abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 november 2006 @ 10:51:27 #151
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_44017252
Voor een supporter staat er 12 maanden op discriminatie...
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  donderdag 30 november 2006 @ 10:52:09 #152
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_44017270
quote:
Op donderdag 30 november 2006 10:51 schreef Crush65 het volgende:
Gaan ze nu ook Carnevale, Di Canio en Totti zo schorsen als die een keertje over de schreef gaan?
Andere landen & andere competities. Niet te vergelijken dus. In landen als Italië hebben supporters ook veel meer invloed dan hier.
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_44017297
quote:
Op donderdag 30 november 2006 10:47 schreef HeatWave het volgende:

off topic geblaat
Dit topic gaat over Kenneth Perez die het nodig vond een gekleurde grensrechter voor kankerneger uit te maken. Al vlagt die man in een bloemetjes jurk en neemt hij geen enkele goede beslissing, is totaal waanzinnig taalgebruik.
Daar gaat het hier over. Kwaliteit van de arbitrage is heel wat anders. Jij suggereert dat de kwaliteit dit soort taalgebruik rechtvaardigt, als je zegt: doe daar eerst maar wat aan. Nee dus - want het heeft geen zak met elkaar te maken. Je roept zoiets niet, zeker niet als volwassen veelverdiener met een voorbeeldfunctie.
pi_44017318
quote:
Op donderdag 30 november 2006 10:52 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Andere landen & andere competities. Niet te vergelijken dus. In landen als Italië hebben supporters ook veel meer invloed dan hier.
Houd van een lijntje.
  donderdag 30 november 2006 @ 10:55:06 #155
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_44017343
quote:
Op donderdag 30 november 2006 10:53 schreef Erwtensoep het volgende:

[..]

Waarom nu weer zo triest doen?
Planning:
-
  donderdag 30 november 2006 @ 10:55:20 #156
155663 Crush65
Nu nog nieuwer
pi_44017351
Het gaat toch van de FIFA uit? Dat zou daar dus ook moeten gelden lijkt me.

Niet dat ik de woorden van Perez niet veroordeel, trouwens, laat ik daar duidelijk in zijn. Maar de KNVB zou hier toch het regelgevend orgaan moeten zijn?
Nu doe je het weer!
  donderdag 30 november 2006 @ 10:55:58 #157
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_44017363
quote:
Op donderdag 30 november 2006 10:53 schreef SCH het volgende:

[..]

Dit topic gaat over Kenneth Perez die het nodig vond een gekleurde grensrechter voor kankerneger uit te maken. Al vlagt die man in een bloemetjes jurk en neemt hij geen enkele goede beslissing, is totaal waanzinnig taalgebruik.
Daar gaat het hier over. Kwaliteit van de arbitrage is heel wat anders. Jij suggereert dat de kwaliteit dit soort taalgebruik rechtvaardigt, als je zegt: doe daar eerst maar wat aan. Nee dus - want het heeft geen zak met elkaar te maken. Je roept zoiets niet, zeker niet als volwassen veelverdiener met een voorbeeldfunctie.
Daar zullen we het nooit over eens worden (goh ).

Ik keur het roepen van kankerneger ook niet goed. Integendeel. Ik ben heb alleen begrip voor een speler die strak onder de adrenaline staat en constant genaaid wordt. Ik kan me echt wel voorstellen dat die per ongeluk het verkeerde eruit gooit.

Ik zeg ook wel eens homo in een verkeerde context, maar das dan ook gewoon een term die lekker bekt op dat moment..

Niet teveel waarde aan hechten vind ik persoonlijk..
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 30 november 2006 @ 10:56:45 #158
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_44017380
quote:
Op donderdag 30 november 2006 10:55 schreef Crush65 het volgende:
Het gaat toch van de FIFA uit? Dat zou daar dus ook moeten gelden lijkt me.
We hebben afgelopen zomer wel gezien hoe de Italiaanse bond te werk gaat

Maar waarom zou de Italiaanse bond hetzelfde moeten straffen als de KNVB?
Planning:
-
pi_44017382
quote:
Op donderdag 30 november 2006 10:55 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Daar zullen we het nooit over eens worden (goh ).

Ik keur het roepen van kankerneger ook niet goed. Integendeel. Ik ben heb alleen begrip voor een speler die strak onder de adrenaline staat en constant genaaid wordt. Ik kan me echt wel voorstellen dat die per ongeluk het verkeerde eruit gooit.

Ik zeg ook wel eens homo in een verkeerde context, maar das dan ook gewoon een term die lekker bekt op dat moment..

Niet teveel waarde aan hechten vind ik persoonlijk..
Tja
  donderdag 30 november 2006 @ 10:58:53 #160
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_44017427
quote:
Op donderdag 30 november 2006 10:57 schreef SCH het volgende:

[..]

Tja
Ik ben gewoon niet zo fijngevoelig. Ik heb er geen moeite mee als ik een keertje word uitgescholden voor iets. Zeker niet als het in het heetst van de strijd is.

Kijk als Perez nou notoir racist was ok. Maar het schoot er gewoon uit, kan gebeuren. Toch? Of heb jij 100% van de tijd totale zelfbeheersing? Denk het niet als ik je notes zie .
Get woke, go broke!
pi_44017428
quote:
Op donderdag 30 november 2006 10:55 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Waarom nu weer zo triest doen?
Als je in Nederland iemand een kankerneger noemt moet je flink worden gestraft door de FIFA, maar in Italie mag je wel hitlergroeten maken? Beetje krom niet?
Houd van een lijntje.
  donderdag 30 november 2006 @ 10:59:48 #162
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_44017449
quote:
Op donderdag 30 november 2006 10:58 schreef Erwtensoep het volgende:

[..]

Als je in Nederland iemand een kankerneger noemt moet je flink worden gestraft door de FIFA, maar in Italie mag je wel hitlergroeten maken? Beetje krom niet?
Het is toch de KNVB tuchtcommisie wat onderzoek doet of niet dan?

Dat de FIFA hem internationaal wilt uitsluiten is niet probleem, heb toch niks met dat hele Oranje.
Planning:
-
  donderdag 30 november 2006 @ 11:00:28 #163
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_44017469
quote:
Op donderdag 30 november 2006 10:59 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Het is toch de KNVB tuchtcommisie wat onderzoek doet of niet dan?

Dat de FIFA hem internationaal wilt uitsluiten is niet probleem, heb toch niks met dat hele Oranje.
Perez ook niet .
Get woke, go broke!
  donderdag 30 november 2006 @ 11:01:40 #164
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_44017504
quote:
Op donderdag 30 november 2006 11:00 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Perez ook niet .
Klopt ja

Maar heb net zo min iets met Denemarken
Planning:
-
  donderdag 30 november 2006 @ 11:02:12 #165
155663 Crush65
Nu nog nieuwer
pi_44017518
Het is net als met Sneijder: Als ie 'Klootzak' had gezegd in plaats van 'Typhushond' zou het waarschijnlijk gewoon geaccepteerd zijn. Het is waar je de grens legt.
Nu doe je het weer!
pi_44017545
quote:
Op donderdag 30 november 2006 10:58 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik ben gewoon niet zo fijngevoelig. Ik heb er geen moeite mee als ik een keertje word uitgescholden voor iets. Zeker niet als het in het heetst van de strijd is.

Kijk als Perez nou notoir racist was ok. Maar het schoot er gewoon uit, kan gebeuren. Toch? Of heb jij 100% van de tijd totale zelfbeheersing? Denk het niet als ik je notes zie .
Jij bent toch geen profvoetballer of vergis ik me?
Jij vergelijkt het voetbalveld met Fok!

Als ik een collega of chef voor kankernegers uitscheld, kan ik mijn biezen pakken. En terecht. En jij ook, vermoed ik.
  donderdag 30 november 2006 @ 11:03:02 #167
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_44017546
quote:
Op donderdag 30 november 2006 11:02 schreef Crush65 het volgende:
Het is net als met Sneijder: Als ie 'Klootzak' had gezegd in plaats van 'Typhushond' zou het waarschijnlijk gewoon geaccepteerd zijn. Het is waar je de grens legt.
Waar je de grens legt ja, en discriminatie is er hoe dan ook over!
Planning:
-
  donderdag 30 november 2006 @ 11:07:07 #168
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_44017634
quote:
Op donderdag 30 november 2006 11:03 schreef SCH het volgende:

[..]

Als ik een collega of chef voor kankernegers uitscheld, kan ik mijn biezen pakken. En terecht. En jij ook, vermoed ik.
Nee klopt, maar dat wil dus zeggen dat een prof voetballer geen normaal mens mag zijn? Jij hebt nog de tijd om je post na te lezen en te denken "zal ik dit wel tikken?" Perez was gewoon heel kwaad en er schoot iets verkeerds uit. Nogmaals, hoort niet, maar ik kan het wel begrijpen.

Mwah, dat ligt dus aan de omstandigheden. Ik heb dus niet het type werk dat ik 90 min stijf van de spanning en adrenaline me de tering loop te werken. En ik heb zeker niet iemand die 100% van de tijd op me let en dan als ik iets doe dat goed was me terug roept en zegt dat het niet mag.

Maar ik heb hier verschillende surinaamse collega's rondlopen die zelf dollen met neger etc. Als ik aankom en roep "Yo steve, jij ouwe... rukker" dan begint ie zelf met "aha massa, je wou gewoon nigger zeggen he, doe dat dan ook lafbek" Alles onder het mom van een geintje, maar het geeft aan dat het allemaal weer zo overtrokken is nu.

Racisme is hot..... blijkbaar.. makkelijk scoren.
Get woke, go broke!
pi_44017657
quote:
Op donderdag 30 november 2006 10:58 schreef Erwtensoep het volgende:

[..]

Inderdaad. Het is op zich een goed initiatief dat de FIFA laat zien dat ze iets aan het wangedrag van spelers (die toch een voorbeeldfunctie hebben t.o.v. de supporters) willen doen. Laat ze dit dan echter ook doen voor de "grote" spelers in de "grote" competities. Anders is het weer zo'n lege huls die weinig invloed zal hebben op de sportiviteit op de voetbalvelden.
  donderdag 30 november 2006 @ 11:08:20 #170
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_44017658
quote:
Op donderdag 30 november 2006 11:03 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Waar je de grens legt ja, en discriminatie is er hoe dan ook over!
Absoluut, en die schorsing is ook terecht.Maar de scheidsrechters zitten nu wel in de situatie dat ze al het schelden moeten bestraffen.Maar die sv van de uefa is natuurlijk lahwekkend en krom.
GREEN AND GOLD TILL THE CLUB IS SOLD
LUHG
  donderdag 30 november 2006 @ 11:09:53 #171
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_44017695
  • Waarom zou een supporter hier wel hard op aangepakt moeten worden?
  • Waarom moeten clubs hoge boetes betalen voor racistische spreekkoren?
  • Waarom zou een voetballer hiervoor vrijuit gaan?
  • Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
    Planning:
    -
    pi_44017725
    quote:
    Op donderdag 30 november 2006 11:07 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nee klopt, maar dat wil dus zeggen dat een prof voetballer geen normaal mens mag zijn? Jij hebt nog de tijd om je post na te lezen en te denken "zal ik dit wel tikken?" Perez was gewoon heel kwaad en er schoot iets verkeerds uit. Nogmaals, hoort niet, maar ik kan het wel begrijpen.

Mwah, dat ligt dus aan de omstandigheden. Ik heb dus niet het type werk dat ik 90 min stijf van de spanning en adrenaline me de tering loop te werken. En ik heb zeker niet iemand die 100% van de tijd op me let en dan als ik iets doe dat goed was me terug roept en zegt dat het niet mag.

Maar ik heb hier verschillende surinaamse collega's rondlopen die zelf dollen met neger etc. Als ik aankom en roep "Yo steve, jij ouwe... rukker" dan begint ie zelf met "aha massa, je wou gewoon nigger zeggen he, doe dat dan ook lafbek" Alles onder het mom van een geintje, maar het geeft aan dat het allemaal weer zo overtrokken is nu.

Racisme is hot..... blijkbaar.. makkelijk scoren.
    Bij het beroep "voetballer" hoort ook dat je jezelf onder controle hebt en dus niet, om maar eens een ander voorbeeld te geven, een tegenspeler tegen de grasmat schopt omdat ie je een keer gepoort heeft.
    pi_44017734
    quote:
    Op donderdag 30 november 2006 11:03 schreef SCH het volgende:

[..]

Ligt eraan waar je werkt. Ik heb in een fabriek gewerkt met veel negers waarbij we elkaar genoeg verrot "scholden" voor kaaskop en schijtneger, puur om elkaar te dollen. En na het werk gezellig met elkaar een biertje drinken.

Dan gaat het er bij andere bedrijven een stuk schijnheiliger aan toe vermoed ik.
    Houd van een lijntje.
      donderdag 30 november 2006 @ 11:11:46 #174
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_44017752
    quote:
    Op donderdag 30 november 2006 11:08 schreef Cantona_No.7 het volgende:

[..]

Absoluut, en die schorsing is ook terecht.Maar de scheidsrechters zitten nu wel in de situatie dat ze al het schelden moeten bestraffen.Maar die sv van de uefa is natuurlijk lahwekkend en krom.
    Je kunt zo'n gast moeilijk werkeloos laten. Maar laat zijn sv maar gelden zolang hij geschorst is en daarna voor wedstrijden waarin hij zelf niet speelt / bij de selectie zit.
    Planning:
    -
      donderdag 30 november 2006 @ 11:11:48 #175
    148749 Cantona_No.7
    Numquam Moribimur
    pi_44017754
    quote:
    Op donderdag 30 november 2006 11:09 schreef DarkShine het volgende:
  • Waarom zou een supporter hier wel hard op aangepakt moeten worden?
  • Waarom moeten clubs hoge boetes betalen voor racistische spreekkoren?
  • Waarom zou een voetballer hiervoor vrijuit gaan?
  • *Omdat dat terecht zou zijn
    *Omdat racisme niet mag?
    *Wie gaat er vrijuit dan?Perez?
    GREEN AND GOLD TILL THE CLUB IS SOLD
    LUHG
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')