Ik wil best geloven dat Perez thuis niet met zo'n rare puntmuts rondlooptquote:Op zondag 26 november 2006 13:38 schreef Doc het volgende:
[..]
Het belangrijkste verschil met Perez en andere incidenten is dat dit door een microfoon opgevangen is. Voor de meeste betrokkenen hadden het niets eens echt onthouden of hadden het niet relevant geacht.
Als voorbeeld voor "normen en waarden" moet het gestraft worden. Maar als je denkt dat het "racisme" is, dan zit je denk ik echt mis.
Prima. Maar dan ook iedereen die "kankerjoden" schreeuwt vanaf de tribune eenzelfde aantal weken verwijderd uit het stadion. Als je toch voorbeelden wilt stellen ...quote:Op zondag 26 november 2006 13:51 schreef Eilanden het volgende:
[..]
Ik wil best geloven dat Perez thuis niet met zo'n rare puntmuts rondlooptmaar dit kan niet zomaar onbestraft blijven. Als de KNVB dat zou doen, dan stelt de voetbalbond een verkeerd voorbeeld
Weet ik niet hoor. Maar het maakt ook niet zoveel uit. Denk ook niet dat Perez een racist is, kan je tenmisnte niet uit zo'n voorbeeld zeggen. Maar vind wel dat het streng bestraft moet worden.quote:Op zondag 26 november 2006 13:01 schreef Doc het volgende:
Of dat nou kaalheid of huidskleur is of schele ogen of weet ik veel maakt dan weinig uit.
quote:FIFA dreigt Perez
Van onze Telesportredactie
ZEIST, donderdag
Minimaal vijf wedstrijden schorsing, een boete van bijna 12.000 euro en een wereldwijd stadionverbod gedurende de schorsing. Deze straf hangt Ajacied Kenneth Perez boven het hoofd voor zijn opmerking ’kankerneger’ aan het adres van assistent-scheidsrechter Nicky Siebert.
De Deense aanvaller liet zich gaan tijdens de competitiewedstrijd tussen Ajax en FC Twente op 19 november.
Sinds afgelopen zomer voert de wereldvoetbalbond FIFA een antidiscriminatiecampagne.
Wordt Perez door de KNVB schuldig bevonden aan discriminerend gedrag, dan is de voetbalbond reglementair gehouden om minimaal de door de FIFA vastgestelde straf uit te spreken. Het staat de nationale bonden vrij zwaardere sancties op te leggen bij discriminerend gedrag. Normaliter bepalen de nationale voetbalbonden de strafmaat bij wangedrag in de nationale competitie. In juni gingen de nationale federaties echter akkoord met de door de FIFA vastgestelde minimumstraf voor ernstig wangedrag, waaronder discriminatie.
Inmiddels heeft de aanklager van de KNVB alle rapporten binnengekregen en zal hij na bestudering ervan op korte termijn besluiten Perez wel of niet in staat van beschuldiging te stellen.
Een hele grotequote:
Laten ze eerst maar eens bovenop het collectief falen van de scheidshonden zitten...quote:Op donderdag 30 november 2006 10:18 schreef Erwtensoep het volgende:
Klote van die 5 wedstrijden, maar aan de andere kant wel goed dat de FIFA er zo bovenop zit.
Ja ok, maar je snapt wat ik bedoelquote:Op donderdag 30 november 2006 10:23 schreef Erwtensoep het volgende:
Dat is vooral de taak van de KNVB.
quote:Op donderdag 30 november 2006 10:20 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Laten ze eerst maar eens bovenop het collectief falen van de scheidshonden zitten...
Jij vindt dat ze hun werk goed doen?quote:
Ik zelf niet...quote:Op donderdag 30 november 2006 10:47 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Jij vindt dat ze hun werk goed doen?
Feit, maar die pakken behoorlijk vaak in het voordeel van de topclubs uit.quote:Bijna elke wedstrijd die ik zie wordt er wel een mega fout gemaakt in het nadeel van 1 van de clubs, echt beslissend dus....
En waardoor behandelen ze echte overtredingen als schwalbe's? Juist omdat die speler die dan echt neergaat vaker al een schwalbe heeft gemaakt.quote:Penalties die buiten de 16 waren, rood als het geel zou moeten zijn, verkeerd buitenspel, trappen in schwalbes of juist een echte overtreding als schwalbe behandelen.
Welkom bij de Luinge show.quote:En dus ook dat hooghartige "ik ben onschendbaar en de baas" gedrag waar het niet op zijn plek is..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |