Nergens is omkoping zo grootschalig aanwezig als op de medische faculteiten.quote:De Oekraïense artsen zijn goed, kun je prima naartoe als er iets mis is.
Zwaai je ff als we mekaar tegen komen, ga namelijk rond dezelfde tijdquote:Op dinsdag 17 mei 2005 08:32 schreef Henk-Wim het volgende:
Ik ga, met Roos, 3 weken. Met eigen auto, vanaf eind juli tot halverwege augustus. We willen Kiev en Odessa aandoen en zijn eigenlijk nog op zoek naar goede verblijfplaatsen.
DJJoris, misschien dat jij via de familie van je vriendin iets kunt regelen? Natuurlijk betalen we gewoon en goed...
Wij gaan het zeker in 1 dag doen; wel meer van die wazige dingen gedaan in het verleden, kratje Semtex (oost europese redbull) in de achterbak en gaan!quote:Het is de bedoeling in 1 dag naar Oswiecim te rijden en ook in 1 dag van Oswiecim naar Kiev. In theorie is het mogelijk maar als het tegenvalt
Hebben wij ook geregeld, inclusief lengte en breedtegraden voor de GPS (navigatiesysteem doet het niet in polen enzo).quote:We hebben trouwens een heel mooie wegenkaart gekocht met de plaatsnamen in zowel Arabisch als Cyrillisch schrift. Lijkt ons handig voor de richtingborden
Weet net pas wanneer we ongeveer gaan, nog ff verder doorplannen straks pas dan kan ik boekenquote:En heb jij al een Tsjernobyl-tour gereserveerd?
Dat komt wel goed...quote:Op maandag 23 mei 2005 17:21 schreef du_ke het volgende:
Als je er wat langer heen gaat zou ik me goed voorbereiden op de taal. Veel mensen spreken weinig anders dan Russisch/ Oekraiens. Communiceren is dus pittig!
Ik mag hopen Latijns en Cyrillisch schrift.quote:We hebben trouwens een heel mooie wegenkaart gekocht met de plaatsnamen in zowel Arabisch als Cyrillisch schrift.
Ja, idd. Maar wel met Arabische cijfers!quote:Op dinsdag 24 mei 2005 01:40 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik mag hopen Latijns en Cyrillisch schrift.
Gelukkig staat het in de metro ook aangegeven met latijnse letters al is het dan nog steeds gissen waar je uit moet stappen af en toe :-)quote:Op dinsdag 24 mei 2005 09:42 schreef Flipper01 het volgende:
Het is wel leuk om vantevoren en ter plaatse wat te oefenen met de uitspraak van letters, dit kan bijvoorbeeld erg handig zijn als je met de metro wilt reizen in Kiev!
Hier staat het alfabet: http://nl.wikipedia.org/wiki/Cyrillisch_alfabet
Ik voelde me net een kleuter die net het alfabet heeft geleerd en probeert om alle woorden uit te spreken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |