#ANONIEM | zaterdag 19 maart 2005 @ 11:13 |
Ik kan via via een Suzuki Alto uit 1994 kopen voor ¤1100,- maar misschien dat er nog wat van de prijs af te ritselen valt. Hij heeft 88.000 kilometer gereden, er zit geen apk op maar dat zal geregeld worden zodra ik besluit de auto te kopen, zodat je iig een apk goedgekeurde auto koopt. 2e eigenaar, die mensen hebben em gekocht toen hij 1.5 jaar oud was, bij een suzukidealer. Er is altijd normaal mee omgesprongen, voor boodschapjes enzo gebruikt. Er zitten wat roestplekjes hier en daar. Nu heb ik geen verstand van auto's, maar dat ding heeft een 3 cilinder motor en 800 cc? Een sportstuur en open dak. Hij is donkergroen. Mijn vader vertelde me dat de distributieriem (of zoiets?) vervangen moet worden rond de 100.000 km, en dat schijnt een prijzige zaak te zijn. Kan iemand me advies geven? | |
Sjonnjoop | zaterdag 19 maart 2005 @ 11:15 |
het zijn goede autotjes, maar particulier voor die prijs met roestplekjes zou ik niet doen. | |
keijz | zaterdag 19 maart 2005 @ 11:16 |
hmm mn moeder had ook zo'n auto, en die had geen 5e versnelling ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 19 maart 2005 @ 11:17 |
Deze wel geloof ik, en het is een 5 deurs. | |
nikky | zaterdag 19 maart 2005 @ 11:18 |
Voor een wagen van 10/11 jaar vind ik het een pittig prijsje. Ook al heeft hij niet zoveel gelopen. En ja een distrubutieriem vervangen is kostbaar. Ik zou zeker proberen af te dingen. ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 19 maart 2005 @ 11:20 |
Hoeveel zou er dan vanaf kunnen volgens jullie? En hoe duur is het vervangen van zo'n distrubutieriem? En hoe lang rijdt ie na het vervangen dan nog? ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 19-03-2005 11:21:32 ] | |
Sjonnjoop | zaterdag 19 maart 2005 @ 11:21 |
het zijn trouwens enorme rammelde kut auto-tjes waarbij je als je een paaltje raakt een dubbele whiplash hebt, 0-100 in 21 seconden e.d. Heb je niet liever een iets fatsoenlijkere auto a la Peugeot 205/106 enz? | |
#ANONIEM | zaterdag 19 maart 2005 @ 11:22 |
Kan ik niet betalen... Ik had eerst mijn zinnen op een daihatsu gezet, die zijn wat meer auto schijnt ![]() | |
Sjonnjoop | zaterdag 19 maart 2005 @ 11:24 |
quote:Ik heb zelf een Cuore gehad ![]() Cuore heeft in 7 jaar alleen 2 x een nieuwe uitlaat + 3 x nieuwe voorbandjes gehad en dat was het. | |
#ANONIEM | zaterdag 19 maart 2005 @ 11:25 |
Hmm, ja ik wilde idd eerst een daihatsu cuore. Die rijden ook zuinig toch? Alleen die zijn dan weer wat duurder in de aanschaf (maar dat is op zich geen probleem). | |
Sjonnjoop | zaterdag 19 maart 2005 @ 11:28 |
quote:die rijden net zo zuinig, hebben alleen wel net iets meer vermogen en toch weer 4 seconden sneller bij de 100 dan deze ![]() Alto http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=&id=9347&cache=no Cuore http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=&id=6136&cache=no | |
Poogie | zaterdag 19 maart 2005 @ 11:29 |
gewoon 800 ofzo bieden, als ze nee zeggen gewoon weggaan, heb je kans dat ze zich op het laatste moment nog bedenken ![]() en zo rond de 100.000 - 120.000 km heeft een alto z'n beste tijd al gehad trouwens | |
#ANONIEM | zaterdag 19 maart 2005 @ 11:31 |
Zou zoiets dan beter zijn? http://www.marktplaats.nl(...)ek%26av%3D%26pv%3Dge Ik ben wel helemaal verliefd op dat kleurtje ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 19 maart 2005 @ 11:31 |
Oh, hoeveel km's gaat een cuore dan mee? | |
paparia | zaterdag 19 maart 2005 @ 11:32 |
Wel even opletten bij dat open dakje. Autootjes met een oude leeftijd willen vooral daarom minder waard zijn aangezien die dingen vaak en snel gaan lekken. | |
Sjonnjoop | zaterdag 19 maart 2005 @ 11:35 |
quote:Dat is wel een stoer karretje, die prijs is iid niet echt goedkoop, maar wie weet wil hij hem wel graag kwijt voor 1500. Zowiezo, nooit haast hebben met een auto kopen, ik heb 6 maanden gezocht, kijken op autotrack en dat soort sites, dan weet je wat een gangbare prijs is en uiteindelijk heb je met wat geluk voor een scherpe prijs een goede deal. | |
Sjonnjoop | zaterdag 19 maart 2005 @ 11:36 |
quote:die van mij was van 1990 en had een km stand van 120K, ik was hem zat, maar iemand anders kart er nu gewoon nog mee rond | |
#ANONIEM | zaterdag 19 maart 2005 @ 11:36 |
Bedankt voor de tip ![]() Nog iemand enig idee hoeveel het vervangen van een distrubutieriem kost? | |
Sjonnjoop | zaterdag 19 maart 2005 @ 11:39 |
quote:nee, het vervang moment verschilt per auto, stel dat het al gebeurt is bij 60.000 km, heb je daar geen last meer van. Gewoon even een dealer bellen en vragen wanneer dat moet gebeuren. | |
Trancer | zaterdag 19 maart 2005 @ 11:54 |
Koop dan een corsa of een fiesta van dezelfde prijsklasse... Zit je een stuk veiliger op de weg EN minstens 300 cc meer ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 19 maart 2005 @ 12:17 |
Bedankt voor de tip maar het wordt toch echt een Cuore of een Suzuki ![]() | |
HPoi | zaterdag 19 maart 2005 @ 12:51 |
3cilinder 800cc. nee, dat rijd. ![]() Ik heb btw een Mazda 121 1.3 liter 4-cilinder te koop staan voor 650 Euro, met apk tot 4 maart 2006! Auto heeft net nw. remschijven en een nieuwe einddemper. Km stand is 140.747. Er zit alleen wel een deuk in rechterportier maarja ik vind dat niet erg en op de sloop kan je eventueel een deur halen voor een paar tientjes. ![]() Dit is hem btw: (op plaatjes klikken voor grote foto) ![]() ![]() ![]() En hier zie je de deuk zitten: ![]() Autootje is maar 750kg en dat komt neer op maar 124 Euro wegenbelasting per jaar. ohja, Distributieriem is vervangen bij de 100.000km. | |
Sjonnjoop | zaterdag 19 maart 2005 @ 13:22 |
Bouwjaar 1989? | |
Xtreem | zaterdag 19 maart 2005 @ 13:30 |
TS, kijk ook eens naar een Toyota Starlet. Ook uit begin jaren 90, maar ontzettend betrouwbaar... Dus minder (potentiele) kosten voor onderhoud. Aanschaf ligt ook zo rond de 1000 a1500 euro. | |
HPoi | zaterdag 19 maart 2005 @ 14:11 |
quote:Ja, vergeten te vermelden. | |
speedfreak1 | zaterdag 19 maart 2005 @ 16:04 |
quote:Distributieriem is over het algemeen na 5 jaar of na 50000 km aan de beurt, goede kans dus dat het inderdaad nodig is, kost je als je het laat doen rond ¤ 400,--, snaartje zelf is de kosten niet, maar je blijft liggen onder arbeidsloon. Je wil er ook niet op bezuinigen, een distributiesnaar die het begeeft betekent een andere motor, zeker de leeftijd van het bakje in aanmerking genomen. Wel iets om uit te zoeken wanneer het voor het laatst is gedaan dus. Onderhoudshistorie ter inzage vragen!! | |
Alternate | zaterdag 19 maart 2005 @ 17:48 |
Dat is echt veel teveel geld voor zo'n gammele kutbak. Ik heb toendertijd 300 euro gelapt voor m'n oude alto met roestplekken en dat is dan ook een mooie prijs voor zo'n hondehok. Voor 1100 euro kun je een hele fatsoenlijk 205 kopen, ik heb zelf 1000 betaald voor m'n 205 1.4 xs met verse apk. | |
#ANONIEM | zaterdag 19 maart 2005 @ 21:27 |
Ehm, gebruik V&A maar voor de verkooppraktijken, ik ben niet geinteresseerd in deze auto HPoi, evengoed bedankt. Het gaat me ook om het verbruik, dat een autootje klein is, weinig kost in de wegenbelasting en zo zuinig mogelijk rijdt, i.v.m milieu en portomonee. [ Bericht 61% gewijzigd door #ANONIEM op 19-03-2005 21:42:06 ] | |
MouseOver | zaterdag 19 maart 2005 @ 22:49 |
Minstens de helft van de altoachtigen heeft weinig kilometers dus dat is niet echt een voordeel van deze. Trouwens, jaartal 94 is net een modelwissel. Als het nog een oude carburateurbak is dan is het milieu sowieso er niet zo bij gebaat. Dus daar hoef je je in dat geval niet echt druk om te maken. | |
yup | zondag 20 maart 2005 @ 00:24 |
Yep als je goed voor het milieu wilt zijn: kleine wagen, met kleine motor met injectiesysteem + katalysator. |