abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 mei 2005 @ 12:45:58 #76
27793 Henk-Wim
06-05-2002
pi_27181527
He, das jammer ja. We willen naar Odessa omdat we toch ook een tijdje 'strandvakantie' willen hebben en Odessa dan, gezien vanuit Kiev, het beste ligt qua bereikbaarheid.

En met Cremea bedoel je Crimea / de Krim? Misschien dat we dan daarheen kunnen gaan ipv Odessa...?
pi_27185800
De Krim bedoel ik dan ja
  vrijdag 20 mei 2005 @ 18:23:26 #78
27793 Henk-Wim
06-05-2002
pi_27193413
En waar dan in de Krim? Want als dat nou een goed 'alternatief' is voor Odessa en via jou iets moois valt te regelen, dan kunnen we dat best zo regelen.

Tot nu toe is dit het plan.
Rijden naar Auschwitz en daar 1 of 2 dagen blijven.
Dan rijden naar Kiev en daar aantal (4 of 5) dagen blijven.
Dan naar Odessa (of een andere kustplaats) en daar een weekje blijven.
En dan naar huis met overnachtingen waar dat goed uitkomt.

We willen voorkomen dat we bij aankomst in een stad op zoek moeten gaan naar een verblijfplaats dus boeken we zoveel mogelijk vooraf. Zo willen we dus een hostel boeken in Kiev waar we dus zeker terecht kunnen: mocht het dan na 1 nacht ontzettend tegenvallen, dan kunnen we alsnog een hotel opzoeken.

En wat Odessa (of ergens op de Krim) betreft hopen we eigenlijk op een datcha. Dat lijkt ons ideaal: zelfstandig en 'typisch Oekrains' zeg maar.

Nou ja, hopelijk wil je je vriendin vragen of ze iets kan betekenen: misschien een datcha of iets anders... We horen het graag!

Vandaag trouwens een Hepatitis-A inenting aangevraagd. Hebben andere Oekraine-gangers die ook genomen?
pi_27193438
Ik niet maar ik ben er ook maar een paar dagen geweest. Het leek mij wat overdreven.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_27200701
geen inenting gehaald, niet echt goed voorbereid op reis geweest ;-)
  zondag 22 mei 2005 @ 02:33:12 #81
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_27236731
1 ding niet doen: kraanwater drinken. Ook oppassen met mond spoelen na tandenpoetsen, vooral in de Krim.

Voor de rest, niet in iemands luchtpad gaan staan als die niest.
Confidence through competence
  FOK!fotograaf zondag 22 mei 2005 @ 07:53:48 #82
73911 ultra_ivo
pi_27237612
Man, man wat een onrust. Ik heb geen enkele inenting gehaald. Gezonheidsrisico voor wat betreft inentingen staat op hetzelfde niveau als bijv. Turkije. De Oekraïense artsen zijn goed, kun je prima naartoe als er iets mis is. Wel even kontroleren of je tetanus-injectie nog goed is. Maar dat is iets algemeen voor elke reis.
Water heb ik ook nooit een probleem van gemaakt. Gewoon drinken wat de bevolking drinkt.
  zondag 22 mei 2005 @ 13:50:38 #83
27793 Henk-Wim
06-05-2002
pi_27242685
Voorkomen is beter dan genezen. Ik ga liever niet zelf ervaren dat de Oekraiense artsen goed zijn
  zondag 22 mei 2005 @ 22:04:30 #84
55709 Stereotomy
pi_27257468
quote:
De Oekraïense artsen zijn goed, kun je prima naartoe als er iets mis is.
Nergens is omkoping zo grootschalig aanwezig als op de medische faculteiten.

Nergens is het triester om te zien dat Oekraine nog een lange weg te gaan hebt als in het ziekenhuis, waar je apart voor je lakens, hulp van verplegers, eten, "speciale medicijnen" moet betalen.
pi_27269481
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 08:32 schreef Henk-Wim het volgende:
Ik ga, met Roos, 3 weken. Met eigen auto, vanaf eind juli tot halverwege augustus. We willen Kiev en Odessa aandoen en zijn eigenlijk nog op zoek naar goede verblijfplaatsen.

DJJoris, misschien dat jij via de familie van je vriendin iets kunt regelen? Natuurlijk betalen we gewoon en goed...
Zwaai je ff als we mekaar tegen komen, ga namelijk rond dezelfde tijd
Ik zag je plannen in dit topic, is bijna hetzelfde als wat ik met een vriend van mij van plan ben!
Wij gaan eerst naar Praag, dan naar Krakow / Auschwitz, Kiev / Tsjernobyl, Odessa, Budapest en dan maar weer naar huis.
Why Fart And Waste It When You Can Burp And Taste It?
  maandag 23 mei 2005 @ 12:34:44 #86
27793 Henk-Wim
06-05-2002
pi_27271058
Sjonge, dachten we een bijzondere vakantie te plannen....

Wel leuk joh, hoelang ga je? Op de terugweg wilden we ook Budapest enzo bezoeken maar daar hebben we geen tijd voor. Dus gaan we vanaf Odessa zsm terug. In totaal gaan we 3 weken weg zijn.

Hoe heb jij je voorbereid? Prikken? Routekaarten? Waar ga je verblijven? Wat voor auto? Etc.
pi_27276886
Ben nu aan het plannen, weet wel al waar we langs gaan, alleen snurkplekken nog regelen; een paar plaatsen weten we al waar we slapen.
Plan is ook nog om langs het balatonmeer te karren voor 2 dagen ofzo; ff chille, via bratislava en wenen weer terug naar praag om daar nog een nacht dronken te worden en te slapen (in 1 dag van hongarije naar nederland is overkill).
Wij gaan ook 3 weken ongeveer misschien iets langer, het enige waar ik mee zit is de auto; een vrij nieuwe peugeot 307 break diesel met alles erop en eraan (nog wel althans )
  maandag 23 mei 2005 @ 16:02:39 #88
27793 Henk-Wim
06-05-2002
pi_27278226
Wij gaan met een Astra (huur, betaald door werkgever) en die is all-risk verzekerd. Was nog wel ff zoeken naar een verhuurder die toestaat dat zijn auto's naar Oekraine gaan. Alle 'grote verhuurders' weigerden.

Het is de bedoeling in 1 dag naar Oswiecim te rijden en ook in 1 dag van Oswiecim naar Kiev. In theorie is het mogelijk maar als het tegenvalt, dan zoeken we gewoon eerder een slaapplek. Maar die onzekerheid maakt het weer lastig om een hotel te reserveren in Kiev want we weten dus niet 100% zeker wanneer we aankomen... Moeilijk moeilijk!

We hebben trouwens een heel mooie wegenkaart gekocht met de plaatsnamen in zowel Arabisch als Cyrillisch schrift. Lijkt ons handig voor de richtingborden

En heb jij al een Tsjernobyl-tour gereserveerd?
pi_27278854
quote:
Het is de bedoeling in 1 dag naar Oswiecim te rijden en ook in 1 dag van Oswiecim naar Kiev. In theorie is het mogelijk maar als het tegenvalt
Wij gaan het zeker in 1 dag doen; wel meer van die wazige dingen gedaan in het verleden, kratje Semtex (oost europese redbull) in de achterbak en gaan!
quote:
We hebben trouwens een heel mooie wegenkaart gekocht met de plaatsnamen in zowel Arabisch als Cyrillisch schrift. Lijkt ons handig voor de richtingborden
Hebben wij ook geregeld, inclusief lengte en breedtegraden voor de GPS (navigatiesysteem doet het niet in polen enzo).
quote:
En heb jij al een Tsjernobyl-tour gereserveerd?
Weet net pas wanneer we ongeveer gaan, nog ff verder doorplannen straks pas dan kan ik boeken
pi_27280785
Als je er wat langer heen gaat zou ik me goed voorbereiden op de taal. Veel mensen spreken weinig anders dan Russisch/ Oekraiens. Communiceren is dus pittig!
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_27282020
quote:
Op maandag 23 mei 2005 17:21 schreef du_ke het volgende:
Als je er wat langer heen gaat zou ik me goed voorbereiden op de taal. Veel mensen spreken weinig anders dan Russisch/ Oekraiens. Communiceren is dus pittig!
Dat komt wel goed...
  dinsdag 24 mei 2005 @ 01:40:30 #92
55709 Stereotomy
pi_27296370
quote:
We hebben trouwens een heel mooie wegenkaart gekocht met de plaatsnamen in zowel Arabisch als Cyrillisch schrift.
Ik mag hopen Latijns en Cyrillisch schrift.
pi_27296443
Cyrillisch is gelukkig best wel te doen als je het eenmaal door hebt maar pfoei wat een klus.
Qua taal moet je idd flink oppassen al is het wel zo dat je met steenkolen Russisch/Oekraiens redelijk ver kan komen.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 07:38:02 #94
27793 Henk-Wim
06-05-2002
pi_27297502
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 01:40 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Ik mag hopen Latijns en Cyrillisch schrift.
Ja, idd. Maar wel met Arabische cijfers!
  dinsdag 24 mei 2005 @ 09:42:50 #95
53731 Flipper01
Addicted Dolphin
pi_27299492
Het is wel leuk om vantevoren en ter plaatse wat te oefenen met de uitspraak van letters, dit kan bijvoorbeeld erg handig zijn als je met de metro wilt reizen in Kiev!
Hier staat het alfabet: http://nl.wikipedia.org/wiki/Cyrillisch_alfabet

Ik voelde me net een kleuter die net het alfabet heeft geleerd en probeert om alle woorden uit te spreken.
I don't shine if you don't shine
pi_27333881
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 09:42 schreef Flipper01 het volgende:
Het is wel leuk om vantevoren en ter plaatse wat te oefenen met de uitspraak van letters, dit kan bijvoorbeeld erg handig zijn als je met de metro wilt reizen in Kiev!
Hier staat het alfabet: http://nl.wikipedia.org/wiki/Cyrillisch_alfabet

Ik voelde me net een kleuter die net het alfabet heeft geleerd en probeert om alle woorden uit te spreken.
Gelukkig staat het in de metro ook aangegeven met latijnse letters al is het dan nog steeds gissen waar je uit moet stappen af en toe :-)
pi_27551971
jah hallo mensen! graag dringend jullie hulp........ mijn oekraïns is zeer slecht...... maar ik ben dus op zoek naar een telefoonnr. in Ivano Frankovo..... daar woont een meisje bij wie ik ooit te gast ben geweest....... alleen werkt het telefoonnummer wat ik van haar had niet meer...... is er ergens iets van een online telefoonboek ofzo desnoods in het oekraiens waar ik haar nummer eventueel zou kunnen achterhalen? Volgens mij zijn de kengetallen in Ivano Frankovo wel veranderd maar echt wijzer wordt ik niet.
At least you'll never be a vegetable — even artichokes have hearts.
  woensdag 1 juni 2005 @ 18:56:32 #98
55709 Stereotomy
pi_27552065
Oekraine --> Online telefoonboek

Of hebben ze dat wel?

http://www.ukrtelecom.ua/en/ - da's de KPN van Oekraine.
pi_27552323
ghehe jah maar helaas nog steeds geen telefoonnr... grrrr
At least you'll never be a vegetable — even artichokes have hearts.
pi_27559004
misschien heeft ze een andere telecom provider, ze hebben er daar namelijk meerdere
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')