quote:Op maandag 2 mei 2005 17:45 schreef Lemmeb het volgende:
En Verbal, ga je me nu bannen? Of voor racist/fascist uitschelden?
Er zijn zoveel dingen zeldzaam, daar wordt je toch ook niet zo opgewonden van?quote:Op maandag 2 mei 2005 17:45 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ik heb wel bovengemiddelde interesse
En da's niet omdat ik familie ben van het slachtoffer, maar omdat de kans groot is dat de moord gepleegd is door een groep allochtone tieners met een racistisch motief.
Dit soort moorden is uiterst zeldzaam in Nederland (vrijwel elke gepleegde moord heeft een 'relationeel' motief), en je zou verwachten dat de politie toch weinig moeite zou moeten hebben met het oppakken van de waarschijnlijke daders, een stel rotjochies van Marokkaanse afkomst.
Het was de stadsdeelvoorzitter die met de familie heeft gebeld, en niet burgemeester Cohen. Waarom? Omdat men kennelijk wilde voorkomen dat jongeren in de buurt bij voorbaat en zonder bewijs als de schuldigen worden gezien. Of dat veel zin heeft is een tweede, want alle rechtse blatertjes schijnen toch al zeker te weten wie het gedaan heeft. Misschien is een baan bij de recherche iets voor jou?quote:Op maandag 2 mei 2005 22:48 schreef lionsguy18 het volgende:
"Ik ben wel gebeld door burgemeester Cohen. Hij vroeg of ik niet
met de pers wilde praten. Ze zijn bang voor represailles"
Aldus de dochter van het slachtoffer.
Nou dan weet je wel uit welke groep de daders behoren.
Je bent een Feyenoord-fan?quote:Op maandag 2 mei 2005 17:59 schreef lionsguy18 het volgende:
Het zoveelste slachtoffer van het moslim facisme.
Het wordt tijd voor een GEPASTE reactie om dat tuig eens het zwijgen op te leggen.
Ah, een man van stavastquote:Op maandag 2 mei 2005 17:59 schreef lionsguy18 het volgende:
Het wordt tijd voor een GEPASTE reactie om dat tuig eens het zwijgen op te leggen.
Hangt ervan af.quote:Op maandag 2 mei 2005 20:26 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Er zijn zoveel dingen zeldzaam, daar wordt je toch ook niet zo opgewonden van?
Goed gezienquote:Jouw dikgedrukte tekst doet me meer geloven dat je hoopt dat jet racistisch is.
Je hoeft niet per se Lonsdalekleding te dragen om gelovige Moslims liever dood dan levend te hebben, en dat zou jij toch moeten wetenquote:Op vrijdag 18 maart 2005 00:03 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Geitenversierder je hebt totaal geen verstand van zaken als er in verhouding ergens weinig lonsdalejongeren rond lopen, dan is het wel in amsterdam.
Dat sfeertje hangt er nu ook. En je hebt gelijk, veel Nederlanders in mijn omgeving emigreren steeds meer. Maar persoonlijk vind ik dat meer vluchtgedrag dan constructief proberen eenquote:Dan zal er zo'n negatief sfeertje hangen dat bepaalde mensen hier niet eens meer willen wonenTja ieder ze eigen keus.
Als je goed had gelezen, had je gezien dat het om een man gaat die juist erg met de buurt begaan is. Dat hij de laatste tijd nogal tekeer ging tegen 'die buitenlanders', zal wel zo z'n (legitieme) redenen gehad hebben. Dat heeft helemaal niks met racisme te maken, maar heeft alles te maken met het hondsbrutale, asociale en criminele gedrag van 'die buitenlanders'. Maar dat zul jij wel niet begrijpen.quote:Op maandag 2 mei 2005 17:54 schreef Sidekick het volgende:
Racistisch motief? Ja, de hakenkruizen kunnen dat impliceren, maar zoals bij de basisschool bij Uden hoeft dat dus ook niet het geval te zijn. Ik lees trouwens dat het om een man gaat die nog wel eens flink tekeer ging tegen 'die buitenlanders', zoals hij ze dan noemde, althans, zo lees ik dat in de OP, dus zou het gekalkte hakenkruis ook als etiketje kunnen dienen, als in: "Mensen, hier woonde een racist, die nu het zwijgen is opgelegd".
Dan is je analyse verkeerd. Als die man vermoord is door dat Marokkaanse hangtuig, dan is dat alleen omdat hij wèl wat terug durfde te zeggen tegen dit tuig. In tegenstelling tot anderen. En ja, bij dat tuig heet 'iets terug durven zeggen' dan al gauw 'racisme'quote:Stel, het waren de groep Marokkaanse hangjongeren waar hij vaker mot mee had, dan maakt het de kans ook groter op een 'relationeel' motief. Er is dan immers duidelijk een uiting van een persoonlijk probleem. De kans dat de man om zijn huidskleur of zijn afkomst is vermoord acht ik dan ook heel klein. Tot zover mijn analyse.
En dat weet jij omdat?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 10:42 schreef Lemmeb het volgende:
Als je goed had gelezen, had je gezien dat het om een man gaat die juist erg met de buurt begaan is. Dat hij de laatste tijd nogal tekeer ging tegen 'die buitenlanders', zal wel zo z'n (legitieme) redenen gehad hebben.
Opmerkelijk dat jij zoveel meer weet dan justititequote:Dan is je analyse verkeerd. Als die man vermoord is door dat Marokkaanse hangtuig, dan is dat alleen omdat hij wèl wat terug durfde te zeggen tegen dit tuig. In tegenstelling tot anderen. En ja, bij dat tuig heet 'iets terug durven zeggen' dan al gauw 'racisme', en word je blijkbaar door hen vermoord.
ik wel kan lezen en logisch na kan denken en 1 en 1 bij elkaar op kan tellen tot 2 en ik wel weet hoe het er in dat soort buurtjes aan toe gaat.quote:
Da's zeker opmerkelijk.quote:Opmerkelijk dat jij zoveel meer weet dan justitite.
Goh wat boeiend, heb je nog meer nikszeggende dooddoeners?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 11:02 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
ik wel kan lezen en logisch na kan denken en 1 en 1 bij elkaar op kan tellen tot 2 en ik wel weet hoe het er in dat soort buurtjes aan toe gaat.
quote:Da's zeker opmerkelijk.
Neehoor dat was het wel weer.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 11:15 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Goh wat boeiend, heb je nog meer nikszeggende dooddoeners?.
Ik ben blij dat we het eens zijn.quote:.
Afijn, misschien moet je ook eens leren lezen.quote:
Uit Amsterdam: Dode bij explosie in woningquote:Zij kende het slachtoffer, een alleenstaande man, als een echte Amsterdammer die het hart op de tong droeg.
Uit Amsterdam: Dode bij explosie in woningquote:De buurt zit vol met vragen omdat het slachtoffer het wel eens aan de stok had met een groepje Marokkaanse hangjongeren. Buurtbewoners hebben hun maatregelen genomen, een van hen heeft de brievenbus dichtgespijkerd uit angst voor een benzinebom.
Enzovoorts. Ik weet genoeg, jij mag echter je eigen conclusies trekken.quote:Haar vader, een gepensioneerde loodgieter, had weleens wat ruzietjes met de jongeren in de buurt. Allochtone jongeren. "Maar dat maakt mijn vader nog geen racist! Het maakt niet uit waar die jongeren vandaan komen. Als ze lastig waren, dan zei mijn vader er wat van. Of ze nou uit Marokko of Friesland komen. Mijn pa ging juist heel erg goed om met zijn Marokkaanse buren. Hij heeft nog het suikerfeest met ze gevierd en is er heel goed opgevangen na de dood van mijn oma, zijn moeder."
Ik begrijp dat heel goed.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 10:42 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Als je goed had gelezen, had je gezien dat het om een man gaat die juist erg met de buurt begaan is. Dat hij de laatste tijd nogal tekeer ging tegen 'die buitenlanders', zal wel zo z'n (legitieme) redenen gehad hebben. Dat heeft helemaal niks met racisme te maken, maar heeft alles te maken met het hondsbrutale, asociale en criminele gedrag van 'die buitenlanders'. Maar dat zul jij wel niet begrijpen.
Begrijpend lezen is niet voor iedereen weggelegd zie ik wel weer. Ik zie hem niet als racist, maar ik denk dat de mocro's in kwestie het wrs wel zo zien. Uiteraard op basis van zeer gebrekkige informatie.quote:Echt dieptriest dat mensen zelfs nu nog hun best doen om deze man als 'racist' neer te zetten. Uit de tot nu toe geposte stukjes spreekt toch echt een heel ander verhaal.
Heel goed dat je zelf nu ook aangeeft dat een racistisch motief onwaarschijnlijk is.quote:[..]
Dan is je analyse verkeerd. Als die man vermoord is door dat Marokkaanse hangtuig, dan is dat alleen omdat hij wèl wat terug durfde te zeggen tegen dit tuig. In tegenstelling tot anderen. En ja, bij dat tuig heet 'iets terug durven zeggen' dan al gauw 'racisme', en word je blijkbaar door hen vermoord. Van een persoonlijke relatie is helemaal geen sprake.
Je denkt me te kennen, maar doordat je de plank misslaat is het effect enkel dat je geloofwaardigheid op een nulpunt is beland.quote:Magoed, zoals gezegd, dat zul jij allemaal wel niet begrijpen. Jij woont immers niet in zo'n gezellig, fijn volksbuurtje en hebt immers geen last van 'die buitenlanders'.
Want je woont wel in zo'n fijn, gezellig volksbuurtje?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 17:39 schreef Sidekick het volgende:
Je denkt me te kennen, maar doordat je de plank misslaat is het effect enkel dat je geloofwaardigheid op een nulpunt is beland.
Sinds kort is de leefbaarheid wel wat vergroot door de sanering en de verhuizing van een paar buren. Maar inderdaad was hier de overlast van allochtone groepen minder, en overheerste de autochtone kampbewoners bij de overlast. Het lijkt me niet dat ik dan opeens minder recht van spreken heb over deze situatie waar het om allochtone jochies gaan. Volgens mij zitten we op dat punt ook op 1 lijn, ook al ga ik dan niet mee in het doofpot-gebeuren, racistische motief etc.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 17:43 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Want je woont wel in zo'n fijn, gezellig volksbuurtje?
Dat je niet meegaat in dat doofpot-gebeuren kan ik me voorstellen. Maar dat racistische motief is, mits de moord inderdaad gepleegd is door dat buurttuig, toch zo klaar als een klontje.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 17:51 schreef Sidekick het volgende:
Volgens mij zitten we op dat punt ook op 1 lijn, ook al ga ik dan niet mee in het doofpot-gebeuren, racistische motief etc.
Ik heb het eventuele motief even vetgedrukt.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 18:00 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat je niet meegaat in dat doofpot-gebeuren kan ik me voorstellen. Maar dat racistische motief is, mits de moord inderdaad gepleegd is door dat buurttuig, toch zo klaar als een klontje.
Als het een Marokkaanse opa was geweest, dan had men nooit een hakenkruis op die deur gesmeerd, en was hij ook niet vermoord. Dat het hier juist om een 'kaaskop' met een te grote bek gaat speelt hier een cruciale rol.
quote:Draai de rollen eens om. Als het hier om een stel blanke neo-nazi's zou gaan die een Marokkaanse opa met een grote bek vermoorden, zou je dan ook roepen dat het geen racistische motief zou zijn?
quote:Op woensdag 4 mei 2005 09:56 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ik heb het eventuele motief even vetgedrukt.
Ik heb je maar even verbeterd. Het vetgedrukte is hier het motief. Het schuingedrukte, de te grote bek, slechts de aanleiding.quote:Dat het hier juist om een 'kaaskop' met een te grote bek gaat speelt hier een cruciale rol.
We zullen zien. Tenminste, dat mogen we hopen.quote:Je draait helemaal geen rollen om. Ja, de rollen in jouw foute conclusie ja.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |