abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage dinsdag 2 oktober 2001 @ 19:14:55 #1
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_1799056
Naar aanleiding van Password via keyboard verkrijgn vraag ik me het volgende af. Als je je partner niet vertrouwt om wat voor reden dan ook. Hoever mag je gaan. Mag je een programma als keyspy gebruiken zodat je echt elke toetsaanslag kunt teruglezen. Mag je een hotmailadres kraken om mail te lezen? Of mag je op een pc naar verborgen bestanden zoeken?

Ik denk zelf dat je zelf ook het vertrouwen van je partner beschaamd. Maar stel dat je gelijk krijgt...

pi_1799249
Ik denk dat je het op de vrouw/man af moet vragen en je niet verlagen tot het kraken van haar bestanden of zo

gewoon vragen of je reden zou mogen hebben haar niet te vertrouwen omdat iets je niet lekker zitten. Vertrouwen is geven en nemen...

pi_1799894
Door in de privezaken van de ander te gaan snuffelen maak je het alleen maar erger.
Je komt dingen te weten over die persoon die je eigenlijk niet kan weten. En dus als je er over begint krijg je een ruzie over die dingen EN over het feit dat je in andermans privezaken hebt gesnuffeld.

Als je de ander niet vertrouwd, dan is er sowieso iets fout. In de relatie en/of aan jezelf.
Praten erover... als de ander dat wijgerd, dan weet je automatisch dat de ander fout bezig is. En dan houd het op waarschijnlijk... Als de ander met goede verklaringen komt en laat merken dat hij/zij van je houd en je niet wil kwetsen, dan zit er iets bij jou fout denk ik...

Hier beschrijf ik het door er alleen maar over na te denken zonder een bepaalde situatie voor me te zien. Je moet het vermogen hebben om te kunnen zien dat iemand liegt of niet. Je moet je emoties aan de kant kunnen zetten om het allemaal opjectief te kunnen bekijken. Dat valt niet mee...

Sta stil bij elke stap die je zet.
pi_1800783
Ik vind dat je in dit opzicht niet veel zou moeten willen doen. Je gaat je er echt niet beter over jezelf door voelen tov je partner. Als je het niet binnen je relatie kunt uitzoeken, hoort het dus niet in je relatie thuis en moet je het gewoon laten liggen. ALS het er in thuis hoort, dan alleen doordat een van beide het aan de ander vertelt.

Hou de eer toch aan jezelf en laat eventuele fouten bij je partner liggen. Nooit als een debiel langs zijn/haar huis gaan fietsen, zijn/haar account kraken, bellen en ophangen of dat soort dingen. Je verlaagt jezelf en geeft zo juist een excuuus aan iemand om raar ten opzichte van jou te gaan doen. Neem eerder wat afstand zou ik zeggen. Misschien is er wel helemaal niets aan de hand en misschien wel. Beide gevallen zou ik even rustig de tijd geven.

Jusqu'ici tout va bien...
  dinsdag 2 oktober 2001 @ 22:23:44 #5
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_1800931
quote:
Op dinsdag 02 oktober 2001 19:14 schreef SunChaser het volgende:
Naar aanleiding van Password via keyboard verkrijgn vraag ik me het volgende af. Als je je partner niet vertrouwt om wat voor reden dan ook. Hoever mag je gaan. Mag je een programma als keyspy gebruiken zodat je echt elke toetsaanslag kunt teruglezen. Mag je een hotmailadres kraken om mail te lezen? Of mag je op een pc naar verborgen bestanden zoeken?
Dat riekt naar ongeneerde, stiekeme jaloezie. En jaloezie is moordend.
quote:
Ik denk zelf dat je zelf ook het vertrouwen van je partner beschaamd. Maar stel dat je gelijk krijgt...
Nou ja, dan heb je duidelijkheid verkregen. Maar wel op een smerige manier. Zelfs al sla je haar met de feiten om de oren, zoiets is onjuist verkregen informatie. Pat. 1-1. Geen winnaars.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 2 oktober 2001 @ 22:24:55 #6
13453 6000068
T0 B3 0R N0T T0 B3
pi_1800959
quote:
Op dinsdag 02 oktober 2001 19:44 schreef Tranceptor het volgende:
Ik denk dat je het op de vrouw/man af moet vragen en je niet verlagen tot het kraken van haar bestanden of zo

gewoon vragen of je reden zou mogen hebben haar niet te vertrouwen omdat iets je niet lekker zitten. Vertrouwen is geven en nemen...

Precies... vragen... krijg je geen antwoord dan boycotten.
T0 B3 0R N0T T0 B3
pi_1802759
Als ik aanwijzingen heb dat ze vreemdgaat en ze dat niet overtuigend kan ontkrachten, dan ga ik een of meer van de beschreven methodes toepassen.
pi_1802776
Dan mag je het uitmaken...
  Redactie Frontpage woensdag 3 oktober 2001 @ 09:24:47 #9
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_1802926
quote:
Op dinsdag 02 oktober 2001 22:24 schreef 6000068 het volgende:

boycotten.

En dat gaat hoe in zijn werk?
pi_1803050
Je kan het doen maar dan moet je je in het eerlijkste geval voornemen om het sowieso uit te maken....

Maar ik vind dat in oorlog en liefde alles geoorloofd is.

Kom je erachter dat ze nix uitvreet dan ben je toch alleen maar blijer. Heeft ze wel wat uitgevroten dan stop je gewoon met de relatie.

Simpel

You're damned if you do and you're damned if you don't....
pi_1803061
Als je denkt dat je hem niet vertrouwt, omdat je zo ver zou kunnen gaan, is de relatie niet echt goed meer.
Ik bezorg al uw posts aan de FOK!server!
  Redactie Frontpage woensdag 3 oktober 2001 @ 10:12:40 #12
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_1803140
Hoe zit het met het lezen van haar brieven of logbestanden of het nakijken van de zakken van zijn jas?
  woensdag 3 oktober 2001 @ 10:20:08 #13
15013 -B-
Persona Non Grata
pi_1803175
quote:
Op woensdag 03 oktober 2001 10:12 schreef SunChaser het volgende:
Hoe zit het met het lezen van haar brieven of logbestanden of het nakijken van de zakken van zijn jas?
Nee, het is beide inbreuk op de privacy. Je kunt weer andere dingen tegenkomen waarnaar je niet op zoek bent, maar wel op die manier te weten komt.
Speculeren is andere koek dan speculaas.
  woensdag 3 oktober 2001 @ 10:21:31 #14
2209 puntloos
Gij zult niet JeWeetWellen!
pi_1803184
Naar mijn mening is de relatie al niks meer waard op het moment dat je serieus begint te overwegen of je dit soort dingen moet doen. Of het dan gerechtvaardigd of niet doet voor mij dan niet meer terzake.

Natuurlijk moet je wel genoeg zelfkennis hebben om te weten wanneer je kinderachtig bent en wanneer je echt reden tot twijfelen hebt. In ieder geval: dit is geen situatie waar je door externe omstandigheden aan elkaar gebonden bent. Dit is geen partnerschap van concurrenten waar je zeker niet wil dat de ander meer van jou weet dan jij van de ander.

Eerlijk gezegd ben ik te kritisch (maar ook te lief ) om in zulke situaties terecht te komen.

Life (n), Something that goes 'squish' when you step on it.
  Redactie Frontpage woensdag 3 oktober 2001 @ 10:28:25 #15
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_1803206
Ergens in 1992 schreef ik nog in dagboeken. Mijn vriendin in Eindhoven zag dus mijn db openliggen en begon erin te lezen. En daar stond dus dat ik op een ander verliefd was. Daarna nooit meer geschreven in een db, sterker, heb alle 5 de schriften vernietigd.
pi_1803347
quote:
Op woensdag 03 oktober 2001 10:28 schreef SunChaser het volgende:
Ergens in 1992 schreef ik nog in dagboeken. Mijn vriendin in Eindhoven zag dus mijn db openliggen en begon erin te lezen. En daar stond dus dat ik op een ander verliefd was. Daarna nooit meer geschreven in een db, sterker, heb alle 5 de schriften vernietigd.
* tranceptor gaat op zoek naar zijn dagboeken
pi_1803687
Misschien heb ik wel een zinnige inbreng. Mijn ex vertrouwde mij namelijk eerst ook niet. Ik had op een datingsite een contact advertentie gezet om uiteindelijk te kijken of we (mijn ex en ik) er een triotje uit zouden kunnen slepen. Dit wilde zij namelijk erg graag, maar ik moest het maar op die manier regelen.

Al vrij snel kreeg ik een reactie van een erg leuke en spontane meid. Ikke mail gefwd naar mijn ex en er onstond met zijn 3en een leuke briefwisseling.

Dat 3otje is er nooit van gekomen. Die leuke meid was namelijk mijn ex op een ander mail adres. (Ik was niet argwanend, dus niet in eerste instantie naar IP's gekeken).

Zij dacht dat ik vast wel in zou gaan op een afspraakje met z'n 2en ipv 3 en probeerde mij er zo in te laten lopen.

Al met al een erg lage streek natuurlijk, maar uiteindelijk zat ze er alleen maar zelf mee. Ik ben eerlijk geweest, had niets te verbergen en het password van mijn e-mail had ze gewoon van mij gekregen.

Zij zat met een schuldgevoel, onmetelijke angst dat ik het haar nooit zou kunnen vergeven etc. etc.

pi_1803703
Precies, dan mag je het uitmaken. Niets meer, niets minder.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_1803716
quote:
Op woensdag 03 oktober 2001 11:55 schreef Oquo het volgende:
Misschien heb ik wel een zinnige inbreng. Mijn ex vertrouwde mij namelijk eerst ook niet. Ik had op een datingsite een contact advertentie gezet om uiteindelijk te kijken of we (mijn ex en ik) er een triotje uit zouden kunnen slepen. Dit wilde zij namelijk erg graag, maar ik moest het maar op die manier regelen.

Al vrij snel kreeg ik een reactie van een erg leuke en spontane meid. Ikke mail gefwd naar mijn ex en er onstond met zijn 3en een leuke briefwisseling.

Dat 3otje is er nooit van gekomen. Die leuke meid was namelijk mijn ex op een ander mail adres. (Ik was niet argwanend, dus niet in eerste instantie naar IP's gekeken).

Zij dacht dat ik vast wel in zou gaan op een afspraakje met z'n 2en ipv 3 en probeerde mij er zo in te laten lopen.

Al met al een erg lage streek natuurlijk, maar uiteindelijk zat ze er alleen maar zelf mee. Ik ben eerlijk geweest, had niets te verbergen en het password van mijn e-mail had ze gewoon van mij gekregen.

Zij zat met een schuldgevoel, onmetelijke angst dat ik het haar nooit zou kunnen vergeven etc. etc.

Wat een rotstreek!

Wanneer mijn partner mij niet vertrouwd denk ik niet dat het nog zin heeft om de relatie nog voort te zetten.

inu-oniichan : "The dog-eared bro"
pi_1803750
Wat is een relatie zonder vertrouwen?
Eerlijkheid en vertrouwen staat op 1.

Gewoon op de man/vrouw af vertellen waar je mee zit, waarom je denkt dat de een niet eerlijk is en dan krijg je vanzelf antwoord. Leg zelf duidelijk uit waarom je dat gevoel hebt gekregen. Dan komen er dingen op tafel die of de angst kunnen wegnemen of het bevestigen.

Denk wel dat als ik zoiets zou moeten doen dat ik de relatie liever verbreek. Dan blijf je in angst leven en voor de ander is het niet fijn om te merken dat hij/zij niet alle vertrouwen van de ander heeft.

pi_1803862
Ik vind het zielig als je dat soort dingen gaat doen. Ben zelf vrij onzeker, en dan ook wel es bang bedrogen te worden ofzo, maar dit soort dingen vind ik gewoon niet kunnen! Bah!
  woensdag 3 oktober 2001 @ 15:42:37 #22
14889 sundae
Tienes una sonrisa muy bonita
pi_1805550
quote:
Op dinsdag 02 oktober 2001 19:14 schreef SunChaser het volgende:

ik zou het echt heel erg vinden als mijn vriend in m'n computer zou gaan zoeken, of in m'n hotmail zou kijken...
al zou m'n dagboek voor z'n neus openliggen, dan nog zou hij er niet in moeten lezen vind ik. sommige dingen zijn nou eenmaal prive..

en als hij me niet vertrouwd, of me ergens van verdenkt, moet hij het gewoon aan me vragen..

Work like you don't need the money, Dance like nobody's watching, Love like you've never been hurt before...
pi_1809189
Meerdere regels zijn van toepassing:

1. De regel die al eerder is vermeld in dit topic, nl:
In liefde en oorlog is alles verantwoord.

2. De beroemde uitspraak:
Vertrouwen is goed, controle is beter!

3. Het doel heiligt de middelen!

Dus ja, zulke acties zijn geoorloofd!!! Als je gevoel zegt dat iets niet goed gaat, dan moet je niet zomaar beslissingen nemen, die moeten nl gegrond zijn. Dus de noodzaak tot uitvoer van onrechtmatige daden is daarom toegestaan.

En als je iemand niet vertrouwt, dan moet je uitzoeken of dat ook daadwerkelijk zo is. Kom je via de onrechtmatige wegen erachter dat iemand niet te vertrouwen is, dan is het maar goed dat je zulke acties uitgevoerd hebt, want anders was je er niet achter gekomen.

Daarnaast is het toch heerlijk om af en toe voor detectiveje te kunnen spelen. Je moet er ook een beetje de humor van inzien!

pi_1810975
quote:
Op woensdag 03 oktober 2001 22:44 schreef Ethel het volgende:
....
Jij baseert je mening op dingen die door iemand anders gezegt zijn. Baseer nu je mening eens op dingen die je zelf verzint.

"In liefde en oorlog is alles verantwoord."
Als je hier over nadenkt dan moet je toch tot de conclusie komen dat het niet klopt? Gelden mensenrechten opeens niet meer als er liefde of oorlog in het spel is?

Of begrijp ik die tekst niet? Leg het me dan aub even uit...
Dank u

Sta stil bij elke stap die je zet.
pi_1811040
quote:
Op woensdag 03 oktober 2001 22:44 schreef Ethel het volgende:
En als je iemand niet vertrouwt, dan moet je uitzoeken of dat ook daadwerkelijk zo is.
Wellicht haalt het meer uit om te onderzoeken waarom jij die ander niet vertrouwt in plaats van of het gegrond is.
quote:
Daarnaast is het toch heerlijk om af en toe voor detectiveje te kunnen spelen. Je moet er ook een beetje de humor van inzien!
Nou. Ik rol over de vloer van het lachen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')