Hoeveel bladerdeeg heb je en wat wil je er als vulling in doen?quote:Op vrijdag 22 juli 2005 17:44 schreef Ingrid19 het volgende:
Als ik nou een bladerdeeg taartje wil maken met van alles wat nog in de kast staat zeg maar. Hoeveel ei/melk/room/ oid zal ik er dan doorheen doen? Voor 2 personen.
Een pastasaus.... En lekker...quote:Op vrijdag 22 juli 2005 17:41 schreef Faithz het volgende:
Wat heb je nu precies gemaakt?
Ehm, geen idee. Vulling met groenten. Gewoon maar wat op de gok erbij doen dan? En kun je het beste ei en room doen, of kan het ook met iets anders?quote:Op vrijdag 22 juli 2005 17:49 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hoeveel bladerdeeg heb je en wat wil je er als vulling in doen?
Bij bladerdeegtaartjes is het altijd een kwestie om te zorgen dat er niet te veel vocht aan te pas komt, omdat de bodem anders niet gaar wordt.
Klinkt goed!!quote:Op vrijdag 22 juli 2005 18:00 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Een pastasaus.... En lekker...![]()
Gedaan:
Gehakt gerult in basilicum olie, daarna uitjes in basilicum olie gefruit, tomaatjes erbij (in blik)
En daarna nog even stoven in witte wijn...![]()
Gehakt erbij gedaan.
Beetje ketchup, oregano, bieslook, peterselie etc etc..
Peper en een boullion blokje.
Toen toch maar een half groot blikje tomatenpuree, beetje water, zwarte olijven zonder pit en daarna de kastagne champignons.![]()
Daarna nog even een kwartiertje laten sudderen.
Smaakte heel erg goed!
Proef je helemaal niks van...quote:Op zaterdag 23 juli 2005 11:34 schreef Faithz het volgende:
[..]
Klinkt goed!!
Mijn vriendin houdt niet van wijn dus daar kook ik nooit mee, vind ik wel jammer
Laten we uitgaan van 5 à 6 plakjes bladerdeeg. Laat die goed ontdooien. Bekleed daarmee een ingevette taartvorm of ovenschaal. Zorg dat de randjes wat overlappen en druk ze goed aan. Prik met een vork gaatjes in de bodem.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 20:41 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
Ehm, geen idee. Vulling met groenten. Gewoon maar wat op de gok erbij doen dan? En kun je het beste ei en room doen, of kan het ook met iets anders?
Dat ga ik proberen! Tnx!quote:Op zaterdag 23 juli 2005 13:57 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Laten we uitgaan van 5 à 6 plakjes bladerdeeg. Laat die goed ontdooien. Bekleed daarmee een ingevette taartvorm of ovenschaal. Zorg dat de randjes wat overlappen en druk ze goed aan. Prik met een vork gaatjes in de bodem.
Maak een groentenvulling op het vuur. Gebruik niet al te veel natte groenten (champignons, tomaten zijn erg nat) en giet het vocht van de vulling voordat je deze in de schaal doet.
Ik zou er dan een zakje geraspte kaas over verdelen.
Kluts 3 eieren met een bekertje crème fraîche (of slagroom) en doe dat er overheen.
Ongeveer een half uur à 40 minuten in een oven van 180 graden.
Aardappeltjesquote:Op maandag 1 augustus 2005 13:11 schreef Faithz het volgende:
Help
Vanavond krijg ik 2 eters. Eentje lust geen vis dus helaas geen lekker visje of garnaal![]()
Wat ik al heb:
Salade met Galia meloen, ijsbergsla en kipfilet.
Stokbroodje met kruidenboter en tapenade.
Misschien een soepje vooraf?
Ik wil er nog iets warms bijMaar ik weet niet precies wat.
Geen idee eigenlijk. Iets met gebakken aardappeltjes?
Heb suggesties nodig!!
Dan maak je toch pakketjes van filodeeg? Die kun je dan afbakken in de oven.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 23:45 schreef Allan24 het volgende:
Oké, question! Ik hoop dat ik het hier goed zet, trouwens.
Een poosje geleden heb ik ergens een salade op met o.a. pijnboompitten en een soort van pakketje crèmige geitenkaas gehuld in spekreepjes (of zoiets). Nu gaat het me heus wel lukken om een salade te maken en met geroosterde pijnboompitten aan de gang te gaan, maar hoe doe ik dat met die geitenkaas?
Het had, qua uiterlijk, nog wel het meest weg van ontbijtspek of iets dergelijks, en dan in de vorm en grootte van Babybel kaasjes. Dat wil ik dus ook gaan maken, als toevoeging aan de salade, maar: hoe krijg ik dat voor elkaar? Wat is ervoor nodig.. spek, ham, of iets anders? En hoe maak ik daar een mooi pakketje van, zonder dat alles onder zit? Help!
Als je een beetje handig bent, dan doe je het door de dooier boven een kopje heen en weer te doen van de ene dop naar de andere. Het eiwit valt dan in het kopje.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 14:38 schreef Faithz het volgende:
Hoe kun je het makkelijkste eiwit scheiden van de dooier?
Inderdaad zoals hierboven beschreven, maar het beste lukt het m.i met een eierscheider. Kost overigens 3x niks.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 14:38 schreef Faithz het volgende:
Hoe kun je het makkelijkste eiwit scheiden van de dooier?
Die staat er toch ook bij?quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 18:32 schreef snijder het volgende:
[..]
Inderdaad zoals hierboven beschreven, maar het beste lukt het m.i met een eierscheider. Kost overigens 3x niks.
Zo bedoel ik het ook. Met eierdopjes prima, maar met eierscheider (wat een scrabble woord) werkt het net iets makkelijker. En of Blokker goedkoper is, laat ik in het midden,quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |