abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27331781
Wauw echt een goed/boeiend/interessant verhaal

ook goed opgeschreven zeg!

(hier zou je een film over kunnen maken )
sorry voor al m'n typfouten
  woensdag 25 mei 2005 @ 11:54:27 #27
112998 rustig
come wander with me
pi_27334529
een migrant noemt men ook wel een 'marginal man'.
je bent je wortels in je land van herkomst een beetje kwijt,
maar in het nieuwe land kan je ook niet aarden als 'thuis'.
Those who do not feel the music think the dancer mad.
pi_27335845
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 18:56 schreef lelibel het volgende:
Verder is Nieuw Zeeland trouwens top hoor... Aardige mensen, niet zoveel stress, niet zoveel irritaties, prachtige natuur!!
Je hoort altijd zoveel positieve verhalen over Nieuw-Zeeland idd.. vreemd om te horen dat de werkelijkheid toch anders is .
pi_27337969
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 12:32 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Je hoort altijd zoveel positieve verhalen over Nieuw-Zeeland idd.. vreemd om te horen dat de werkelijkheid toch anders is .
Mwah, ik ben er nu twee keer geweest, heb er familie wonen en mijn ouders hebben er een hoop goede vrienden, native Kiwi's, om het zo te zeggen, en ik heb hier nog nóóít van gehoord.

Kijk, denken dat het land geen criminaliteit, geen buitenlanderproblemen en geen mishandeling ed. kent, dat is net zo dom als geloven in kaboutertjes. Want er ís criminaliteit, er ís mishandeling en er ís een buitenlanderprobleem (met chinezen), daarnaast dan ook nog de maori-problematiek (toen ik er was hadden ze besloten het eigendom over de zee, de zeebodem en het strand te claimen).

Maar het is niet zo dat er veel meer (seksuele) mishandeling is dan hier oid. Het is zeer zeker geen hel op aarde, en qua cijfers ook niet erger dan hier op dit moment (minder criminaliteit, zelfs). Er heersen wel andere normen en waarden, ja, dat klopt. Ik werd heel vreemd aangekeken toen ik iemand vertelde dat euthanasie hier mag. Die man vroeg mij hoe je dan bepaalde wie er dood moesten, en wie dat bepaalden. Gaven we alle ouderen collectief een spuitje ofzo? Seks wordt meer in de taboesfeer gehouden en homoseksualiteit is nog lang niet zo geaccepteerd (toen één van onze vrienden hier bij ons logeerde, viel hij zo wat flauw toen hij bij "het blok" zag dat Brett en Tobias bij elkaar in bed stapten in slechts een boxershort).

Je moet zelf ook reëel blijven, hoe mooi een land ook lijkt, het heeft ook problemen. Maar om dan, uit teleurstelling, allerei dingen op te blazen, gaat mij wat ver...
pi_27338055
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 10:02 schreef lelibel het volgende:

[..]

Boven in het land is hier veel last van, maar er wordt heel weinig over gesproken, dus misschien dat je het daarom niet weet? Er is in ieder geval heel veel behoefte aan sociale hulpverlening en ze zijn bezig met nieuwe regelingen om mishandelingen op te sporen binnen een gezin.
Mijn (Nederlandse) familie woont in het noorden. Ze hebben dus ook een Nederlandse insteek bij het bekijken van dit soort dingen en in hun reactie hier op. Ik heb daar ook veel gehoord over de problemen die heersen in het land, maar niet hierover hoor... En het zijn dus niet het soort mensen die dingen in de taboesfeer houden.
pi_27344531
Ja dat van die mishandelingen weet ik ook maar van mijn familie in het noorden (vlak bij Auckland - Pukekohe). Mijn tanta is al geëmigreerd toen ze 18 en net getrouwd was. Die woont dus inmiddels al eeuwen in Nieuw Zeeland, en die kent Nederland echt niet meer zoals het is (is net 3 jaar terug weer eens een kijkje komen nemen met haar gezin)... Toch ziet ze die problemen daar ook echt wel hoor.

Nja Nieuw Zeeland is ook gewoon prachtig mooi, en de mensen zijn super vriendelijk. Alleen als je gaat settelen moet je toch ook naar wat meer dingen kijken.
pi_27347206
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 12:32 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Tja, komt denk ik vaak omdat het gras aan de overkant veel groener is volgens velen. Waar je veel Nederlanders hoort praten over emigratie, ken ik ook weer Noord-Amerikanen die ervan balen niet hier (Nederland/Europa) te wonen. Zullen vast genoeg Nieuw-Zeeland'ers zijn die liever ergens anders wonen. Alles heeft zo z'n goede en slechte kanten.
  dinsdag 25 april 2006 @ 12:57:09 #33
145517 Tranquility99
Wherever you go, there you are
pi_37276574
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 18:09 schreef martti het volgende:

[..]

Tja, komt denk ik vaak omdat het gras aan de overkant veel groener is volgens velen. Waar je veel Nederlanders hoort praten over emigratie, ken ik ook weer Noord-Amerikanen die ervan balen niet hier (Nederland/Europa) te wonen. Zullen vast genoeg Nieuw-Zeeland'ers zijn die liever ergens anders wonen. Alles heeft zo z'n goede en slechte kanten.
Het probleem met New Zealand is dat het ook maar gewoon twee eilanden zijn. Midden in de oceaan. Het is ruim tien uur vliegen naar Los Angeles en 2,5 uur naar Brisbane, daar tussen heb je alleen water en eilandjes zoals Fiji en Tahiti. Je zit letterlijk aan de rand van de wereld en zo voelen veel mensen zich ook. Europa komt veel gezelliger over als je het vanaf daar bekijkt.

Je kunt niet even een weekendje naar Rome om lekker op een terrasje te hangen, daarvoor moet je eerst twee dagen reizen. Veel New Zealanders gaan ook alleen maar in eigen land op vakantie. Noorder-eiland en Zuider-eiland dus.

De natuur is prachtig, maar het leven (en met name het levensgevoel) is volledig anders dan een bestaan in Europa.
pi_37276715
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 12:57 schreef Tranquility99 het volgende:

[..]

Het probleem met New Zealand is dat het ook maar gewoon twee eilanden zijn. Midden in de oceaan. Het is ruim tien uur vliegen naar Los Angeles en 2,5 uur naar Brisbane, daar tussen heb je alleen water en eilandjes zoals Fiji en Tahiti. Je zit letterlijk aan de rand van de wereld en zo voelen veel mensen zich ook. Europa komt veel gezelliger over als je het vanaf daar bekijkt.

Je kunt niet even een weekendje naar Rome om lekker op een terrasje te hangen, daarvoor moet je eerst twee dagen reizen. Veel New Zealanders gaan ook alleen maar in eigen land op vakantie. Noorder-eiland en Zuider-eiland dus.

De natuur is prachtig, maar het leven (en met name het levensgevoel) is volledig anders dan een bestaan in Europa.

Zo'n kick is in dit geval nutteloos, helmjosti.
  dinsdag 25 april 2006 @ 13:06:12 #35
145517 Tranquility99
pi_37276845
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 13:01 schreef M.vgroen het volgende:

[..]

argumenten?
  dinsdag 25 april 2006 @ 13:07:12 #36
145517 Tranquility99
pi_37276874
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 13:01 schreef M.vgroen het volgende:

[..]

ik kick waar ik zin in heb, pisnicht.
pi_37277153
En moet je daarvoor twee keer reageren?
  dinsdag 25 april 2006 @ 13:26:13 #38
145517 Tranquility99
pi_37277401
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 13:17 schreef M.vgroen het volgende:
En moet je daarvoor twee keer reageren?
Zo vaak als nodig is. truste.
  dinsdag 25 april 2006 @ 13:28:39 #39
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_37277467
Suffe kick, nog suffer vervolg.
Wil TS nog reageren in dit topic, kan ze in het R&P feedback topic vragen om verwijdering van het slotje.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')