaan, en die ouders komen ook alleen maar met kut argumenten waarom hun gelijk hebben.
Ik heb zo'n geheime opdracht, dat ik zelf niet eens weet waar ik precies mee bezig ben.
pi_25647104
Zo snel mogelijk op kamers gaan?
Als jij een of andere instantie naar ze toestuurt ben ik bang dat het alleen maar verslechtert.
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_25647182
quote:
Op maandag 21 maart 2005 22:06 schreef Overlast het volgende:
Zo snel mogelijk op kamers gaan?
Als jij een of andere instantie naar ze toestuurt ben ik bang dat het alleen maar verslechtert.
Dat gaat niet. Ze is 17, zit nog op de middelbare school en mag niet werken van dr ouders, dus geld heeft ze niet..
Ik heb zo'n geheime opdracht, dat ik zelf niet eens weet waar ik precies mee bezig ben.
pi_25647439
quote:
Op maandag 21 maart 2005 22:10 schreef AT3 het volgende:

[..]

Dat gaat niet. Ze is 17, zit nog op de middelbare school en mag niet werken van dr ouders, dus geld heeft ze niet..
Een broertje van een vriend van me is net op kamers gaan wonen. Die zit ook nog op de middelbare school. Had wat problemen thuis en ging het liever zelf uitvogelen.
Je vriendin zal wel sterk in haar schoenen moeten staan en het zal best moeilijk zijn.
En anders als je 18 wordt meteen uit huis gaan.
Heb je in ieder geval wat om naar toe te werken. Want die situatie thuis is echt bizar...
Volgens mij moeten ouders toestaan dat er een bureau komt dat hulp gaat bieden, dus dat is denk ik geen oplossing.
Succes in ieder geval, ik weet er eigenlijk ook niets van
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
  maandag 21 maart 2005 @ 22:25:31 #5
104696 Anus
lik m'n roze anjer!
pi_25647642
quote:
Op maandag 21 maart 2005 22:10 schreef AT3 het volgende:

[..]

Ze moet maar eens beginnen met dit hele verhaal, evt. samen met jou, te doen bij de huisarts; die weet precies wat er moet gebeuren dan... je vriendin is nog niet meerderjarig, dus formeel kunnen de ouders nog wel e.e.a. blokkeren, maar dit soort mensen, even afgaande op je verhaal, kunnen uit hun ouderlijke macht worden ontzet, wat me ook niet minder dan terecht lijkt

Ik stel voor dat je haar d'r verhaal bij de huisarts laat doen, die man of vrouw heeft een vertrouwensplicht en kan/mag er sowieso niet zonder haar instemming over praten met de ouders, maar weet iig wel hoe dit soort dingen het beste aangepakt kunnen worden, afhankelijk van de details van het verhaal, die hier natuurlijk niet staan in je openingspost.
smoelenboek
.
Een dag niet ge(re)laxeerd is een dag niet geleefd.
En ja ik ben een vrouw, wat dacht je dan?
pi_25647734
GVD!! Ze belde net huilend op dat dr vader dr geslagen heeft om een hap eten!! Dit gaat echt tever!
  maandag 21 maart 2005 @ 22:52:30 #7
51804 Roa
Pizza Taco!
pi_25648480
Mjah, ik snap dat je boos bent, maar je vooral niet moet doen is het zelf uit gaan vechten. Speel goed weer met ze en zoek met je vriendin hulp bij bijvoorbeeld de huisharts zoals al eerder gezegd. De opgenomen ruzie is aardig 'bewijs' en zou de zaken aardig kunnen versnellen. 17 Of niet, ouders kunnen uit hun macht gezet worden (zoals ook al eerder gezegt).
Ik lul hier slap uit m'n nek omdat m'n telefoonrekening anders zo hoog wordt.
pi_25649336
Uit eigen ervaring kan ik vertellen...dat als ouders netjes mooi weer gaan zitten spelen bij alle instanties dat er weinig gebeurt....
Je moet met zulk goed bewijs aankomen...dat de ouders geen poot meer hebben om op te staan...
En mijn toenmalige vriendje werd er van beschuldigd mij op te stoken...wat niet zo was, hij steunde mij als 1 van de weinige...

Maar dit is mijn ervaring en tuurlijk gebeuren er ook goede dingen!
Ik hoop dat jullie er samen uitkomen!
pi_25649429
die mp3 is al bewijs, evenals die blauwe plekken.
pi_25649672
Ik had twee getuige, vriend en zus, een blauw oog en nog enkele verwondingen aan mijn gezicht, handen en armen.....
  maandag 21 maart 2005 @ 23:33:40 #11
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_25649724
Als je van haar houd, help je haar. Haal haar uit dat huis..ipv die onzin hier te posten.
pi_25649835
quote:
Op maandag 21 maart 2005 23:33 schreef SHE het volgende:
Als je van haar houd, help je haar. Haal haar uit dat huis..ipv die onzin hier te posten.
Om het onzin te noemen vind ik ook weer een beetje ver gaan.....
Het is vaak moeilijk om de eerste stap te zetten en als je die eerste stap zet moet je door, want een weg terug is er vaak niet meer....en als hij zich er nou prettig bij voelt om hier zijn verhaal te doen....
pi_25649845
Sjezus wat krijgen we toch een huiliemaatschappij .

"Oeh, ze grijpen haar vast waardoor ze bijna(!) blauwen plekken krijgt!"

Oh nee, bel de politie!!!!!!
I was an atheist until I realized I was God
  maandag 21 maart 2005 @ 23:41:20 #14
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_25649932
quote:
Op maandag 21 maart 2005 23:37 schreef oOfaithOo het volgende:

[..]

Om het onzin te noemen vind ik ook weer een beetje ver gaan.....
Het is vaak moeilijk om de eerste stap te zetten en als je die eerste stap zet moet je door, want een weg terug is er vaak niet meer....en als hij zich er nou prettig bij voelt om hier zijn verhaal te doen....
Sorry hoor, maar als ik een mannetje was en mijn dame zou bij een stel losers inwonen, dan zou ik haar terstond uit dat huis trekken en even rust geven.

Maar goed, ik ben dan ook meer van de actie dan het informeren...
pi_25649935
wat ben je weer voor aandachtszeikerd met je hulliemaatschappij, lees deze reactie dan.
quote:
Op maandag 21 maart 2005 22:28 schreef AT3 het volgende:
GVD!! Ze belde net huilend op dat dr vader dr geslagen heeft om een hap eten!! Dit gaat echt tever!
pi_25650024
Zou je dan dulden dat zoon vader z,n bloedeigen dochter in elkaar mept? Ik in ieder geval niet, vrouwen dienen niet geslagen te worden oid, zeker niet als het je kind is.
pi_25650049
quote:
Op maandag 21 maart 2005 23:41 schreef SHE het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar als ik een mannetje was en mijn dame zou bij een stel losers inwonen, dan zou ik haar terstond uit dat huis trekken en even rust geven.

Maar goed, ik ben dan ook meer van de actie dan het informeren...
Ja ach dat verschilt per situatie....dame in kwestie is 17 jaar jong....dan kan ze wel bij haar vriend gaan zitten....om even rust te krijgen...en dan
Het is niet leuk dat als je eindelijk het idee heb van die klote situatie thuis verlost te zijn om dan te horen te krijgen dat je weer terug moet...
Dus een beetje tactisch aanpakken lijkt mij wel slim
pi_25650236
quote:
Op maandag 21 maart 2005 23:41 schreef Dikke.Bertha het volgende:
wat ben je weer voor aandachtszeikerd met je hulliemaatschappij, lees deze reactie dan.
[..]
Djezus, heb jij nog nooit een schepsel met een kut gesproken ofzo, overdrijven en verdraaien is bij dergelijke ondingen standaard...
Je noemt ze 1 keer "Michelin" vrouwtje en een week later heeft ze aan iedereen die het horen wil verteld dat je haar mentaal helemaal totaal kapot gemaakt hebt .

En nee, nu zeg ik niet dat het vrouwmens uit de openingspost alles verzint, maar als je doodsbang bent voor je strontbezopen ouders, dan ga je echt niet even een geluidsopname maken tussendoor.
"Oeh, stop even met slaan, ik pak eerst even m'n mp3recorder!"
Of laat me raden, ze zag het aanvarinkje ruim vantevoren aankomen en heeft vantevoren dus alles maar vast in gereedheid gebracht...
Uhuh .

Geef dat mens gewoon wat meer aandacht, want dat heeft ze kennelijk broodnodig.
I was an atheist until I realized I was God
  maandag 21 maart 2005 @ 23:52:36 #19
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_25650254
quote:
Op maandag 21 maart 2005 23:45 schreef oOfaithOo het volgende:

[..]

Ja ach dat verschilt per situatie....dame in kwestie is 17 jaar jong....dan kan ze wel bij haar vriend gaan zitten....om even rust te krijgen...en dan
Het is niet leuk dat als je eindelijk het idee heb van die klote situatie thuis verlost te zijn om dan te horen te krijgen dat je weer terug moet...
Dus een beetje tactisch aanpakken lijkt mij wel slim
Niks moet, vanaf je 16e ben je voor de politie " volwassen" ...ze moet dus helemaal niets
pi_25650336
quote:
Op maandag 21 maart 2005 23:52 schreef SHE het volgende:

[..]

Niks moet, vanaf je 16e ben je voor de politie " volwassen" ...ze moet dus helemaal niets
Als ze niet bij haar vriend terecht kan, wat bij mij dus het geval was, en via jeugdzorg in een crisis-opvangcentrum wordt geplaats, waar je maximaal 6 weken kan blijven, en in die 6 weken spelen pa&ma mooi weer en alles is niet zo bedoelt en komt weer helemaal goed....toen zeiden ze tegen mij: Je kan kiezen of naar huis of naar de daklozenopvang

Ik was toen 16....3 jaar terug dus
  maandag 21 maart 2005 @ 23:58:02 #21
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_25650374
quote:
Op maandag 21 maart 2005 23:56 schreef oOfaithOo het volgende:

[..]

Als ze niet bij haar vriend terecht kan, wat bij mij dus het geval was, en via jeugdzorg in een crisis-opvangcentrum wordt geplaats, waar je maximaal 6 weken kan blijven, en in die 6 weken spelen pa&ma mooi weer en alles is niet zo bedoelt en komt weer helemaal goed....toen zeiden ze tegen mij: Je kan kiezen of naar huis of naar de daklozenopvang

Ik was toen 16....3 jaar terug dus
Snap ik lieverd, maar als ze bij haar ventje terecht kan, kan niets of niemand daar iets aan doen op die leeftijd...daarom zeg ik, als je van haar houd, haal je haar weg en klaar..

Maar goed, zo'n kind kan ook gewoon een beetje aandachtsissues hebben...zorg dat je goed weet waar je aan begint, maar als het echt zo heavy is als ze beweert...doe dan wat je moet doen
  dinsdag 22 maart 2005 @ 00:03:41 #22
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_25650525
quote:
Op maandag 21 maart 2005 23:52 schreef kastanova het volgende:
En nee, nu zeg ik niet dat het vrouwmens uit de openingspost alles verzint, maar als je doodsbang bent voor je strontbezopen ouders, dan ga je echt niet even een geluidsopname maken tussendoor.
"Oeh, stop even met slaan, ik pak eerst even m'n mp3recorder!"
Of laat me raden, ze zag het aanvarinkje ruim vantevoren aankomen en heeft vantevoren dus alles maar vast in gereedheid gebracht...
Uhuh .
Relax. Eerst eens even de feiten op tafel.

TS, weet je dit omdat zij het tegen je verteld heeft, of omdat je erbij was toen deze dingen gebeurden (het laatste lijkt me niet, gezien het mp3-verhaal)? Hoe reageren haar ouders tegenover jou en haar als je erbij bent?

@She: zijn vriendin is 17, hoe oud denk je dat TS dan zal zijn? Nog niet direct de leeftijd om rambo uit te gaan hangen, lijkt me...
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_25650578
quote:
Op maandag 21 maart 2005 23:58 schreef SHE het volgende:

[..]

Snap ik lieverd, maar als ze bij haar ventje terecht kan, kan niets of niemand daar iets aan doen op die leeftijd...daarom zeg ik, als je van haar houd, haal je haar weg en klaar..

Maar goed, zo'n kind kan ook gewoon een beetje aandachtsissues hebben...zorg dat je goed weet waar je aan begint, maar als het echt zo heavy is als ze beweert...doe dan wat je moet doen
Ik snap je ook wel...als ik in zijn schoenen had gestaan en de mogelijkheid was er dan zou ik haar ook proberen daar weg te halen...en ik praat nu ook alleen maar uit eigen ervaring..dat dat nou toevallig een slecht ervaring was wil nog niet zeggen dat het in dit verhaal slecht af moet lopen...

en als dit haar manier is om aandacht te krijgen...beetje sneu voor het vriendje die zich er druk om maakt....
pi_25650964
Ik ben het wel met SHE eens eigenlijk. Zoiets kun je toch niet aan blijven kijken?

En 'ze mag niet werken van haar ouders' lijkt me weinig relevant wanneer ze eenmaal op zichzelf woont.

Je moet er wel rekening mee houden dat zij het ook niet bepaald uitgebalanceerd verhaalt wanneer ze jou jankend opbelt, en dat ze wel gewoon een meisje van zeventien is. En die kunnen soms behoorlijk puberaal zijn.

Verder zou ik alle instanties en dergelijke maar ontwijken, want die zijn er vooral goed in om mensen problemen groter te laten lijken dan ze zijn (en dus groter te maken), en je verder nergens mee te helpen. Zoek het maar beter zelf uit.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_25651268
Eigenlijk is het aan zijn vriendin om te beslissen wat ze wil doen met de situatie. TS kan haar mogelijk behulpzaam zijn daarbij.
High hopes and aspirations, and years, above my station
Maybe
but all this time I've tried to walk with dignity and pride
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')