quote:Specificaties:
Wireless ADSL modem router. Dit apparaat biedt alle mogelijkheden in één: een ADSL modem, router, wireless Access Point en 4-poorts switch.
- Wireless Router met ingebouwd ADSL modem - Draadloos Access Point 54Mbps (802.11g+b) - ADSL2+, tot 24 Mbps download en 1 Mbps upload - Router met NAT firewall - Switch 10/100Mbps met 4 poorten - DHCP server voor LAN - DHCP client voor ADSL WAN poort - MAC address filter - 64 en 128 bit draadloze beveiliging - WPA beveiliging - Virtual Server voor public LAN server - DMZ (voor games en public server) - Eenvoudige Web user interface - UPnP ondersteuning - Voor Windows, Linux en Apple MAC - ADSL modem Certified voor BBNED ISP (Annex A)
Vergeet niet dat dat inclusief het voetbal is! Aangezien al reeds aangegeven werd dat voor zoiets toch 5mb voor nodig is houd je nog 15mb over en dan gaat iedereen in de buurt daar wellicht ook nog van meegenieten.quote:Op dinsdag 19 april 2005 14:04 schreef nossio het volgende:
20 mb verbinding voor 39 euro is iig ook niet slecht,bij de meeste providers zit je aan de 60 euro.
* nossio is zelf ook nog even de kleine lettertjes aan het lezen
voor zover ik weet deelt niemand mijn ADSL lijntje.quote:Op dinsdag 19 april 2005 16:54 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Vergeet niet dat dat inclusief het voetbal is! Aangezien al reeds aangegeven werd dat voor zoiets toch 5mb voor nodig is houd je nog 15mb over en dan gaat iedereen in de buurt daar wellicht ook nog van meegenieten.
Vanuit dat oogpunt ben ik ook wel blij dat ik sinds november/december bij Tisali zit. Tegen de tijd dat dat 1 jarig contract afgelopen is is ook duidelijk in hoeverre Versatel het geheel op orde heeft en wat de snelheden zijn. Ik ben erg benieuwd en het ziet er erg veel belovend uit.
Een FUP is wel een limiet maar hoef je geen datalimiet te noemen, gewoon verkooppraatje wat veel andere internetproviders ook gebruiken.quote:Op dinsdag 19 april 2005 10:37 schreef Murph het volgende:
Jep, ik snap wat FUP en datalimiet inhoudt. Mijn opmerking ging erover dat er twee tegenstrijdige dingen geroepen worden. In de specificaties staat 'geen datalimiet', in de AV staat FUP. Dat zijn twee verschillende dingen, een FUP heeft wel degelijk een limiet, de limiet van het gemiddelde verbruik...!!
Mja ik weet dat het over de live wedstrijden gaat, er kwam ergens ook een vraag van iemand over de samenvattingen. Dat van die talpa zender, dat bedoel ik dus ook niet helemaal, ik dacht dat ik gehoord had dat later op de avond de beelden wel voor de andere netten beschikbaar is. Alleen ik weet niet meer waar, dus kan ik het niet meer controleren.quote:Nu haal jij de samenvattingen aan, daar gaat dit topic niet over. Dit topic gaat over de LIVE uitzendingen die nu bij Canal+ zitten. De samenvattingen zijn gewoon op zondagavond, maar niet meer op Ned.2 maar bij de nieuwe zender van DeMol.
1 byte is 8 bit, dus 20/8 = 2.5 mb/s in theorie. Alleen kan deze snelheid dan weer nooit gehaald worden door het gebruik van TCP/IP (Wij meten download snelheid naar effectieve download en niet naar werkelijk ontvangen bytes) en nog wat andere oorzaken.quote:Op dinsdag 19 april 2005 17:07 schreef twi het volgende:
20 Mbit/s is rond de 2 MB per seconde, dus 2000 kb/s
Maar da's in theorie, in de praktijk mag je denk ik in veel gevallen blij zijn als je op de helft daarvan zit
In theorie inderdaad, maar bij DSL wordt in verband met overhead altijd door 9.6 gedeeld in plaats van door 8. Voor het gemak gebruik ik dus delen door 10. Met 1 MB ~ 1.5 MB zou ik al dik tevreden zijn.quote:Op dinsdag 19 april 2005 17:58 schreef snabbi het volgende:
[..]
1 byte is 8 bit, dus 20/8 = 2.5 mb/s in theorie. Alleen kan deze snelheid dan weer nooit gehaald worden door het gebruik van TCP/IP (Wij meten download snelheid naar effectieve download en niet naar werkelijk ontvangen bytes) en nog wat andere oorzaken.
Ik denk dat de werkelijke snelheid rond de 1.5 mb/s zal liggen.
De max voor ADSL2+ is 3 Mbit, de max voor het modem is echter 1 Mbit, dus vandaar. Een medewerker van Versatel heeft ook gezegd dat 't in feite een onafgeknepen ADSL2+ verbinding is, maximaal 24 Mbit, maar 4 Mbit staat per definitie altijd gereserveerd voor 't voetbal. Ben benieuwd of er bij een ander modem de upstream ook niet gecapped isquote:Op dinsdag 19 april 2005 19:13 schreef Bauhaus het volgende:
Hopelijk gaan ook KPN providers snel ADSL 2+ aanbieden in het Oost Nederland..
En : 1 Mbit up is weer wat magertjes voor ADSL 2+ ?
Ja, dat is leuk, maar zonder voetbal. En daar gaat het veel mensen juist wel om. En daarbij, heb je wel vertrouwen in de andere telco's?quote:Op dinsdag 19 april 2005 19:22 schreef bobjuh het volgende:
Heb zelf weinig vertrouwen in Versahell.
Komende maanden zullen ook alle andere met adsl2+ aanbiedingen komen.
Lastig ? Valt mee.quote:Op dinsdag 19 april 2005 14:03 schreef twi het volgende:
Tsja, ik vind dat een erg lastige zaak hoor. Ik bedoel, in principe wordt Canal+ nu ook gewoon gebundeld. Ik heb sinds augustus misschien 5 films op Canal+ bekeken, voor de rest voetbal. Films + voetbal is dus ook een soort van combinatie/koppelverkoop.
Dan zitten we weer op één lijn...quote:Op dinsdag 19 april 2005 17:56 schreef snabbi het volgende:
[..]
Een FUP is wel een limiet maar hoef je geen datalimiet te noemen, gewoon verkooppraatje wat veel andere internetproviders ook gebruiken.
[..]
Mja ik weet dat het over de live wedstrijden gaat, er kwam ergens ook een vraag van iemand over de samenvattingen. Dat van die talpa zender, dat bedoel ik dus ook niet helemaal, ik dacht dat ik gehoord had dat later op de avond de beelden wel voor de andere netten beschikbaar is. Alleen ik weet niet meer waar, dus kan ik het niet meer controleren.
Hahaha, binnenkort? KPN verwacht haar ADSL2 netwerk pas eind dit jaar rond te hebben. Versatel is ze gewoon op alle fronten een mooie stap voor!quote:Op dinsdag 19 april 2005 19:22 schreef bobjuh het volgende:
Heb zelf weinig vertrouwen in Versahell.
Komende maanden zullen ook alle andere met adsl2+ aanbiedingen komen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |