Iets beter lezenquote:Op dinsdag 29 maart 2005 09:37 schreef ViPeRII het volgende:
$y = int ($x)
1 | $y = 50 * round($x / 50); |
Heb je op de linkjes in mijn post geklikt?quote:Op dinsdag 29 maart 2005 12:40 schreef SuperRembo het volgende:
Afronden op 50-tallen doe je toch gewoon zo:
[ code verwijderd ]
Nee.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 15:42 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Heb je op de linkjes in mijn post geklikt?
1 à 2 minuten werk.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 16:01 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Je wil toch niet zeggen dat je voor zo iets basics een speciaal testscriptje hebt gemaakt?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 | $query = "SELECT * FROM register ORDER BY registeraantal" or die(mysql_error()); $resultaat = mysql_query($query) or die(mysql_error()); $huidigaantal = 0; while (($rij = mysql_fetch_assoc($resultaat))){ if ($rij['registeraantal'] != $huidigaantal) { if ($huidigaantal>0) { // sluit tabel echo "</tr></table>\n<BR><BR>"; } // begin nieuwe tabel $huidigaantal = $rij['registeraantal']; $nummer = 0; print "<a name=".$huidigaantal."><h3>".$huidigaantal." keer gefietst</h3>\n</a><BR><BR>"; echo '<table width="60%" align="center" bgcolor="#CCCCCC" border="1/2" bordercolor="#FFFFFF">'; echo '<tr><th>nummer</th><th>jaar</th><th>geslacht</th><th>naam</th><th>plaats</th><th>club</th></tr>'; } $nummer++; $jaar=$rij['registeraantal']; echo '<tr>'; echo '<td>'.$nummer.'</td>'; echo '<td>'.$rij['registerj'.$jaar].'</td>'; echo '<td>'.$rij['registermv'].'</td>'; echo '<td>'.$rij['registernaam'].'</td>'; echo '<td>'.$rij['registerplaats'].'</td>'; echo '<td>'.$rij['registerclub'].'</td>'; echo "<tr>\n"; } ?> |
SELECT postid FROM table WHERE userid=useridquote:Op dinsdag 29 maart 2005 22:19 schreef ikke_ook het volgende:
Hoe kan ik het snelst checken (in bijvoorbeeld een forum) of een bepaalde post van iemand is met een query?
Dus ik heb een userid, en een postid, en nu wil ik kijken of het postid door het userid is gepost.
Ik weet wel hoe het kan, maar ik ben beniewd hoe je dat t snelst/netst oplost
je kan toch gewoon een where clausule nemen WHERE aantalkeer >=1quote:Op dinsdag 29 maart 2005 22:32 schreef achterop23 het volgende:
hmm, dan zal ik mij eens verdiepen in het werken met array's.
thanks. ik wist al wel dat het geen makkie zou zijn, heb er een uurtje of wat op dood zitten staren.
Dat zou ook mijn oplossing zijn geweestquote:Op dinsdag 29 maart 2005 22:34 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
SELECT postid FROM table WHERE userid=userid
geen resultaat betekent dat de post niet door de user geplaatst is.
quote:Op dinsdag 29 maart 2005 22:42 schreef ikke_ook het volgende:
[..]
Dat zou ook mijn oplossing zijn geweestMaar er is dus geen leuk mysql iets wat dat efficienter kan?
1 2 3 4 5 6 7 | <?php $query='SELECT postid FROM table WHERE userid=userid'; $result=mysql_query($query); if(mysql_num_rows($result) != 0){ //doe iets } ?> |
quote:Op dinsdag 29 maart 2005 22:42 schreef ikke_ook het volgende:
[..]
Dat zou ook mijn oplossing zijn geweestMaar er is dus geen leuk mysql iets wat dat efficienter kan?
1 | select count(*) from table where postid=postid and userid=userid |
hoho rustig aanquote:Op dinsdag 29 maart 2005 23:01 schreef DutchBlood het volgende:
[..]
Maak je wel verbinding met de database?
Echo $result en mysql_num_rows($result) anders eens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |