abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 april 2005 @ 20:46:42 #201
34891 melonovy
La Kutschie
pi_26007472
Ja, het lijkt me ook best akelig om je meisie zo te zien, gewoon die bevestiging van alles. Het heeft even een plekje nodig, maar ze slaat zich er vast wel doorheen! En jullie ouders ook, Jes!

Ah, en een vriendinnenfeestje, wat schattig...
Het voelt goed hè?
A je to!
  † In Memoriam † dinsdag 5 april 2005 @ 20:49:06 #202
43556 miss_dynastie
pi_26007541
Wilyan
Eva

Jessie, wat een hip kinderfeestje zeg Arme Bo Heb je zelf het idee resultaat te zien?
  dinsdag 5 april 2005 @ 20:56:08 #203
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_26007701
wilyan hopelijk doet het nu geen pijn meer ..
Eva
Dylan welkom grote vent.
Suus beterschap hoor

leuk Bo lekker naar de mac
kunnen ze dat al zo snel zien jessie de vooruitgang?
hopelijk krijgt ze snel wat controle over haar lichaam
pi_26007770
Nee ik zie nog geen vooruitgang. En na 4 keer zal dat ook nog wel niet kunnen Maar ik vraag me sowieso af of t wel vooruitgang gaat boeken.
De dingen die ze doet, tja die deed ze allemaal al een beetje maar dan op dr eigen manier. Ik bedoel Bo zit nooit stil, rent, klautert altijd al op de meest onmogelijke manieren. Maar misschien dat ze er op deze manier meer bewust mee bezig is wat ook de bedoeling is denk ik.
Ik ga het de volgende keer eens vragen.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  dinsdag 5 april 2005 @ 22:28:16 #205
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_26010068
Neeeee, nog geen Mac kinderfeestjes alsjeblieft. Daar ben ik nog helemaal niet aan toe. Dit gaat veel te hard, zo!!! maar voor Bo is het wel erg leuk natuurlijk

Lastig lijkt me dat, als je eigen lichaam je zo in de weg zit. Maar wel erg goed van Bo dat ze zich daar niet door laat leiden en gewoon doorgaat ondanks het vallen. Hopelijk zijn jullie er lekker op tijd bij en kan het nog een heel stuk verbeteren.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 7 april 2005 @ 17:23:45 #206
103793 kozakken
Living the life
pi_26051810
Hum (schraapt haar keel voor de eerste echte dreumesmededeling over haar zoon)
hum (omdat deze dreumes nog wel heel wat meer dreumes is dan grote dreumesjes en peuters)
hum (omdat deze mama het wel een heugelijk feit vindt)
Jonne stond vanmorgen me huilend staand op te wachten in zijn bedje.
(waarbij het woord waar het hier om draait niet huilend maar staand!! dient te zijn)
Mijn mannetje die nog niet loopt, zich bewust bezig houdt met TVO (Teigeren Voor Alles) stond in zijn ledikantje! Voor het eerst zelf opgetrokken.
Okay, het feit dat hij huilde had meer te maken dat omhoog wat gemakkelijker was dan ook nog weer naar beneden moeten.
Maar voor deze dreumesmama weer een stapje verder in de ontwikkeling!
pi_26052306
Wat leuk kozakken (niet t feit dat hij huilde dan he) !!!!!!

Bo heeft dr kinderfeestje gehad. Was erg leuk!!! Alleen toen ging dat meisje smincken. Nou ja ehhh crea bea doen denk ik. Dat zag er neit uit. Andere moeders zeiden al, nou stop maar hoor, zo is t wel genoeg Gelukkig moest Bo nog en kon ik t zelf doen (wat ze ook liever wilde, ze is niet zo van anderen aan dr lijfje...houwe zo meid ) Niet dat ik nu een kunstenaar was hoor, maar t was wel iets leuker. Prinsessen met zwarte strepen ken ik namelijk niet
Ik zal vanavond even wat foto's uitzoeken.
Maar de jarige de andere kidneren en Bo hebben zich er vermaakt.
Het was rond half 4 dus de hele dag was het. Mamaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa waneer gaan we nou

Janneke is weer ziek Geen koorts, maar doorkomende kiezen waar ze zoveel pijn en last van heeft. Snot overal, veel huilen, niet goed kunnen slapen. Ze is zielig.
Het voelt heerlijk!!!!
  FOK!fossiel donderdag 7 april 2005 @ 20:41:13 #208
2628 Karin
pi_26056214
Goedzo Jonne

Janneke beterschap! Het valt ook niet mee al die stomme kiezen en tanden
Klinkt ontzettend leuk zo'n kinderfeeestje! (behalve dat schminken dan, laat dat dan door iemand doen die het goed kan).

Bram vond vanmorgen zijn wantjes. Die moesten en zouden aan, kon zeggen wat ik wou maar hij moest ze echt perse aan. Toen moest hij ook zijn jasje en laarsen aan en wou hij naar buiten. Ik snapte er echt niets van, waarom nou toch die wantjes aan? De hele winter is het strijd geweest. Toen kwam hij buiten en begon in de tuin te grutten Papa had het weekend met handschoenen in de tuin gewerkt
pi_26056719
Jonne

Janneke, die rottige tanden en kiezen ook he Hoeveel moet ze er nog Jessie?
Ojé Bo nu al aan de kinderfeestjes

Bram
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  donderdag 7 april 2005 @ 21:13:04 #210
24188 Belana
kloon van belana
pi_26056903
Jonne grote knul!
stormy waters...
sailin'
pi_26061647
Woei Jonne wat goed zeg!! Als ze boos zijn, kunnen ze ineens veel meer, ben ik achter gekomen
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  vrijdag 8 april 2005 @ 09:20:02 #212
34891 melonovy
La Kutschie
pi_26065526
Jonne!! Goed hoor!
En kozakken, ook jij hier welkom natuurlijk!

Janneke, sterkte met de doorkomende kiesjes, niets aan, maar we moeten er allemaal even door heen he... Good luck!!

Bram, wat grappig... Ik kan daar zo van genieten, van dat kopieergedrag... het is echt oppassen geblazen...

HIer alles oke, met onze bijna 2-jarige... Ze gaat lekker, zit lekker in dr vel, lekker kletsen, zingen, mama helpe, etc. Geen bijzonderheden!
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_26087558
Bram Zo zie je hoeveel die kinderen afkijken he!

Bo mag morgen met opa en oma een echte meidenfiets gaan uitzoeken. Ze hebben pas zelf nieuwe fietsen gekocht en zagen toen van die schattige kleine fietsjes en vonden maar dat Bo er wel aan toe was. Is ze ook wel. Scheelt ons weer een fietsje kopen
Dus Bo is helemaal blij. Ze wil een roze met een mandje voorop en een buggy achterop. En ze wil een hellumpieeeeeeeeeeeeee Ze gaan voor een 16 inch kijken.
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † zaterdag 9 april 2005 @ 09:42:08 #214
43556 miss_dynastie
pi_26091159
Oe, wat ontzettend lief van opa en oma
Ben erg benieuwd waar ze mee thuis komen!
pi_26104785
Nou het is een roze met paarse en rode loekie 16 inch fiets geworden. Met k3 bidon en helm (helm is te groot, ze zeiden in de fietsenzaak dat ze die wel zou passen, maar niet dus, is maat M, maar hij zwengelt om dr hoofd, niet echt goed. Dus die word van de week geruild En wat zijn die helmpjes duur!!!!)

Bo reed er zo de winkel mee uit Ze heeft hiervoor alleen maar zo'n driewiel ding met duwstang gehad. Maar daar heeft ze die trapbeweging op geleerd. ( Rewimo vertelde toen al eens dat de overstap naar gewone fiets dan heel simpel is ) Ze heeft nog wel zijwieltjes hoor.
Ze is er supertrots op en blij mee. Bij oma was ze wel al een paar keer de bossies in gefietst en gevallen. En toen is oma dus dat helmpje toch maar gaan kopen
Ze was helemaal boos toen we hem vanavond in de schuur zette. Hij moest in de kamer blijven staan. Hopelijk is het morgen droog. Dan gaan we op de fiets hier de marathon kijken

Het voelt heerlijk!!!!
  Jubileum moderator zaterdag 9 april 2005 @ 19:47:35 #216
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_26104853
Wat een gave fiets Jessie Wat ontzettend leuk zeg, en wat fijn dat ze er zo op weg kan fietsen

Jeroen gaat een oud, gekregen, fietsje opknappen voor Eva's verjaardag. Hij moet paars worden van Eva met glitters. Eva kan alleen nog niet fietsen maar misschien wil ze het op een "nieuwe" fiets wel leren.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_26105010
Wow, wat een mooie fiets heeft Bo
kan ze morgen meteen de marathon fietsen
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  zaterdag 9 april 2005 @ 19:55:47 #218
103793 kozakken
Living the life
pi_26105120
Oh dat koppie van Bo! Echt leuk!
Stoer hoor zo'n fiets.
En zo'n hellempie... tja... ik zou het zonde van mijn haar vinden
Maar wel blits hoor!
  zaterdag 9 april 2005 @ 20:11:05 #219
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_26105597
Wow super stoere fiets heeft ze gekozen!
En lekker van die irritante tikketakjes om de spaken, dara ga je nog gek van worden als je er maandenlang achteraan mag Jessie
pi_26105692
Aaa kijk nou hoe blij ze is op die tweede foto! Zooooo leuk
En Loekiefietsen zijn echt lekker stevig, ik heb de mijne ook jaaaaaaaaren gehad. Een rooie
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  zaterdag 9 april 2005 @ 20:28:51 #221
34891 melonovy
La Kutschie
pi_26106060
Wat leuheuk! En wat ziet ze er trots en blij uit! Super hoor!
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_26107970
ahhh wat een gaaf fietsje zeg en zie Bo eens trots kijken
Wat vond Janneke ervan? Die wilde er gelijk ook op zeker?
pi_26109627
Ja die klikklakjes was een idee van oma grrrrrrrrrrrrrrr. Nee hoor vind ik prima. Had ik als kind ook leuk gevonden.
En Janneke vond de fiets ook schitterend. Ze baalde dat zij er nog niks op kon.
Het voelt heerlijk!!!!
  zaterdag 9 april 2005 @ 22:20:10 #224
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_26109730
zo wat een ontzettend gave fiets zeg die dingen had ik vroeger ook op mijn spaken
pi_26109938
Lois leuk dat Jeroen dat gaat doen! Opgeknapte fietsjes zijn ook leuk. Kunnen helemaal naar smaak gedaan worden.
Het voelt heerlijk!!!!
  zaterdag 9 april 2005 @ 22:30:07 #226
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_26110084
Katja heeft ook zo'n Loeki-fiets. Bij ons is hij al vierdehands en hij is echt onverslijtbaar. Katja fietst er graag mee, maar is laatst een paar keer achter elkaar gevallen en nu wil ze even niet meer

Die van Bo is wel erg gaaf en ze kijkt er ook zo lekker trots bij. Wel een heel leuk cadeau van Opa en Oma.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_26110330
Zow ik vergeet altijd dat dit topic er ook nog is. Ben bijgelezen, koste me zo'n 2 uur

Leuk Bo met haar fietsje en ze kijkt er ook zo heerlijk trots bij.

Over slecht slapende kinderen gesproken. Ik ken een meisje wat sinds een paar weken ook al geen middagdutje meer doet. En ze is 1 jaar en 5 maanden. Ze slaapt dan wel 12 uur per nacht. Maar lag s'middags ook alleen nog maar te spelen in haar bedje. Dus het kan wel hoor.

Joshua slaapt gewoon zo'n 11 uur per nacht en dan s'middags nog eens 2 a 3 uur. Verders is ie net een aapje. Hij klimt overal op. Omdat hij al vroeg liep staat ie nu al zo stevig op zijn beentjes dat hij springt overal op en klimt ook overal op. Praten heeft ie totaal geen interesse in. Hij zegt eigenlijk nog maar heel weinig woordjes wat ergens op lijkt.

Video, stereotoren en alle andere knopjes hebben wel een mega aantrekkingskracht op hem. Alles wordt 100 keer per dag aan en uit geschakeld Verders gaat het goed met onze dreumes.

En ook hier het geval dat als Joshua s'middags niet veel slaapt dat ie geheid s'avonds ook bijna niet in slaap kan komen. Teveel prikkels overdag en hij kan dat dan niet goed verwerken blijkbaar.

Wilyan, wat had jij een schaafwondjes zeg van je val. Dat zag er lelijk uit. Maar gelukkig is het alweer aan de betere hand.

En al die dreumessen die de buikgriep hadden, beterschap. Ook Joshua heeft het gehad een paar weken geleden. Dat duurde dus wel zo'n 5 dagen eerdat ie weer een beetje beter was. Tegelijkertijd had ie ook tandjes/kiesjes pijn. Dus dat hielp ook niet helemaal.

Ik ga er even mee stoppen, kan me niet meer herinneren waar ik nou nog op wilde reageren. Sorry, verdraaide zwangerschaps hormonsters maken me echt vergeetachtig
pi_26113524
wow wat een moeie fiets Bo!!!

Lewis, leuk om weer es wat over Joshua te lezen. handig mannetje zo te zien. doet me eraan denken dat ik ook nog steeds op easy goings verhaal wilde reageren, over dat Sven onlangs pas uit zichzelf kon opstaan (zonder zich ergens aan op te trekken). dat kan Piet ook nog steeds niet dus ik vond 't wel fijn om te lezen dat dat wel vaker voorkomt. (met zelf gaan zitten was hij ook erg laat dus hij doet Sven geloof ik wel aardig na in de volgorde). ik doe 'm binnen nog altijd van die leren slofjes aan, want als hij z'n schoenen aan heeft heeft ie veel meer moeite met de overgang van zitten naar staan en andersom. hij heeft vrij grote voeten (maat 24) en in die maat zijn weinig 'beginners'schoenen meer te krijgen. dus de schoenen die hij heeft zijn eigenlijk iets te stug van zool.

verder gaat 't prima met Piet, hij is erg bezig met woordjes en div begrippen zoals 'aan-uit' en maakt soms ook al wat combinaties zoals 'mama op' (als ik m'n bord leeg heb). ik lach me soms een breuk om zijn inventiviteit en om hoe ik mezelf terug hoor. sommige boeken kunnen niet vaak genoeg opnieuw (voor)gelezen worden. hij vindt 't momenteel ook heel erg leuk om te helpen met van alles en om 'opdrachtjes' uit te voeren zoals dingen in de vuilnisbak gooien. (alleen gooit ie er soms ook dingen in die er niet in hoeven... ) hij is wel vreeeselijk verlegen tegenover vreemden (vooral kinderen) de laatste tijd, maar daar zal ie vast wel weer een keer overheen groeien.

ojee (allang) bedtijd voor mij zie ik, dus ik laat 't hier ff bij.
  zondag 10 april 2005 @ 00:38:28 #229
24188 Belana
kloon van belana
pi_26113687
wat leuk om even te lezen over relatieve leeftijdgenoten van Liam.
Joshua is een lekker bijdehandje zo te lezen, leuk hoor! En Bix, Piet doet gewoon lekker alles op zijn eigen tempo, komt helemaal goed!
Liam is de laatste tijd een draakje, hij wil van alles en als hij zijn zin niet krijgt (hetgeen regelmatig gebeurt) dan zet ie het op een krijsen!
Liam is juist wel met praten bezig, hij zegt alles na of doet een goeie poging. Bij hem is het weer zo dat lopen hem niet interesseerd
Hij heeft ook de laatste2 weken dat ie regelmatig een flesje wil om een uur of 11 's avonds, toevallig vanavond eens niet. We doen er niet moeilijk over, als ie dat fijn vind is het prima. We gaan dan altijd even met zijn drietjes op het grote bed liggen, flesje drinken en ff kroelen. Het is het enige moment van de dag dat hij daar de rust voor heeft en das voor ons dan ook weer genieten.
De rest van de dag is hij namelijk aan een stuk door druk, druk, druk. Hij vreet zich een slag in de rondte, maar hij blijft heel slank daardoor. Het is een moppie en ook een draakje, of pitbullpeuter zolas we hem ook regelmatig noemen op het moment
stormy waters...
sailin'
pi_26120756
Oh wat herken ik veel van Liam in Dylan! We zeggen altijd dat hij opstandig is, nu hij een jaar is. Als hij zijn zin niet krijgt, begint hij te spartelen en te gillen Het is wel altijd maar van korte duur, omdat hij weet dat het niet helpt. Lopen doet Dylan ook nog niet los, maar wel achter zijn loopkar en langs alles waaraan hij zich maar vast kan houden. Hij zegt van alles en heeft voor veel dingen zijn eigen woordjes, wat erg schattig is Zijn favoriete woordje is dèdie, zo noemt hij de poes (Shady).

Bo, wat heb je een mooie fiets gekregen
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  zondag 10 april 2005 @ 13:43:35 #231
24188 Belana
kloon van belana
pi_26120966
Dylan ook al zo'n pittbullpeuterje dus
stormy waters...
sailin'
pi_26121427
Ha ha grappig, dat uitzichzelf opstaan doet ie ook heel handig. Benen in sprijdstand en schuifelt zijn handjes met lichaampje naar achteren en hij staat. En gillen als iets niet lukt, dat doet mijnheer ook behoorlijk. Bij ons gooit ie alles op de grond als ie iets niet open krijgt, in de hoop dat het dan open gaat Dat heeft ie ontdekt met de groene pampers babywipes doekjes, die opent als je hem op de grond neer kwakt. Dus waarom niet met alles wat je in je handen hebt.

Vanmorgen is ie van ons bed af gevallen, geen flauw idee hoe, maar hij was helemaal zielig ervan. Hij heeft ook geen buil ofzo, ik denk dat ie weer probeerde het licht aan te doen in de kamer en dan glijdt ie nog weleens naast het bed met zijn ene voetje. Sinds gisteren klimt ie dus achterop ons bed, via de rietenmand met deksel. En oefenen dat ie doet, op het bed er weer vanaf, en zo gaat dat nog wel een uurtje. En als ie het dan voor elkaar heeft klapt ie in zijn handjes en heeft een grote grijns op zijn gezichtje.
Dat hebben we hem geleerd als ie iets goed doet dan klappen we in onze handen en zeggen goedzo

En Joshua komt bij ons nu ook weleens voor een flesje melk s'avonds. Gezellig, daar genieten we allebei van. Ik zie vaak dat ouders kindjes in bed nemen om ze in te laten slapen. Maar dat is iets wat hier dus niet gaat he. Joshua ligt niet stil als ie bij ons in bed ligt, dan is het tijd om te spelen in plaats van slapen. Hij is dan ook een echt druk mannetje, altijd in de weer. Zelfs toen hij ziek was, had ie nog weleens zo'n 3 kwartier aan energie en liep hij door het huis heen te rennen. En dan opeens was het ook zo weer over.
pi_26121545
moet jullie bed ook op klossen straks Lewis? dan kan Joshua nog voor verrassingen komen staan. hopelijk valt ie er dan niet weer af!
pi_26134488
Nee Bix, ik mag geen thuis bevalling vanwege de verlostang bevalling met Joshua.

Joshua is vanmiddag weer gevallen van de stoel. Ik trok hem weg en hij viel de verkeerde kant op over de leuning heen. Hij heeft een heel klein builtje op zijn koppie. Tjonge ik wilde dat ik mijn reacties soms kon stoppen. Maar goed het is allemaal nog goed afgelopen.
pi_26135442
Ach gossie, wat schrik je dan he.
Joshua is wel een lekkere dondersteen volgens mij
Ik tikte Janneke vanmorgen tegen de deurpost aan was ook niet zo leuk. Ik zeg kom Janneke gaan we de was pakken en in de machiene doen. We lopen naar het andere kamertje. Janneke wurmt zich langs me heen, ik zie dat niet en tik haar met een stap omver. Boem tegen de deurpost. Gelukkig was t snel weer over. Maar die ongelukjes zijn veel erger dan dat ze t helemaal zelf doen. Je voelt je altijd zo schuldig he.
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † zondag 10 april 2005 @ 23:29:48 #236
7074 moussy
kuttekop
pi_26136216
ach of je sleept je kinderwagen achterste voren over de drempel heen en je DNA denkt ff om te kijken en knalt met zn kop tegen de deurpost
Je zou er haast een boek over schrijven!
  maandag 11 april 2005 @ 20:25:11 #237
116937 reni
Mama van Serissa&Fachelle
pi_26155612
hallo allemaal ,ik heb n vraagje heeft hier iemand n kind dat niet meer naar de creche wil?
Bij ons is namelijk t geval dat Fachelle sinds 3 weken niet meer naar de creche wil (de 3plus groep vind ze wel heel leuk)maar de "gewone"creche dus niet als je vraagt waarom zegt ze : omdat daar allemaal kleine kindjes zitten ze is zelf net 3
Ik heb t de leidsters doorgegeven en die zeggen :Ja ze is wijs voor dr leeftijd
Wat moet ik daar nu mee?
Van de creche af zie ik ook niet zitten maar zo is t ook niks
pi_26155660
Ik weet niet wat 3 plus is, maar ik heb t gehad met Bo. Ik heb haar eraf gehaald en een half jaar later op een andere gedaan. Nu gaat het prima.
Het voelt heerlijk!!!!
  maandag 11 april 2005 @ 20:31:24 #239
116937 reni
pi_26155764
Als bij ons kinderen 3 zijn mogen ze n dagdeel extra daar doen ze moeilijkere dingendat is de 3 plus groep
T probleem is dat ze op de 'gewone creche ' geen uitdagingen meer heeft
pi_26155811
O zo bedoel je. Kan ze niet alle dagdelen daarheen dan?
Het voelt heerlijk!!!!
  maandag 11 april 2005 @ 20:40:49 #241
116937 reni
pi_26155997
Nee dus dat had ik ook al gevraagd.
Ze zouden er over gaan denken wat ze nu met dr zouden doen
Want ja dat probleem hadden ze wel vaker met kinderen van bijna 4 maar niet met kinderen van net 3.
Ik kan dr ook niks aan doen ze is nu eenmaal heeel leergierig
pi_26156103
Hoe reageer je er zelf op? Als ze zeg er zitten allemaal kleine kindjes?
Het voelt heerlijk!!!!
  maandag 11 april 2005 @ 20:50:58 #243
116937 reni
pi_26156292
Ik vind dat heel moeilijk .
Ik kan niet zeggen nee dat is niet waar want als zij dat wel zo vind neem ik haar niet serieus
Ik kan ook niet zeggen je hebt gelijk .
Dus ik vraag dan liever door waarom ze dat vind.
Dan krijg je allerlei redenen waardoor ik denk ja meid je hebt gelijk.
En dat kan ik ook niet zo tegen dr zeggen natuurlijk
Dus t blijft een vraag en antwoord spelletje
pi_26159814
je kunt toch best zeggen dat ze daar gelijk in heeft (dat er allemaal kleine kindjes zitten) maar ook (bijvoorbeeld) dat je daar ook wel mee kunt spelen?
  dinsdag 12 april 2005 @ 07:53:01 #245
116937 reni
pi_26163498
ze doet ook goed mee op school en ze speelt ook wel met de andere ,maar ze vind t niet leuk meer .
Volgens Fachelle doen ze saaie spelletjes en helemaal niks moeilijks .
pi_26166884
Zoooo.. Vanmorgen weer bij het CB geweest..

Wilyan weegt nu 15800gr en is 92cm. Hij is dus (gelukkig) iets gezakt in z'n gewicht.

De wijkverpleegkundige vond dat alles hartstikke goed ging en dat hij een lekker rustig maar wel ondernemend ventje is. De arts vond dat hij eigenlijk te veel brabbelt en te weinig praat maar ik vind zelf dat dat vanzelf wel een keer komt.

De laatste tijd was zijn praten uitermate slecht maar sinds een week gaat hij ineens weer vooruit en zegt hij veel meer woordjes, af en toe zinnetjes en is het ook een stuk duidelijker. Sowieso zegt en doet hij niks als er zo op hem gelet word, dat kon je ook merken. De wijkVK 'observeerde' hem onopvallend en daar liet hij veel meer zien en horen. Bij de arts werd hij heel erg bekeken en dan klapt ie wat dicht..

~ Wilyan's groeigrafiek ~

[ Bericht 1% gewijzigd door Jonnetje op 12-04-2005 13:46:05 ]
W ~ H ~ T
  dinsdag 12 april 2005 @ 11:30:44 #247
34891 melonovy
La Kutschie
pi_26166967
Nou mooi hoor, gaat toch lekker met Wilyan, dat kletsen komt wel hoor.
Ik wacht nog steeds op een oproep voor Chiara.
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_26167285
Praten doet ie ook wel hoor. Steeds wat meer en steeds wat beter.
Alleen niet op comando van zo'n arts..

Maar kun je anders niet even bellen waneer ze Chiara in gepland hebben? Omdat je immers ook met Mellybelly zit. Ik heb een tijdje terug ook gewoon even gebeld en toen konden ze vermelden dat de oproep begin maart zou komen. Dan heb je iig een richtlijn of kun je vragen of het wat eerder of later kan.
W ~ H ~ T
  dinsdag 12 april 2005 @ 11:48:43 #249
8885 moralia
Grip op je zak
pi_26167332
Vorig jaar hadden ze bij ons op de kinderopvang een ouderavond over hoe kinderen (leren) praten. Te gast was een logopediste. Naast alle andere interessante tips en dingetjes vertelde ze ons ook nog dat je, je vooral tot een jaar of vier niet al te druk moet maken over hoe je kind spreekt of als hij/zij bijvoorbeeld bepaalde dingen nog niet kan zeggen.

Als het na het vierde jaar niet over gaat, dan zou je eens aan de bel kunnen trekken. De ontwikkeling in spraak is tot die tijd bij kinderen heel verschillend gewoon.
I want to be young and wild, and then I want to be
middle-aged and rich, and then I want to be old and annoy people by
pretending that I'm deaf
  FOK!fossiel dinsdag 12 april 2005 @ 13:04:55 #250
2628 Karin
pi_26168871
Ergens in mijn achterhoofd wist ik dat wel moralia maar is toch altijd prettig om van een deskundige te horen. Ookal praat Bram best heel aardig vind ik hoor maar als je dan verhalen hoort van kinderen die even oud zijn en al zinnen van 6 woorden zeggen ofzo dan kan je best onzeker raken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')