abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25563845
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 11:55 schreef MarkzMan_X het volgende:

[..]

Wow, een kluis? Wat voor hobby is dat
Een dure hobby denk ik.
  vrijdag 18 maart 2005 @ 14:37:18 #127
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_25566354
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 12:48 schreef Steijn het volgende:

[..]

Een dure hobby denk ik.
Postzegels verzamelen.
pi_25566440
Ik had toen ik ging studeren een auto waar ik niet meer zonder kon. Om verschillende redenen. Ik kan niet een auto EN een kamer betalen, dus tot het eind van mijn studie (dan ben ik 23) woon ik thuis. Waar ik overigens alles mag, doe en kan.

Geld dus. En luxe, in zekere zin.
pi_25566482
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 10:14 schreef thaleia het volgende:
In het vorige topic over dit onderwerp was het trouwens ook al zo dat de meerderheid van de postings werd gedaan door thuiswonende studenten die meenden zichzelf te moeten verdedigen.
In de OP werd dan ook gevraagd om argumenten om wel thuis te blijven. Ik schiet zelf ook in de verdediging merk ik. Ik snap een aantal argumenten wel, en zoals gezegd: ik geloof ook best dat op jezelf wonen (tijdens je studie) veel voor je kan betekenen. Helaas zijn er niet al te veel mensen die werkelijk beargumenteren wat de voordelen zijn voor op jezelf gaan, en een stuk meer die je hun keuze door de strot willen persen. Van die kreten dat je te slap, te bang of te lui ofzo bent als je niet op jezelf gaat tijdens je studie, die dwingen me wel een beetje in die verdedigingspositie

Waarom zouden thuiswonende studenten trouwens meer rondhangen hier
pi_25566565
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 14:43 schreef Jentin het volgende:
Waarom zouden thuiswonende studenten trouwens meer rondhangen hier
Dat weet ik niet, ik DENK dat de meerderheid van de studenten wel degelijk de mening van Hik (en mij, en enkele anderen in dit topic) deelt, en ook de meerderheid van de oud-studenten en blijkbaar (gezien het door iemand aangehaalde onderzoek) misschien ook werkgevers. En het viel me op dat hier in dit topic juist de reacties van mensen met een andere mening overheersen. Vandaar dat ik gok dat de thuiswonende studenten hier misschien gewoon zijn oververtegenwoordigd. Hoeft helemaal niet zo te zijn, maar dit is voor nu even mijn theorie
pi_25566659
quote:
In jouw manier van redeneren lijkt het niet mogelijk dat, ook al bestaan er uitzonderingen op een bepaalde trend (die Hik ook echt wel erkent), die trend er nog steeds wel gewoon is, en dat je dus best algemene beweringen mag doen ook al zijn er altijd een paar gevallen waarin het anders is.
Een algemene bewering doen om een trend duidelijk te maken mag. De generalisatie wordt dan gebruikt omdat een grote mate van detail niet gewenst is. Je mag echter geen algemene trend aanhalen en zondermeer stellen dat hij van toepassing is op een paar individuen. Of te wel: compressie waarbij je informatie verliest mag, maar informatie die je niet hebt erbij verzinnen door terug te generaliseren mag niet. Een lerares (welk vak geef je?) hoort dat toch te weten.
quote:
(Op de discussie zelf reageer ik maar gewoon helemaal niet meer )
Gebrek aan argumenten en uitgeluld dus. Prima. Speel je ook zo op de man tegen je leerlingen? Ik vermoed dat ze regelmatig de tent bij je afbreken.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
  vrijdag 18 maart 2005 @ 15:58:25 #132
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_25567261
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 11:56 schreef Neuralnet het volgende:
Je stelt dat jij iets "wéét". Hoezo inhoud? Of dit: (?)
Het enige dat ik probeerde aan te geven dat ik ervaringsdeskundige ben in beide omstandigheden: ik heb thuis gewoond en op mezelf. En hoewel ieder gezin anders is (dat schreef ik ook al eerder) kan ik het verschil dus behoorlijk invoelen. Dit in tegenstelling tot de mensen die (nog) thuis wonen en dus mijns inziens moeilijk kunnen oordelen over wat er precies verandert als je eenmaal het huis uit gaat.
quote:
Alsof iemand die thuiswoont nooit heeft moeten beslissen welke mensen hij toelaat. etc...
Het ging mij om het stukje sociale controle wat er in de meeste gevallen inzit als je nog bij je ouders woont. Natuurlijk héb je al een (groot) sociaal netwerk als je nog thuis woont. Mijn punt was dat je iets geheel nieuws moet gaan opbouwen als je op jezelf gaat wonen, zonder dat je kunt "terugvallen" op familie en bestaande vrienden (die jou al jaren kennen). Om een voorbeeld te geven: ik heb een poos in het buitenland gewoond. Als ik daar een week in mijn bed was gaan liggen kraaide er geen haan naar. Als ik met mijn dronken hoofd op tafel was gaan dansen had wellicht niemand mij eraf getrokken. De mensen daar kénden mij voor die tijd niet, dus wellicht was dat wel de normake gang van zaken?! Weten zij veel... Vrienden die je al jaren kent, en in nog grotere mate (voor veel mensen) je familie kénnen jou, ze weten hoe je in elkaar zit. Dat is heel veilig en fijn, maar kan je ook verhinderen je verder te ontwikkelen, bepaalde zaken te doen, mensen te leren kennen, hobby's op te pakken die op het eerste gezicht "niet bij jou horen". (En daar bedoel ik dus niet dat dansen op die tafel mee ). Je studententijd is daar dé tijd voor, omdat het (iemand schreef dat hierboven geloof ik) een soort snelkookpan is van mogelijkheden, ervaringen en mensen (die ook allemaal in dat proces zitten). Daar maak je optimaal gebruik van als je je onttrekt aan die sociale controle van het thuisfront (hoe minimaal je die wellicht ook ervaart) door op kamers te gaan.
quote:
Alsof iemand die langer thuis heeft gewoond op later leeftijd nog een puber is en dat gedrag vertoont.
Dat beweerde ik niet. Ik trok een vergelijking. Er zijn mensen die (door omstandigheden) nooit "pubergedrag" hebben vertoond op hun 13-17e. Maar iedereen móet een keer puberen, dus bij die mensen gebeurt dat pas wanneer ze (bijvoorbeeld) 40 zijn, in een hele lastige fase van hun leven (gaan ineens puberen tegen hun baas, of tegen hun partner ).
Net als dat iedereen moet puberen, moet ook iedereen op een bepaald punt zijn persoonlijkheid ontwikkelen ("zelfstandig worden") onafhankelijk van familie en het overige thuisfront. Als je dat niet tijdens je studie doet kan dat je op latere leeftijd aardig in de weg zitten....
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_25567362
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 11:55 schreef MarkzMan_X het volgende:

[..]

Wow, een kluis? Wat voor hobby is dat
Schietsport
pi_25567472
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 14:52 schreef Neuralnet het volgende:
Gebrek aan argumenten en uitgeluld dus. Prima. Speel je ook zo op de man tegen je leerlingen? Ik vermoed dat ze regelmatig de tent bij je afbreken.
Wat doe jij hier zelf Neuralnet? IK heb in dit topic niemand persoonlijk aangevallen.

Trek over argumenten, uitgeluld zijn, mijn woonsituatie, mijn werk en alle andere zaken op deze wereld gerust elke conclusie die je wilt, mijn zegen heb je.
pi_25567637
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 14:47 schreef thaleia het volgende:

[..]

En het viel me op dat hier in dit topic juist de reacties van mensen met een andere mening overheersen. Vandaar dat ik gok dat de thuiswonende studenten hier misschien gewoon zijn oververtegenwoordigd. Hoeft helemaal niet zo te zijn, maar dit is voor nu even mijn theorie
Al of niet waar, dat klinkt heel logisch. Ik denk dat mijn verdedigingsmodus even op tilt sloeg
pi_25567869
ik denk dat iedereen toch probeert zijn nut te maximaliseren en sommige mensen doen dat blijkbaar thuis en anderen op kamers dat ligt toch aan een hele sloot variabelen en de combinatie daarvan bepaalt of iemand op kamers gaat of niet, ljikt mij dan...
"Winning is a funny thing, it's one of those rare commodities on earth that money cannot buy, until you called me!"
pi_25570004
quote:
Het enige dat ik probeerde aan te geven dat ik ervaringsdeskundige ben in beide omstandigheden
Dat je het verschil kent: akkoord. Mijn punt was juist dat je dan NOG niet kunt oordelen voor een ander. Stel je eens voor zeg dat iedereen die iets als goeds ervaren heeft voor zichzelf dat aan anderen gaat lopen opdringen onder het mom van "het is goed voor je". Dat bepalen die mensen zelf wel. DAT is eerder een kenmerk van zelfstandigheid. Mensen beweren iets en zij durven dat stellig in twijfel te trekken.
quote:
Mijn punt was dat je iets geheel nieuws moet gaan opbouwen als je op jezelf gaat wonen, zonder dat je kunt "terugvallen" op familie en bestaande vrienden (die jou al jaren kennen).
Want iedereen die uit huis gaat gaat opeens zover wonen dat familie en vrienden uit hun leven vallen... Je gaat teveel uit van je eigen situatie en je gaat er teveel van uit dat mensen net als jij in het buitenland gaan wonen. Dat is de grootste fout die mensen hier maken: vanuit hun eigen situatie en ervaring redeneren en denken dat iedereen dat pad moet volgen. Dat werkt zo echt niet.

Overal waar je komt kom je mensen tegen en overal zal je met mensen moeten interacteren, selecteren en evalueren. Het maakt daarbij echt niet uit waar je fysiek woont.
quote:
Er zijn mensen die (door omstandigheden) nooit "pubergedrag" hebben vertoond op hun 13-17e.
Natuurlijk zijn die er, maar ik zie niet in wat dit nu weer met de kwestie thuiswonen te maken heeft. Bijna alle jongeren van 13-17 wonen op die leeftijd nog thuis. Of te wel: je probeert hier een verband te trekken tussen thuiswonen en omstandigheden waardoor men niet heeft kunnen puberen. Die omstandigheden komen zowel onder uitwonenden als thuiswonenden voor. Denk aan jongeren die vliegensvlug op kamers gaan omdat hun ouders ze niet liggen en door allerlei problemen geen "kind" konden zijn. En denk andersom aan thuiswonenden die een prima jeugd hebben gehad vol met vrienden en vriendinnen. Zoiets relateren aan het thuiswonen lijkt me niet aan de orde.
quote:
Net als dat iedereen moet puberen, moet ook iedereen op een bepaald punt zijn persoonlijkheid ontwikkelen ("zelfstandig worden") onafhankelijk van familie en het overige thuisfront.
Gelukkig is het leven niet zo lineair als jij het hier voorstelt en gelukkig zijn er in het leven veel meer mogelijkheden om bepaalde dingen te ontwikkelen. Natuurlijk moet je je persoonlijkheid ontwikkelen, maar dat betekent niet dat de manier die jij hebt gekozen (zelfstandig wonen) de enige manier is om dat doel te bereiken. Je denkt volgens mij echt dat de manier van leven en doen die jij hebt gekozen voor iedereen hetzelfde moet zijn. Mensen maken zelfstandig hun eigen keuzen. Wie ben jij dan om te stellen dat zij niet zelfstandig zijn? We hoeven ons niet allemaal af te zonderen van onze familie om toch goed te kunnen leven.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_25570121
Lieve mensen, wat een fijne discussie heb ik toch weer opgestart, ik ben trots op jullie!

Zoals verwacht zijn de mensen die hier reageren in twee kampen op te splitsen: Zij die nog thuis wonen, zich enigzins aangevallen voelen en zichzelf trachten te verdedigen en daarnaast de kosmopolieten, de mensen van de wereld, de lieden waar we nog wat van gaan horen in de toekomst! Ik doel hier op, zoals gij allen reeds kon bevroeden, de uithuizigen.

Ik kan overigens best begrip opbrengen voor bepaalde motieven die de thuiswoners aandragen. Mijn idee is alleen dat je zelfstandiger en sneller volwassen wordt als je op eigen benen leert staan tijdens je studie, en ( dat wordt door vele thuiswoners met afschuw benaderd) af en toe armoe moet lijden.

Maar hee, het is eigenlijk maar goed ook dat er zoveel thuiswoners zijn, de kamernood zou anders namelijk écht niet meer te overzien zijn..
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  vrijdag 18 maart 2005 @ 20:06:33 #139
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_25572443
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 18:12 schreef nozem het volgende:
Lieve mensen, wat een fijne discussie heb ik toch weer opgestart, ik ben trots op jullie!

Zoals verwacht zijn de mensen die hier reageren in twee kampen op te splitsen: Zij die nog thuis wonen, zich enigzins aangevallen voelen en zichzelf trachten te verdedigen en daarnaast de kosmopolieten, de mensen van de wereld, de lieden waar we nog wat van gaan horen in de toekomst! Ik doel hier op, zoals gij allen reeds kon bevroeden, de uithuizigen.
Ik begrijp hieruit dat uithuis wonen je zelfspot goed doet
pi_25574391
quote:
Zoals verwacht zijn de mensen die hier reageren in twee kampen op te splitsen: Zij die nog thuis wonen, zich enigzins aangevallen voelen en zichzelf trachten te verdedigen en daarnaast de kosmopolieten, de mensen van de wereld, de lieden waar we nog wat van gaan horen in de toekomst!
Of misschien is het niet zo zwart-wit en zitten er ook mensen die niet (meer) thuiswonen en toch de standpunten van de thuiswonenden kunnen beargumenteren omdat zij zich wel kunnen inleven. Ik blijf van mening dat mensen nooit hun idee-en moeten opdringen andere mensen onder het mom van "omdat het zo hoort".
pi_25576810
'Thuiswonen' vind ik trouwens een erg foute uidrukking voor dit fenomeen. Als je niet dakloos ben woon je toch altijd thuis?

Ik woon ook thuis.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_25576832
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 23:23 schreef heiden6 het volgende:
'Thuiswonen' vind ik trouwens een erg foute uidrukking voor dit fenomeen. Als je niet dakloos ben woon je toch altijd thuis?

Ik woon ook thuis.
Daklozen hebben gewoon een heel erg groot huis.
  Redactie Games vrijdag 18 maart 2005 @ 23:25:22 #143
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_25576858
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 23:24 schreef Steijn het volgende:

[..]

Daklozen hebben gewoon een heel erg groot huis.
Met een dak boven hun hoofd wat "ozonlaag" heet
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_25576963
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 23:23 schreef heiden6 het volgende:

Ik woon ook thuis.
Foute uitdrukking of niet, iedereen weet wat er mee wordt bedoeld. Dat is altijd handig, bij uitdrukkingen.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  Moderator vrijdag 18 maart 2005 @ 23:33:04 #145
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_25577065
* Bosbeetle heeft tot zn 22ste thuis gewoont en dat was idd omdat ik geen kamer kon vinden en in die tijd in 3 steden gelocaliseerd was .. maarja nu heb ik wel mijn eigen maagden 'pad'
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zaterdag 19 maart 2005 @ 08:38:24 #146
78918 SeLang
Black swans matter
pi_25581667
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 09:42 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Maar als jij zo'n lekker stuk bent, moet je toch júist in Delft gaan wonen? Al die nerds zijn namelijk toch geen concurrentie voor je
Het probleem is niet concurrentie.
Er zijn gewoon GEEN vrouwen.

p.s toen de buit binnen was ben ik natuurlijk wel meteen op mezelf gaan wonen. Eindelijk rustig nuecken
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 19 maart 2005 @ 12:33:49 #147
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_25584447
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 08:38 schreef SeLang het volgende:
Het probleem is niet concurrentie.
Er zijn gewoon GEEN vrouwen.
Zit je nou écht te wachten tot ik ga happen?
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  zaterdag 19 maart 2005 @ 12:55:23 #148
78918 SeLang
Black swans matter
pi_25584833
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 12:33 schreef Hik het volgende:

[..]

Zit je nou écht te wachten tot ik ga happen?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 19 maart 2005 @ 13:07:00 #149
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_25585009
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 12:55 schreef SeLang het volgende:

[..]

*hap
  zaterdag 19 maart 2005 @ 13:17:06 #150
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_25585167
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 12:22 schreef blieblie het volgende:
om te socializen

Neem me niet kwalijk hoor.
Dat is mijn reflex op het woord "socializen".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')