Een array kun je ook niet zomaar echo'enquote:Op vrijdag 25 maart 2005 13:42 schreef nummer9 het volgende:
Dit werkt helaas niet. Het resultaat is dan 'Array' en dat is niet wat ik wil.
1 | print_r($count); |
De twee zinnen die je zoekt staan in de array $matches. Die kan je dan zelf weer aan elkaar plakken met bijvoorbeeld implode() of join().quote:Op vrijdag 25 maart 2005 13:42 schreef nummer9 het volgende:
Wat moet ik doen om de twee zinnen dit met bomen te beginnen als resultaat onder elkaar krijg
1 | $count = preg_match('/^Bomen.*/mi', $string, $matches); |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | <?php $string = " Het is lekker weer Bomen krijgen weer bladeren Temperatuur is aangenaam Bomen staan weer in bloei"; $string = explode ('\n', $string); $count = preg_match('/^Bomen.*/mi', $string, $matches); print_r($count); ?> |
Bedankt allemaal, ik kom al iets verder. Wanneer ik deze code uitvoer krijg ik echter alleen de zin 'Bomen krijgen weer bladeren'. Wat kan ik doen om te kijken wat er in de array $matches zit?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 13:51 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
De twee zinnen die je zoekt staan in de array $matches. Die kan je dan zelf weer aan elkaar plakken met bijvoorbeeld implode() of join().
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | <?php $string = " Het is lekker weer Bomen krijgen weer bladeren Temperatuur is aangenaam Bomen staan weer in bloei "; $count = preg_match('/^Bomen.*/mi', $string, $matches); $resultaat = implode(",", $matches); print $resultaat; ?> |
O ja, het moet natuurlijk preg_match_all zijn.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 14:00 schreef nummer9 het volgende:
Wanneer ik deze code uitvoer krijg ik echter alleen de zin 'Bomen krijgen weer bladeren'.
Dat kan met var_dump of print_r.quote:Wat kan ik doen om te kijken wat er in de array $matches zit?
Beide zijn op te zoeken als ik niet zo snel resultaat wilde hebben. Ik heb nu inderdaad de resultaten. Bedankt allemaal en ik zal toch echt beter moeten zoeken!quote:Op vrijdag 25 maart 2005 14:07 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
O ja, het moet natuurlijk preg_match_all zijn.
[..]
Dat kan met var_dump of print_r.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 | <?php $string = "Het is lekker weer Bomen krijgen weer bladeren Temperatuur is aangenaam Bomen staan weer in bloei"; $string = explode ("\n", $string); $match = "bomen"; $matches = array(); $x = 0; foreach($string as $val) { if( stristr( substr ( $val, 0, strlen($match) ), $match) ) $matches[] = $x; $x++; } echo "Zinnen die beginnen met ". $match .": ". implode(", ", $matches); ?> |
1 2 3 | <?php $string = explode ('\n', $string); ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | <?php function Whois($string) { $string = explode("|",$string); $whois = "SELECT * FROM `users` WHERE ID='".$string[0]."'"; $result = mysql_query($whois) or die(mysql_error()); return $result; } ?> |
wat moet er gebeuren:quote:1|21-03-05|15:00
1 | $row = mysql_fetch_assoc($result); |
die werkte niet maarquote:
1 2 | mysql_fetch_array($result) return $result[1]; |
Dat is nu mooi geluktquote:Op vrijdag 25 maart 2005 11:04 schreef SuperRembo het volgende:
Sorteren doe je normaal gesproken in de database. In dit geval:
[ code verwijderd ]
Dan hou je in de loop bij met welke tabel je bezig bent: $huidigAantal. Die zet je voor de loop op 0.
Als $rij['registeraantal'] ongelijk is aan $huidigAantal, dan weet je dat je een nieuwe tabel moet beginnen. Een nieuwe tabel beginnen houd in:
- indien nodig de vorige tabel afsluiten
- $huidigAantal bijwerken
- het huidige aantal printen
- nieuwe tabel met header printen
quote:$query = "SELECT * FROM register ORDER BY registeraantal" or die(mysql_error());
$resultaat = mysql_query($query) or die(mysql_error());
print "1 keer gefietst";
echo "<table border=\"0\">
<tr>
<td>nummer</td>
<td>naam</td>
</tr>";
$huidigaantal=0;
$aantalcheck=1;
while ($rij = mysql_fetch_assoc($resultaat)){
if ($aantalcheck < $rij['registeraantal']) {
echo"</tr></table>";
print $rij['registeraantal']; print " keer gefietst";
echo "<table border=\"0\">
<tr>
<td>nummer</td>
<td>naam</td>
</tr>";
$huidigaantal=0;
}
$huidigaantal=$huidigaantal+1;
echo"<tr><td>"; print $huidigaantal; echo "</td>";
echo"<td>"; print $rij['registernaam']; echo "</td>";
$aantalcheck = $rij['registeraantal'];
}
echo"</tr></table>";
?>
1 | print nl2br($rij['registernaam']); |
1 2 3 | <?php echo "<tr><td>".$huidigaantal."</td><td>".$rij['registernaam']."</td>"; ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 | $query = "SELECT * FROM register ORDER BY registeraantal"; $resultaat = mysql_query($query) or die(mysql_error()); while (($rij = mysql_fetch_assoc($resultaat))!==false){ if ($rij['registeraantal'] != $huidigaantal) { if ($huidigaantal>0) { // sluit tabel echo "</tr></table>\n"; } // begin nieuwe tabel $huidigaantal = $rij['registeraantal']; $nummer = 0; print $huidigaantal." keer gefietst\n"; echo '<table>'; echo '<tr><th>nummer</th><th>naam</th></tr>'; } $nummer++; echo '<tr>'; echo '<td>'.$nummer.'</td>'; echo '<td>'.$rij['registernaam'].'</td>'; echo "<tr>\n"; } |
Wat heeft dat voor nutquote:
quote:Op zondag 27 maart 2005 01:38 schreef SuperRembo het volgende:
Code wat opgeschoond:
[ code verwijderd ]
([ code] tags maakt code leesbaarder dan [ quote])
Een niewe regel in een string maak je zo: "\n", maar niet zo '\n'
De details lees je hier.
1 2 3 4 5 6 7 | $query = "SELECT * FROM register" or die(mysql_error()); $resultaat = mysql_query($query) or die(mysql_error()); while ($rij = mysql_fetch_assoc($resultaat)){ print $rij['registernaam']; $getal=addslashes($rij['registernaam']); echo "<form><input value=$getal /></form>"; |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |