geschokt is wat anders dan in paniek zijn.quote:
Wil je een linkje?quote:Op dinsdag 22 maart 2005 14:32 schreef aryan8 het volgende:
[..]
Medelijden met de auteur die zich in superatieven verloor.
[..]
Er moet juist over worden gepraat dat hier via drama de werkelijkheid tracht te herscheppen. Die tekst zou integraal op het web moeten verschijnen zodat iedereen kennis kan nemen van de subtiele manier waarop de sociaaldemocratie de werkelijkheid tracht te herscheppen tot een emocratie via haar eigentijdse profeten die eerst de zaak opkloppen om vervolgens een ander profeet de zaak te laten sussen zodat deze laatste overkomt als degene die de zaak zo goed in de hand heeft.
Een oud managers- en deurwaardertrucje om alsnog medewerking te verkrijgen van mensen met bedenkingen door mensen eerst gek te maken en ze vervolgens een uitweg uit de door de bondgenoot (journaille) gecreëerde gekte te bieden.
Als je dat al een gegronde reden vindt om iets waardevol te vinden.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 11:25 schreef SCH het volgende:
Dat maakt het boekje dan ook zo waardevol. Het roept iets op.
Deze media boden de ideale voorzetten voor sociaaldemocratische profeten als Geert Mak, Job Cohen en consorten die hun riedel van de boel bij elkaar houden weer ongebreideld konden presenteren als de verlossing uit de (gecreëerde) paniek.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 14:32 schreef Chewie het volgende:
[..]
geschokt is wat anders dan in paniek zijn.
Je kan niet ontkennen dat het "normale" leven bijhoorlijk snel weer werd opgepakt zonder al te veel incidenten. De enigen die in paniek leken te zijn waren de media en dan ook nog eens voornamelijk de oeverloos gelul programma's op Ned3.
Graag. Ik ben benieuwd naar wat anderen van deze voorstelling van Geert Mak en zijn politieke vrienden vonden.quote:
quote:Op dinsdag 22 maart 2005 14:24 schreef fokje het volgende:
Er is geen of nauwelijks sprake van vreemdelingenhaat in NL.
Onzin. De paniek was algemeen. Het zou raar zijn als dat niet zo was na de eerste moord door een moslimfundamentalist in ons land.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 14:22 schreef aryan8 het volgende:
[..]
Het lijkt me evident dat men bij de PvdA en GroenLinks in paniek was.
http://home01.wxs.nl/~rwv(...)festdoorgeertmak.htmquote:Op dinsdag 22 maart 2005 14:38 schreef aryan8 het volgende:
[..]
Graag. Ik ben benieuwd naar wat anderen van deze voorstelling van Geert Mak en zijn politieke vrienden vonden.
Een betoog beginnen met onzin roepen, nja.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 14:45 schreef SCH het volgende:
[..]
Onzin. De paniek was algemeen. Het zou raar zijn als dat niet zo was na de eerste moord door een moslimfundamentalist in ons land.
Maar dit soort dingen bedoel ik dus, spijkers op laag water zoeken.
Jij bent degene die niet met argumenten komt en niet wil uitleggen waarom het door jou geciteerde zo'n goed voorbeeld is. Jij komt met de kwalificatie ranzigheid en dat is het dan.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 14:57 schreef machteld het volgende:
[..]
Een betoog beginnen met onzin roepen, nja.
"De paniek was algemeen." Argumenten noem je niet.
Nee, je draait het om:"Het zou raar zijn als dat niet zo was ....."
Mijn conclusie: met jou argumenteren is een vrij zinloze bezigheid.
De zoekfunctie is nu uitgeschakeld, maar lees de reacties van 2 november in de eerste topics op FOK maar na.... Mensen zijn vooral boos en terecht, er is net een opiniemaker vermoord. Ik heb niemand gesproken die in paniek was. Ik was die avond op de Dam bij de lawaaidemonstratie (vreselijk woord) en ook op de Dam was niemand in paniek, het was allemaal heel rustig en ordelijk.quote:
Het is een beetje mierenneuken en het is nogal onzinnig om over ieder zinnetje uit het boek te gaan eikelen maar als je dat wilt, vooruit maar: het hangt natuurlijk van je definitie van paniek af maar er was zeker sprake van aan paniek grenzende onrust na de moord. Hoe zou het verder verlopen, de aanslagen op scholen, kerken en moskeeen. De telefonische meldpunten enz. Ik ken eigenlijk niemand die niet min of meer in paniek was.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 19:09 schreef Tarak het volgende:
[..]
De zoekfunctie is nu uitgeschakeld, maar lees de reacties van 2 november in de eerste topics op FOK maar na.... Mensen zijn vooral boos en terecht, er is net een opiniemaker vermoord. Ik heb niemand gesproken die in paniek was. Ik was die avond op de Dam bij de lawaaidemonstratie (vreselijk woord) en ook op de Dam was niemand in paniek, het was allemaal heel rustig en ordelijk.
Noem eens een voorbeeld van iemand in jouw omgeving die in paniek was?
jij ziet dagelijks mensen met knuppels om allochtonen te weren? of het leven zuur willen maken puur uit vreemdelingenhaat? Kerken prediken haat jegens moslims?quote:
De paniek was er voornamelijk onder de tegenstanders van Van Gogh - de politiek correcte grachtengordelwereld, de multiculgelovigen die hun wereld zagen instorten. Dezelfde lui die vervolgens Van Gogh probeerde te kapen. Zie die vreselijke Booij. Damage control van de PvdA was dat.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 14:45 schreef SCH het volgende:
Onzin. De paniek was algemeen. Het zou raar zijn als dat niet zo was na de eerste moord door een moslimfundamentalist in ons land.
Maar dit soort dingen bedoel ik dus, spijkers op laag water zoeken.
Wat ik 's nachts op tv ook zo erg vond, was dat ze net deden of Verdonk werd uitgejouwd na die "lawaaidemonstratie", terwijl juist Cohen werd uitgejouwd.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 21:43 schreef PJORourke het volgende:
[..]
De paniek was er voornamelijk onder de tegenstanders van Van Gogh - de politiek correcte grachtengordelwereld, de multiculgelovigen die hun wereld zagen instorten. Dezelfde lui die vervolgens Van Gogh probeerde te kapen. Zie die vreselijke Booij. Damage control van de PvdA was dat.
Er zitten aantoonbare onjuistheden in het vertoog van Mak. Zo was Theo bijvoorbeeld niet degene achter de gouden tondeuse. Hij bood er alleen een podium voor vanwege de door hem gewenste vrijheid van meningsuiting.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 14:48 schreef machteld het volgende:
[..]
http://home01.wxs.nl/~rwv(...)festdoorgeertmak.htm
http://www1.elsevier.nl/o(...)punt/1103/index.html
Zijn er twee demonstraties geweest? Verdonk werd uitgejouwd, en terecht.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 21:47 schreef Tarak het volgende:
[..]
Wat ik 's nachts op tv ook zo erg vond, was dat ze net deden of Verdonk werd uitgejouwd na die "lawaaidemonstratie", terwijl juist Cohen werd uitgejouwd.
Cohen werd uitgejouwd, ik was erbij.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 23:00 schreef SCH het volgende:
[..]
Zijn er twee demonstraties geweest? Verdonk werd uitgejouwd, en terecht.
Dan werden ze allebeide uitgejouwd, Verdonk werd in ieder geval uitgejouwd.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 23:24 schreef Tarak het volgende:
Cohen werd uitgejouwd, ik was erbij.
Als het aan jou ligt gaat het altijd nergens over.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 23:25 schreef SCH het volgende:
[..]
Dan werden ze allebeide uitgejouwd, Verdonk werd in ieder geval uitgejouwd.
Maar het topic gaat hier niet over.
En terecht, ik kreeg dan ook plaatsvervangende schaamte van die... toespraak.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 23:25 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, het forum gaat er jouws inziens over dat het boek van Geert Mak een meesterwerkje is. Dat zou het kunnen zijn, ware het niet dat het gepresenteerd is als zijnde de waarheid, en geen roman. Een exoneratie als: "De in dit boek gepresenteerde feiten zijn niets meer dan mijn verdraaingen van de werkelijkheid." had daar bij gepast. Als jij met geschiedvervalsing geen moeite hebt, dan kun je hier en hier fora vinden die beter bij de muur voor jouw hoofd past.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 23:25 schreef SCH het volgende:
[..]
Maar het topic gaat hier niet over.
Maak je niet druk, het is SCH maarquote:Op woensdag 23 maart 2005 16:31 schreef DeTinux het volgende:
Wil je jouw mening plaatsen boven die van Hans Jansen, Paul Scheffer, of al die anderen die zich hierover uit hebben gelaten? Lekkere instelling.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |